استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

۲۰ سوال از کیان ندافی، مربی/بازیکن تیم گیلان و دلیل دیگر پیشرفتهای اخیر این تیم

۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
از سال 1378 بیس بال شروع کردم - از طریق یکی از دوستام به نام صابر سیدی که خودشم بیس بال بازی می کرد وارد این ورزش شدم.
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟
اولین مربی و بهترین شون آقای افشین آذری بود که همیشه خودم رو مدیون زحماتش می دونم.
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟
معمولأ تو بیس بال رسم که از بازیکنای تازه وارد تو اوتفیلد استفاده میشه مخصوصأ تو دهه اول بیس بال منم از این قاعده خارج نبودم ولی بعد چند وقت تمرین به پست کتچری منتقل شدم - الانم نسبت به شرایط تیم تو پست های 1B - SS - 3B  و C بازی می کنم کلأ تو هر پستی که تو اینفیلد باشه راحتم.
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟
هیچ ورزشی جز بیس بال واسم محبوبیت نداره .
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟
ترجیح می دادم بازی نکنم.
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟
متاسفانه سابقه بازی تو مسابقات رو به همراه تیم ملی ندارم ولی تو دو دوره به اردو تیم ملی دعوت شدم و جزء  نفرات نهایی انتخابی بودم ولی تیم ملی به دلایل نا معلوم اعزام نشد.!!!؟
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟
شخص خاصی که نسبت به بقیه محسوس باشه نظرم رو جلب نکرده.
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟
حسین عابدینی
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
اولین کاری که می کردم این بود که زیر ساخت های بیس بال رو تو استان ها ایجاد می کردم تا سرمایه گذاری های توش هدفمند میشد- وارد کردن وسایل ورزشی مورد نیاز با کیفیت مناسب - استفاده از مربیان خارجی در کمپ های آموزشی داخلی برای بازیکنان و مربیان - فکر می کنم تا اینجا واسه شروع کافی باشه ...
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟
تیم نیویورک یانکیز - الکس رودریگویرز و درک  جیتر ( فارسی نوشتن اسمشون سخته :-) )
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟
مسابقات قهرمانی کشور 86 رشت بود که تو آن بازی ها تیم گیلان خیلی خوب ظاهر شد و ثمره تلاش 2 سالمون رو تو ان مسابقات دیدیم و کم کم رشد صعودی تیم مون شروع شد.
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟
بهترین بازی که انجام دادم 2 یا 3 سال پیش تو بازی دوستانه با تهران بود که تو ان بازی دو تا همران زدم با سه تا دابل و یه سینگل.
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟
همشه آرزو داشتم موقعیت بازی کردن تو یه تیم حرفه ای رو داشته باشم.
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟
ناخدا هاشمی - چون واقعآ انسان بود و همیشه با خلوص نیت کار می کرد.
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟
نه - به شدت ازشون ناراضی ام - چون واقعآ نشون دادن که نه دلسوز اند و نه لایق - ایشونم بدتر از همه
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)
من فکر می کنم باید فرهنگ آمار رو بهش توجه کنیم چون تو هیچ جای دنیا نمی یان بازیکن ها رو از رو ظاهرشون انتخاب کنند - باید بهترین ها از رو آمار مشخص بشن و بعد تو شرایط مساوی به رقابت با هم بپردازند.
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟
چون همیشه تو پستای مختلف بازی میکنم نمی تونم به این سوال دقیق جواب بدم - ولئ همیشه به این اعتقاد دارم که بزرگترین رقیب یک بازی کن ارور هاشه - اگه انه شکست بده پشت سر گذاشتن بقیه کاری نداره.
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟
تا موقعی که از نظر فیزیکی مشکلی نداشته باشم بازی میکنم .
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو.
pitcher ( احمد رانگا ) catcher ( هومن ستار ارجمندی ) 1B ( کیان ندافی )  2B( امیر همایون حیدری ) 3B ( جمال سادات )  ) ss بابک میرزاییان )  LF ( نیما باقری ) CF  ( مجید پاشوی ) RF  ( سعید بهروزی ) DH ( رجبعلی برزگر )
۲۰- به نظرتون دلایل عدم پیشرفت بیس بال در ایران چیه؟
فکر کنم مهمترینش این باشه که مدیرانی که در فدراسیون کار می کردند افراد ضعیف و غیر دلسوزی بودند و همیشه هدفشون خدمت به خودشون بوده تا ورزش.!!!
و در این بین همیشه افرادی از جنس ورزش کاران هم بودند که آنها هم صلاح خودشون رو به صلاح ورزش ارجحتر دونستند و با این افراد همکاری کردند تا خودشون هم شاید به یک پستی یا یک سفر خارجه ای برسند.!!!
و حالا هم که از فدراسیون به انجمن تقلیل پیدا کردیم یعنی از4 ورزش رسیدیم به 18 ورزش دیگر امیدی نیست ...