استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

میگما ... چرتو پرتهایی که شب‌ها منو بیدار نگه میداره

میگما ...
*آنهایی که هی‌ میگن سافتبالو بدیم دست سافتبالیهاش چرا حرف دلشونو نمیزنن ... بگین خوب سافتبالو بدین دست خورموجیهاش، چون ظاهراً اگه خورموجی نباشی‌ سافتبالی هم محسوب نمیشی‌!
*یک قانون بذارن هر کی‌ قراره
رئیس فدراسیون یا انجمن یا نایب رئیس بشه باید حداقل ۲ واحد بیسبال و سافتبال پاس کنه و باید به صندلی ببندنش مجبورش کنن یک بازی رو در سال از اول تا آخر نگاه کنه!
*وقتی‌ میگن سافتبالو باید بدن دست سافتبالیهاش منظورشون دست خانوم ناطقیه؟ یا آقای عاصمی؟
*"یادم شد" بگم دارم در به در دنبال آقای پرویز مسروری "پدر بیسبال ایران "  می‌گردم یک مصاحبه باهاش بکنم! کسی‌ از ایشون خبر داره؟
*راستی‌ اون دوست شهرستانی که ساعت ۳ نصف شب زنگ میزد خونه ما، منو با اسم خطاب میکرد و می‌خواست بدونه که بیدارم کرده یا نه‌ مثل اینکه اینترنتت قطع شده دیگه نمیتونی‌ فیسبوکو دنبال عکس‌های خصوصی مردم شخم بزنی‌ یا تو وبلاگا فحش بدی، حوصلت سر رفته تلفن میکنی‌ ... میگم اگه "یادت شد" فردا آبونه اینترنتتو تمدید کن... بذار ما هم یک ذره بخوابیم ...

*میگم وبلاگ بیسبالی داشتن تو ایران هم عذابه‌ها ... سال تا سال که بازی نمیشه، اتفاق جالبی‌ هم که نمیفته ... خدا این حواشی رو از ما نگیر. اینام که نباشه دیگه هیچی‌ نداریم بنویسیم ...سایت انجمنو ببینید، چون راجع به حاشیه‌ها نمینیویسه ۲-۳ ماهیه که به روز نشده ... بذار ببینم ... تو بورکینفاسو مثل اینکه مسابقات تی‌ بال زیر ۶ سال فردا شروع میشه ... برم عکساشو در بیارم بلکه تونستیم بذاریم تو وبلاگ از حاشیه‌ها در بیاییم!

