استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

گلی‌ دیگر از بوستان "حیدری جم"

بعضی‌ از خانواده‌ها کلا قهرمانپرور هستند. فکر نمیکنم این موضوع زیاد ارتباط به فیزیک افراد یک خانواده داشته باشه. به نظر من اینها تحت تاثیر تفکراتی که در اون خانواده وجود داره روحیه قهرمانی پیدا میکنند.  به عنوان مثال به خانواده حیدری جم نگاه کنیم. امیر حسین و امیر همایون هر دو ملیپوشان سابق تیم ملی‌ و با سابقه درخشان در مربیگری بیسبال و سافتبال اسطوره‌های ورزش محبوب ما هستند. ولی‌ افتخارات خانواده حیدری به این دو ختم نمیشه ...
... و اما "تارا"شون ... تارا تمام خصوصیاتی که ظاهراً پیشنیاز "حیدری جم" بودن هست را داره. تارا هم فوق‌العاده مودبه و هم بازیکن تیمیه، تارا هیتر خوبیه، تارا اوتفیلدر خوبیه ... تارا اوتفیلدر خوبیه ... تارا اوتفیلدر خوبیه ... ببخشید هی‌ تکرار می‌کنم ... یاد بازی با خراسان و بازی با خورموج میوفتم که تارا چند تا توپ تو اوتفیلد گرفت ... نه از این توپ‌ها که میاد تو دستت فقط باید نندازیش ... از اون توپ‌ها که آقایون هم دعا میکنند طرفشون نیاد. واقعیتش اینه که تارا یکی‌ از دلایل اصلی‌ قهرمانی تیم البرز بود ... خصوصاً تو نیمه نهایی‌ و فینال.تارا از اون بازیکناست که خارجی‌‌ها بهش میگن (money player) ... ترجمه‌اش میشه بازیکن پولی‌"  ولی‌ معنیش بازیکنیه که همیشه در جاهای حساس بسیار عالی‌ بازی میکنه و باعث برد میشه ... امیر حسین و امیر همایون هم این‌طوری بودند.
تازه ... "نگار"شون هم هست(همسر امیر همایون) ... حالا ممکنه فامیلش حیدری جم نباشه ولی‌ روحیاتش همونه ... با وجود پدر و مادر قهرمان، عموی قهرمان و عمه تارای قهرمان فکر می‌کنید بازی پارمیس، دختر امیر همایون، چطوری بشه؟
۳۰ سؤال از تارا حیدری جم
 
۱- چه سالی‌ و چه جوری سافتبال را شروع کردی؟سال ۸۳، توسط برادرم
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟اولین مربیم برادرم، امیرهمایون بود ولی بعدا امیرحسین و آقای میرزاییان و آقای حاجیان هم مربیم بودن.
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟اوایل first base بودم، بعد پستم عوض شد و تویout field  بازی‌ کردم،  out fieldبیشتر دوست دارم. 
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟شنا، والیبال، اسکی 
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟دوست نداشتم برای تیم دیگه ای بازی کنم. 
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟نه، چون سال اولی‌ که اردوی تیم ملی‌ تشکیل شد، من کنکور داشتم و شرکت نکردم، ساله دومم نخواستم که شرکت کنم. 
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟سمیرا بایندریان 
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟بازیکنای تیم خودمون خوبن، نیازی به خریدن از تیم دیگه ای نیست. 
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن سافتبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟اولین کاری که می‌کردم تکلیف مربی مرد و روشن می‌کردم، وقتی‌ هیچ مربی‌ خانم حرفه‌ای توی ایران نیست، باید مربی‌ مرد داشته باشیم. 
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن خارجی‌ را از همه بیشتر دوست داری؟شناخت زیادی روی تیمهای خارجی‌ ندارم. 
۱۱- شیرین‌ترین خاطره سافتبالیت چی‌ بود؟قهرمان کشوری اسفند ۸۹ 
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟همه مسابقه‌هایی که توش توپ هوایی‌ رو با اسلاید گرفتم، یا توپ های لاین درایو رو گرفتم، دوست دارم. 
۱۳- آرزوی سافتبالیت چیه؟روزی برسه که این ورزش توی ایران جا بیفته و همه بشناسن و وقتی‌ به کسی‌ میگی‌   سافت  بال بازی‌ می‌کنم، نگه سافت بال چیه؟!! 
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟یادم نمیاد خوب داشته باشیم، که حالا بگم بهترینشون کدوم بوده!!!! 
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ نظری ندارم 
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)هرطور که انتخاب بشه، بازم یک سری هستن که ناراضی‌ باشن، ولی‌ می‌شه یه مسابقه برگزار کرد، با توجه به اون انتخاب کرد، یا اینکه یه اردو تشکیل بدن و یه مربی خارجی‌ بیارن که شناخت قبلی‌ از بچه ها نداشته باشه. 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟نوشین کامجو 
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟نگار وقتی فست پیچ میکنه 
۱۹- تیم رویایی سافتبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..P: نگار نوذری پور -C: ندا غیاثوند -1B: سمیرا باقرپور – 2B: سارا خیاط، نسیم هادی پور -SS: سمیرا بایندریان – 3B: فاطمه غیاثوند با بازی قدیمش -RF: الهام حسینی -CF: نوشین کامجو، خودم -LF: خودم 
۲۰- پایین اینینگ ۷، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟سمیرا باقرپور با بتینگ قدیمش، چون مطمئنم هوم ران می‌زنه. 
۲۱- پایین اینینگ ۷، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟نگار نوذری پور پیچ کنه، توپ دوباره بره سمت نگار یا بره سمت سمیرا بایندریان که برای ندا پرتاب می‌کنن، ندام پاشو می‌زنه به همپلیت و بعد پرتاب می‌کنه به  سمیرا باقرپور، ۲ اوت میگیریم، رانم نمی‌دیم. 
۲۲-چرا سافتبال؟چون برادرام بیس بال و سافت بال بازی میکردن، منم علاقه مند شدم. 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟تا زمانی‌ که برام لذت بخش باشه. 
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟نظری ندارم. 
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟برادرام، آقای میرزاییان و آقای حاجیان، چون همشون توی این رشته بهترینن. 
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟البرز اول می‌شه،  خورموج  دوم و تهران سوم 
۲۷-بهترین دوستت تو سافتبال کیه؟من با همهٔ بچه‌های تیم دوستم.
 ۲۸- دلخوری سافتبالیت چیه؟با بی‌ توجهی هایی که می‌شه، این رشته توی ایران آینده ای نداره. 
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟همه ‌چیز سر جاش 
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...سوالی ندارم.