استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آذر ۱۹, شنبه

۲۰ سؤال از امیر همایون حیدری جم... بهترین بازیکن تاریخ بیسبال ایران




وقتی‌ صحبت از بهترین بازیکن تاریخ میشود باید به بیش از یک بعد موضوع نگاه کرد. اینکه یک بازیکن از نظر فنی‌ بهتر از بازیکنان دیگر باشد فقط بخشی از موضوع است. گر‌ چه حتا اگر به این موضوع فقط از بعد فنی هم نگاه کنیم باز هم امیر همایون حیدری سالها از بهترین بازیکنان ایران بوده است.

چه چیزی امیر همایون حیدری را از دیگر بازیکنان خوب متمایز می‌کند؟

امیر همایون از نظر فنی‌ یک بازیکن چند ابزاره محسوب میشد. امیر هم میانگین بتینگ بالایی داشت و هم قدرتی‌ بت میکرد. امیر هم بانتر خوبی‌ بود هم خوب بیس میدزدید. امیر هم سرعت داشت و هم می‌دانست چگونه بیس‌ها را بدود. هم خوب توپ می‌گرفت و هم پرتاب قوی داشت.

امیر یکی‌ از باهوشترین بازیکنانی است که تا به حال در ایران دیده ام. وی مورد احترام تمام بازیکنان بود و هست. امیر همیشه در خدمت تیم و مربی‌ بود و وجودش سطح بازی تک تک بازیکنان را بالا می‌برد.

بازیکنان بسیاری در سالهای مختلف بهترین بودند ولی‌ کمتر کسی‌ تداوم امیر را داشته است. امیر بیش از ۱۲ سال جزو بهترین‌ها بود و بیش از هر بازیکنی در تاریخ ایران مقام قهرمانی دارد. بیشترین تعداد بازی ملی‌ و کاپیتانی تیم ملی‌ از دیگر افتخارت امیر است.

بیسبال یک ورزش تیمیست و در آن هدف موفقیت تیم است. من واقعا اعتقاد دارم که بدون امیر همایون تیم تهران/ البرز نمی‌توانست به موفقیتهایی که در طول این سالها کسب کرده، نائل آید. به عنوان یک مربی‌، برای من این موضوع به تنهایی‌ تأیید بهترین بودن امیر همایون است.

