استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

ژاپن قهرمان دهمین دوره سافت بال بانوان آسیا در تایوان شد.


تیم سافتبال بانوان ژاپن با رکورد ۸ برد بدون باخت و شکست دادن ۹-۰ تایوان، میزبان مسابقات، در بازی فینال موفق شد مقام قهرمانی را از آن خود کند. 
تایوان که در نیمه نهایی فیلیپین را ۱۰-۱ و چین را ۳-۲ شکست داده بود در مقابل ژاپن توان رقابت نداشت و در ۶ اینینگ بازی را واگذار کرد.
با این نتایج ژاپن و تایوان که سال پیش هم اول و دوم شدند، همراه با چین که سوم شد، جواز ورود به مسابقات قهرمانی جهان را در ۲۰۱۲ کسب کردند.
در حاشیه این مسابقات:
-بازیکنان تیم تایوان بخاطر این مقام نفری ۳۰۰،۰۰۰ دلار تایوان معادل ۱۰،۶۰۰،۰۰۰ تومان پاداش گرفتند.
-تیم عراق که ۴ بازیکن آسیب دیده در ۲ بازی اول داشت نتوانست در مقابل فیلیپین ۹ نفر بازیکن به میدان بفرستد و بازنده اعلام شد.
-ظاهراً بازی فینال سومین بازی بود که تایوان در یک روز انجام میداد!!!

http://www.youtube.com/watch?v=gc0tW3mTV88&feature=related

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

جلسه آشتی و بازگشت صفأئیان

عصر امروز در جلسه ای‌ که در دفتر آقای عاصمی برگزار شد، آقایان عاصمی و صفأئیان به مدت ۲ ساعت با هم گفتگو کردند و همانطور که انتظار میرفت سؤِ تفاهمهایی که بوجود آمده  بود را  بطور منطقی‌ حل کردند.
در این جلسه مقرر شد که کمیته فنی‌ بیسبال و سافتبال با حضور پیشکسوتان و متخصصان این ۲ ورزش تشکیل شود تا در آینده رئیس انجمن بتواند با بهره وری از تجارب و اطلاعات این پیشکسوتان و متخصصین تصمیمات لازم برای آینده این ورزش از لیگ گرفته تا تیم ملی‌ را بگیرد.
همچنین قرار شد با پیگیری آقای صفأئیان دور رفت لیگ جنوب از اوایل آبان در کرمان شروع شود. دور برگشت نیز در بوشهر انجام خواهد شد و تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
ادامه مسابقات لیگ شمال هم ۲ هفته دیگر در کرج، سمنان و یا تهران شروع خواهد شد. محل و تاریخ دقیق بازیها تا شنبه - یکشنبه اعلام خواهد شد.
علاوه بر این انجمن در حال مذاکره با تیم ملی‌ افغانستان برای انجام ۳ بازی با تیم ملی‌ و تیم امید ایران در مشهد میباشد. در صورت قطعی شدن این دیدارها احتمالا اردویی ۳ روزه برای انتخاب نفرات برگزار خواهد شد.

۱۳۹۰ مهر ۵, سه‌شنبه

برزگر هم استعفا داد

به گزارش سایت شخصیش، رجب علی‌ برزگر بازیکن تیم ملی‌ و مربی‌ تیم سمنان هم استعفا داد. در حال حاضر علت این استعفا نا معلوم است ولی‌ به محض به دست آوردن اطلاعات بیشتر شما را از آن مطلع خواهم کرد.

اصل خبر :http://pitcher.blogfa.com/post-259.aspx

۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

میگما ...این چه جوریه که ...


