استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

گلی‌ دیگر از بوستان "حیدری جم"

بعضی‌ از خانواده‌ها کلا قهرمانپرور هستند. فکر نمیکنم این موضوع زیاد ارتباط به فیزیک افراد یک خانواده داشته باشه. به نظر من اینها تحت تاثیر تفکراتی که در اون خانواده وجود داره روحیه قهرمانی پیدا میکنند.  به عنوان مثال به خانواده حیدری جم نگاه کنیم. امیر حسین و امیر همایون هر دو ملیپوشان سابق تیم ملی‌ و با سابقه درخشان در مربیگری بیسبال و سافتبال اسطوره‌های ورزش محبوب ما هستند. ولی‌ افتخارات خانواده حیدری به این دو ختم نمیشه ...
... و اما "تارا"شون ... تارا تمام خصوصیاتی که ظاهراً پیشنیاز "حیدری جم" بودن هست را داره. تارا هم فوق‌العاده مودبه و هم بازیکن تیمیه، تارا هیتر خوبیه، تارا اوتفیلدر خوبیه ... تارا اوتفیلدر خوبیه ... تارا اوتفیلدر خوبیه ... ببخشید هی‌ تکرار می‌کنم ... یاد بازی با خراسان و بازی با خورموج میوفتم که تارا چند تا توپ تو اوتفیلد گرفت ... نه از این توپ‌ها که میاد تو دستت فقط باید نندازیش ... از اون توپ‌ها که آقایون هم دعا میکنند طرفشون نیاد. واقعیتش اینه که تارا یکی‌ از دلایل اصلی‌ قهرمانی تیم البرز بود ... خصوصاً تو نیمه نهایی‌ و فینال.تارا از اون بازیکناست که خارجی‌‌ها بهش میگن (money player) ... ترجمه‌اش میشه بازیکن پولی‌"  ولی‌ معنیش بازیکنیه که همیشه در جاهای حساس بسیار عالی‌ بازی میکنه و باعث برد میشه ... امیر حسین و امیر همایون هم این‌طوری بودند.
تازه ... "نگار"شون هم هست(همسر امیر همایون) ... حالا ممکنه فامیلش حیدری جم نباشه ولی‌ روحیاتش همونه ... با وجود پدر و مادر قهرمان، عموی قهرمان و عمه تارای قهرمان فکر می‌کنید بازی پارمیس، دختر امیر همایون، چطوری بشه؟
۳۰ سؤال از تارا حیدری جم
 
۱- چه سالی‌ و چه جوری سافتبال را شروع کردی؟سال ۸۳، توسط برادرم
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟اولین مربیم برادرم، امیرهمایون بود ولی بعدا امیرحسین و آقای میرزاییان و آقای حاجیان هم مربیم بودن.
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟اوایل first base بودم، بعد پستم عوض شد و تویout field  بازی‌ کردم،  out fieldبیشتر دوست دارم. 
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟شنا، والیبال، اسکی 
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟دوست نداشتم برای تیم دیگه ای بازی کنم. 
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟نه، چون سال اولی‌ که اردوی تیم ملی‌ تشکیل شد، من کنکور داشتم و شرکت نکردم، ساله دومم نخواستم که شرکت کنم. 
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟سمیرا بایندریان 
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟بازیکنای تیم خودمون خوبن، نیازی به خریدن از تیم دیگه ای نیست. 
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن سافتبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟اولین کاری که می‌کردم تکلیف مربی مرد و روشن می‌کردم، وقتی‌ هیچ مربی‌ خانم حرفه‌ای توی ایران نیست، باید مربی‌ مرد داشته باشیم. 
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن خارجی‌ را از همه بیشتر دوست داری؟شناخت زیادی روی تیمهای خارجی‌ ندارم. 
۱۱- شیرین‌ترین خاطره سافتبالیت چی‌ بود؟قهرمان کشوری اسفند ۸۹ 
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟همه مسابقه‌هایی که توش توپ هوایی‌ رو با اسلاید گرفتم، یا توپ های لاین درایو رو گرفتم، دوست دارم. 
۱۳- آرزوی سافتبالیت چیه؟روزی برسه که این ورزش توی ایران جا بیفته و همه بشناسن و وقتی‌ به کسی‌ میگی‌   سافت  بال بازی‌ می‌کنم، نگه سافت بال چیه؟!! 
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟یادم نمیاد خوب داشته باشیم، که حالا بگم بهترینشون کدوم بوده!!!! 
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ نظری ندارم 
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)هرطور که انتخاب بشه، بازم یک سری هستن که ناراضی‌ باشن، ولی‌ می‌شه یه مسابقه برگزار کرد، با توجه به اون انتخاب کرد، یا اینکه یه اردو تشکیل بدن و یه مربی خارجی‌ بیارن که شناخت قبلی‌ از بچه ها نداشته باشه. 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟نوشین کامجو 
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟نگار وقتی فست پیچ میکنه 
۱۹- تیم رویایی سافتبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..P: نگار نوذری پور -C: ندا غیاثوند -1B: سمیرا باقرپور – 2B: سارا خیاط، نسیم هادی پور -SS: سمیرا بایندریان – 3B: فاطمه غیاثوند با بازی قدیمش -RF: الهام حسینی -CF: نوشین کامجو، خودم -LF: خودم 
۲۰- پایین اینینگ ۷، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟سمیرا باقرپور با بتینگ قدیمش، چون مطمئنم هوم ران می‌زنه. 
۲۱- پایین اینینگ ۷، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟نگار نوذری پور پیچ کنه، توپ دوباره بره سمت نگار یا بره سمت سمیرا بایندریان که برای ندا پرتاب می‌کنن، ندام پاشو می‌زنه به همپلیت و بعد پرتاب می‌کنه به  سمیرا باقرپور، ۲ اوت میگیریم، رانم نمی‌دیم. 
۲۲-چرا سافتبال؟چون برادرام بیس بال و سافت بال بازی میکردن، منم علاقه مند شدم. 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟تا زمانی‌ که برام لذت بخش باشه. 
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟نظری ندارم. 
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟برادرام، آقای میرزاییان و آقای حاجیان، چون همشون توی این رشته بهترینن. 
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟البرز اول می‌شه،  خورموج  دوم و تهران سوم 
۲۷-بهترین دوستت تو سافتبال کیه؟من با همهٔ بچه‌های تیم دوستم.
 ۲۸- دلخوری سافتبالیت چیه؟با بی‌ توجهی هایی که می‌شه، این رشته توی ایران آینده ای نداره. 
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟همه ‌چیز سر جاش 
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...سوالی ندارم.

۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

روانشناسی‌ یک ناشناس


آیینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن آیینه شکستن خطاست!
من موندم اینا که ادعا میکنند که در انتخاب بازیکنان ملی‌ حقشون خورده شده چرا هیچوقت اسمشونو نمینویسند؟ به نظر میاد که اگر خودشونو معرفی‌ کنند ۴ نفر دیگه هم که اونها را میشناسند و بازیشونو قبول دارند ممکنه ازشون طرفداری کنند. اصلا ممکنه کادر فنی‌ اسم اینها را از قلم انداخته باشه و با معرفیشون متوجه اشتباهش بشه. شایدم دلیل منطقی‌ برای انتخاب نکردنشون داشته باشند و بتونند دلایلشون را به خود بازیکن بگن. شاید بازیکن توهم زده باشه و با معرفی‌ خودش بتونه بفهمه که دیگر بازیکنان در مورد بازیش چه نظری دارند
خیلی‌ از موقع‌ها هم بازیکنان نمی‌گن من بازیم خوبه و در سطح تیم ملی‌ هستم، اونا میگن من بازیم از احمد که انتخاب شده بهتره. به عبارت دیگه ما هیچ کدام در حد تیم ملی‌ نیستیم ولی‌ چرا اون انتخاب شده و من نشدم. اگر کمی‌ دقیقتر به این موضوع نگاه کنیم متوجه میشویم که این شخص اصلا با حقکشی و پارتی بازی مشکل ندارد، نگرانی‌ او از این است که چرا این پارتی بازی برای او انجام نشده
گاهی‌ این افراد ادعا میکنند که از پیشکسوتان هستند. من شخصا فکر می‌کنم با معرفی‌ خود این عده از احترماتی که شایسته یک پیشکسوت هست بهره‌مند خواهند شد و حرفشان اشخاص بیشتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از طرفی‌ از آنجایی که دیگر در بیسبال نیستند کارشان به کسی‌ هم گیر نیست و به اصطلاح ترسی‌ از کسی‌ ندارند.
چندی پیش تو یکی‌ از بلاگ‌ها خوندم آقای خلیق   از  یکی‌ از اینها (البته اینا همشون یک نفر هستند با اسامی مختلف) خواست که اسامی تیم ملی‌ را اونجوری که خودش فکر میکنه درسته اعلام کنه. به نظر فرصت خوبی‌ می‌اومد که این شخص اسم چند تا از کسانی‌ که در حقشون اجحاف شده بنویسه و ما را به راه راست هدایت کنه. اما متخصص ناشناس ما از این کار طفره رفت. البته درست هم عمل کرد. چون اساسا هر لیستی می‌نوشت چند تا مخالف پیدا میکرد
و اما اصل ماجرا ... این افراد دو نوع هستند با دو انگیزه مختلف ... نوع اول کسانی‌ هستند که در مدت بازی کردنشون بازیکنهای بسیار متوسطی بودند. بازیکنهایی که حتا مربی‌ خودشون اونقدر بهشون اعتقاد نداشت که اونها را به مربی‌ تیم ملی‌ پیشنهاد بکنه. اینها معمولا اعتماد به نفس بسیار پایینی دارند و به سبب اینکه در زندگی‌ اجتماعی موفقیتی نداشتند و هیچوقت مهم نبودند از توجهی‌ که ممکن است ۲ نفر به واسطه نفع شخصی‌ به اینها بکنند لذت میبرند. اینها غالبا به خود القا میکنند که برای آرمانی والا میجنگند. اینرا معمولا در ادبیات آنها میتوان دید. " من جانم را برای بیسبال میدهم" ، "من به همه نشان خواهم داد که بیسبال بدون تو زنده خواهد ماند"، " من برای بقای بیسبال خودم را معرفی‌ نمی‌کنم" حالا ماه به شقیقه چیکار داره، من نمی‌دونم. اینها چون کلا شهوت کلام دارند و هدفشان معمولا جلب توجه است زیاد نگران تناقض در صحبتهایشان نیستند ... یکجا مربی‌ تیم ملی‌ در حد و اندازه‌های تیم ملی‌ نیست و باید مربیان شهرستانی را امتحان کرد و در جای دیگر بازیکنان تیم وی ضعیف هستند  و  تیم  فقط با درایت مربیشان در مقابل همان مربیان شهرستانی بالا آمده. یکجا از انتخاب ۹ نفر از تیم خورموج که دوم شد و ۳ نفر از تیم البرز که اول شد در سافتبال دفاع میکنه و در جای دیگر دعوت شدن ۹ نفر از تیم بیسبال البرز (۷ برد - ۱ باخت) و ۷ نفر از تیم بوشهر (۳ برد - ۱ باخت) را کاری باور نکردنی میداند
نوع دوم اختلالات شخصیتی نوع اول را ندارد ولی‌ کماکان اگر قصد بازیکن بیسبال شدن را دارد باید با واقعیات کنار بیاید.
۴-۵ سال قبل برای تیمی که به پاکستان رفت مجید پاشوی انتخاب نشد. با عصبانیت پیش من آمد و رودر رو از من دلیل انتخاب نشدنش را پرسید (نه اینکه بدون اسم از پشت مانیتور کمبودهای خودش را گردن دیگران بیندازد). به او گفتم که بدنش ضعیف است و قدرت لازم را برای بیسبال ندارد. خوشش نیامد ولی‌ هیچ چیز نگفت و رفت. دو سه سال بعد در قهرمانی کشور بازیکنی را دیدم که مثل تیر که از چله رها شده بود پشت سر هم بیس میدزدید، اسلاید با سر میرفت، بانت میکرد، و سرا پا عضله‌ بود. آن روز ۴ یا ۵ دفعه نوبتش شد و هر بار امتیاز گرفت. مجید کاری کرد که تمام تیمها آرزوی داشتنش را میکنند
واقعیت این است که بازیکنانی مثل او را هر کس مربی‌ تیم ملی‌ باشد دعوت خواهد کرد. این بازیکنان مرزی هستند که ممکن است جا بمانند. انصافا چه کسی‌ در انتخاب بازیکنان مرزی بی‌ طرفانه تر قضاوت می‌کند؟ مربی‌ یا خود بازیکن؟ 

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

اطلأعیه در مورد تیم ملی‌

امروز، همزمان در وبلاگ  انجمن، وبلاگ آقای برزگر و وبلاگ آقای طاهری لیستی به عنوان لیست بازیکنان دعوت شده به اردو منتشر شد. از آنجایی که اعضای این لیست  توسط من و  با مشاوره دیگر اعضای کمیته فنی‌ انتخاب شدند لازم میدانم تا نکاتی‌ را در مورد آن گوشزد کنم.
قرار نبود این لیست تا بعد از مسابقات دور نهایی لیگ اعلام شود. متأسفانه اصرار آقای خاور شاه، رئیس فدراسیون بیسبال پاکستان و مسئول بازیها در مورد فرستادن اسامی و اطلاعات پاسپورت بازیکنان اعزامی در چند روز آینده ما را بر آن داشت تا با نامه نگاریهای مکرر وی را متقاعد کنیم تا اجازه دهد ما ۳۵ اسم همراه با اطلاعات پاسپورت آنها برای وی بفرستیم تا مسئولین پاکستانی هرگونه تحقیقی که نیاز دارند برای صدور ویزا در مورد آنها انجام دهند. اینکار که خوشبختانه با موافقت وی روبرو شد این امکان را به ما میدهد تا بتوانیم بعد از مشاهده بازیهای لیگ بازیکنان را انتخاب کنیم.
در نظر داشته باشید که این ۳۵ نفر بر خلاف آنچه در سایتها عنوان شده، همه به اردو دعوت نخواهند شد. حد اقل ۱۰ نفر از این افراد بر اساس عملکردشان در ۳ مسابقه نهایی‌ لیگ بلافاصله بعد از پایان لیگ خط خواهند خورد و بقیه به اردو فراخوانده خواهند شد.
بدیهیست که ۸ نفری که از سمنان و قم انتخاب شده اند همه در اردو محک خواهند خورد. این به شرطی است که پاکستان ما را برای اعلام هر چه سریعتر اسامی باز هم تحت فشار قرار ندهد. در غیر اینصورت بازیکنان این ۲ تیم با نظر کمیته فنی‌ و قبل از اردو انتخاب خواهند شد.

۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

مصاحبه بابک مهیمنی آزاد با علی‌ امامزاده‌ای سر مربی‌ تیم بوشهر


گزارش از بابک مهیمنی آزاد

1. میزان آمادگی تیم بوشهر چقدره و چه مدته که تمرین میکنید و تا کی ادامه داره ؟
میزان آمادگی تیم تا قبل از مسابقات دور رفت و برگشت لیگ عالی بود . ولی متاسفانه مشکلات کاری و امتحانات ترم دانشگاه باعث شده تمرینات بعضی از نفرات تیم با مشکل روبرو بشه که در حال حاضر و با توجه به فرصتی که در پیش داریم فکر کنم به 75% آمادگی تیمی برسیم .
2 . بازیکنان تیم به چه مرز آمادگی رسیدند ؟
با توجه به مشکلات ذکر شده و تمرینات خارج از برنامه که بعضی از بازیکنان خودشون واسه خودشون ریختن ( تمرینات انفرادی ) تقزیبا"85%
3 . بازیکن مصدوم و یا بازیکنی که به این مسابقات نرسه دارید ؟
سه نفراز بازیکنان کلیدی تیم به علت امتحانات ترم به مسابقات نمیرسند
4 . نظرتون در مورد 3 تیم البرز. گیلان و کرمان چیه ؟
هر سه تیم از تیمهای خوب کشور هستند که هر کدام ویژگیهای خواص خودشون رو دارن و بنظر من  هر چهارتا تیم با توجه به نقاط ضعف وقوت در یک سطح میباشند و شانس قهرمانی برای همه برابر است  .
5 . از 2 تیم شمال کشور چقدر شناخت دارید؟
تقریبا" روی 50% دو تیم شمال  شناخت دارم
6 . اولین بازی شما با تیم البرز هستش . چه برنامه ای برای رویاروئی با این تیم دارید ؟
تیم البرز یک تیمی هستش که مخلوطی از بازیکنان و نیروهای جوان و با تجربه . حدود 90% تیم روی بازیکنان قدیمی خود تکیه دارد که با خنثیٌ کردن تعدادی از آنها هر تیمی میتونه موفق بشه
7 . شما بجز قهرمانی کشور در تهران هیچ گونه رویاروئی با گیلان نداشتید . برای رویاروئی با این تیم آیا از سبک ، روش ، سیستم بازی این تیم آشنائی و شناخت دارید ؟و شما با چه روشی بازی میکنید؟
تیم رشت یکی از تیمهای همیشه خوب بوده و هست ولی متاسفانه با بی مهری بعضی از دوستان همراه شده و با توجه به تلاشهای جدید و خوب بازیکنان و مربی جوانش خیلی زود به جمع تیم های قهرمان بازگشته و تنها مشکل این تیم نبود یک مربی در کنار تیم هستش که بتونه فقط و فقط تیم رو هدایت کنه و فقط در نقش مربی باشه نه بازیکن مربی .
8 . و کرمان ؟
تیم کرمان تیمی هست که در دو حالت بیشتر بازی نمیکنه : یا خیلی خوب ، یا خیلی بد . اگر مثل سالهای قبل پیچری مثل شعبانی داشت خیلی بهتر میتونه نتیجه بگیره .
9 . بازی با کدام تیم براتون سخت تره؟    
در این دوره مسابقات تمام تیمها در یک سطح هستند و نمیشه گفت کدوم راحتتر و کدوم سخت تره  ؟
10 . و کدام راحتتر ؟
گیر دادیا . هر 4 تیم قوی هستند
11 . دوست داشتید ترتیب بازیهاتون به چه صورت باشه ؟
تیم ما برای قهرمانی میجنگه و فرقی نداره ترتیب چه باشه . باید همه رو شکست بده .
12 . تیم بوشهر مقام سومی اولین دوره مسابقات لیگ بیسبال کشور رو کسب کرده . برنامتون برای لیگ دوم؟
ما با توجه به دو دوره قهرمانی که در مسابقات کشوری داریم تمام برناممون تکرار قهرمانی در طول این دوره مسابقات است
13 . هدف اصلی و بنظرتون چه مقامی کسب میکنید ؟ هدف فقط و فقط قهرمانی و قهرمان میشیم انشاءالله
14 . در مورد تاریخ برگزاری مسابقات مشکلی ندارید؟
فکر کنم تمام تیمها با این تاریخ مشکل دارن و به دلیل فشرده بودن برنامه فدراسیون برای مسابقات کاپ آسیا چاره ای نداریم
15 . نظرتون در مورد کادر داوری چیست ؟
با توجه به حساسیت بازیها سعی شده از داورهای با تجربه فدراسیون استفاده بشه برای اینکه هر اشتباهی احتمال جابه جائی مقام برای هر تیمی وجود داره که منجر به از دست رفتن زحمات اونها میشه .
16 . آیا شما با این نظریه که قهرمانی کشور و لیگ با هم انجام میشد که هم بازیکنان با آمادگی بیشتر پا به اردوی تیم ملی میزاشتن و بازیکنان دیگر فرصت نشان دادن خودشون رو داشته باشن موافقید ؟
بله . به شرطی که انجام بشه در هر دو مورد ، و در صورتی که انجمن با توجه به انجام شدن مسابقات لیگ بیسبال از انجام مسابقات قهرمانی کشور شانه خالی کند ، در این حالت تمام فشارها به شهرستانها آمده که با هزینه بسیار بالا این دوره مسابقات رو اجرا کردند  و فدراسیون فقط ناظر بازیها بوده و انشاءالله که این دوره بازیها هم برگزار بشه
17 . بنظر شما تیم ملی به مسابقات اعزام میشه؟
بله . با توجه به حمایت همه جانبه مسئولین ومربیان تیمها و پیگیریهای انجمن انشاءالله که بشه
18 . چند اردو برای آماده سازی لازمه ؟
بنظر من 4 اردو حتما" باید برگزار بشه ولی با توجه به برگزاری این دوره از مسابقات احتمال مصدومیت بازیکنان زیاد هستش و این یک مقدار نگران کننده هستش
19 . صحبت پایانی آقای امامزاده ای ؟  اول تشکر از شما که هم این زمان رو به من دادید و هم خودتون وقت گذاشتید و دوم اینکه آرزوی سلامتی و تندرستی و پایداری برای تمام بیسبال دوستهائی که در تمام نقاط کشور برای بهبودی و پیشرفت خودشون و این رشته تلاش میکنن .   

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

داوود جباری ... نسل جدید ستارگان بیسبال ایران روی خط تولید!


