استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

۲۰ سوال از امیر بختیاری، ملی‌ پوش برجسته تیم بوشهر

۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
-ازسال 77 بیس بال رو شروع کردم-اکثر بچه های تیم بیس بال بوشهر بچه محله امامزاده هستن که فعالیت ورزشی اکثر انها از زمین نادری آغاز شده.اکثر بچه ها عضو تیم فوتبال و چوگو بودن که با آمدن رشته بیس بال تعدادی از آنها به این رشته رو آوردند که من هم از جمله آن نفرات بودم و با توجه به اینکه برادر بزرگترم قاسم بختیاری لقب یک سال زودتر از من بیس بال را شروع کرده بود به همراه اون بر سر تمرینات رفتم و از همان سال اول تونستم جز نفرات اصلی تیم باشم
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟
-اولین مربی تیم بوشهر سید امید فرهی بود که در زمان من سید علی امامزاده و قاسم بختیاری نیزبه اون کمک میکردن و فنون و قواعد را به ما آموزش دادند
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟
اوت فیلد(در هر سه پستش) ولی بیشتر سنتر بازی میکردم – پیچر.که الان تو این پست خیلی راحتم چون عاشقشم
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟
تنیس-گلف
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟
سوال سختیه.تیمی که بتونم با بچه هاش راحت باشم.شخصیت تیمی واسه من خیلی مهمه.فعلا که بیشترین دوست رو تو تیم تهران دارم
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟
از زمان شروع بیس بالم ، در تمامی اردوهای بیس بال و سافت بال حضور داشتم.که در سال 84 در کلینیک تایلند شرکت کردم و در سال 85 نیز به عنوان بازیکن تیم ملی در مسابقات آسیایی پاکستان حضور داشتم
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟
امیر همایون حیدری جم
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟
نتونستم انتخاب کنم
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
شناساندن و گسترش ورزش بیس بال در ایران-تهیه امکانات و تجهیزات خوب برای تمامی تیمها-برنامه ریزی جهت داشتن مسابقات منظم در طول سال-برنامه ریزی جهت تشکیل تیم ملی با کیفیت و آسیایی کردن آن
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟
.Roy Halladay.Cliff lee.. تیم خاصی رو دوست ندارم

۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟
استارت اولین بازی آسیاییم در مقابل پاکستان با وجود اینکه مدت زمان زیادی از پیچر شدنم نمیگذشت و همچنین قهرمانی در مسابقات 88 کرمان
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟
بازی در مقابل پاکستان که اولین تجربه پیچریم در مسابقات آسیایی بود رو راضی کننده میدونم. ولی دلچسب تر از اون بازی در مقابل تیم تهران در مسابقات قهرمانی کشور سال88 بود که برای اولین بار 9اینینگ پیچ کردم ودر نهایت بازی رواگه اشتباه نکنم با نتیجه 5بر 1از تهران بردیم.

۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟
آموزش چند بازیکن در پست پیچری که از هر نظربهتر از خودم باشند
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟
همه شون با توجه به توانایی و بضاعت مالی که همیشه وجود داشت خوب بودن واز همه اونها کمال تشکر دارم
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟
خیر –چون تا حالا مسئله تیم ملی بیس بال رو حل نکرده و برنامه ای برای اون ندارن
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)
اول تشکیل یک کادر فنی قوی که اعضا اون با هم اتفاق نظر داشته باشن.
این یه واقعیته که حضور سرمربی تیم ملی در حین مسابقه باعث ایجاد انگیزه مضاعف در ورزشکار میشود.
بنظر من به دلیل اینکه بازیهای ما ضبط تلویزیونی نداره که بعدا سرمربی تیم ملی بتونه با دیدن اون بازیکنان رو در شرایط مسابقه ببینه پس نیازه که کادر فنی تیم ملی و مخصوصا سر مربی در تمامی مسابقات حضور داشته باشه و بازیکنان رو از نزدیک و در شرایط مسابقه ببینه و بعد با توجه به آمار و ارقام کمیته فنی و نظر سرمربی ،بهترینهای هر تیم رو به اردو دعوت کنند .البته با توجه به تعداد مورد نیاز در هر پست.بهترینها از نظر هر شخص میتونه متفاوت باشه که در نهایت نظر سرمربی شرطه کاره. انتخاب بهترینا خودش مسئله مهمی چون بعضی مواقع ممکنه یه تیم بنا به دلایلی مقامی هم نیاره اما دارای بازیکنان شایسته ای باشه که لیاقت حضور در اردو رو دارن.
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟
رجب علی برزگر-محمد صفدری-البته با احترام به همه پیچرها اینو بگم که اگه سرحال باشم و مصدوم نباشم کسی رقیبم نمیشه
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟
تا زمانی که شرایط زندگی و شرایط بدنی بهم اجازه بازی رو بده ،بازی میکنم
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو.
p-امیر بختیاری  c-رضاشبانی-بابک میرزائیان 1b-یاسین شریفی 2b-هادی علی نقی ss-امیرهمایون حیدری جم 3b –جمال سادات lf-بابک مهیمنی cf- نیما باقری rf –رجب علی برزگر
۲۰- هر سوالی دوست داری جواب بدی از خودت بکن.
-چطور شد پیچر شدی؟؟پست من در تیم اوت فیلد بود و در همه مسابقات جز لاین آپ اصلی تیم بودم.تقریبا بعد از 3 یا 4سال از شروع فعالیتم بعد از پایان مسابقات به همراه دوست عزیزم محسن هنرپیشه تمرینات انفرادیمون رو شروع میکردیم که بیشتر تمرینات ما در کنار ساحل دریا بود.با توجه به برنامه ریزی که واسه خودمون داشتیم در خلال تمرینات بعد از تمرین اوت فیلدی ،نکاتی در مورد پیچری نیز از محسن سوال میگرفتم واونو تمرین میکردم و دوست داشتم که در پست پیچری هم بازی کنم چون زمانی که مربی آمریکایی تونی مایک اومده بود بوشهر سر یه تمرین شنیدم به مربیام گفت که این بازیکن بدرد پیچری میخوره که این نیز انگیزه ای واسه یاد گرفتن پیچری شد.در آن زمان من و محسن به مرز آمادگی خوبی رسیده بودیم که براحتی میتونستیم چندین پرتاب بلند روبه فاصله 80متر انجام بدیم بدون اینکه فشاری به بدن و دستمون بیاد.با توجه به اینکه پست اصلی من اوت فیلد بود و حضور پیچرهای خوبی نظیر محسن هنرپیشه و ﭘﮋمان آرامی باعث شده بود که در تیم به عنوان پیچر شناخته نشوم و فکر کنم تا قبل از سال 85 ،در 2 یا 3 بازی اونم واسه چند اینینگ پیچ کردم.در سال 85بود که به عنوان اوت فیلد به اردوی تیم ملی دعوت شدم که عملکرد خوبی در این پست نداشتم و خط خوردنم کاملا قطعی بود.در یکی از تمرینات بهمراه دوستم محسن در پشت توری پشت کچر در زمین شماره4مجموعه ازادی نشسته بودیم که با توجه به نوع تمرین و استراحتی که قرار بود کادر فنی به پیچرهای دعوت شده بده از بازیکنانی که میتونستن توپ واسه بتر بندازن خواستن که اینکار انجام بدن که در این بین کاشف رانا اومد منو صدا زد  و گفت اگه میتونی برو گرم کن که بری پیچ کنی منم از خدا خواسته سریع بلند شدم و رفتم که خوشبختانه همون روز تونستم توپهای خوبی بندازم بخصوص توپ curveکه خیلی تمرین کرده بودم و از اون به بعد شد که کادر فنی بخصوص مربی تیم آقای حاجیان از کارم خوشش اومد و تونستم به عنوان پیچر به همراه تیم ملی به پاکستان اعزام بشم و این شد که من الان صرفا پیچر باشم