استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

۳۰ سؤال از مزدک فرهمند ... توسنی که هنوز در پی‌ رام کردنش هستیم!



مزدک بهترین ورزشکار مادرزادی است که من تا به حال در بیسبال دیدم ... سرعت، انعطاف، قدرت، شجاعت ... مزدک همه را داشت ... هنوزم قسمت اعظمشو داره ولی‌ حیف، حیف که هیچوقت نتونست تصمیم بگیره که میخواد بیسبالیست بشه یا نه!
مزدک هر آنچه ابزاری را که یک سنترفیلد به آن نیاز دارد، داشت ... خصوصأ سرعت و شجاعت! بازیکنان قدیمی‌ توپی‌ را که مزدک در بازی با کرمان گرفت به یاد دارند. با گذشت سالها از آن صحنه من هنوز صحنه‌ای زیباتر در بیسبال ایران ندیدم. توپی‌ که چه ما و چه تیم مقابل مطمئن بودیم مزدک به ۳ متریشم نمیرسه، چه برسه به اینکه بگیردش. توپی‌ که هر سه بازیکن روی بیس کرمان با اطمینان از زمین خوردنش به خانه آمده بودند و بقدری تعجب زده شده بودند که حتا سعی‌ در برگشتن هم نکردند.
ظاهرا مزدک یک بار دیگر تصمیم گرفته که میخواهد بیسبالیست شود. او که انگار هر جا صحنه‌ای تاریخی در بیسبال البرز/تهران بوجود آمده باشد، یک پای ثابت ماجراست، کسی‌ بود که با زدن توپی‌ خارج از استرایک زون در پایین اینینگ ۹ در مقابل سمنان، بردی حیاتی‌  نصیب
تیم البرز کرد!
به امید روزی که مزدک‌های این مملکت قدر خود و توانایهای خددادی خود را بیشتر بدانند .
۳۰
سؤال از مزدک فرهمند
۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
آبان 77 یا 78 بود با ساسان کریم پور اومدم سر زمین که تمریناشو ببینم بدلیل سردی هوا ازش یه گرم کن گرفتم که یکم گرم کنم و واسه خودم بدوم آخه بعد 2 سال که دیگه فوتبال بازی نمی کردم اومده بودم تو زمین شماره 4 آزادی . آقا مهرداد گفت بجای اینکه همینطوری واسه خودت بدویی بیا جای Runner تو batting practice بدو البته اون موقع از این چیزا سر در نمی آوردم منم گفتم چشم و شروع کردم به دویدن ، تو حرفها شنیده بودم توپ هوایی رو باید تگ کرد و بعد دوید یه توپ هوایی زدن اما infield fly  بود اما من تگ کردم و با شیرجه save  شدم . بعد از اون آقا مهرداد ازم پرسید می خوای بیس باال بازی کنی منم گفتم بله و همین شد که تا امروز عاشق این ورزش شدم. 

 ۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟آقای حاجیان بعد کیوان صفاییان که واقعا تو outfield خیلی چیزا بهم یاد داد و ساسان کریم پور پور ، این افراد کسانی بودن که در اول بیس بال و قوانینشو ازشون یاد گرفتم. ۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟Outfield (centerfield)  و کاملا تو این پست راحتم ( برام مثله ناموس می مونه outfield تیممون)
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟فوتبال و بسکتبال
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟هیچ تیمی ترجیح می دادم خودم تمرین کنم تا هر زمان که شد برگردم تیم خودمون.
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟بله اما بازی نکردم
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟نمی توننم یه نفر خاص و بگم اما ساسان کریم پور امیر همایون حیدری جم بابک میرزائیان و رضا احمدی بنظرم بهترین ها بودن
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟محسن محمدی بازیکن با غیرت تیم بوشهر
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟معرفی بیشتر این ورزش ، دادن امکانات برای حرکت به سمت حرفه ای شدن این ورزش ، ارزش و احترام گذاشتن به مربیا و بازیکنا ، وعده های الکی نمی دادم و بهتر بگم بسیاری از کارایی که تا حالا نکردن رو سعی می کردم انجام بدم ( حداقلش این که بیس بالو بلدم و درد و مشکلات بازیکنا رو می دونم)
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟راستش هیچکدومو بصورت جدی نمی شناسم چون نمی تونم بازی هاشونو دنبال کنم فقط  بعضی از بازی ها رو که می بینم از جنبه آموزشی برام جالب و جذاب. 
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟نمی دونم چه سالی بود اما بازی با کرمان بود همه بیساهم پر بودن من centerfield  بودم و مهران leftfield یه توپ زدن ته outfield بین من ومهران ، هردومون دویدم مهران slide رفت که توپو بگیره منم شیرجه زدم که توپو بگیرم آقای بهرام پور مربی محترم تین کرمان فکر کرد توپ افتاد و بازیکنا رو فرستاد خونه طوری که هر بازیکن حداقل دو بیس رفته بود من که پشت سر مهران شیرجه زده بودم نزدیک زمین توپ رو تونستم بگیرم و وقتی توپو بالا آوردم و نشون دادم و پرت کردم بیس دو 4 نفر در آن واحد out  شدن و این اتفاق یکی از جالب ترین صحنه ها و بهترین خاطراتم شد.
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟راستش خیلی از بازی ها بوده که توپ رو رو فنس یا خارج از زمین گرفتم که برام خیلی جالب بود ولی بازی اخیر با سمنان تو رشت خیلی خیلی اتفاق جالبی بود که پایین اینینگ 9 یه ضربه دبل زدم که باعث شد تیممون ببره و خوشحالی همه چیزی بود که واقعا باعث لذت و آرامش من شد. 
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟اینکه یه روز ببینم بیس بال تو این مملکت مثل فوتبال و ورزش های پر طرفدار دیگه همه گیر بشه و بصورت حرفه ای انجام بشه.
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟آقای حیدری جم و محمد یزدی بدلیل اینکه واقعا برای بیس بال قبول مسئولیت کرده بودند نه چیز دیگه.
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ خیر – یکی بگه چرا باید باشم ؟ دلیلی برا رضایت ندارم اگر همین یه ذره کارم نکنن و اگر منتی رو دوش ما بازیکنا و تیمها باشه عجیبه . همون که پول امرار معاش اعضای انجمنو ازمون نمی گیرن جای شکر داره 
 ۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)والا این سئوال خیلی سخته یه روز آقای ذوالفقاریان یکی از رئسای اسبق فدراسیون اومد به ببچه های تیم تهران گفت اگه رضا ( بسر همون آقا ) تو تیم نباشه نه تیم ملی در کار خواهد بود نه تیم تهران حالا خودتون قضاوت کنید .
اصلش اینه که باریکنا به اردو دعوت شن و طبق آمار انتخاب شن والا ما که چند بار دعوت و انتخاب شدیم اما دیگران رفتن جالبیشم این بود که مربیای آمریکایی ما رو انتخاب کرده بودن حالا چی شد خدا داند!! به همین خاطر می گم این سوال خیلی سخته .

۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟با تمام احترام به همه دوستام و هم پستی هام باید بگم هیچکس البته کاملا نظرم شخصیه.
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ساسان کریم پور (پیچر) که slider هایی که پرت می کرد بی نظیر بود.
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..Catcher: یحیی الخنثی   -    pitcher : ساسان کریم پور – 1B : رضا احمدی – B2: بابک میرزائیان  - SS : امیر همایون حیدری جم – 3B : عباس نبی زاده یا پیام سعیدی – RF  : خودم – CF : علیرضا آل آقا –  LF : مهران صادق موحد
۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟مهران صادق موحد یا امیرحسین حیدری جم . چون قطعا رو سفیدمون می کنن . البته از تیم رویای اما از بچه های جدید تیم یا کاشف یا کیوان یا اینکه نوبت خودم باشه  
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟خوب از تیم رویایی بیایم بیرون در حال حاضر باید بگم دوست دارم حسن فرهادی پیچ کنه و اگر هم توپو زدن بره سمت کیوان رانا. 
۲۲-چرا بیسبال؟چون برام مثل خانواده و عشق می مونه . 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟تا هر زمانی که بتونم برا تیم یا بیس بال مفید باشم 
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟--------------------------- !
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟آقای حاجیان د به عنوان سر مربی کیوان صفائیان به عنوان کمک مربی و مربی outfield  و امیر همایون حیدری جم ، و همه بدلیل تجربیات و نظم در برنامه و کارهاشون. 
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟البرز – بوشهر – گیلان
۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟من دوستان خوب زیاد دارم تو بیس بال اما بهترین دوستم دستکش قدیمیمه که باهاش شروع کردم و هنوز داریم با هم بازی می کنیم.

۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟ترجیح میدم همه دلخوری ها رو فراموش کنم زیاد مهم نیست. 
 ۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟اصلا دوست ندارم جای مربیم باشم چون اون اصلاحاتی که باید انجام بشه از حیطه قدرت مربی خارجه و قطعا محروم می شدم ! 
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...چرا یه مسئول آگاه و دلسوز این ورزش نداشته و نداره ؟؟؟؟؟