داوود جباری اگر سریعترین بازیکن بیسبال ایران نباشه، مطمئنا بین ۳ نفر اول قرار داره. احتمالا سبکترینشون هم هست. نمیدونم دقیق ولی‌ نمی‌تونه بیشتر از ۶۰ کیلو باشه. مثل این می‌مونه که روی بدنه ماتیز موتور ۴۵۰ لیتری بذاری! داوود همچنین یکی‌ از قشنگترین سوینگ‌های ایران را داره. داوود با دست یا شونه یا کمر سوینگ نمیکنه ... داوود با همه وجودش سوینگ میکنه. برای همینه که وقتی‌ میزنه معمولاً توپ مسافت زیادی رو طی‌ میکنه. داوود بانتر عالی‌ هم هست. ضرب دست خیلی‌ خوبی‌ هم داره. داوود به همراه بازیکنانی چون ایمان خلیق، نیما وقاری، یاسین شریفی، رسول طاهریان، آبتین نخجوانپور، رهام برهانی و چندین بازیکن جوان دیگر  نسل جدید بیسبالیستهای ما را تشکیل میدهند. نسلی که پتانسیل اینرا دارد که به مراتب بهتر از نسل قبلی‌ باشد. اینها  از سنین پایینتر شروع کرده اند و از تجربیات  مربیانشان و همچنین هم تیمی های با تجربه‌شان هم بهره‌مند شدند. قدیمها یک مربی‌ بود ۲۵ تا بازیکن. حالا هر تیمی ۴-۵ بازیکن قدیمی‌ داره که به بازیکنان جوانتر کمک میکنند. مثل داوود ... که اسماً مربیش من هستم ولی‌ عملا مجید ستاری، بابک میرزایان، امیر همایون حیدری، کاشف رانا، آبتین نخجونپور، کیوان رانا، مهدی گل محمدی، شهرام شفائی و، و ... در بازیکن شدنش سهم داشتند. همانطور که داوود الان داره آموخته هاشو به نسل بعدی که مهران سجادپور باشه منتقل میکنه.
لطفا چشمهایتان را از داوود برندارید ... داوود در شرف ستاره شدن است! 
۳۰ سؤال از داوود جباری
۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟سلام به همه.سال تحصیلی 84-85بود که توی تست هایی که ازمون گرفتن قبول شدم و جز استعدادها بودم...
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟آقای ستاری و آقای میرزاییان و بعد هم آقای حاجیان که به طور کلی بهم آموزش دادند... 
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟راستش به کمک آقای حاجیان و بچه های تیم به غیر از بیس 1 و پیچری تمام پست هارو بازی کردم و الان هم بیس 2 و بعضی وقت ها هم شورت استاپ؛با بیس 2 خیلی خیلی راحتم(دوست دارم اون دوتا پستی هم که بازی نکردم آقای حاجیان بهم آموزش بدن ولی همون بیس 2  باشم) 
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟اگه این سوالو چند سال پیش کسی از من میپرسید میگفتم فوتبال خصوصا گلری،چون قبل از بیس بال گلر بودم و کاراته (کیوکوشین)هم کار میکردم،ولی الان فقط بیس بال ورزش محبوبمه و به هیچ ورزش دیگه ای علاقه خاصی ندارم... 
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟نمیگم تیم های دیگه بد هستن یا من خیلی بازیکن خوبی هستم ولی چون از بچگی تو این تیم بودم و با این تیم بزرگ شدم نمیتونم به هیچ وجه برای تیم دیگه ای بازی کنم... 
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟بازی که نه...یادمه یک روز بابک میرزاییان اومد گفت که انتخابم کردن برای کچر تیم ملی نوجوانان برای ایتالیا،کوبا هم که شنیدم اسمم بود،حالا نمیونم تیم ملی بود یا تیم البرز،افغانستان(پاکستان) هم که زیاد درجریان نیستم،البته ناگفته نماند که فقط یه چیزی بهم گفتن و نمیدونم حقیقت داشت یا نه،این هم جریان تیم ملی... 
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟همه بازیکنان ایران خوبن،جواب دادنش هم سخته،نظر شخصیم امیرهمایون حیدری جم وبابک میرزاییان... 
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟با کسانی که مصاحبه شده و من هم موفق به خوندن چندتاش شدم دیدم که هرکی یک نفرو انتخاب کرده و این نشون میده که همه بازیکنا خوب هستن و قابل خرید،اگه میتونستم همه بازیکنای ایران میخریدم... 
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟همه کاری برای پیشرفت بیس بال میکردم مسابقات پیاپی،آوردن مربی و بازیکن خارجی و هر طرفندی که کمک کنه برای پیشرفت این ورزش... 
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟بازیکن های زیادی رو نمیشناسم ولی داستین پیدرویا،دیوید اورتیز و یه کوچولو هم جتر،تیم مورد علاقمم هم بوستون... 
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟خاطره شیرین که زیادهست برای گفتن و دارم مینویسمشون،روز اولی که  رفتم تهران و با بچه های تیم تمرین کردم و رفتم  تو بتر باکس و توپو زدم و رسیدم به بیس 1 و یک ران هم گرفتم و قبلش هم دوستام  که با هم بیس بالو شروع کردیم  استراک اوت شدن و ران گرفتنم خیلی برام شیرین بود...
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟بازی دوستانه تیم تهران با یکی از تیم ها که آقای حاجیان منو گذاشتن بیس 2 و بتر تیم مقابل یک توپ لاین درایو زد که دقیقا روی بیس بود و من یک شیرجه زدم و توپو گرفتم ورانر هم متوجه این قضیه نشد و به سمت بیس 2 دوید و من هم توپو دادم به شورت استاپو رانر هم اوت شد،(اولین بازی بود که آقای حاجیان بهم داده بود)...تو بازی رفتمون مقابل سمنان دبلی که زدم،و به قول بچه ها کلید ران گرفتنو زدم و... 
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟همه ما بیس بالی ها تو جواب دادن به این سوال مشترکیم و هممون تقریبا یک جور جواب میدیم؛پیشرفت بیس بال ایران و بازیکنانش و از همه مهمتر دوست دارم ایران تو آسیا و بعد تو جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه،به امید اون روز...دوست دارم برای بوستون بازی کنم،خنده داره ولی کاملا جدی گفتم...(آرزو) 
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟من زیاد به این مسایل کاری ندارم و شناختی هم راجع بهشون ندارم،اینو بگم که هرکسی که تو این ورزش کاره ای شده از سر سوزن گرفته تا به اندازه یک خودکار، کار انجام داده برای بیس بال و نمیشه کارهاشونو نادیده گرفت... 
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ نه زیاد،چون این حق بچه های بیس بالی یا سافت بالیست نیست،من راجع به اردو و سفر خارجی حرفی نمیزنم،ازشون میخوام که همین قهرمانی کشور و لیگو با برنامه ریزی پیش ببرن و ازما نگیرنش و سعی کنن تعداد ماسابقاتو در طی سال بیشتر کنن تا بچه ها بهتر از اینی که هستن باشن... 
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)بازیکن تیم ملی رو الان باید از روی حرص زدنش برای سفر خارجی انتخاب کرد(چون خیلی ها خیلی حرف ها میزنن که باعث تاسف،بیشتر حرص سفر میزنن) و اصلش هم اینطوریه که تمام بازی ها و کارهای یک بازیکنو توی مسابقات باید زیر نظر داشت،اگه به من باشه تمام کارهای روزانه یک بازیکنو زیر نظر میگیرم،حتی ساعت خوابشو،بازیکنی که ساعت 3 شب تو فیس بوکه به هیچ وجه به درد تیم ملی نمیخوره... 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟امیرهمایون و بابک به من خیلی کمک کردن و الگوی ورزشی من هستند و خواهند بود،به یک دید دیگه هم که بگم همیشه سعی کردم باهاشون رقابت کنم و بهشون برسم و بیشتر سعی کردم با اونا رقابت کنم ولی متاسفانه گرفتار هستن و فعلا نیستن،میتونم بگم الان تمام فکرمو متمرکز کردم روی  یک بازیکن خوب،باتجربه و... که همه خوب میشناسنش و کسیه که من خیلی دوست دارم باهاش رقابت کنم و اون هم هادی علینقی 
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟اگه پیچر بودم حتما امیر حسین حیدری جم،چون چیزی هست که دیدم...پیچر ها هم حسن فرهادی،آقا مجید ستاری و آبتین نخجوان پور،این چیزایی که گفتم رو حساب تعصب نذارید،استرسی که جلوی این پیچرها دارم جلوی هیچ کس دیگه ندارم،شاید جلوی پیچرهای تیم مقابل استراک اوت شم ولی تو بتر باکس راحتم و فکرم زدن سخترین توپش... 
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..تیم رویایی من همین تیمی که دارم توش بازی میکنم،با همین بچه ها،1:مجید پاشوی،مزدک فرهمند cf،2:مهران سجادپور2B،3:نیما وقاری C،4:احسان ابراهیمی صبا SS،5:مهدی گل محمدیLF،6:کیوان رانا:3B،7:کاشف رانا:DH،8:یونس فتحی زاده:1B،9:شهرام شفایی(شایان مهدی زاده)RF.پیچرها هم :آقا مجید،حسن،آبتین،سمیرحمید،سهیل،مسعود،محمد،هادی،فرزاد،مصطفی،(برادرهای صباعی ،علیرضا مهربانی که جدیدا گرفتار شدن و نیستن،)امیدوارم که هرچه زودتر بیان تمرین،(پیام شوکت صدری،هومن منصوریان،محمد طرفه نژاد)که خوشحالم که به تیم ما اومدن و بهشون خوش آمد میگم؛این هم تیم رویایی من... 
۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟برام مهم نیست چه کسی بت کنه،میخواد بازیکن سرعتی باشه یا بازیکن قدرتی،به قول مزدک باید غیرت تیمی داشته باشه و اگه  داشته باشه خودش میدونه چیکار باید انجام بده تا تیمش برنده بشه... 
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟دوست دارم حسن فرهادی یا مجید ستاری پیچ کنن،چون هردوتاشون پیچرهای وقت های دشوار هستن و میدونم که بترو استراک اوت میکنند،اگه هم زدن هیج اتفاقی جز اوت شدن بتر(رانر) نمیوفته چون به تمام بچه ها اطمینان دارم... 
۲۲-چرا بیسبال؟چون همه زندگی منه،چون خانواده دوم من بیس بال،چون تو این ورزش و این تیم بزرگ شدم وبهترین دوران زندگیم تو این ورزش بوده و... 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟نمیخوام انقدر بازی کنم تا موهام مثل توپ بیس بال سفید بشه ولی تا جایی که به درد تیم بخورم،دوست ندارم وقتی یکی مثل مهران،شایان یا سهیل هستن به خاطر من به اونا بازی نرسه،به قول آقای حاجیان تیم مهمتر از شخصه،ولی تا وقتی که زنده باشم از بیس بال نمیرم،شاید نتونم بازی کنم ولی به خاطر بیس بال و بچه ها میمونم...
 ۲۴-بهترین داور ایران کیه؟خدارو شکر همه بیس بالیست ها تحصیل کرده هستن،یه حرفی هست که دوران مدرسه ویا دانشگاه میزدیم و یا میزنیم و اون هم اینه:وقتی از یک درس نمره نمیاوردیم میگفتیم استاد انداختمون و اگه نمره میاوردیم میگفتیم کار خودمون بود و این قضیه به این سوال صدق میکنه(وقتی استراک اوت میشیم میگم داور مقصره،وقتی میزنیم میگیم کار خودمون بود وداور هم چون استراک زونش معلوم نبود کجاست مجبوری و از روی تجربه توپو زدم،حالا یکی نیست بگه این همون توپیه که داور تو پیچ قبلی استراک گرفت)من میگم داورهای ما خوبن چون سطح داوریشون در سطح خود ماست،اگه بازی ما از بچه های 14-15 سال امریکایی که تو مدرسشون بیس بال بازی میکنن فراتر رفت اون موقع میتونیم ادعا کنیم و بگیم داورهای ما بدن... 
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟سرمربی:آقای حاجیان،برادران حیدری جم:مربی فیلدینگ و پیچینگ،کاشف رانا هم بتینگ... 
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟البرز_بوشهر_کرمان 
۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟من با همه بچه های تیممون دوستم،هیچ فرقی بینشون نمیزارم و همشونو هم خیلی خیلی دوست دارم... 
۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟دلخوری از بیس بال نه،دلخوری از بچه های بیس بال دارم...
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟نمیتونم خودم رو جای مربیم بزارم چون همیشه شاگرد ایشون هستم حتی اگه بهترین باشم،ولی شاید برخوردمو با تیم های دیگه  و اعضاش تغییر میدادم که مبادا سو استفاده بشه،امیدوارم که آقای حاجیان این جسارت منو به دل نگیرن،حرفی بود که تو دلم مونده بود... 
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...هیچ سوالی ندارم،از شما هم ممنون هستم که از من مصاحبه کردید...امیدوارم بیس بال ایران،بازیکناش،مربیاش و داورهاش تو آسیا و جهان بهترین باشن...

۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

مصاحبه بابک مهیمنی آزاد با مهرداد حاجیان سر مربی‌ تیم البرز




گزارش از بابک مهیمنی آزاد

1 -میزان آمادگی تیم البرز در چه حده و چه مقدار تمرین داشتید و تا کی ادامه داره؟ ما در حال حاضر ۲ جلسه ۳ ساعته در تهران و ۱ جلسه ۵ ساعته در کرج تمرین می‌کنیم. تمرینات هم تا یکشنبه قبل از تورنمنت ادامه داره
 -2زمین چمن هم تمرین داشتید یا همه سالن بوده ؟ دو روز تهرانش در سالن هست و یک روزی که در کرج هستیم ۲ ساعتش در سالن و ۳ ساعتش در زمین کرج
-3بازیکنان تیم به چه مرز آمادگی رسیدند ؟ بازیکنان هنوز به آمادگی دلخواه من نرسیدند ولی‌ تا تورنمنت آمادهٔ خواهند شد.
4 -آیا بازیکن مصدوم و یا بازیکنی که به این مسابقات ( مصدومیت یا دانشگاه یا کار ) نرسه هم دارید ؟ بازیکن مصدوم ما فقط پاشوی بود که از جمعه پیش شروع به تمرین کرد. بازیکنهایی که کار یا امتحان داشته باشند زیاد داریم. به همین خاطر آمدنمون مثل قافله شکست خورده خواهد بود. اکثریت با قطار میایم و با قطار میریم ولی‌ یک عده با هواپیما یا یک روز دیرتر میان یا یک روز زودتر میروند. مهدی گل محمدی و یونس فتحی نیز بخاطر مشکلات شخصی‌ ممکن است به مسابقات نرسند. ولی‌ بقیه قرار است اگر اتفاق خاصی‌ نیفتاد به بازیها برسند..
5-هدفتون در این مسابقات ؟ تجربه برای بازیکنان جوانمان. ما در مرحله بازسازی هستیم.
-6نظرتون در مورد 3 تیم ، بوشهر ، کرمان ، گیلان چیه ؟ فرق آنچنانی بین این ۳ تیم برای ما نیست چون میدونم هر سه تیم بهترین نفراتشون را جلوی ما میچینند.
-7از تیمهای جنوب کشور و روش بازیشون چقدر شناخت داریدهر چند که شما خودتون از نزدیک بازیها رو شاهد بودید ؟ من تمام بازیهای جنوب را دیدم. بنابرین به نحوه بازی هر دو تیم جنوبی آشنا هستم. با گیلان هم که دو بار بازی کردیم.
 -8اولین بازی شما با تیم بوشهر هستش . از اونجائی که بازیهای این دو تیم همیشه نزدیک و هیجانی بودن آیا برنامه خواصی با این تیم دارید؟ مسلما همه مربیها برای یکدیگر برنامه دارند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. من نقاط ضعف هر ۳ تیم را با دیگر مربیان تیم در میان گذاشته‌ام و در حال حاضر همه سخت در حال تمرین برای بهره گیری از این نقاط ضعف هستیم.
-9بازیهای شما با کرمان همیشه نزدیک بوده . نتیجه این بازی چه میشه و چه تدبیری اندیشیدید؟ بله بازیهای ما با کرمان نزدیک بوده و اکثر موهای من در طول این سالها در مسابقه با کرمان سفید شده. تجربه نشان داده که با کرمان فرق نمیکنه من چه تدبیری اندیشیده باشم. آخر بازی معمولاً کارم به نذر کردن میکشه! کرمان بازیکنان با تجربه و خوبی‌ دارد.
 -10و بازی با گیلان ؟ گیلان هم مثل دو تیم دیگر. ببینید، تیمی میتواند از قهرمانی‌اش مطمئن باشد که ۳ برد داشته باشد. ۲ برد و ۱ باخت یعنی‌ خود را به قضا و قدر سپردن. فرق نمیکند برد مقابل کدام تیم باشد یا باخت. اگر هر تیمی در این مسابقات دست کم گرفته شود میتواند شگفتی بیافریند.
 -11بازی با کدوم تیم براتون دشوارتره توی این دوره ؟ همانطور که عرض کردم هر ۳ بازی دشوار خواهد بود. من کلا با هر تیمی بازی کنیم تا قبل از مسابقات نگرانی‌ دارم. حالا میخواد بوشهر باشه یا یزد تازه تاسیس. بازی‌ها که شروع شد معمولا این نگرانی‌ من از بین میره. امسال به سبب اینکه ۳ تا استارتر اصلیم کاملا روی فرم هستند این نگرانی‌ من کمتر از سالهای پیشه.
 -12و کدام تیم راحتتر بازی میکنید ؟ همانطور که گفتم فرق نمیکنه. هر سه تیم هم ابزار شکست ما را دارند و هم نقطه ضعفهایی که میتونه باعث شکستشون بشه.
-13شما دوست داشتید ترتیب بازیهاتون به چه صورت باشه؟ بدم نمیومد بازیهامون عصر میفتاد
-14بنظرتون در مسابقات امسال لیگ چه مقامی کسب  میکنید ؟ بدمون نمیاد اول شیم ولی‌ ما هم مانند بوشهر چند سال قبل در حال بازسازی تیم هستیم. جایگزین کردن بازیکنان ملیپوش با تجربه‌ای مانند امیر همایون حیدری، مهران صادقی‌، بابک میرزائیان، سعید بهروزی،  امیر حسین حیدری، و همچنین امیدهای آینده مثل الوند قریب نیاز به زمان دارد. وقتی‌ این بازسازی تمام بشه دوباره برای قهرمانیهای چند ساله خیز برمی‌داریم.  فعلا باید با تیم کمی‌ کجدار مریض رفتار کنیم. خودتون یک جا برای ما حالا یا رو سکو یا بغل سکو باز کنید.
15-شما قهرمان اولین دوره مسابقات لیگ کشور و مدافع عنوان قهرمانی ( اولین دوره ( هستید  . آیا باز هم میتونید این رو تکرار کنید ؟ اگر سه تیم دیگه زیاد پافشاری نکنند، شاید!
-16قهرمان امسال لیگ بیسبال کشور ؟ بعد از روز اول این سؤال را از من بپرسید.
-17در مورد زمان ( 12 ، 13 ، 14 ، بهمن ) برگزاری مسابقات لیگ مشکلی ندارید ؟ مشکل که همانطور که قبلا عرض کردم داریم. ولی‌ بخاطر موضوع پاکستان چاره نبود و ما هم مانند ۳ تیم دیگر خودمان را تطبیق دادیم.
-18در مورد تیم داوری نظرتون چیه ؟ مشکلی ندارید ؟ تیم داوری عالیه ... همه با تجربه و کاربلد.
19-آیا شما با این نظریه که قهرمانی کشور و لیگ با هم انجام میشد که هم بازیکنان با آمادگی بیشتر پا به اردوی تیم ملی میذاشتن و هم بازیکنان دیگر فرصت نشان دادن خودشونو داشته باشن موافقید ؟ یعنی‌ چی‌ با هم؟ اگر منظورتون پشت سر هم هست نه  امکانش از لحاظ مالی‌ بود نه زمانی‌. من منظورتان را از بازیکنان دیگر متوجه نمیشوم. اگر منظور بازیکنان اصفهان است که آنها یک ۱-۲ سالی‌ هست که تمرین نمی‌کردند. حالا هم که شروع کردند به دلایل شخصی‌ تصمیم گرفتند در لیگ شرکت نکنند. بازیکنان باید خود را با برنامه انجمن وفق دهند نه بر عکس. در فرصت باقیمانده انجمن فقط توانایی‌ برگزاری یکی‌ از دو مسابقات را داشت و هر کس می‌خواست دیده شود باید در لیگ شرکت میکرد.
-20 بنظر شما تیم ملی به مسابقات اعزام میشه ؟ تا آنجایی که من شاهد هستم، انجمن تمام تلاش خود را برای صورت گرفتن این مهم انجام داده است. من شاهد نامه نگاری‌ها و اقدامات دیگر انجمن هستم. دلیلی‌ برای نرفتن نیست. مطمئن باشید اگر فکر می‌کردم موضوع جدی نیست کار و زند‌گیم‌ را نمیگذاشتم بیام بوشهر که بازیکنان را ببینم
-21چند اردو برای آماده سازی لازمه ؟ اینجا ایران است ... نپرسید چند اردو لازم هست ... بپرسید چند اردو ممکن هست! به من گفته اند که امکان برگزاری ۲ اردو وجود دارد. احتمالا تا ۴ روز اول، لیست را به ۱۸ نفر تقلیل میدهیم و ۳ روز آخر و هفته دوم اردو را صرف هماهنگی تیمی خواهیم کرد.
22- صحبت پایانی آقای حاجیان؟ شما فکر می‌کنید تیمهای اول تا چهارم به چه ترتیب خواهند بود؟

۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

دیدار دوستانه البرز و قم


صبح امروز دو تیم البرز و قم در دیداری دوستانه در استادیوم بیسبال کرج روبروی هم قرار گرفتند. این دیدار که به دعوت تیم البرز و جهت آمادگی در مسابقات دور نهایی‌ باشگاه‌های کشور انجام میشد با نتیجه ۱۲-۴ به سود تیم البرز به پایان رسید.