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

هر روز دریغ از دیروز ... صفائیان هم کناره گرفت



عصر امروز جلسه ائ‌ برای حل مشکلات پیش آمده تیم ملی‌ سافتبال با حضور آقای علیپور رئیس فدراسیون، آقای عاصمی رئیس انجمن بیسبال و سافتبال، خانم ناطقی نایب رئیس انجمن، آقای صفأئیان دبیر انجمن و خانم حسینی‌ سر مربی‌ تیم بانوان سافتبال (!) تشکیل شد.
هدف از این جلسه بررسی‌ شکایات تعدادی از مربیان و بازیکنان و همچنین آقای صفأییان از نحوه انتخاب بازیکنان برای اردوی سوم آمادگی مسابقات تایوان و همچنین پیگیری جریان فرستاده شدن عکس‌های خصوصی یکی‌ از مربیان که در عروسی‌ گرفته شده بود به منزل نایب رئیس انجمن بود.
از آنجایی که این جلسه خصوصی برگزار شد از جزئیات آن اطلاعاتی در دست نیست اما ظاهراً انجمن قصد دارد تا چند بازیکن جدید به اردوی سوم دعوت کند. صداقت انجمن در این عمل بسیار قابل باورتر می‌‌بود اگر انجمن مراحل گرفتن پاسپورت آنهایی که قبلا انتخاب شده بودند را شروع نکرده بود. به نظر میاید که این عمل فقط در جهت خریدن وقت تا زمان عزیمت تیم میباشد و این افراد جدید همانقدر شانس همراهی تیم را دارند که این تیم شانس قهرمانی در این مسابقات را دارد!
از طرف دیگر موضوع عکس‌های استخراج شده از فیسبوک هم با وجود مدارکی که ظاهراً مربی‌ قربانی در این جریان ارائه داده ظاهراً مسکوت مانده.
در صحبتی‌ که بعد از این جلسه با آقای صفأییان داشتم ایشان بدون پرداختن به جزئیات جلسه نارضایتی‌ خود را از نتایج جلسه (بخوانید بدون نتیجه بودن جلسه) اعلام کرد و اظهار کرد که با این شرایط همکاری ایشان با انجمن منتفی‌است.
سوالی
که پیش میاید این است، در صورت استعفای آقای صفأئیان کدام نیروی متخصص قرار است سرپرستی بیسبال را بر عهده بگیرد؟ در طول سالها فدراسیون توانسته است تمام نیروهای متخصص این ورزش را یکی‌ یکی‌ فراری دهد، از آقای ندایی و شادمان گرفته تا آقای امامزاده ائ‌ و بهرامپور ... آقای صفأئیان پوست کلفت‌ترین عضو خانواده بیسبال بود که در طول سالها همیشه کارهای فدراسیون را تا حد امکان مرتب نگاه می‌داشت.
در طول این سالها اختلافات اینجانب و آقای صفأئیان کم نبود و من با بسیاری از نظرات ایشان اختلاف داشتم ولی‌ حتا فکر اینکه ایشان زمانی‌ در بیسبال نباشند به مغز من خطور نکرده بود. با رفتن آقای صفأئیان ادامه لیگ شمال و شروع لیگ جنوب هم به مخاطره می‌افتد. مسابقات قهرمانی کشور هم که کسی‌ دیگر صحبتی‌ از آن نمیکند ...
به هر حال، انجمن بیسبال و سافتبال باید برنامه‌ای برای خروج از بحران خود تدارک ببیند ... انتخاب مربی‌ بی‌ تجربه برای تیم ملی‌ سافتبال، انتخابهای نا عادلانه بازیکنان  این تیم، ماجرای عکسهای خصوصی فیس بوک، کناره گیری دبیر با تجربه انجمن، و در نهایت خالی‌ شدن انجمن از افراد با تجربه و کار بلد اتفاقات جالبی‌ در کارنامه یک انجمن موفق نمیتواند باشد.

سوال داوری شماره ۳


متأسفانه بر عکس هفته پیش که تقریبا تمام جوابها درست بود، این هفته تنها جواب صحیح را آقای سمیر موسوی دادند. از آنجایی که جواب ایشان کلمه به کلمه درست بود، من دیگر زحمت تایپ کردن به خودم نمیدهم و جواب ایشان را اینجا کپی‌ می‌کنم.

جواب سوال داوری شماره ۲
توپ مرده و بتر/ دونده به خاطر ایجاد اختلال عمدی در بازی اوت می شود و صرف نظر از اینکه دبل پلی روی چه بیس هایی انجام میشد، نزدیکترین دونده به بیس خانه (یعنی دونده بیس 2) نیز اوت می شود و دونده بیس 1 باید به بیس 1 برگردد.


سوال داوری شماره۳ : بر اساس قوانین لیگ دسته ۱ آمریکا که در حال حاضر مسابقات ما بر اساس آن برگزار میشود، قبل از شروع بازی چه کسی‌ حق دارد بازی را بخاطر شرایط جوّی مانند باران شدید به روز دیگری موکول کند؟ آیا استثنا هم وجود دارد؟

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

نامه سرگشاده یک پشت خط مانده تیم ملی‌!

من به انتخابی تیم ملی شدیدا اعتراض دارم!

