استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

بوشهر موفقترین تیم سال ۹۰


تمام این صحبتها در مورد رنکینگ تیم بیسبال ایران در آسیا و بحث‌هایی‌ که در مورد قدرت تیمهای شهرهای مختلف پیش آمد ما را بر آن داشت تا سیستمی‌ برای رنکینگ استانهای مختلف طراحی‌ کنیم. این سیستم تا حدی(ولی‌ نه کاملا) مشابه سیستمی‌ است که ibaf برای رنکینگ تیمهای بیسبال دنیا از آن استفاده می‌کند. در این سیستم به ازای رتبه تیمها در هر تورنمنت به آنها امتیاز داده خواهد شد. حتا تیمهایی که آخر هم میشوند صرف شرکت امتیاز میگیرند. همچنین برد و باختهای تیمها نیز دخیل خواهند بود. به دلیل بازیهای کمی‌ که سالانه برگزار میشود، به تیمها از سال آینده بر اساس بازیهای که در دو سال انجام میدهند امتیاز خواهیم داد.
مسابقات باشگاه ها:  [(تعداد تیمها+۱)- رتبه تیم] * ۵ ... مثال: ۳ تیم در لیگ جنوب شرکت کردند. یکی‌ به آن اضافه می‌کنیم میشود ۴. بوشهر قهرمان جنوب شد بنابر این رتبه‌اش ۱ است. ۴ منهای ۱ مساوی ۳. ۳ ضربدر ۵ مساوی ۱۵. بوشهر ۱۵ امتیاز برای قهرمانی در جنوب می‌گیرد. بوشهر همچنین قهرمان لیگ کشور شد. ۴ تیم در این لیگ شرکت داشتند. ۴+۱=۵، ۵*۵=۲۵. بوشهر ۲۵ امتیاز هم برای قهرمانی در لیگ سراسری میگیرد.
مسابقات قهرمانی کشور: [(تعداد تیمها+۱)-رتبه تیم] * ۷
تورنمنتهای متفرقه: [(تعداد تیمها+۱)-رتبه تیم] *۳
همچنین تیمها برای هر برد ۱ امتیاز کسب و برای هر باخت نیم امتیاز از دست میدهند. مثلا بوشهر در جنوب ۳ برد (۳*۱=۳) و یک باخت (۱*.۵=.۵) داشت. بنابرین ۲.۵ امتیاز از بازیهای جنوب کسب می‌کند.
مسلما این سیستم هم مانند موارد دیگر مورد تأیید همه واقع نخواهد شد و برخی‌ با استناد به نتایج پایانی لیگ سراسری (و فقط لیگ سراسری) انتظار رنکینگ بالاترین برای تیمهایشان دارند. برای آن دسته از دوستان باید عرض کنم رنکینگ‌ها نه اینجا بلکه هیچ کجا فقط متکی‌ به یکی‌ دو بازی نیست و عوامل مختلفی‌ را در نظر میگیرد. تعداد و قدرت تیمهایی که یک تیم با آنها روبرو شده، اعتبار تورنمنتها و عوامل دیگر. نمونه‌اش رنک ۱ نبودن هلند با وجود قهرمانی در دنیاست.

۱- بوشهر      ۴۰.۵ امتیاز                                         
(۶ برد - ۱ باخت)، رتبه ۱ لیگ جنوب، رتبه ۱ لیگ کشور

۲-البرز            ۳۶.۵ امتیاز
(۸ برد - ۳ باخت)، رتبه ۱ لیگ شمال، رتبه ۴ لیگ کشور

۳- گیلان           ۳۳.۵ امتیاز
(۶ برد - ۵ باخت)، رتبه ۲ لیگ شمال، رتبه ۳ لیگ کشور

۴- کرمان        ۲۷.۵ امتیاز
(۴ برد - ۳ باخت)، رتبه ۲ لیگ جنوب، رتبه ۲ لیگ کشور

۵-سمنان         ۱۸.۵ امتیاز
(۵ برد - ۳ باخت)، رتبه ۳ لیگ شمال

۶- قم               ۱۰.۵ امتیاز
(۳ برد - ۵ باخت)، رتبه ۴ لیگ شمال

۷- هرمزگان    ۳.۰ امتیاز
(۰ برد - ۴ باخت)، رتبه ۳ لیگ جنوب

۸- خراسان       ۱.۰ امتیاز
(۰ برد - ۸ باخت)، رتبه ۵ لیگ شمال