استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

۳۰سوال از زهرا موسوی ... ۱۷ ساله بازنشسته سافتبال!


زهرا موسوی در سنّ ۱۷ سالگی ۲ چیز را تجربه کرده است که اکثر بازیکنان بیسبال و سافتبال ایران ممکن است در تمام زندگیشان حتا یکی‌ از آنها را هم تجربه نکنند.  زهرا هم با تیم ملی‌ جوانان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در مالزی شرکت کرده است و هم در سنّ ۱۷ سالگی بازنشسته شده است.
اینکه چرا زهرا که بازیکن ثابت تیم ملی‌ جوانان در سخت‌ترین پست سافتبال (شورت استاپ) بود تصمیم گرفت شروع نکرده از سافتبال کناره گیری کند موضوعیست که ما بزودی به آن خواهیم پرداخت ولی‌ قبل از آن بیائید با زهرا آشنا شویم...

۳۰ سوال از زهرأ موسوی
 1چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟1386.هندبال کار میکردم مربی هندبالم تو تیم بیسبال بوشهر بود بعد یه چند تایی از مارو آشنا کردن با سافت بال(14 سالگی شروع کردم) 
2اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟خانم نجمه حسینی  
3پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟پیچریم میکردم ولی پست اصلی شرت استاپ بود.آره دوس داشتم و دارم 
4ورزش محبوب دیگت چیه؟اسکیت ،دوچرخه سواری، کارتینگ ،فوتبال، هندبال و........ 
5اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟   تهران 
6 سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟از همون سال در کشوری حضور داشتم (1387) اردو تیم ملی جوانان دعوت و انتخاب شدم در پست شرت استاپ در مسابقات آسیایی شرکت کردم ، در همه بازی ها هم فیکس بودم اردو تیم ملی امسال دعوت شدم ولی نرفتم 
7بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟اگه ادامه می دادم با وجود سن و موقعیتم شاید بهترین می شدم،همونجوری که هاجر عبدالحمید(مربی تیم ملی) گفت! 
8اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ سروناز رفیعی، چون بازیکن با اخلاق و با ادبیه،سمیرا بایندریان :چون حس می کنم مثل خودم پر انرژی و شیطونیه 
9اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ طبق آرمان های امام راحل عمل می کردم  کارایی که تا الان نکردن انجام می دادم،این همه تاریخ مسابقاتو عقب نمینداختم!!!(یه مربی خارجی خوب می آوردم و بازی برون مرزی میفرستادم بچه هارو) 
10کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟NY
11شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ شیرین ترین خاطره ها اردو تیم ملی جوانان بود و روزای خوشی که با خانم هاجر داشتم و تجربه هایی که از ایشون کسب کردم(هم فنی هم اخلاقی) 
12  بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ بازی با ژاپن یه توپ هوای باحالی گرفتم و تونستم با پرتاب سرعتیشون یه بت بزنم و اوت شم :دی (البته تو این بازی کسی پاش به بیس یکم نرسید،ژاپن بود دیگه قهرمان!)و بازی با تایلند که بلاخره پامون به هوم پلیت خورد  
13آرزوی بیسبالیت چیه؟هیچی دیگه تموم شد از این آرزوها!!! 
14بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ خانم جهانفر که زحمت زیادی کشید،ولی یه نمه گیر می داد خانم رضوانی هم اوکی بود :دی 
15از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟  انجمن!!!؟؟؟ کین اینا؟!کوشون؟!ها!!! 
16چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)یه کاره راحت: یه مربی خارجی بیارن که فقط از روی فوتو فن بازیکن انتخاب کنه.احساسی هم نباشه،زبون نفهمم باشه :دی(یعنی کسی خامش نکنه)  
17اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ سمیرا فک کنم  
18سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ موقع بتری زهرا موسوی زاده چون از حرکت دست و پاهاش خوشم میومد ،ولی ضرب زدن به پرتابش سخت نبود یه کم حوصله می خواست.موقع پیچری بازیکنای کرج،چون بلندن چه موقع بت بزنن و کجا بزنن 
19تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..کچر:ندا قیاسوند،پیچر:زهرا موسوی زاده،فرست بیس:عالمه زارعی(هم بازیم بود)،سکند بیس :سارا خیاط،شرت استاپ :خودم، ترد بیس:سمیرا. سنتر فیلد:نوشین،لفت فیلد:پروین امیری.رایت فیلد:معصومه موسوی (خواهرم ،سرعتش خوب بود) 
20پایین اینینگ 7، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟پروین امیری ، چون به ضربه هاش اعتماد دارم   
21پایین اینینگ 7، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟ زهرا موسوی زاده پیچ کنه سمت خودم بیاد 
22چرا بیسبال؟ تصادفی!!! 
23تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟ 8 ماه پیش کشیدم کنار (هنوز 17 سالم کامل نبود ولی جا داشتم حالا حالاها!!!) 
24بهترین داور ایران کیه؟  آقای کیوان صفاییان 
25اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟آقایان:مهرداد حاجیان،کیوان صفاییان،امیر بختیاری،امیر خلیق ساکت . بخاطر تجربه و اخلاقشون4تا شد :)پول داشتم هاجرم جا میکردم  
26صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟ 1.کرج 2.تهران 3.اینجام یه تیم خودشو جا کنه دیگه! 
27بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟پروین امیری.زهره صفتی.معصومه خواهرم(خارج سافت بال هم بهترین دوستامن) 
28دلخوری بیسبالیت چیه؟ نداشتن دل خوشی!خودم کشیدم کنار گفتن اخراجش کردیم!!! 
29اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟ فک کنم فقط چهره مادر زادیشون و عوض نمی کردم 
30هر سوالی دوست داری از خودت بکن ... فک میکردی به این زودی کناره گیری کنی؟؟؟