استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

مصاحبه بابک مهیمنی آزاد با مهرداد حاجیان سر مربی‌ تیم البرز




گزارش از بابک مهیمنی آزاد

1 -میزان آمادگی تیم البرز در چه حده و چه مقدار تمرین داشتید و تا کی ادامه داره؟ ما در حال حاضر ۲ جلسه ۳ ساعته در تهران و ۱ جلسه ۵ ساعته در کرج تمرین می‌کنیم. تمرینات هم تا یکشنبه قبل از تورنمنت ادامه داره
 -2زمین چمن هم تمرین داشتید یا همه سالن بوده ؟ دو روز تهرانش در سالن هست و یک روزی که در کرج هستیم ۲ ساعتش در سالن و ۳ ساعتش در زمین کرج
-3بازیکنان تیم به چه مرز آمادگی رسیدند ؟ بازیکنان هنوز به آمادگی دلخواه من نرسیدند ولی‌ تا تورنمنت آمادهٔ خواهند شد.
4 -آیا بازیکن مصدوم و یا بازیکنی که به این مسابقات ( مصدومیت یا دانشگاه یا کار ) نرسه هم دارید ؟ بازیکن مصدوم ما فقط پاشوی بود که از جمعه پیش شروع به تمرین کرد. بازیکنهایی که کار یا امتحان داشته باشند زیاد داریم. به همین خاطر آمدنمون مثل قافله شکست خورده خواهد بود. اکثریت با قطار میایم و با قطار میریم ولی‌ یک عده با هواپیما یا یک روز دیرتر میان یا یک روز زودتر میروند. مهدی گل محمدی و یونس فتحی نیز بخاطر مشکلات شخصی‌ ممکن است به مسابقات نرسند. ولی‌ بقیه قرار است اگر اتفاق خاصی‌ نیفتاد به بازیها برسند..
5-هدفتون در این مسابقات ؟ تجربه برای بازیکنان جوانمان. ما در مرحله بازسازی هستیم.
-6نظرتون در مورد 3 تیم ، بوشهر ، کرمان ، گیلان چیه ؟ فرق آنچنانی بین این ۳ تیم برای ما نیست چون میدونم هر سه تیم بهترین نفراتشون را جلوی ما میچینند.
-7از تیمهای جنوب کشور و روش بازیشون چقدر شناخت داریدهر چند که شما خودتون از نزدیک بازیها رو شاهد بودید ؟ من تمام بازیهای جنوب را دیدم. بنابرین به نحوه بازی هر دو تیم جنوبی آشنا هستم. با گیلان هم که دو بار بازی کردیم.
 -8اولین بازی شما با تیم بوشهر هستش . از اونجائی که بازیهای این دو تیم همیشه نزدیک و هیجانی بودن آیا برنامه خواصی با این تیم دارید؟ مسلما همه مربیها برای یکدیگر برنامه دارند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. من نقاط ضعف هر ۳ تیم را با دیگر مربیان تیم در میان گذاشته‌ام و در حال حاضر همه سخت در حال تمرین برای بهره گیری از این نقاط ضعف هستیم.
-9بازیهای شما با کرمان همیشه نزدیک بوده . نتیجه این بازی چه میشه و چه تدبیری اندیشیدید؟ بله بازیهای ما با کرمان نزدیک بوده و اکثر موهای من در طول این سالها در مسابقه با کرمان سفید شده. تجربه نشان داده که با کرمان فرق نمیکنه من چه تدبیری اندیشیده باشم. آخر بازی معمولاً کارم به نذر کردن میکشه! کرمان بازیکنان با تجربه و خوبی‌ دارد.
 -10و بازی با گیلان ؟ گیلان هم مثل دو تیم دیگر. ببینید، تیمی میتواند از قهرمانی‌اش مطمئن باشد که ۳ برد داشته باشد. ۲ برد و ۱ باخت یعنی‌ خود را به قضا و قدر سپردن. فرق نمیکند برد مقابل کدام تیم باشد یا باخت. اگر هر تیمی در این مسابقات دست کم گرفته شود میتواند شگفتی بیافریند.
 -11بازی با کدوم تیم براتون دشوارتره توی این دوره ؟ همانطور که عرض کردم هر ۳ بازی دشوار خواهد بود. من کلا با هر تیمی بازی کنیم تا قبل از مسابقات نگرانی‌ دارم. حالا میخواد بوشهر باشه یا یزد تازه تاسیس. بازی‌ها که شروع شد معمولا این نگرانی‌ من از بین میره. امسال به سبب اینکه ۳ تا استارتر اصلیم کاملا روی فرم هستند این نگرانی‌ من کمتر از سالهای پیشه.
