استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

۲۰ سوال از رجب علی‌ برزگر، مربی‌ و ملی‌ پوش خوب تیم سمنان


1-    چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟

من در سال 1376 ورزش بیس بال رو شروع کردم. من اون زمان چوگو بازی می کردم و بهمراه تیم چوگو استان سمنان در مسابقات قهرمانی کشور در سال 1376 در آباده شیراز قهرمان کشور شدیم. بخاطر شباهتی که ورزش چوگو به ورزش بیس بال داشت وارد بیس بال شدم.
2- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟
- اولین کسی که بیس بال رو به ما آموزش داد آقای مسروری بود که تو بهار سال 1376 از طرف فدراسیون بیس بال اون زمان بعنوان مدرس اومده بود امیرآباد دامغان و در یک اردوی یک روزه به ما آموزش بیس بال داد. اما اولین مربی من حسن صادقی بود که حدود 3 سال مربی من بود.
3-   پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟
- من تو پست پیچری و کچری مهارتها و تجربه های خوبی کسب کردم و این پستها رو دوست دارم اما هراز گاهی تو پست شورت استاپ هم بازی می کنم. تو پست پیچری آرامش خاصی دارم و خیلی راحت بازی میکنم.
4-  ورزش محبوب دیگت چیه؟
-  کشتی و جودو. در کشتی عناوین زیادی دارم حتی عناوین کشوری. در جودو نیز کمربند بنفش دارم(کیو5). ضمنا من داور رسمی و درجه 3 تیراندازی با کمان هم هستم که در طول سال در مسابقات قهرمانی کشور،تورنمنت ها و ... داوری می کنم و از داوری این رشته لذت می برم.
5- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟
اصفهان
6- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟
-بله. بارها و بارها از سال 1376 (اردوی هندوستان) تا کنون به اردوی تیم ملی دعوت شدم. در مسابقات آسیایی پاکستان در سال 1385 کچر و پیچر تیم ملی بیس بال ایران بودم.
7-   بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟
-  .....
8-  اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟
....
9- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
- برنامه ریزی بلندمدت برای ورزش بیس بال کشور
- برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برای جوانان زیر 19 سال کشور جهت پشتوانه سازی
- اختصاص بودجه کافی و مناسب برای بیس بال به هر طریق ممکن
- برگزاری اردوهای منظم برای تیم ملی  بیس بال و به تبع آن حضور در مسابقات و تورنمنت های بین المللی
-برگزاری منظم دوره های آموزشی مربیگری و داوری جهت بازآموزی و ارتقاء دانش مربیان و داوران
و ... برنامه های دیگر که در این مجال نمی گنجد.
10-کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟
- تیم: نیویورک یانکیز
-بازیکن: راجر کلمنت(پیچر)
- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟
11- زدن یک هومران در کلینیک مربیگری تایلند در سال 2004 که ضربه ام به حدی بود که از ورزشگاه خارج شد و در ورزشگاه دیگری افتاد که آقای "یوکیچی مائدا" رئیس اسبق کنفدراسیون بیس بال آسیا همه شرکت کنندگان را جمع کرد و روی همون توپ رو امضا کرد و در حضور نمایندگان 12 کشور آسیایی به من اهداء کرد.
12- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟
- بهترین بازی من به نظرم در سال 1388 بازی قبل از فینال مقابل تیم کرمان در شهر کرمان بود. هر تیم که برنده میشد میرفت فینال. توی اون بازی تماشاگران کرمانی علیه من خیلی شعار میدادند. من پیچر بودم و علیرغم همه فشارهایی که روی من بود و فحش هایی که تماشاگران کرمانی نثار من می کردند و حتی دخالتهایی که یکی از داوران کرمانی که توی اون بازی داور نبود و می اومد توی بازی و تو داوری نظر میداد تا بلکه تیمش برنده شه اما من در کمال خونسردی و با ایمان کامل به برد تیم سمنان، 9 اینینگ کامل پیچ کردم و بازی رو با حساب 6 بر 2 بردیم.آخر بازی همون تماشاگران و چندتا از مسئولین ورزش کرمان نزد من اومدند و اونقدر بوسه بارانم کردند و تحویلم گرفتند که نگو. پیروز شدن در این بازی و آرامش من در پیچ کردن یکی از خاطرات بیادماندنی بیس بالی من تاکنون بوده است.
