استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

کی‌ خوبه، کی‌ بهتره، کی‌ بهترینه ... بیس ۱ دفاعی



در بیسبال، بعضی‌ از پست‌ها، پست دفاع و برخی‌ دیگر پست تهاجمی میباشند. مثلا اگر کچر شما جزو ۶ بتر اول لاین آپت نبود، زیاد مهم نیست ولی‌ اگر در انتخاب پیچ مشکل داشت و یا بلاک بلد نبود یا رانرها براحتی ازش میدزدیدند مربی‌ توی زمین نمیگذاشتش. معمولاً کچر، شورت استاپ، بیس ۲ و سنترفیلد پست‌های دفاعی‌ و بیس ۱، بیس ۳، و دو گوشهای اوتفیلد پست‌های تهاجمی هستند. البته این به این معنی‌ نیست که سنترفیلد شما سال تا سال توپ را نزنه و یا بیس ۳ شما ضرب دستش به بیس ۱ نرسه.

اگر بیس ۱ را پست تهاجمی به حساب بیاوریم، بازیکنان بیس ۱ خوبی‌ در حال حاضر در ایران وجود دارند.

ابوالقاسم وفائی(سمنان) یکی‌ از سخت‌ترین اوتهای بازی است. به نظر میاید که هر چیزی برای وفائی بیندازی یک جوری چوبش را به آن میرساند.

کیان ندافی(گیلان)، یکی‌ از باهوشترین و قویترین بترهای ایران است. اگر چه امسال در حد همیشه نبود ولی‌ همیشه بازیکن خطرناکیست.

یاسین شریفی(بوشهر)، یکی‌ از بهترین بانترهای ایران است و همچنین سرعت بسیار خوبی‌ دارد. (اگر چه من شخصا عقیده دارم یاسین بیشتر به درد بیس ۲ می‌خورد تا بیس ۱)

کاشف رانا(البرز)، یکی‌ از بهترین و مطلع‌ترین بترهای ایران. کاشف مربی‌ بتینگ تیم البرز نیز می‌‌باشد.
متأسفانه بخاطر ضعف پرتابهای اینفیلدرهای ایران نمیتوان بیس ۱ را در ایران پست تهاجمی دانست. اشتباهات مکرری که اینفیلدرها در بازیها مرتکب میشوند نیاز به یک مدافع بیس ۱ شش دانگ را در تیمها بصورت یک اولویت در آورده و اگر چه هر ۴ بازیکن نامبرده بازیکنان دفاعی‌ توانائی هستند، در حال حاضر هیچ کدام از نظر دفاعی رقیب کیوان رانا نیستند.

کیوان علاوه بر مهارت در توپگیری که بخاطر بازی در هر دو پست بیس ۱ و ۳ بوجود آمده، قادر است اشتباهات پرتاب اینفیلدرها را با بازیهای خوبش در بیس ۱ جبران کند. وی یکی‌ از باهوشترین بازیکنان دفاعی‌ زمین بوده، همیشه جایگیری بسیار خوبی‌ دارد. با وجود اینکه اکثر بازیکنان بیس ۱ پرتابهای ضعیفی دارند، ضرب دست کیوان آنقدر خوب است که وی هم بیس ۳ و هم کچر بازی می‌کند. اینفیلدرهایی که با کیوان بازی کرده اند ادعا میکنند که وقتی‌ کیوان دفاع بیس ۱ است با آرامش بیشتری بازی میکنند و توپ‌ها را با ضرب بیشتر و ترس کمتری پرتاب میکنند.

انتخاب من: کیوان رانا(البرز)

تالار مشاهیر: مهران صادق موحد (البرز)، پیام صدری (اصفهان)، رضا احمدی (تهران)