استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

داوود جباری ... نسل جدید ستارگان بیسبال ایران روی خط تولید!


داوود جباری اگر سریعترین بازیکن بیسبال ایران نباشه، مطمئنا بین ۳ نفر اول قرار داره. احتمالا سبکترینشون هم هست. نمیدونم دقیق ولی‌ نمی‌تونه بیشتر از ۶۰ کیلو باشه. مثل این می‌مونه که روی بدنه ماتیز موتور ۴۵۰ لیتری بذاری! داوود همچنین یکی‌ از قشنگترین سوینگ‌های ایران را داره. داوود با دست یا شونه یا کمر سوینگ نمیکنه ... داوود با همه وجودش سوینگ میکنه. برای همینه که وقتی‌ میزنه معمولاً توپ مسافت زیادی رو طی‌ میکنه. داوود بانتر عالی‌ هم هست. ضرب دست خیلی‌ خوبی‌ هم داره. داوود به همراه بازیکنانی چون ایمان خلیق، نیما وقاری، یاسین شریفی، رسول طاهریان، آبتین نخجوانپور، رهام برهانی و چندین بازیکن جوان دیگر  نسل جدید بیسبالیستهای ما را تشکیل میدهند. نسلی که پتانسیل اینرا دارد که به مراتب بهتر از نسل قبلی‌ باشد. اینها  از سنین پایینتر شروع کرده اند و از تجربیات  مربیانشان و همچنین هم تیمی های با تجربه‌شان هم بهره‌مند شدند. قدیمها یک مربی‌ بود ۲۵ تا بازیکن. حالا هر تیمی ۴-۵ بازیکن قدیمی‌ داره که به بازیکنان جوانتر کمک میکنند. مثل داوود ... که اسماً مربیش من هستم ولی‌ عملا مجید ستاری، بابک میرزایان، امیر همایون حیدری، کاشف رانا، آبتین نخجونپور، کیوان رانا، مهدی گل محمدی، شهرام شفائی و، و ... در بازیکن شدنش سهم داشتند. همانطور که داوود الان داره آموخته هاشو به نسل بعدی که مهران سجادپور باشه منتقل میکنه.
لطفا چشمهایتان را از داوود برندارید ... داوود در شرف ستاره شدن است! 
۳۰ سؤال از داوود جباری
۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟سلام به همه.سال تحصیلی 84-85بود که توی تست هایی که ازمون گرفتن قبول شدم و جز استعدادها بودم...
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟آقای ستاری و آقای میرزاییان و بعد هم آقای حاجیان که به طور کلی بهم آموزش دادند... 
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟راستش به کمک آقای حاجیان و بچه های تیم به غیر از بیس 1 و پیچری تمام پست هارو بازی کردم و الان هم بیس 2 و بعضی وقت ها هم شورت استاپ؛با بیس 2 خیلی خیلی راحتم(دوست دارم اون دوتا پستی هم که بازی نکردم آقای حاجیان بهم آموزش بدن ولی همون بیس 2  باشم) 
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟اگه این سوالو چند سال پیش کسی از من میپرسید میگفتم فوتبال خصوصا گلری،چون قبل از بیس بال گلر بودم و کاراته (کیوکوشین)هم کار میکردم،ولی الان فقط بیس بال ورزش محبوبمه و به هیچ ورزش دیگه ای علاقه خاصی ندارم... 
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟نمیگم تیم های دیگه بد هستن یا من خیلی بازیکن خوبی هستم ولی چون از بچگی تو این تیم بودم و با این تیم بزرگ شدم نمیتونم به هیچ وجه برای تیم دیگه ای بازی کنم... 
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟بازی که نه...یادمه یک روز بابک میرزاییان اومد گفت که انتخابم کردن برای کچر تیم ملی نوجوانان برای ایتالیا،کوبا هم که شنیدم اسمم بود،حالا نمیونم تیم ملی بود یا تیم البرز،افغانستان(پاکستان) هم که زیاد درجریان نیستم،البته ناگفته نماند که فقط یه چیزی بهم گفتن و نمیدونم حقیقت داشت یا نه،این هم جریان تیم ملی... 
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟همه بازیکنان ایران خوبن،جواب دادنش هم سخته،نظر شخصیم امیرهمایون حیدری جم وبابک میرزاییان... 
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟با کسانی که مصاحبه شده و من هم موفق به خوندن چندتاش شدم دیدم که هرکی یک نفرو انتخاب کرده و این نشون میده که همه بازیکنا خوب هستن و قابل خرید،اگه میتونستم همه بازیکنای ایران میخریدم... 