برای تیم قم محمد صفدری، ابوالفضل امجد، محمد طرفه نژاد و مصطفی شاکر پیچ کردند. در مقابل، تیم البرز حسن فرهادی، مجید ستاری و آبتین نخجوانپور را به میدان فرستاد.

تیم البرز از نظر تهاجمی در ۳ اینینگ اول بسیار سردرگم و ناهماهنگ به نظر می‌آمد و با وجود موقعیت‌های زیاد روی بیس ها، نتوانست برنامه‌هایش را پیاده کند. اما این سردرگمی بتدریج از بین رفت و البرز موفق شد از موقعیت‌های خود استفاده بهینه برده بازی را به نفع خود به پایان برساند.

مزدک فرهمند با ۲ سینگل و ۲ واک در ۴ نوبت زدن و نیما وقاری با ۱   سینگل  و ۱ دابل بهترین هیترهای البرز بودند. از طرف دیگر مجید ستاری، حسن فرهادی و آبتین نخجوانپور، ۳ استارتر البرز که امسال در تمام بازیهای لیگ بسیار عالی‌ ظاهر شده اند یکبار دیگر البرز را به پیروزی رساندند.
در حاشیه بازی
- پیام صدری مربی/بازیکن سابق تیم اصفهان به همراه هومن منصوری و محمد طرفه نژاد اوتفیلدر و پیچر سابق این  تیم که به تهران نقل مکان کرده اند و قرار است به تیم البرز بپیوندند، به عنوان یار کمکی‌ در این بازی برای تیم قم بازی کردند.
-داوری این بازی به عهده کیوان صفأئیان بود.
-آقای عاصمی، رئیس انجمن بیسبال و سافتبال ایران، نیز از اینینگ ۶ به بعد در استادیوم حضور پیدا کرده، بازی را دنبال کردند.
-هوای کرج در زمان بازی به طور آزار دهنده‌ای سرد بود. انتظار میرود که هوای کرمان در زمان مسابقه نیز به همین سردی باشد.

با تیمهای دور نهایی‌ لیگ آشنا شویم


گزارش از بابک مهیمنی آزاد


با سلام خدمت همه بیسبالها و سافتبالیهای خوب و عزیز کشورمون ایران . بابت این مدت که نبودم شرمنده ام . مشغله کا ریم خیلی بود و نمیرسیدم ولی 4 مصاحبه براتون آماده کردم که که بزودی زود میفرستم که بیاد روی سایت ، از مربیان تیمهای خوب و قوی .البرز . گیلان . بوشهر . کرمان . تا کنون 3 عدد آماده شده ولی در حال تلاش برای مصاحبه با مربی تیم کرمان هستم که بامید خدا اونم درست میشه و احتمالا" با کمی تاخیر . خب خدا را شکر مرحله پایانی لیگ هم برگزار میشه و بعدش هم بامید خدا اردوی تیم ملی .
 تیم البرز ( تهران قدیم ) : یک تیم قوی با انواع و اقسام مدالهای رنگی که بیشتر اونها طلائی هستن و رکوردی که شاید حالا حالاها تیمی نتونه به اون برسه و انواع و اقسام افتخارات دیگر . 12 مقام قهرمانی و یک مربی کاردان و زیرک و کاربلد بنام آقای حاجیان . تیمی تلفیق از بازیکنان قدیم و جدید. تیمی که تا دقیقه آخر میجنگه و کوتاه نمیاد . و همیشه یک رقیب دیرینه هم داره بنام بوشهر که همیشه توی هر دوره از مسابقات دوس دارن با هم رودر رو بشن . و همیشه واسه هم خط و نشون میکشن
گیلان : یک تیم جوان . سرحال . با انگیزه و پتانسیل بالا که کار به حریف مقابلش نداره که قوی هست یا ضعیف ، میاد و میجنگه برای پیروزی . تیم گیلان با مربی جوان و نام آشنای خودش آقای کیان ندافی الان تقریبا" به مدت 3 – 4 سال هست که جزء تیمهای مدعی ایران شده و بیسبال رو خوب بازی میکنه . تیمی زیرک و سرعتی و در کل اگر حریف مقابلش شل کنه یک جا میقاپونتش و من کلا" از بازیشون و روحیه جنگندگیشون خوشم میاد
بوشهر : بعد از اولین دوره مسابقات قهرمانی بیسبال کشور توی رشت . همیشه توی کورس قهرمانی بوده و بیشتر یک تیم قدرتی هستش و انواع و اقسام مدالهای رنگی و افتخارات دیگر داره شاید بشه گفت که نصف بیشتر فینالهای مسابقات با تیم تهران یک پایه اش تیم بوشهر بوده و دارای یک مربی جوان بنام آقای امامزاده ای هستش و در واقع باید گفت مربی بازیکن ( چند سالی هست که گذاشته کنار ) اون با وجودی که بازی میکرد خیلی خوب قوانین و قواعد مربیگری رو یاد گرفت
کرمان : یک تیم بی حاشیه و منظم و دوست داشتنی که همیشه بازیهای زیبائی ارائه داده و یک تیم خونسرد هستش که سبک و روش بازیشونو در این چند سال تغییر دادند و دیگه از بازی سنتی توی این تیم خبری نیست و یک مربی باتجربه و خیلی خوب بنام آقای بهرام پور دارن و تیمی هست که بیشترین مقام سومی رو در بین تیمها داره
امیدوارم خسته نشده باشید . بازیهای پایانی لیگ بیسبال ایران خیلی جذاب و دیدنی خواهد شد . تیمها هیچ کم و کسری ندارن همه قوی هستن و کسی به کسی باج نمیده  و همه میان برای قهرمانی
 تهران : تکرار قهرمانی در لیگ دوم
گیلان : بدنبال مدالی خوشرنگ و جایگاهی مطمئن در بیسبال کشور و ایجاد شگفتی .
 بوشهر: بدنبال قهرمانی در دومین دوره .
کرمان : دندون تیز کرده برای مدالهای طلائی

۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

مصاحبه بابک مهیمنی آزاد با کیان ندافی مربی‌ تیم گیلان


گزارش از بابک مهیمنی آزاد







  


در آستانه دور نهایی‌ مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور که در کرمان برگزار خواهد شد، دوست خوبم بابک، مصاحبه‌هایی‌ با مربیان تیمهای شرکت کننده ترتیب داده است که آنها را یکی‌ یکی‌ تا روز مسابقات به رؤیتتان خواهیم رساند.
  مصاحبه امروز: کیان ندافی (سر مربی‌ تیم گیلان)