میگما ... 
آدم یک نگاه به این وبلاگ‌ها و سایتها ایرانی میندازه واقعا انگشت به دهان میشه ... فرق هم نمیکنه مال کدام ورزش ... میخواد فوتبال باشه میخواد بیسبال
 *این چه جوریه که وقتی‌ دیگران میبرند بخاطر داور و زمین و دست‌های پنهان و جرزنی و شانسه ولی‌ وقتی‌ تیمتون میبره بخاطر یک دست بودن و مزد زحمات گرفتن و به حق رسیدن و  بازی محشرتونه؟ 
 *این چه جوریه که داورهای ما با همه تیمهای بازنده لج هستند؟
 *این چه جوریه که تمام بازیکنانی که حقشون در تیم ملی‌ بیسبال خورده شده ناشناس هستند؟
 *این چه جوریه که خوب یا بد بودن یک مربی‌ ارتباطی‌ به موفقیت تیمش نداره ولی‌ ارتباط  مستقیم با انتخاب شدن یا نشدن شما داره؟
 *این چه جوریه که اخبار انتخابات تیم ملی‌ سافتبال که مدتی‌ داغترین موضوع بین بیسبالیها و سافتبالیها بود برای بعضی‌ بلاگ‌ها از بیسبال دبیرستان‌های ویتنام جنوبی کم اهمیت تر بود که راجبش چیزی بنویسند؟
 *این چه جوریه که همه جای دنیا وقتی‌ بازیکن بیسبال به ۳۰ سالگی میرسه تازه اوج بازیشه ولی‌ اینجا همه دنبال این هستند که اینها را بیرون کنند و به اصطلاح جوانگرایی کنند؟ یک چیزی شنیدین‌ها  ...
 *این چه جوریه که هنوز بعد از ۱۷ سال ۸۰ درصد بازیکنان و ۹۰ درصد داورها به تمام قوانین آشنا نیستند؟


 ... نه جون من بگو این چه جوریه؟

۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

سوال داوری شماره ۴



سوال داوری شماره ۳ فقط یک جواب درست داشت و آن خانم حدیث از بوشهر بود.
جواب سوال داوری شماره ۳: مدیر (مربی‌) تیم میزبان تنها شخصی‌ است که میتواند در صورت شرایط بد جوّی قبل از شروع بازی آن را کنسل کند.
استثنا: وقتی‌ قرار است ۲ بازی (دابل هدر) برگزار شود و بازی اول انجام شده. در این صورت داور بازی اول تصمیم می‌گیرد که بازی دوم انجام شود یا خیر. دیگر استثنا زمانی‌ است که آخرین سری بازیها بین ۲ تیم میباشد. در این صورت تصمیم با رئیس لیگ است که وی معمولا این تصمیم را به داور واگذار می‌کند.

سوال داوری شماره  ۴:
یک رانر روی بیس ۱ و یک رانر روی بیس ۲ ... بتر یک سینگل به طرف چپ زمین میزند. بعد از اینکه رانر از بیس ۳ رد میشود، بین بیس ۳ و خانه گیر می‌کند ولی‌ کچر توپ را اشتباها از روی سر ترد بیس به اوتفیلد پرتاب می‌کند. رانر به طرف خانه میدود ولی‌ روی زمین لیز می‌خورد و به زمین می‌افتاد. رانری که روی بیس ۱ بود و پشت سر او میدوید زیر بغل او را می‌گیرد و به او کمک می‌کند تا بلند شود و هر دو به خانه میرسند ... آیا تمام اتفاقاتی که افتاد قانونی‌ است؟

عکسهای فراموش شده

اولین قهرمانی ... بلافاصله بعد از پایان مسابقه فینال مقابل کرمان (استادیوم عضدی رشت - ۱۳۷۶)

۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

میگن که ...


برنده‌ها دنبال  هدف هستند  ... بازنده‌ها دنبال بهانه



مال منه ... مال منه ... مال منه ...
...
آفتاب تو چشم بود؟ ... باد مسیر توپو عوض کرد؟ ...مشکلات شخصی‌ دارم، فکرم مشغول بود؟ ... باید فکر کنم (ببینم چی‌ بگم) !

۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

بابک مهیمنیان، ملی‌ پوشی که با ۲ تیم مختلف به قهرمانی رسید


۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
سال 78. فعالیت ورزشی خودم را با تکواندو شروع کردم وتا دان یک ادامه دادم.بعد به رشته فوتبال روی آوردم ودر سه رده سنی تیم نادری بازی کردم.در حین فوتبال چوگو هم بازی میکردم.سال ۱۳۷۰ در اولین کلاس آموزشی بیس بال به مربیگری آقای پرویز مسروری حضور داشتم.بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی دوباره فوتبال رو ادامه دادم تا اینکه یک روز قاسم بختیاری(پسر خالم ) واحمد مهیمنی(پسر عمه)از من خواستن که فوتبال رو کنار بزارم و و بیام بیس بال که خیلی جذاب و پر هیجان هستش و یک هفته بیا تمرین ٬اگه خوشت نیومد دیگه نیا.مربی آن زمان آقای سید امید فرهی بود.خلاصه یک هفته گذشت و من خوشم نیو مد و برام کسل کننده بود چونکه آموزش پرتاب و توپهای زمینی و هوایی بود.به قاسم گفتم:من دیگه نمیام٬خوشم نیومد٬گفت :یک هفته دیگه بمون.به اصرار قاسم موندم تا رسیدیم به آموزش بت که خیلی خوشم اومد و هیجان خاصی داشت و یه شور و شوق وانقلابی در من ایجاد شد و همین باعث شد که ماندگار شدم و در فاصله ۱ماه مونده به شروع مسابقات در  بوشهر . شدم DH  و به گفته بچه ها و آقای امید فرهی از جمله بازیکنانی بودم که خیلی سریع همه چیز رو یاد گرفتم و شدم جزو نفرات اصلی تیم
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟
آقای سید امید فرهی
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟
پستم اوت فیلد هستش ( هر سه پست بازی میکنم ) . پیچری و بازی توی اینفیلد رو خیلی دوست دارم ( توی هر پستی ) .ولی بیشتر لفت بازی میکردم
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟
فوتبال و کشتی
 ۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟
تیم تهران . هم بچه های گلی داره و هم دوستان زیادی اونجا دارم وکلا" با این تیم راحتم
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟
از سال 80 توی اردوهای تیم ملی بودم و فقط سال 87 بود که بخاطر مشکلی که برام پیش اومد نتونستم همراه تیم توی مسابقات باشم و اردو تیم ملی رو هم از دست دادم و سابقه شرکت در کیلینیک آموزشی تایلند و مسابقات آسیائی سافتبال در فیلیپین رو دارم و در مسابقات آسیائی پاکستان بخاطر یک اتفاق نتونستم همراه تیم اعزام بشم
 ۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟
بابک میرزائیان
 ۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟
امیر همایون حیدری
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
استفاده از تمام نیروهای بیسبالی . مرتب کردن اوضاع لیگ و مسابقات . استعداد یابی و افزایش امکانات و  اضافه کردن تیمهای بیسبال . وبرنامه ای منظم برای تیم ملی و آسیائی کردنش
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟
دیوید اورتیز
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟
اعزام به کیلینیک آموزشی تایلند که اونجا در بین 24 اوتفیلد شدم بهتریت اوتفیلد  و قهرمانی مسابقات کرمان