  ۲۰ سؤال از امیر همایون حیدری جم

۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
1374- توسط یکی از هم مدرسه ای هام به نام کاوه موفقی در دبیرستان
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟
اولین و آخرین مربیم آقای حاجیان بوده ، ولی  از اونجایی که از اول عطش یادگیری داشتم  از افراد زیادی کمک گرفتم که از همشون ممنونم از جمله کامیار حاج قاسمی ، سیامک عزیزی و کیوان صفاییان
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟
در ابتدای ورود OF  بودم ، بعد  SS و در نهایت  2B  ، حقیقتا سعی میکردم در هر پستی که بهم محول میشه بدون غر زدن انجام وظیفه کنم  و سعی کنم برای تیمم مفید باشم ولی الحق و والانصاف پست SS  رو خیلی دوست داشتم و دارم چراکه احساس میکنم مسوولبت در این پست سنگین تر و حساس تره .
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟
من مطمئنا اگر بیس بال بازی نمی کردم ، بسکتبال رو بصورت حرفه ای دنبال میکردم .
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟
اول بوشهر بخاطر بازیکنان با شخصیتی که داشت بعد اصفهان به خاطر سر سختی ای که بازیکنانش در کسب برد داشتن
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟
راستش به غیر از زیر 21 سال دبی و مرحله دوم آخرین اردوی تیم ملی در مابقی اردوها و مسابقات ملی حضور داشتم.
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟
راستش انتخاب بهترین بازیکن کار ساده ای نیست  چراکه بهترینها در هر تورنومنت  ودر مقایسه با هم پستی های خودشون انتخاب میشن ، ولی من میتونم اینطوری جواب بدم که من همیشه از بازی در کنار بابک میرزاییان ومهران صادق موحد وبازی در مقابل نیما باقر نیا ، امیر بختیاری لقب و هادی علینقی  لذت بردم .
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟
امیر بختباری لقب
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
تبلیغ – تبلیغ – تبلیغ – تبلیغ – آموزش رده های سنی پایین – برگزاری مسابقات متعدد
۱۰ کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟
شاید با اینهمه سال تجربه بازی مسخره به نظر برسه  ولی  با وجود اینکه بازی های زیادی دیدم و کارت بیس بال های زیادی داشتم ولی هیچ وقت نظرم به تیم ویا بازیکن خاصی جلب نشده و حتی اسامی هیچکدوم رو هم ندونم چراکه من همیشه از دیدن بازیها به دنبال یادگیری حرکات صحیح و اصولی بازیکنان  بودم و به اسم و تیمشون توجهی نداشتم .
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟
شیرین ترین خاطره ، بازی با کرمان در بندرعباس بود (سالشو اصلا یادم نیست ببخشید ) که در دو نوبت متوالی 2 تا همران روی پیچهای علی ملکی ( پیچری که همیشه با پیچاش مشکل داشتم ) زدم
همینطور مسابقات رشت بازی با بوشهر که بدجوری هم بازی گره خورده بود(عقب بودیم) ، و پارمیس(دخترم) تازه به دنیا اومده بود وبه یاد اون رفتم تو بتر باکس وبا زدن یک تریپل بازی باز شد و در نهایت با برد ما تموم شد .
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟
ببخشید منو که تو تاریخ و سال خیلی خنگم ، ولی اون دوره از بازی ها در تهران که صادق عابدین برای رییس شدن تو رستوران آزادی بریز و بپاش کرده بود و گروه ژانگولر آورده بود ، که من هم  به عنوان MVP  انتخاب شدم ،احساس میکنم تو اون دوره خیلی آماده بودم.
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟
وقتی تازه بازیکن شده بودم رویای آمریکا رفتن داشتم بعد سعی در ایتالیا و آلمان رفتن کردم والان آرزو میکنم یک جلسه بتونم برم سر تمرین تیم البرز
ولی واقعا الان ارزو میکنم که روزی برسه بازیکنان بیس بال وقتی جایی خودشونو معرفی میکنند ،بجای شنیدن " ااااااا.... مگه بیس بالم داریم " ( یعنی دیگه طوری بود که همه جا میگفتم  هندبال بازی میکنم ) ، با جمله"  ااااااا........ آره دیروز بازی تیمتونو تو تلویزیون دیدم " ، روبرو بشن .
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟
آقای ذوالفقاریان چراکه کمتر از همه بودجه وارتباط داشت ولی 2 دوره مسابقات هر سال برگزار میشد  و بعد آقای یزدی که کمترین کارش ساختن زمین بیسال استاندارده که همیشه آرزوشو داشتیم .
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟
نطری ندارم چون نمیشناسم
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)
راستش فکر میکنم اینکه صدای کسی در نیاد غیر ممکنه ، چرا که غرور و جو گیر بودن تو وجود همه ما ها هست و فقط کم و زیاد داره ، وما اشکالات و ایرادات دیگران رو خیلی بزرگ و واضح می بینیم ولی مال خودمونو اصلا بهش اعتقاد نداریم ،
من شخصا معیار هایی که برای انتخاب یک تیم برام مهم هستن رو ذکر می کنم :
1-اخلاق تیمی : من به شخصه بین 2 نفر که یکی ستاره بی اخلاق و متکی به خود  باشه و دیگری معمولی  ولی با اخلاق و متکی به تیم دومی رو ترجیح میدم ، چرا که اعتقاد دارم 9 نفر بازیکن معمولی وقتی یک دل باشن نتیجه بهتری از 9 تا ستاره خود محور میگیرن .
2-سابقه بازی : بیس بال  یکی از رشته هایی است که افت و خیز بازیکنان از نظر کیفیت بازی توش زیاده ، ولی معمولا افرادی هستن که همیشه شاید تاپ نباشن ولی حتما بودن اونها از نبودنشون بهتره و وجودشون تاثیر مثبتی داره ودر طول سابقه ورزشیشون اختلاف اوج و قعرشون کمه واین نشون میده که این بازیکنان دارای تجربه زیادی هستن ، که به نظر من تو بیس بال تجربه 70% و آمادگی 30% در بازی یکی نقش داره .
3-آمار آخرین دوره مسابقات  قبل از اردو
4-آمادگی جسمانی نسبی

۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟
الان نمیدونم  ولی  در گذشته هادی علینقی و برادران باطنی
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟
فعلا که 3 سالی هست که دورم
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو.
P : مجید ستاری ، امیرحسین حیدری جم ، امیر بختیاری لقب ، هادی قیصری
C : یحی الخنسا ، عباس گرانبها
1B : مهران صادق موحد ، پیام صدری
2B : برادران باطنی
SS : بابک میرزاییان ، هادی علینقی
3B : عباس نبی زاده ، برادر هادی قیصری
OF : سعید بهروزی ، مهدی گل محمدی ، مسعود زید آبادی ، نیما باقری نیا ،قاسم بختیاری لقب
۲۰- هر سوالی دوست داری جواب بدی از خودت بکن.
سوالی  که ندارم فقط جا داره اولا تشکر خیلی ویژه ای از آقای حاجیان داشته باشم که در طول این سالها برای من بیشتراز یک مربی ، معلم و دوست بوده و بزرگترین چیزی که ازش یاد گرفتم  صداقت  بوده و واقعا این زحمتی رو که ایشون در این همه سال برای صرفا  پیشرفت بیس بال کشیده و نه منافع مادی و پست و ریاست در کمتر کسی دیدم . و راه اندازی و پیگیری "پایین اینینگ 9 " هم که به نوبه خودش یکی دیگه از شاه کارهای ایشون در بیس باله .
ثانیا میخواستم از تمام دوستانی که  در مصاحبه هاشون من رو به عنوان بهترین بازیکن و یا جزو تیم منتخبشون انتخاب کردن ، صمیمانه  تشکر کنم  و خوشحالم که دوستان با معرفتی دارم که منو شامل لطف و محبت خودشون قرار میدن . برای همشون آرزوی موفقیت دارم ( آقای حاجیان خوشحال میشم اگر این مطلب رو جداگانه هم در بلاگتون بزارین )
و در نهایت  به عنوان  عضو کوچکی از مجموعه بیس بال از تمام بازیکنان یک خواهش دارم :
ما همه سعی میکنیم لباس های تیممونو ، کلاهمونو ، هلمتمونو ، دستکش بتینگمونو وخلاصه هر چیز ظاهریمونو به بیس بال حرفه ای نزدیک کنیم و براش هزینه میکنیم و این نشون میده که بیس بال ورزشی کاملا شیک و با دیسیپلینه و در تمام نقاط این ورزش این مساله نمود داره و 9 نفر با انجام مهارتهای فردی و شیفت کردن به دیگر اعضای تیم در عین انفرادی بودن یک کار گروهی رو تکمیل میکنیم بدون اینکه با حریف درگیری مستقیم و فیزیکی داشته باشیم و هیچگاه ممکن نیست که یک نفر به تنهایی  بتونه باعث برد یک تیم بیس بال بشه خلاصه اینکه  دراین رشته ماهیتا هارمونی ، هماهنگی و آراستگی عوامل موفقیتش محسوب میشه و تیمهایی که این عوامل رو مد نظر داشته باشن حتما در رسیدن به نتیجه مطلوب شانس بیشتری خواهند داشت بنا بر این همون قدر که توی انتخاب لباس شیک و حرفه ای بودن رو در نظر میگیریم سعی کنیم در بازی کردن هم این مسایل برامون مهم باشه تا در آینده بیس بال محبوبیت بیشتری پیدا کنه وگرنه بجای شلوار یلند و کمربند و پیراهن دکمه دار ، با دو بنده و شورت و رکابی هم میشه بیس بال بازی کرد به امید موفقیت تک تک شما بازیکنان از اینکه سرتونو  درد آوردم عذر خواهی میکنم .