1. در حال حاضر میزان آمادگی تیم گیلان تا چه اندازه هست و تمریناتتون تا کی ادامه داره ؟
با عرض سلام خدمت شما و دوستان عزیز
در حال حاضر 3 هفته از شروع تمریتات تیمی ما آغاز شده که شامل 4 جلسه تمرین در هفته میشه.
2. توی سالن تمرین میکنید یا چمن ؟
2جلسه تو سالن و در صورت مساعد بودن هوا 2 جلسه هم تو چمن تمرین می کنیم.
3. میزان آمادگی بازیکنان چقدره ؟
خوشبختانه بازیکنان از نظر آمادگی بدنی در حد مطلوبی هستند.
4. آیا بازیکن مصدوم و یا بازیکنی که به این مسابقات ( مصدومیت یا دانشگاه یا کار ) نرسه هم دارید ؟
خوشبختانه تا به امروز خیر.
5. هدفتون در این مسابقات ؟
مطمئناً قهرمانی .
6. نظرتون در مورد 3 تیم تهران ، بوشهر ، کرمان چیه ؟ تک تک بگید ؟
نگید تهران که باز داد آقا مهرداد میره بالا بگید البرز ;-)
البرز رو که کاملاً میشناسیم و به نقاط ضعف و قوتش کاملاً واقفیم -
بوشهر و کرمان رو به واسطه دوری راه و بازی های کمی که تا کنون با هم انجام دادیم شناخت کمتری داریم - ولی چیزی که مسلم هستش برنامه جامع و کاملی برای رویارویی با هر سه تیم داریم.
7. از تیمهای جنوب کشور و روش بازیشون چقدر شناخت دارید ؟
قدرت تهاجمی بالا - قدرت بدنی مناسب - به همین دلیل بازی باهاشون اینینگ به اینینگ سخت تر میشه.
8. برای روبرو شدن با تیم البرز آیا برنامه خواصی دارید؟
100% برنامه داریم ولی دوست دارم تو زمین برای اولین بار اجراش کنم.
9. کرمان چطور ؟ با چه روش و سیستمی باهاشون بازی میکنید ؟
دوست دارم روش های رویارویمون رو تا روز بازی حفظش کنم.
10. شما در قهرمانی کشور پارسال با تیم بوشهر بازی کردید و یک شناخت نسبی از این تیم و نوع بازی این تیم دارید . چه راهکاری برای رویاروئی دوباره دارید و آیا با همان روش قبل با این تیم بازی میکنید؟
متاسفانه فشار بازی ها در مسابقات قهرمانی کشور بسیار بالاست - به همین دلیل فشار زیادی تو اون بازی روی تیم ما بود - به نظرم روش بازی ما مشکلی نداشت - بیشتر فشار بدنی که روی تیم ما بود عامل شکست ما بود - البته شایان ذکره که تیم بیس بال بوشهر خیلی تیم منسجم و خوبیه و برای رویا رویی دوباره با این تیم لحظه شماری میکنم.
11. بازی با کدوم تیم براتون دشوارتره ؟
فکر میکنم بازی اول با کرمان با توجه به اینکه بازی اولمونه و کرمان هم تیم میزبان هستش سخترینشون باشه.
12. با کدومشون راحت تر میتونید روبرو بشید ؟
البرز
13.برنامه بازیها که مشخص شده . ولی شما دوست داشتید ترتیب بازیهاتون به چه صورت باشه؟
دوست داشتم 3 بازیمون رو بعد از ظهر انجام می دادیم.
14. بنظرت در مسابقات امسال لیگ به چه مقامی میرسید ؟
نمیشه پیشبینی دقیق و مطمئنی رو بیان کرد چون با یک شکست ممکنه از صدر جدول به پایین سقوط کنی ولی مطمئناً ما هم مثل بقیه به قهرمانی فکر می کنیم.
15.قهرمان امسال لیگ بیسبال کشور ؟
یکی از 4 تیم شرکت کننده ;-)
16. در مورد زمان ( 12 ، 13 ، 14 ، بهمن ) برگزاری مسابقات لیگ مشکلی ندارید ؟
همین که برگزار میشه خیلی خوبه - ولی ای کاش این مسابقات رو در انتهای بهمن برگذار می کردند - به دلیل تداخل زمان امتحانات و تمرینات آماده سازی.
17.در مورد تیم داوری نظرتون چیه ؟ مشکلی ندارید ؟
ما 4 داور قوی در کشور داریم - که خوشبختانه 2 نفرشون کرمانی هستند امیدوارم تو مسابقاتی که بین تیم میزبان و تیم های دیگه انجام میشه تداخلی ایجاد نکنه.!!!؟
18. آیا شما با این نظریه که قهرمانی کشور و لیگ با هم انجام میشد که هم بازیکنان با آمادگی بیشتر پا به اردوی تیم ملی میزاشتن و هم بازیکنان دیگر فرصت نشان دادن خودشونو داشته باشن موافقید ؟
نمیدونم به چه صورتی قرار بود این بازی ها با هم انجام بشه؟!!! ولی به نظرم تیم های لیگ شمال به علت بازی های بیشتر احتمالاً کاملاً محک خوردن - و در جنوب هم تنها تیمی که از این سیستم خارج مونده تیم اصفهان بود . میشه برای محک زدن این تیم هم یه تورنمنت 4 جانبه ترتیب داد و مسابقات قهرمانی کشور را در یک زمان مناسب و با برنامه ای جامع بر گذار کرد.
19. بنظر شما تیم ملی به مسابقات اعزام میشه ؟
امیدوارم ...
20.چند اردو برای آماده سازی لازمه ؟
چون مربی تیم ملی نیستم ترجیح میدم اظهار نظری نکنم - ولی امیدوارم که عوامل مالی کیفیت اردو ها رو کاهش نده.
21. صحبت پایانی آقای ندافی؟
با تشکر از شما  برای اینکه این وقت رو در اختیار من قرار دادید -
امیدوارم هر سال سطح کیفی مسابقات و بازیکنان بالاتر بره تا شاهد پیشرفت روز افزون این ورزش در کشورمون باشیم.

اولتیماتوم بانوان خورموج : حاشیه سازا به گوش باشن!

عکس از بلاگ دشتیها

ظاهرا بعضی از سرمربیای تیمای دیگه گفتن خورموج امسال نمیاد به مسابقاته قهرمان کشوری .اگه بخوادم بیاد ما نمیزاریم.اینم گفتن که پارسال تیمه خورموج غیره قانونی شرکت کرده و امسالم اگه بخواد بیاد باید با تیمه بوشهر یکی بشه یا اینکه از بوشهر کلن یه تیم شرکت کنه!!!...ادامه مطلب در بلاگ سافتبال بانوان خورموج وایران (خانم عالمه زارعی)

۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

جدال لیورپول و رُم در خانه رِد ساکس



به گزارش روزنامه بوستون گلوب قرار است تابستان امسال یک بازی دوستانه بین دو تیم نامدار اروپایی لیورپول انگلیس و رُم ایتالیا در ورزشگاه فِن وِی پارک بوستون انجام شود.

این مسابقه قسمتی‌ از تور دو تیم نام برده در آمریکا خواهد بود. این اولین تور این دو تیم در آمریکا از زمان خریداری شدن سهامشان توسط سرمایه گذاران ساکن بوستون است.

لیورپول که در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد در سال ۲۰۱۰ توسط گروه ورزشی فِن وِی به ریاست مالک تیم رِد ساکس جان هنری خریداری شد. جالب است که بدانید لبِران جیمز ستاره لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا از دیگر سهامداران این تیم است. تیم رُم که در سال ۱۹۲۷ تاسیس شده نیز سال پیش توسط گروهی سرمایه گذار از جمله توماس دی بِنِدیتو، سهامدار اقلیت در تیم رِد ساکس، و جیمز پلوتا، مالک قسمتی‌ از تیم بسکتبال سلتیکس بوستون، خریداری شد.

این بازی قسمتی‌ از تورنمنتی خواهد بود که در آن تیمهای چلسی انگلیس و احتمالاً سلتیک اسکاتلند نیز شرکت خواهند کرد. این تورنمنت قرار است در ورزشگاه کومیسکی( خانه وایت ساکس) و یا ریگلی فیلد ( خانه کابز) شهر شیکاگو و استادیوم یانکیز در نیو یورک برگزار شود.

تاریخ دقیقی‌ برای این مسابقات مشخص نشده است ولی‌ تیم لیورپول برای سفر به بوستون برای ۲۰ ژوئن تا ۴ ژوئیه بطور غیر قطعی برنامه ریزی کرده است.


۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

۳۰ سؤال از جواد رزاقی ... داور دوست داشتنی بیسبال


بعضی‌ داورها برخوردشون یک جوریه که اگر خوب هم داوری کنند، بازم به آدم نمیچسبند. بر عکس بعضی‌ دیگه مثل جواد انقدر محترم با آدم برخورد میکنند که حتا اگر با نظرشون هم موافق نباشی‌ بازم اونقدر شرمنده رفتار مودبانش میشی‌ که روت نمیشه زیاد پافشاری کنی‌. 

جواد داور خوبیه. بزرگترین حسنش اینه که از اول تا آخر بازی یکسان داوری میکنه. یعنی‌ اگر استرایک زونش پایینه برای هر دو تیم و تا آخر بازی پایینه. بازیکنها از همون اینینگ اول تکلیف خودشونو میدونند. این خیلی‌ برای من به عنوان مربی‌ مهمه. همانطور که گفتم جواد آدم فوق‌العاده محترمیه و با همان احترام هم با بازیکنان و مربیان رفتار میکنه. میشه گفت از نظر رفتاری، جواد،  امیر همایون حیدری داورهاست، یا شایدم امیر همایون، جواد رزاقی بازیکناست. این رفتار غیر تهاجمی جواد، بازیکنها و مربیان را هم آروم میکنه و در اداره بازی خیلی‌ مهمه. به امید روزی که تمام داورهای ما از نظر اخلاقی‌ و همچنین یکسان داوری کردن در طول بازی مثل جواد بشوند.

۳۰ سؤال از جواد رزاقی

۱-چند سال هست داوری میکنی‌ و اصلا چی‌ شد که داور شدی؟  چهار ساله كه داورم. به داوري علاقه داشتم ولي بيشتر به خاطر اينكه با شرايط حاكم بر بيسبال هيئت و تيمم جاي پيشرفتي براي خودم نمي ديدم تصميم گرفتم داور بشم تا بتونم از اين طريق در بيس بال پيشرفت كنم. لازم به ذكره كه من چهار سال هم بازيكن بودم. 