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟همه کاری برای پیشرفت بیس بال میکردم مسابقات پیاپی،آوردن مربی و بازیکن خارجی و هر طرفندی که کمک کنه برای پیشرفت این ورزش... 
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟بازیکن های زیادی رو نمیشناسم ولی داستین پیدرویا،دیوید اورتیز و یه کوچولو هم جتر،تیم مورد علاقمم هم بوستون... 
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟خاطره شیرین که زیادهست برای گفتن و دارم مینویسمشون،روز اولی که  رفتم تهران و با بچه های تیم تمرین کردم و رفتم  تو بتر باکس و توپو زدم و رسیدم به بیس 1 و یک ران هم گرفتم و قبلش هم دوستام  که با هم بیس بالو شروع کردیم  استراک اوت شدن و ران گرفتنم خیلی برام شیرین بود...
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟بازی دوستانه تیم تهران با یکی از تیم ها که آقای حاجیان منو گذاشتن بیس 2 و بتر تیم مقابل یک توپ لاین درایو زد که دقیقا روی بیس بود و من یک شیرجه زدم و توپو گرفتم ورانر هم متوجه این قضیه نشد و به سمت بیس 2 دوید و من هم توپو دادم به شورت استاپو رانر هم اوت شد،(اولین بازی بود که آقای حاجیان بهم داده بود)...تو بازی رفتمون مقابل سمنان دبلی که زدم،و به قول بچه ها کلید ران گرفتنو زدم و... 
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟همه ما بیس بالی ها تو جواب دادن به این سوال مشترکیم و هممون تقریبا یک جور جواب میدیم؛پیشرفت بیس بال ایران و بازیکنانش و از همه مهمتر دوست دارم ایران تو آسیا و بعد تو جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه،به امید اون روز...دوست دارم برای بوستون بازی کنم،خنده داره ولی کاملا جدی گفتم...(آرزو) 
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟من زیاد به این مسایل کاری ندارم و شناختی هم راجع بهشون ندارم،اینو بگم که هرکسی که تو این ورزش کاره ای شده از سر سوزن گرفته تا به اندازه یک خودکار، کار انجام داده برای بیس بال و نمیشه کارهاشونو نادیده گرفت... 
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ نه زیاد،چون این حق بچه های بیس بالی یا سافت بالیست نیست،من راجع به اردو و سفر خارجی حرفی نمیزنم،ازشون میخوام که همین قهرمانی کشور و لیگو با برنامه ریزی پیش ببرن و ازما نگیرنش و سعی کنن تعداد ماسابقاتو در طی سال بیشتر کنن تا بچه ها بهتر از اینی که هستن باشن... 
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)بازیکن تیم ملی رو الان باید از روی حرص زدنش برای سفر خارجی انتخاب کرد(چون خیلی ها خیلی حرف ها میزنن که باعث تاسف،بیشتر حرص سفر میزنن) و اصلش هم اینطوریه که تمام بازی ها و کارهای یک بازیکنو توی مسابقات باید زیر نظر داشت،اگه به من باشه تمام کارهای روزانه یک بازیکنو زیر نظر میگیرم،حتی ساعت خوابشو،بازیکنی که ساعت 3 شب تو فیس بوکه به هیچ وجه به درد تیم ملی نمیخوره... 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟امیرهمایون و بابک به من خیلی کمک کردن و الگوی ورزشی من هستند و خواهند بود،به یک دید دیگه هم که بگم همیشه سعی کردم باهاشون رقابت کنم و بهشون برسم و بیشتر سعی کردم با اونا رقابت کنم ولی متاسفانه گرفتار هستن و فعلا نیستن،میتونم بگم الان تمام فکرمو متمرکز کردم روی  یک بازیکن خوب،باتجربه و... که همه خوب میشناسنش و کسیه که من خیلی دوست دارم باهاش رقابت کنم و اون هم هادی علینقی 
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟اگه پیچر بودم حتما امیر حسین حیدری جم،چون چیزی هست که دیدم...پیچر ها هم حسن فرهادی،آقا مجید ستاری و آبتین نخجوان پور،این چیزایی که گفتم رو حساب تعصب نذارید،استرسی که جلوی این پیچرها دارم جلوی هیچ کس دیگه ندارم،شاید جلوی پیچرهای تیم مقابل استراک اوت شم ولی تو بتر باکس راحتم و فکرم زدن سخترین توپش... 
