استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ مرداد ۲۷, پنجشنبه

شاید ژاپن را هم شکست دادیم :))


در هفته اخیر بعد از اینکه پایین اینینگ ۹ خبری در مورد خط خوردگان اردوی دوم منتشر کرد، داغترین موضوع وب لاگ‌های سافتبالی و بیسبالی ایران موضوع انتخاب بازیکنان تیم ملی‌ شد. این موضوع به سافتبال هم ختم نشد و بغض بعضی‌ بازیکنان بیسبال هم که در ۲ دوره‌ای که اینجانب سر مربی‌ تیم ملی‌ بودم با انتخابات من مشکل داشتند شکست. اینکه حق با کیست سوالیست که در ایران شاید هیچگاه جواب آن مشخص نشود. هدف من از این مقاله صرفاً بر رسی‌ منطقی‌ علل موفقیت تیم البرز و اینکه چرا باید البرز سهم بیشتری در تیم ملی‌ داشته باشد است. هر چند که نباید از پشت خط ماندن بازیکنان خوب دیگری مانند ‌مهدیه محمدی از بوشهر و مریم پور جعفری از خراسان غافل شد.
چرا یک تیم قهرمان میشود؟ به نظر من قهرمانی یک تیم معمولان تلفیقی از این عوامل است ... مربی‌، داور، قرعه خوب، بازیکنان آن تیم. بیائید نگاهی‌ به تیم سافتبال تیم البرز کرده دلیل و یا دلایل قهرمانی این تیم را بررسی‌ کنیم؛
۱-مربی‌ ... اگر در هفته اخیر گشت و گذار کوتاهی‌ در بلاگ‌های سافتبال و بیسبال دوستان کردید حتما متوجه شدید که خیلی‌ از دوستان مرا حتا مربی‌ مطلع ائ‌ در بیسبال که در آن ۱۲ قهرمانی و سابقه ائ‌ طولانی‌ دارم نمیدانند چه برسد به سافتبال که کلّ تجربه مربیگریم در آن ۳ ماه قبل از مسابقات بوده. به علاوه مربیگری از فاصله ۳۰۰ متری از پشت شمشادها با موبایل؟ ... قضاوت با شما! تیم البرز هر آنچه نیاز به یادگیری داشت در سالهای پیشتر از آقایان حیدری جم و کاشف رانا یاد گرفته بود ... پس مربی‌ نقش چندانی در موفقیت امسال این تیم نداشت.
۲-داوری ... در مسابقات امسال هیچ داوری از استان البرز شرکت نکرد. ناظرین کمیته فنی‌ هم آقایان صفاییان و مشیریان هر دو در مسابقات تیم داشتند و از آنجایی که ما با هر دوی آنها قبل از رسیدن به فینال بازی کردیم و حتا در فینال آقای مشیریان بر خلاف قوانین بی‌ طرفی‌ کمیته فنی‌ تیم خورموج را مربیگری میکرد، به نظر نمیرسد که اعمال نفوذی به نفع تیم البرز کرده باشند ...( چون ما از صحنه دور بودیم میگویم به ضررش هم اعمال نفوذ نکردند.)
۳-قرعه خوب ... امسال در مسابقات سافتبال بانوان کشور به دلیل نا معلومی تیمهای اول تا چهارم قهرمانی کشور پارسال در یک گروه و بقیه در گروه دیگر قرار گرفتند. عامل اصلی‌ این اتفاق به نظر می‌رسد ۲ قسمت شدن تیم بوشهر نایب قهرمان سال قبل به دو تیم بوشهر و خورموج بود. تیم بوشهر که بیش از سایه ائ‌ از تیمی که نایب قهرمان شد نبود در سید ۲ قرار گرفت و تیم خورموج که پیکره اصلی‌ تیم بوشهر پارسال را تشکیل داده بود در سید ۵ که این به خودی خود جای بسی‌ سوال داشت ! در هر صورت این باعث شد که ۵ تیم قوی که هر کدام توانایی شکست تیمهای گروه دیگر را داشتند در یک گروه قرار بگیرند. گواه قدرت این تیمها شکست نسبتا آسان هر دو تیم خراسان و سیستان بلوچستان که از گروه ۲ بالا آماده بودند در مقابل تیمهای البرز و خورموج بود. پس گروهبندی هم دلیل قهرمانی البرز نبود. البرز تیمهای اول تا ششم سال قبل را برای قهرمانی شکست داد!
۴- بازیکنان ... تیم البرز بدون حضور ۲ پیچر اصلی‌ خود نگار نوذری پور و سونیا شهامتی، تمام امیدهای خودرا به پیچر تازه وارد به این تیم "مهین فلاح" بسته بود. فلاح هم نا امید نکرد و در تمام بازیها پیچ کرده البرز را به قهرمانی رساند. این تیم با وجود اینکه ۲ بازیکن اصلی‌ خود را در اختیار نداشت و همچنین ۲-۳ بازیکن با وجود مصدومیت گاهی‌ لنگ لنگان روی بیس‌ها میدویدند بدون توجه به باخت بازی اول به خورموج با استفاده از ضعف‌هایی‌ که در بازی اول از تیم خورموج شناسایی کرده بود این تیم را در فینال شکست داد و قهرمان شد.
با توجه به توضیحات بالا به نظر می‌رسد دلیل اصلی‌ و شاید حتا تنها دلیل موفقیت تیم البرز بازیکنان این تیم بودند ... و در نتیجه این سوال پیش میاید، آیا فقط ۳ نفر آنها باعث قهرمانی این تیم شدند؟ اگر ۳ نفر از تیم البرز به تنهایی حریف خورموج و بقیه لیگ شدند آیا بهتر نیست همه را از تیم البرز ببریم ... شاید ژاپن را هم شکست دادیم :))