 -12و کدام تیم راحتتر بازی میکنید ؟ همانطور که گفتم فرق نمیکنه. هر سه تیم هم ابزار شکست ما را دارند و هم نقطه ضعفهایی که میتونه باعث شکستشون بشه.
-13شما دوست داشتید ترتیب بازیهاتون به چه صورت باشه؟ بدم نمیومد بازیهامون عصر میفتاد
-14بنظرتون در مسابقات امسال لیگ چه مقامی کسب  میکنید ؟ بدمون نمیاد اول شیم ولی‌ ما هم مانند بوشهر چند سال قبل در حال بازسازی تیم هستیم. جایگزین کردن بازیکنان ملیپوش با تجربه‌ای مانند امیر همایون حیدری، مهران صادقی‌، بابک میرزائیان، سعید بهروزی،  امیر حسین حیدری، و همچنین امیدهای آینده مثل الوند قریب نیاز به زمان دارد. وقتی‌ این بازسازی تمام بشه دوباره برای قهرمانیهای چند ساله خیز برمی‌داریم.  فعلا باید با تیم کمی‌ کجدار مریض رفتار کنیم. خودتون یک جا برای ما حالا یا رو سکو یا بغل سکو باز کنید.
15-شما قهرمان اولین دوره مسابقات لیگ کشور و مدافع عنوان قهرمانی ( اولین دوره ( هستید  . آیا باز هم میتونید این رو تکرار کنید ؟ اگر سه تیم دیگه زیاد پافشاری نکنند، شاید!
-16قهرمان امسال لیگ بیسبال کشور ؟ بعد از روز اول این سؤال را از من بپرسید.
-17در مورد زمان ( 12 ، 13 ، 14 ، بهمن ) برگزاری مسابقات لیگ مشکلی ندارید ؟ مشکل که همانطور که قبلا عرض کردم داریم. ولی‌ بخاطر موضوع پاکستان چاره نبود و ما هم مانند ۳ تیم دیگر خودمان را تطبیق دادیم.
-18در مورد تیم داوری نظرتون چیه ؟ مشکلی ندارید ؟ تیم داوری عالیه ... همه با تجربه و کاربلد.
19-آیا شما با این نظریه که قهرمانی کشور و لیگ با هم انجام میشد که هم بازیکنان با آمادگی بیشتر پا به اردوی تیم ملی میذاشتن و هم بازیکنان دیگر فرصت نشان دادن خودشونو داشته باشن موافقید ؟ یعنی‌ چی‌ با هم؟ اگر منظورتون پشت سر هم هست نه  امکانش از لحاظ مالی‌ بود نه زمانی‌. من منظورتان را از بازیکنان دیگر متوجه نمیشوم. اگر منظور بازیکنان اصفهان است که آنها یک ۱-۲ سالی‌ هست که تمرین نمی‌کردند. حالا هم که شروع کردند به دلایل شخصی‌ تصمیم گرفتند در لیگ شرکت نکنند. بازیکنان باید خود را با برنامه انجمن وفق دهند نه بر عکس. در فرصت باقیمانده انجمن فقط توانایی‌ برگزاری یکی‌ از دو مسابقات را داشت و هر کس می‌خواست دیده شود باید در لیگ شرکت میکرد.
-20 بنظر شما تیم ملی به مسابقات اعزام میشه ؟ تا آنجایی که من شاهد هستم، انجمن تمام تلاش خود را برای صورت گرفتن این مهم انجام داده است. من شاهد نامه نگاری‌ها و اقدامات دیگر انجمن هستم. دلیلی‌ برای نرفتن نیست. مطمئن باشید اگر فکر می‌کردم موضوع جدی نیست کار و زند‌گیم‌ را نمیگذاشتم بیام بوشهر که بازیکنان را ببینم
-21چند اردو برای آماده سازی لازمه ؟ اینجا ایران است ... نپرسید چند اردو لازم هست ... بپرسید چند اردو ممکن هست! به من گفته اند که امکان برگزاری ۲ اردو وجود دارد. احتمالا تا ۴ روز اول، لیست را به ۱۸ نفر تقلیل میدهیم و ۳ روز آخر و هفته دوم اردو را صرف هماهنگی تیمی خواهیم کرد.
22- صحبت پایانی آقای حاجیان؟ شما فکر می‌کنید تیمهای اول تا چهارم به چه ترتیب خواهند بود؟