بازیکن پیشکسوت تیم ملی: تویی که ادعات می شه با تجربه ای؛ چقدر بارته؟؟؟  چقدر تمرین کردی؟؟؟ چقدر بدنت آمادست؟؟؟
چقدر به سافتبال بها میدی؟؟؟ چقدر سافتبال تو اولویتته؟ چقدر از کارت واسه سافتبال می زنی؟  چقدر به سافتبال و مربیت تعصب داری و بهشون احترام می ذاری؟ چقدر سافتبال جزو برنامه هاته؟ اینقدری که فقط با اسم پیشکسوت بودنت به مسابقات آسیایی برسی! اگه تویی که ادعات می شه پیشکسوتی، اینو بدون که همه ی تجربت 1 سال از من بیشتره. منم با تمرینات مداوم و بی وقفم اینو جبران کردم پس من از تویی که ادعای پیشکسوتی داری، پیشکسوت ترم.
رو چه حسابی می گی با تجربه و پیشکسوتی؟ مگه چند بار به مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک رفتی؟
من به سافتبال و مربیام آقایان حیدری، حاجیان و راناها تعصب داااااارم. من وقتمو گذاشتم از کارم و بقیه برنامه هام زدم 6 ساله که دارم سافتبال بازی می کنم و حرف آقای حیدری هیچ وقت یادم نمیره که می گفت سافتبال زندگیتون باشه و منم این حرفو آویزه گوشم کردم. من با روحیه و بدنی آماده و حرفی برای گفتن تو اردوی تیم ملی شرکت کردم و اینو به همه ی مدعیان ثابت کردم. اگه تویی که به زور ماهی2 بار تمرین داری من 9 ماهه هر روز بدون وقفه و با انگیزه تمام برای انتخاب تیم ملی تمرین کردم. برای من گرون تموم شد که بعضی ها برگشتن گفتن نتایج اردوی دوم انتخابات منصفانه بوده، اصلا بگید خانم حسینی حال نکرده انتخابت کنه ولی نگید که نتایج منصفانه بوده این حرف برای من سنگین بود.!!! نه، نتایج غیر منصفانه بوده. اگه خودت با یان همه ادعا به طور کاملا تصادفی انتخاب نمیشدی بازم می کفتی انتخابات منصفانه بوده؟؟؟!!!! آره این حق منه که انتخاب شم اینو خیلی ها گفتن فقط حرف من نیست. خودتونم اینو خوب می دونین ولی به ندونستن می زنین. دوره ی قبلم برای اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدم ولی به دلایل نامعلومی در بی خبری کامل از این قضیه قرار گرفتم، می تونستم تو تیم نوجوانان ستاره باشم ولی خبرم نکردن که...!!!! ولی بازم نا امید نشدم و با تلاش بیشتر و تمرینات بی وقفه خودمو برای این دوره از انتخابات آماده کردم ولی بازم حقمو بهم ندادن. خودتو جای من بذار چه حسی پیدا می کنی؟ من نگین باقری بازیکن تیم همه پست حریف سافتبال البرز قهرمان کشور به نتایج انتخابات فعلی شدیدا اعتراض دارم! چرا فقط باید رابطه بین آدم ها مجوز ورود اونهارو به اردوی سوم صادر کنه!!!!! راستی انتخاب که نشدم هیچی حاشیه هم برام درست کردن. بگید هرچی دلتون می خواد بگین از ما که چیزی کم نمیشه. من شدیدا به نتایج انتخابات اعتراض دارم یکی به اعتراض من جواب بده