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..تیم رویایی من همین تیمی که دارم توش بازی میکنم،با همین بچه ها،1:مجید پاشوی،مزدک فرهمند cf،2:مهران سجادپور2B،3:نیما وقاری C،4:احسان ابراهیمی صبا SS،5:مهدی گل محمدیLF،6:کیوان رانا:3B،7:کاشف رانا:DH،8:یونس فتحی زاده:1B،9:شهرام شفایی(شایان مهدی زاده)RF.پیچرها هم :آقا مجید،حسن،آبتین،سمیرحمید،سهیل،مسعود،محمد،هادی،فرزاد،مصطفی،(برادرهای صباعی ،علیرضا مهربانی که جدیدا گرفتار شدن و نیستن،)امیدوارم که هرچه زودتر بیان تمرین،(پیام شوکت صدری،هومن منصوریان،محمد طرفه نژاد)که خوشحالم که به تیم ما اومدن و بهشون خوش آمد میگم؛این هم تیم رویایی من... 
۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟برام مهم نیست چه کسی بت کنه،میخواد بازیکن سرعتی باشه یا بازیکن قدرتی،به قول مزدک باید غیرت تیمی داشته باشه و اگه  داشته باشه خودش میدونه چیکار باید انجام بده تا تیمش برنده بشه... 
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟دوست دارم حسن فرهادی یا مجید ستاری پیچ کنن،چون هردوتاشون پیچرهای وقت های دشوار هستن و میدونم که بترو استراک اوت میکنند،اگه هم زدن هیج اتفاقی جز اوت شدن بتر(رانر) نمیوفته چون به تمام بچه ها اطمینان دارم... 
۲۲-چرا بیسبال؟چون همه زندگی منه،چون خانواده دوم من بیس بال،چون تو این ورزش و این تیم بزرگ شدم وبهترین دوران زندگیم تو این ورزش بوده و... 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟نمیخوام انقدر بازی کنم تا موهام مثل توپ بیس بال سفید بشه ولی تا جایی که به درد تیم بخورم،دوست ندارم وقتی یکی مثل مهران،شایان یا سهیل هستن به خاطر من به اونا بازی نرسه،به قول آقای حاجیان تیم مهمتر از شخصه،ولی تا وقتی که زنده باشم از بیس بال نمیرم،شاید نتونم بازی کنم ولی به خاطر بیس بال و بچه ها میمونم...
 ۲۴-بهترین داور ایران کیه؟خدارو شکر همه بیس بالیست ها تحصیل کرده هستن،یه حرفی هست که دوران مدرسه ویا دانشگاه میزدیم و یا میزنیم و اون هم اینه:وقتی از یک درس نمره نمیاوردیم میگفتیم استاد انداختمون و اگه نمره میاوردیم میگفتیم کار خودمون بود و این قضیه به این سوال صدق میکنه(وقتی استراک اوت میشیم میگم داور مقصره،وقتی میزنیم میگیم کار خودمون بود وداور هم چون استراک زونش معلوم نبود کجاست مجبوری و از روی تجربه توپو زدم،حالا یکی نیست بگه این همون توپیه که داور تو پیچ قبلی استراک گرفت)من میگم داورهای ما خوبن چون سطح داوریشون در سطح خود ماست،اگه بازی ما از بچه های 14-15 سال امریکایی که تو مدرسشون بیس بال بازی میکنن فراتر رفت اون موقع میتونیم ادعا کنیم و بگیم داورهای ما بدن... 
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟سرمربی:آقای حاجیان،برادران حیدری جم:مربی فیلدینگ و پیچینگ،کاشف رانا هم بتینگ... 
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟البرز_بوشهر_کرمان 
۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟من با همه بچه های تیممون دوستم،هیچ فرقی بینشون نمیزارم و همشونو هم خیلی خیلی دوست دارم... 
۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟دلخوری از بیس بال نه،دلخوری از بچه های بیس بال دارم...
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟نمیتونم خودم رو جای مربیم بزارم چون همیشه شاگرد ایشون هستم حتی اگه بهترین باشم،ولی شاید برخوردمو با تیم های دیگه  و اعضاش تغییر میدادم که مبادا سو استفاده بشه،امیدوارم که آقای حاجیان این جسارت منو به دل نگیرن،حرفی بود که تو دلم مونده بود... 
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...هیچ سوالی ندارم،از شما هم ممنون هستم که از من مصاحبه کردید...امیدوارم بیس بال ایران،بازیکناش،مربیاش و داورهاش تو آسیا و جهان بهترین باشن...