استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ مرداد ۲۹, شنبه

۲۰ سوال از امیر خلیق ساکت، یکی‌ از مربی/بازیکنان تیم گیلان، که این روزها تیمش دیگر ساکت نیست و کلی‌ حرف برای گفتن دارد


۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟ سال 1379-آشنایی من با بیس بال بر میگرده به دیدن یک آگهی آموزش بیس بال زیر نظر مربی خارجی که نظرم رو جلب کرد و رفتم تا ببینم این مربی از کجا اومده!من میدونستم آمریکا و کوبا قوی هستند,ولی بخاطر اوضاع سیاسی اون موقع فکر نمی کردم کسی از آمریکا اومده باشه.به محل یاد شده رفتم و در اونجا آقای افشین آذری بهم گفتن که یک مربی بنام جان ریچارد اومده و 3 روز در رشت خواهد بود.بدین ترتیب اولین 3 روز بیس بالی زندگیم با مربی آمریکایی شروع شد و من دیگه ازش جدا نشدم.
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟  اولین مربیانم آقایان ایمان و افشین آذری,مهدی سدادی و در نهایت محمد نورچشم بودند.
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟ 2B,SS,3B,OF.هیچ چیز بیشتر از پیچری برام لذتبخش نیست.
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ تیراندازی با تپانچه بادی,پینگ پونگ
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ بوشهر
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟ بازی خیر-دعوت شدن 2 بار
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ جمال سادات(البته بدون حاشیه داشتن و آماده بودن)
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ محمد صفدری
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ خیلی کارها در ذهنم هست اما اولین کار این بود که زمینه حرفه ای شدن رو ایجاد میکردم
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ تیم خاصی رو دوست ندارم-اما از بازی تیم لنسکوم پیچر سانفرانسیسکو جاینت خوشم میاد
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ اولین باری که پس از سالها تونستیم با تلاشمون به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنیم-مسابقات قهرمانی کشور در رشت
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ بیشتر بازی هایی که تاثیر گذار بودم بعنوان پیچر و 3B بوده.اما حساس ترینش برمیگرده به بازیهای قهرمانی کشور در رشت که با قم بازی داشتیم,8 بر5 جلو بودیم در پایین اینینگ9 دفاع میکردیم و هومن پیچر بود,دو اوت داشتیم و هومن چند تا واک داد,3بیس پر شده بود و نتیجه 8 بر 7,هومن دیگه تمرکزش رو از دست داده بود و مضطرب که من از شورت استاپ رفتم پیچ کردم و اوت سوم رو با یک پاپ آپ بالا سر کچر گرفتیم و بردیم  J
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ بازی در لیگ بیس بال حرفه ای ژاپن
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ من یکم ایده ال گرا هستم برای همین تا حالا کسی از نظر من بهترین نبوده,اما بدترینش رو بدون تردید میتونم بگم که آقای شکری بودند و متاسفانه بازم الان هستند
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟ از هیچکدوم راضی نیستم,چون در حد پتانسیل های ایران فعالیت نکردند و نمی کنند.
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه) انتخاب باید بدون غرض ورزی و از روی فاکتورهای فنی باشه,یعنی اسم ها فراموش بشن در زمان تست گرفتن ها و انتخاب شدن!!!
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ بزرگترین رقیبم اشتباهاتم خواهد بود و پس از اون محمد صفدری(چون فقط می خوام پیچر باشم)
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟ اگه زنده موندم تا 40 سالگی,بعدش دیگه به آمادگیم بستگی داره!!
0-   تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو.
P-M.Safdari
C-H.Arjmandi
1B-K.Rana
2B-I.Khaligh Saket
3B-K.Nadafi
SS-J.Sadat
LF-M.Golmohamadi
CF-M.Pashavi
RF-R.Barzegar
البته در این لاین آپ بنده مصدوم هستم ;))
۲۰- هر سوالی دوست داری جواب بدی از خودت بکن. سوال خاصی ندارم,فقط امیدوارم با تلاش و همت خودم بتونم برای بیس بال این مملکت مفید واقع بشم و از شما هم بخاطر حُسن توجه تون به بنده متشکرم
سرافراز و پیروز باشید