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

عکسهای فراموش شده


تعبیرهای نادرست از قوانین داوری در ایران



یکی‌ از دلایل بسیاری از جنجالها در مسابقات ما عدم درک درست بسیاری از داوران و بازیکنان ما از قوانین است. متأسفانه قوانین متعددی در بیسبال در کشور ما یا رعایت نمیشوند و یا به طور نادرست تعبیر میشود. این موضوع به حدی است که اگر در مسابقات کسی‌ به درستی‌ در مورد قانونی اعتراض هم بکند به دلیل اینکه بعضی‌ قوانین بد جا افتاده است در بهترین حالت داور را متقاعد می‌کند و از طرف تیم مقابل جرزن خوانده میشود و در بدترین حالت اعتراضش بکلی از طرف داور نادیده گرفته میشود و همچنین کماکان از طرف تیم مقابل جرزن خوانده میشود. برخی‌ از قوانین هم از آنجایی که به دلایل مختلف در ایران قابل اجرا نیست رعایت نمیشوند که این قوانین به نظر من حتما باید در آیینامه مسابقات ذکر شود تا در صورت نیاز بتوان به آن استناد کرد.
در هر صورت من فکر کردم که اگر مدت به مدت هرگاه به این تخلفات قوانین در مسابقات بر میخورم به جای اینکه اعصاب خودم و دیگران را با جرو بحث با داور و بازیکنان خرد کنم بهتر است در اینجا راجع به آنها صحبت کنم. به امید آن که روزی برسد که اختلافات ما در مسابقات بر سر اوت و سیف باشد و نه در مورد قوانین، که قاعدتاً اولین چیزی است که باید آموخته باشیم.
تعبیر غلط: به محض اینکه ۲ پای بتر داخل بترز باکس باشد پیچر اجازه دارد توپ را پرتاب کند.
این یکی‌ از آن تعبیرهای غلطی است که تقریبا جا افتاده و کسی‌ حتا اعتراض به آن‌هم نمیکند. من یکبار در مسابقات چند سال قبل به این موضوع اعتراض کردم و چنان قاطعانه داور اعتراض مرا نادیده گرفت که من بی‌خیال شدم و حتا وقتی‌ پیچرهی خودم از این حربه استفاده کردند از اینکارشان جلوگیری نکردم که اعتراف می‌کنم کار غلطی بود.
صرف اینکه بتر هر دو پا را داخل بترز باکس دارد به این معنی‌ نیست که پیچر اجازه پیچ دارد. داور باید دست خود را بالا نگاه داشته و زمانی‌ معقول برای آماده شدن به بتر بدهد. جریمه پرتاب زود هنگام پیچر در صورتی‌ که کسی‌ روی بیس نباشد یک بال و در صورت وجود رانر باک میباشد.
پیچ کردن وقتی‌ بتر زمانی‌ برای آماده شدن در بترز باکس نداشته است و حتا سرش پایین است غیر قانونی‌ و مهمتر از آن خطرناک است.
(۲.۰۰ پیچ غیر قانونی، کوییک پیچ، ۸.۰۱d)

۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

۲۰ سوال از کیان ندافی، مربی/بازیکن تیم گیلان و دلیل دیگر پیشرفتهای اخیر این تیم

۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
از سال 1378 بیس بال شروع کردم - از طریق یکی از دوستام به نام صابر سیدی که خودشم بیس بال بازی می کرد وارد این ورزش شدم.
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟
اولین مربی و بهترین شون آقای افشین آذری بود که همیشه خودم رو مدیون زحماتش می دونم.
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟
معمولأ تو بیس بال رسم که از بازیکنای تازه وارد تو اوتفیلد استفاده میشه مخصوصأ تو دهه اول بیس بال منم از این قاعده خارج نبودم ولی بعد چند وقت تمرین به پست کتچری منتقل شدم - الانم نسبت به شرایط تیم تو پست های 1B - SS - 3B  و C بازی می کنم کلأ تو هر پستی که تو اینفیلد باشه راحتم.
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟
هیچ ورزشی جز بیس بال واسم محبوبیت نداره .
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟
ترجیح می دادم بازی نکنم.
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟
متاسفانه سابقه بازی تو مسابقات رو به همراه تیم ملی ندارم ولی تو دو دوره به اردو تیم ملی دعوت شدم و جزء  نفرات نهایی انتخابی بودم ولی تیم ملی به دلایل نا معلوم اعزام نشد.!!!؟
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟
شخص خاصی که نسبت به بقیه محسوس باشه نظرم رو جلب نکرده.
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟
حسین عابدینی
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
اولین کاری که می کردم این بود که زیر ساخت های بیس بال رو تو استان ها ایجاد می کردم تا سرمایه گذاری های توش هدفمند میشد- وارد کردن وسایل ورزشی مورد نیاز با کیفیت مناسب - استفاده از مربیان خارجی در کمپ های آموزشی داخلی برای بازیکنان و مربیان - فکر می کنم تا اینجا واسه شروع کافی باشه ...
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟
تیم نیویورک یانکیز - الکس رودریگویرز و درک  جیتر ( فارسی نوشتن اسمشون سخته :-) )
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟
مسابقات قهرمانی کشور 86 رشت بود که تو آن بازی ها تیم گیلان خیلی خوب ظاهر شد و ثمره تلاش 2 سالمون رو تو ان مسابقات دیدیم و کم کم رشد صعودی تیم مون شروع شد.
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟
بهترین بازی که انجام دادم 2 یا 3 سال پیش تو بازی دوستانه با تهران بود که تو ان بازی دو تا همران زدم با سه تا دابل و یه سینگل.
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟
همشه آرزو داشتم موقعیت بازی کردن تو یه تیم حرفه ای رو داشته باشم.
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟
ناخدا هاشمی - چون واقعآ انسان بود و همیشه با خلوص نیت کار می کرد.
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟
نه - به شدت ازشون ناراضی ام - چون واقعآ نشون دادن که نه دلسوز اند و نه لایق - ایشونم بدتر از همه
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)
من فکر می کنم باید فرهنگ آمار رو بهش توجه کنیم چون تو هیچ جای دنیا نمی یان بازیکن ها رو از رو ظاهرشون انتخاب کنند - باید بهترین ها از رو آمار مشخص بشن و بعد تو شرایط مساوی به رقابت با هم بپردازند.
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟
چون همیشه تو پستای مختلف بازی میکنم نمی تونم به این سوال دقیق جواب بدم - ولئ همیشه به این اعتقاد دارم که بزرگترین رقیب یک بازی کن ارور هاشه - اگه انه شکست بده پشت سر گذاشتن بقیه کاری نداره.
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟
تا موقعی که از نظر فیزیکی مشکلی نداشته باشم بازی میکنم .
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو.
pitcher ( احمد رانگا ) catcher ( هومن ستار ارجمندی ) 1B ( کیان ندافی )  2B( امیر همایون حیدری ) 3B ( جمال سادات )  ) ss بابک میرزاییان )  LF ( نیما باقری ) CF  ( مجید پاشوی ) RF  ( سعید بهروزی ) DH ( رجبعلی برزگر )
۲۰- به نظرتون دلایل عدم پیشرفت بیس بال در ایران چیه؟
فکر کنم مهمترینش این باشه که مدیرانی که در فدراسیون کار می کردند افراد ضعیف و غیر دلسوزی بودند و همیشه هدفشون خدمت به خودشون بوده تا ورزش.!!!
و در این بین همیشه افرادی از جنس ورزش کاران هم بودند که آنها هم صلاح خودشون رو به صلاح ورزش ارجحتر دونستند و با این افراد همکاری کردند تا خودشون هم شاید به یک پستی یا یک سفر خارجه ای برسند.!!!
و حالا هم که از فدراسیون به انجمن تقلیل پیدا کردیم یعنی از4 ورزش رسیدیم به 18 ورزش دیگر امیدی نیست ...