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟
 مسابقات قهرمانی کشور در کرمان اینینگ 6 کشاله پشت رانم کش اومد . آقای امامزاده ای خواست تعویضم کنه ولی موافقت نکردم و با اسپری تا اینینگ 9 بازی کردم و با وجود اینکه پام اذیتم میکرد توی اینینگ 7 یه ضربه خوب زدم و بیس2 و 3 پر بود که با همین ضربه رسیدن به خونه و امتیاز گرفتن و قهرمان شدیم
 ۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟
پیشرفت بیسبال و آسیائی شدنش و سلامتی همه بیسبالیهای ایران . چه بازیکنان و چه مربیان
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟
همشون خوب بودن و من از همگی اونها کمال تشکر دارم . و یک تشکر ویژه دارم از آقای محمد یزدی بخاطر یک سالی که توی تهران بودم واقعا" زحمت کشید
 ۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟
نه. چونکه امسال هیچ برنامه ای برای بیسبال ندارن و ما رو سردرگم گذاشتن و حتی به وعده های پارسالشون هم عمل نکردن و اگر رئیس شدن و رئیس بودن به پشت میکرفون رفتن و فقط حرف زدنه که اینو همه ماها بلدیم
 ۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)
  آمار بازیکنان در مسابقات مختلف ولیگ . شخصیت تیمی و بازیکن . قدرت بدنی . روحیه جنگندگی . هوش و بازی خونی صحیح . و بهترینها رو نباید فراموش کرد و مهمترینش : رفیق بازی هم ممنوع
  ۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟
تو پست من زیاده ولی مهمترینش نیما باقری که البته اگر آماده باشم و بدون مصدومیت باشم هیچکس رقیبم نیست
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟
تا جون در بدن دارم و بدنم بکشه و بهم اجازه بده و بعدش هم میخوام مربی باشم چونکه کلا" نمیتونم از بیسبال کنار بکشم
 ۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟
پست به پست بگو. .P: امیر بختیاری C : رضا شبانی .بابک میرزائیان1B: مهران صادق موحد 2B:امیر همایون حیدری SSهادی علی نقی3B اصغر معصومیLFبابک مهیمنیCFمهدی گل محمدی RF : نیما باقری DH: جلیل چنگیزی
  ۲۰- هر سوالی دوست داری جواب بدی از خودت بکن. تلخ ترین خاطره بیسبالیت ؟
 توی اردوی پاکستان من خیلی تلاش کردم و 1 سال تمام برای این اعزام و اردم تمرین کردم و زمان گذاشتم سرما و گرما خوردم و دقیقا" زمانی که باید نتیجه میگرفتم این اتفاق افتاد : انگشتم شکست و از اعزام با تیم جا موندم .این تلخ ترین خاطره من هستش که هیچ وقت فراموش نمیکنم و این مطلب رو هم اضافه میکنم :  در دوران بازیم یک سال در تیم تهران بازی کردم که در مسابقات  بندر عباس و تهران به همراه این تیم به مقام قهرمانی رسیدم.از همین جا از همه بچه های تهران تشکر و قدردانی میکنم.همشون بهم کمک کردن و لطف داشتن. واقعا بچه های گلی هستن.مخصوصا آقای حاجیان که خیلی بهم کمک کرد واز همین جا بابت اون یک سال تشکر می کنم.بچه های تیم تهران و آقای حاجیان ممنون بخاطر همه چیز ممنونم بخاطر همه راهنمائیات و دلداریهات .دوستتون دارم و اون خاطرات رو هرگز فراموش نمیکم.

خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

عکسهای فراموش شده

تیم ملی‌ بیسبال ایران در پاکستان ( ۱۳۸۵)

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

دلشکستگی میزبان، بازگشت مهمان، حسن نیت صفأییان ... همه در باران گیلان!

عکس از امیر خلیق



حتما تا این لحظه همه خبر تعطیل شدن لیگ شمال را شنیده اند. باران بی‌ وقفه رشت که معمولا به زیبایی‌های این شهر میفزاید در دو روز اخیر مهمان ناخوانده‌ای بود که هر چقدر هم صبر کردیم نرفت و بالاخره مسابقات لیگ شمال را معلق کرد. رشتیهای میزبان که سعی‌ زیادی در فراهم کردن امکانات این مسابقات کرده بودند و همچنین تیمها که به زحمت هزینه کرده بودند تا در این مسابقات شرکت کنند همه دلشکسته به خانه برگشتند. اینکه چرا اخبار هواشناسی برای شهر باران خیزی چون رشت قبلا مرور نشده بود بحثی‌ است که ترجیح میدهم در زمان مناسبتری در مورد آن گفتگو کنم. به هر صورت جا دارد از هیئت گیلان و همچنین بازیکنان این تیم که خوابگاه خوب و تر و تمیزی برای تیمها آماده کرده بودند و همچنین زحمت زیادی در آماده سازی زمین کشیده بودند تشکر کنیم.
مورد دیگری که در این تورنمنت یک روزه مشهود بود تلاش همه جانبه کیوان صفأئیان برای انجام گرفتن این مسابقات بود. صفأئیان که چندیست به خاطر سؤ تفاهم هایی که بین وی و انجمن ایجاد شده خود را کنار کشیده در این مسابقات ابتدا به عنوان داور به درخواست حمید مایلی، رئیس کمیته داوران شرکت کرد ولی‌ با تاخیر مایلی در رسیدن به رشت عملا عنان کار را به دست گرفت. در طول ۳ بازی که انجام شد صفأئیان که ظاهراً حکم سرپرستی مسابقات را نیز بعد از رسیدن به رشت دریافت کرده بود حسن نیت خود را با انجام وظیفه به عنوان سرپرست، داور و در نهایت توپ جمع کن نشان داد. امید است که حکمی که آقای عاصمی برای صفأییان صادر کرد و حسن نیّتی که آقای صفأئیان در این مسابقات نشان داد راه را برای رفع سؤِ تفاهمهای بوجود آماده بین ایندو هموار کند ... همچنین امید است در آینده انجمن  مسابقات را انقدر هول هولکی برگزار نکند تا شاهد اتفاقاتی مانند آنچه افتاد نباشیم.
آنچه مصلم است لیگ شمال در حال حاضر بلاتکلیف است. چندین سناریو برای ادامه این مسابقات پیشنهاد شده که جزئیات آنها هنوز کارشناسی نشده است. انجام یک مینی تورنمنت در سمنان یا کرج و یا انجام ۲ مسابقه هر جمعه در کرج تا به اتمام رسیدن مسابقات پیشنهاد شده ولی‌ هنوز تصمیمی گرفته نشده. درست است که لیگ شمال تا اتمام لیگ جنوب برای پایان دادن به مسابقاتش زمان دارد ولی‌ اگر نجنبیم با از دست رفتن نیمی از سال و نزدیک شدن زمان مسابقات قهرمانی کشورو محدود شدن تعداد شهرهایی که در این فصل شرایط جوّی مناسب دارند در شمال کشور، ممکن است مجبور شویم لیگ شمال را در جنوب دنبال کنیم!


خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

فرهادی و فرهمند سمنان را در باران رشت غرق کردند

تیم البرز پس از پیروزی مقابل سمنان ( عکس از داوود جباری)