13- آرزوی بیسبالیت چیه؟
- بازی کردن در یکی از لیگهای معتبر بیس بال دنیا
- و مربیگری بیس بال یکی از تیمهای ملی و یا باشگاهی بیس بال در خارج از کشور
14- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟
-.... ترجیح میدم به این سوال پاسخ ندم.
15- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟
- .... ترجیح میدم به این سوال پاسخ ندم.
16- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟ (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)
- طبیعتاهرکی که انتخاب نشه صداش درمیاد اما برای کم کردن این صداها و یا اینکه حرفی برای گفتن نداشته باشه موارد زیر پیشنهاد منه که اگر روزی بعنوان مربی تیم ملی انتخاب بشم اینها رو مدنظر دارم:
 الف: در همه جای دنیا بازیکنان در طول سال در مسابقات لیگ بازی می کنند و آمار آنها در برگه های اسکور ثبت می شود. وقتی بازیکنی در طول سال 40 بازی انجام داد 40 برگه اسکور دارد و این یک ملاک عالی در همه جای دنیا جهت انتخاب بازیکن است. برگزاری چندین مرحله اردو و جمع بندی آمار بازیکنان بطورجامع ملاک اصلی برای انتخاب است
 ب: مورد بعدی در انتخاب بازیکن، داشتن سابقه ،روحیه و تعصب در بازی بیس بال است.
 ج: مورد سوم آمادگی بدنی و جسمانی مناسب برای بیس بال به لحاظ فاکتورهایی مثل آمادگی قلبی-عروقی، سرعت،چابکی،قدرت و استقامت
 د: مورد چهارم نظم و انضباط و اخلاق بازیکن در تمرینات،مسابقات و اردوهاست.
- موارد ب و ج و د در جاهایی که برای انتخاب بازیکنان شک یا دودلی پیش می آید بهترین گزینه هاست. بازیکنی که دارای آمار خوبی است و دارای آمادگی بدنی خوب و برخوردار از روحیه مناسب برای بازی بیس بال و دارای نظم و اخلاق است باید در اردو حضور داشته و عضو تیم باشد.
-بنظر من اگر این 4 بند رعایت نشود طبیعتا داد خط خورده ها در می آید. زیر نظر داشتن تمامی بازیکنان در اردو و پرکردن فرم ارزشیابی روزانه بازیکنان در پایان هر روز نهایتا منجر می شود به انتخاب برترین بازیکنان که این خود موجب قوی شدن تیم ملی شده که در صورت کسب عناوین افتخار در میادین بین المللی ،ارزش کار سرمربی تیم ملی نمایان خواهد شد.
17- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟
- ترجیح میدم به این سوال پاسخ ندم.
18- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟
- اگه وضع بیس بال ایران همین جوری بمونه و بخواد آرومتر از لاک پشت حرکت کنه فکر کنم تا 45 سالگی بشه تو ایران بازی کرد اما اگر وضع تغییر کنه و مسابقات جوانان و نوجوانان برگزار شه طبیعتا باید راه رو برای جوونترا باز کرد.
19- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو.
چیزی که تو ذهن منه این ترکیبه البته ممکنه بهتر از این بازیکنان هم باشند اما خیلی دوست دارم با این ترکیب به مصاف یه حریف داخلی یا خارجی بریم.
- کچر: بابک میرزائیان
- پیچر : رجبعلی برزگر
- فرست بیس: مهران صادق موحد
- سکندبیس: رسول طاهریان
- شورت استاپ: هادی علینقی
- تردبیس: احسان صبا
- لفت فیلد: امیر بختیاری
- سنترفیلد: سعید بهروزی
- رایت فیلد: نیماباقری
20- هر سوالی دوست داری جواب بدی از خودت بکن.
نه خیر قربان.
(تشکر از لطف شما که مارو قابل دونستید. امیدوارم هرجا که هستید موفق و موید باشید .خیلی دوست دارم با شما در کسوت مربیگری همکاری تنگاتنگی داشته باشم. امیدوارم این موضوع تحقق پیداکنه. به امید دیدار)