اطلأعیه




دوستان عزیز،
از آنجایی که شفافیت باید شامل همه شود و نه فقط تهرانیها، از این ببعد بدون عضو شدن  نمیتوانید نظر خودرادر این بلاگ بیان کنید. یا ما ۴ تا آدم عاقل و بالغ هستیم و میخواهیم با صحبت کردن در مورد اختلافاتمان مشکلاتمان را حل کنیم و بیسبال را از این باتلاقی که در آن سال‌هاست دست و پا میزند در بیاوریم، و یا اینکه میخواهیم به طور ناشناس از این فرصت استفاده کنیم و با تهمت‌ها و افترا‌های بی‌ اساس و بی‌ مدرک جو را از این هم که هست متشنج تر کنیم. اگر قصد شما دومیست، جای شما اینجا نیست!
بدیهی‌ است که اشخاصی‌ که با نام کامل خود ثبت نام نکنند و یا از اسامی مستعار استفاده کنند حذف خواهند شد.

عکسهای فراموش شده

۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

به گزارش پلي‌بال، مرحله دوم رقابت‌هاي ليگ بيس‌بال كشور در منطقه شمال به تعويق افتاد.


صبح روز چهارشنبه دوم شهريور ۹۰، محمدعلي يزدي از انجمن بيس‌بال استان البرز اعلام كرد، خوابگاه‌هاي كرج براي پذيرايي از ورزشكاران اين رشته در مرحله دوم منطقه شمال آماده نيست. به‌همين علت به‌احتمال بسيار زياد كرج نمي‌تواند ميزباني بازي‌ها را برعهده بگيرد.


براساس اين گزارش، اين احتمال وجود دارد، مسابقات در روزهاي پاياني شهريور و روزهاي نخست مهر ماه 1390 در رشت برگزار شود. اين مهم در صورتي انجام خواهد گرفت كه مسئولان تربيت‌بدني و مسئولان انجمن بيس‌بال استان گيلان ميزباني بازي‌ها را بپذيرند.


*اصل خبر در سایت پلی بال