۲-در کدام کلاس داوری شرکت کردی و بالاترین مدرک داوریت چیست؟ در كلاس داوري سال 86 كرمان شركت كردم و در همون دوره هم نفر اول كلاس شدم. راستش با اينكه سالهاست داوري ميكنم ولي هنوز مدركي از فدراسيون يا انجمن دريافت نكردم. 
۳-آیا سابقه داوری در خارج از ایران را هم داری؟ نه ولي اگه دوستان اجازه بدن دوست دارم داوری در خارج از ایران رو هم تجربه كنم. 
۴-بهترین بازی که داوری کردی کدام بازی بود؟ همه بازيهايي كه داوري كردم تقريبا در يه سطح بودم
۵-بدترین بازی که داوری کردی کدام بازی بود؟ از اونجايي كه سعي كردم درست ترين تصميمات رو حين بازي بگيرم نمي تونم بگم كدوم بازي بدترين بوده
۶-ضعیفترین و قویترین قسمت داوریت چیه؟ (مثلا بال و استرایک را خوب میگم ولی‌ روی قانونها مشکل دارم ...) به نظر من يه داور نمي تونه مثل يه بازيكن نقطه ضعف و قوت داشته باشه و بايد در همه موارد قوي باشه وگرنه نميتونه بازي رو جمع كنه و عموماً اينجور بازيها به درگيري و جر و بحث و اعتراض ميكشه. من سعي ميكنم هميشه آپ ديت باشم و در مورد قوانين مطالعه كنم تا به مشكلي حين بازي بر نخورم اگرچه يه داور ميتونه كتابچه قوانين رو همراهش داشته باشه و حتي در حين بازي هم از اون استفاده كنه. 
۷-دلخوریت از مربیها و بازیکنها تو بازی چیه؟ من واقعاً از اين موضوع رنج ميبرم وقتي ميبينم بعضي مربيها و بازيكنان واقعاً قوانين رو نمي دونن ولي قاطعانه اعتراض ميكنن و بازي رو به هم ميريزن مثلا از 100 متر دورتر از بيس در حاليكه داور در 2 متري صحنه ست به اوت و سيفي كه داور اعلام كرده اعتراض ميكنن. 
۸-کدام یک از دلخوریهای مربیها و بازیکنان از داورها به نظرت منطقی‌ میاد؟ در مسابقات حرفه اي اعتراض به داوري در هر صورت پذيرفته نيست اما بدليل اينكه در بيسبال قانون Appeal داريم گاهي اوقات برخي اعتراضات بررسي ميشه. در هر حال اشتباهات داوري جزئي از بازيهاي ورزشيه و بيس بال هم از اين قائله مستثني نيست.
۹-چرا داورهای ما مثل بازیکنان ما تمرین نمیکنند؟ اگه منظورتون اينكه نرمش يا تمرينات فيزيكي داشته باشن چون در بيس بال مثل فوتبال داورها تحرك زيادي ندارن زيلد الزامي نداره ولي اگه باشه مفيده ولي در مورد كلاسهاي توجيه داوري و به روز كردن داورها از نظر اطلاعات داوري، بنده به شدت با اين يكي موافقم 
۱۰-اگر شما را مسول انتخاب یک تیم برای جام اخلاق میکردند، این جام را به کدام تیم میدادی؟ همه تيمها خوبن ولي تيمهاي قم و گيلان كمتر اعتراض ميكنند به اصطلاح خوش اخلاق ترند 
۱۱-با کدام مربی‌ کمترین و با کدام مربی‌ بیشترین مشکل را در طول سالها داشتی؟ من با هيچ يك از مربيان مشكلي ندارم و همه براي من قابل احترامند
۱۲-چه کار باید کرد که مشکل داوری حل بشه؟ به نظر من اگه كلاسها و جلسات داوري جهت رفع اشكالات و توجيه داوران تشكيل بشه مشكلات به كمترين حد ميرسه. ضمن اينكه يكي از بزرگترين مشكلات حق الزحمه داوريهاست كه ماههاست پرداخت نشده و داورها رو تقريبا بي انگيزه كرده. 
۱۳-خانمها بیشتر اعتراض میکنند یا آقایون؟ (توضیح بده) من تا به حال بازي خانمها رو قضاوت نكردم ولي احساس ميكنم قانون پذيري خانمها بيشتر از آقايون باشه. 
۱۴-بهترین داور ایران به نظرت کیه؟ عباس ندايي 
۱۵-چه چیزی بهترین داورش کرده؟  قاطعيت در تصميمات –  تجربه ي زياد 
۱۶-از فدرسیون/ انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ راستشو بخواهيد نه از منظر يه داور فكر ميكنم اصلا به داوري اهميت داده نميشه البته حساب آقاي صفاييان از اين مبحث جداست ايشون واقعا دارن زحمت ميكشن و تنها اميد ما توي انجمنه
۱۷-بهترین رئیس فدراسیون/ انجمن که تا حالا داشتیم کی‌ بود؟ چرا؟ در مورد رئيس ها نظري ندارم ولي به نظرم تو فدراسيون چند سال پيش آقاي كاشاني در انجمن آقاي صفاييان و در انجمنهاي شهرستانها آقاي يزدي خيلي زحمت كشيدند 
۱۸-اگر سر داور باشی‌ و ببینی‌ که یکی‌ از داوران کم تجربه اشتباه فاحشی کرده، اُور روول میکنی‌ یا پشتیبانی داوررو میکنی‌ تا ضایع نشه؟ بحث اجراي عدالت با پشتيباني بي چون و چرا كاملاً متضاد هم هستند بستگي داره اشتباه چي باشه و چقدر فاحش باشه. تصميمي ميگيرم كه عدالت اجرا بشه كه ممكنه اور روول هم در اجراي اين عدالت انجام بشه
۱۹-بهترین دوست بیسبالیت کیه؟ دوست بيسبالي زياد دارم به همين خاطر اسم نمي برم كه كسي آزرده خاطر نشه
  ۲۰-بهترین خاطره بیسبال/سافتبالیت چیه؟ تو اولين بازي رسميم اولين باري كه داخل بترباكس رفتم يه سينگل زدم و يه RBI به نامم ثبت شد. البته گرفتن مدال برنز مسابقات بندر عباس هم از بهترين خاطراتمه.
۲۱-بدترین خاطره بیسبال/ سافتبالیت چیه؟ خارج شدن ورزش بيسبال از فدراسيون و تبديل اون به انجمن در كنار ورزشهايي مثل طناب كشي! البته جا داره ناراحتي خودمو از رفتار غير مسئولانه برخي آقايون در عدم حمايت ورزش بيسبال اعلام كنم . نا سلامتي همه فدراسيون سابق رو به اسم فدراسيون بيسبال ميشناختن نه كريكت و راگبي. به هر حال اين عمل و رفتارپسنديده نبود.
۲۲-تو بازی مدیریت مهمتره یا عدالت؟ چرا؟ هر دو به نوبه خود مهمن اگر يكي از اونها نباشه بازي به هم ميريزه. داوري يعني برقراري عدالت حالا اگه اين كار بدون مديريت انجام بشه همه چي به هم ميريزه به هر حال اجراي عدالت براي بعضيها تلخ غير قابل تحمله. 
۲۳-گروه ۴ نفره رویاییت برای داوری در ایران چه کسانی هستند؟ بیس به بیس بگو. سرداور: عباس ندايي بيس1 كيوان صفاييان بيس2 حميد مايلي بيس3 محمد حسين شاه محمودي 
۲۴-از بازی کدام بازیکن بیسبال و کدام بازیکن سافتبال در ایران لذت می‌بری؟ بازيكنان سافت بال رو نميشناسم اما از بازي جمال سادات از قم خيلي لذت ميبرم 
۲۵-چه کسی‌ حرکات نمایشی داورها در بال و استرایک گفتن یا اوت و سیف گفتن را قشنگتر و یا هیجان انگیزتر انجام میده؟ عباس ندايي 
۲۶-کار کردن پشت کدام کچر راحت تر و کدام کچر سخت تر است؟ چرا؟ كچر مشهد خيلي كنده و با هر پيچ كلي طول ميكشه تا براي پيچ بعد آماده بشه. كار كردن پشت اون كچرهايي كه از توپ ميترسن يا پس بال زياد دارن سخته . با بقيه كچرها مشكلي ندارم
۲۷-احتمالاً هیچ کس به اندازه داورهای هوم پلیت در ایران پیچ‌های پیچرها را نمی‌بینه ... بهترین پیچر ایران کیه؟ محمد صفدري      
۲۸-آرزوی بیسبالی/سافتبالیت چیه؟ اينكه به هر كي بگم ورزشم بيسباله نگه: " مگه تو ايرانم بيسبال بازي ميشه؟"
۲۹-اگر زمانی‌ فرزندت (یا اگر نداری هر وقت داشتی) تصمیم گرفت بیاد تو این رشته دوست داری داور بشه یا بازیکن؟اول بازيكن بعد داور. ميخوام قبل از اينكه بخواد داور بشه خوب اين ورزشو بشناسه

۳۰- صحبت آخر؟ آرزوي موفقيت براي همه