گیلان با شکست دوباره قم مدعی صعود شد
در اولین روز دور برگشت مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در منطقه شمال دو تیم سمنان و البرز که در رده‌های اول و دوم قرار داشتند به مصاف هم رفتند. این بازی که در زیر باران پیگیری میشد حساسترین دیدار روز اول محسوب میشد. هر دو تیم با همان پیچرهای دور رفت -حسن فرهادی (البرز ) و حسین عابدینی (سمنان)- بازی را آغاز کردند. ولی‌ اینبار بر عکس دور رفت حسن فرهادی پیروز میدان بود. تیم البرز با استفاده از خیسی زمین به بانت روی آورد‌ و موفق شد با این حربه تا اینینگ ۷ ، پنج ران از عابدینی بگیرد. از طرفی‌ حسن فرهادی موفق شد با استرایک اوت کردن ۱۳ بتر، حمله سمنان را دچار مشکل کند و آنها را به امتیاز ۱ نگه دارد. همه چیز برای یک برد بی‌ درد سر مهیا بود ولی‌ وقفه ۲۰ دقیقه‌ای در بازی که باعث سرد شدن بازیکنان و از جنب و جوش افتادن بازی شد، ورود رجب علی‌ برزگر که بتر‌های البرز را در اینینگ ۷ و ۸ از کار انداخت و اشتباهات متعدد دفاع البرز در این ۲ اینینگ همه دست به دست هم داد تا سمنان در اینینگ ۸ و ۹ ورق را برگرداند و ۶-۵ پیش بیفتد. در پایین اینینگ ۹ کاشف رانا با تجربه بعد از جدالی طولانی با برزگر و فاول کردن ۸-۹ پیچ با ۲ استریک موفق شد توپ را به جریان بیندازد ولی‌ پرتاب فیلدر سمنان، ابوالقاسم وفائی فرست بیس سمنان را از بیس به بیرون کشید و در نهایت رانا به بیس یک رسید. تعویض رانا با فرزاد جوزی تیز پا و بانت کیوان رانا، جوزی را به بیس ۲ رساند. بعد از سینگل علی‌ صباحی تازه تعویض، البرز ۲ بازیکن روی بیس ۱ و ۳ داشت.در این هنگام  نیما وقاری که تازه به میدان آمده بود با یک سینگل، جوزی را به خانه آورد و بازی را مساوی کرد. بعد از اینکه مجید پاشوی بانت کرد و جانشین صباحی قبل از رسیدن به بیس خانه تگ شد،تمام امید‌های تیم البرز به مزدک فرهمند بسته شده بود. فرهمند هم نا امید نکرد و اولین پرتاب برزگر را که اتفاقا بیرون استریک زون هم بود با ضربه‌ای محکم به پشت اوتفیلد انداخت و با به خانه رسیدن وقاری از بیس ۲ البرز بازی باخته را در پایین اینینگ ۹ با ۲ اوت به نفع خود به پایان رساند و در صدر جدول قرار گرفت.
در دیگر دیدار روز اول تیم میزبان گیلان موفق شد با نتیجه ۱۶-۱۳ برای دومین بار در این مسابقات تیم قم را مغلوب کند. برد گیلان و شکست سمنان باعث شد گیلان در موقعیت صعود قرار بگیرد. در حال حاضر دو تیم سمنان و گیلان با ۳ برد و ۲ باخت هر دو مدعی  صعود
میباشند و هر کدام از آنها با پیروزی در مقابل دیگری در دیدار سر به سر کار را برای دیگری بسیار سخت می‌کند. تیم قم نیز هنوز بر روی کاغذ حذف نشده است ولی‌  صعود آن بعید به نظر می‌رسد.
ادامه این بازیها که به علت شرایط جوّی کنسل شد به زمان و محل دیگری در آینده موکول شد.

 خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

جوابیه پلی بال و دیگر دوستان و "دشمنان" شاکی‌


من موندم این دوستانی که شعارشون جنگ، جنگ تا پیروزی هست در این ۱۷ سال هم همین شعار را داشتند؟ اگر داشتند چه نتیجه ای‌ گرفتند؟ وقتی‌ آقای ذوالفقاریان مرا بخاطر به بازی نگرفتن پسرش در تیم اخراج کرد این دوستان کجا بودند؟ پشت در آقای ذوالفقاریان...یا ..فیلیپین؟ وقتی‌ آقای کاشانی منو محروم کرد کجا بودند؟ ... وقتی‌ آقای صادق عابدین منو محروم کرد چی‌؟ ... حقیقتش اینه که در طول این سالها ما خودمون و خودمون بودیم ... هیچ نتیجه ای‌ هم نگرفتیم... یکی‌ رفت، یکی‌ بدتر اومد ... هر کی‌ اومد گفتیم خدا پدر قبلی‌ را بیامرزه...هیچ چیزی هم حل نشد ... می‌گویند وقتی‌ میرزا رضا کرمانی، قاتل ناصر الدین شاه را گرفتند مستنطق از وی پرسید تو مشکلت با کامران میرزا بود چرا ناصر الدین شاه را کشتی‌؟ میرزا رضا گفت میخواستم با کشتن او ریشه ظلم را بخشکانم ... مستنطق جواب داد ... آخه فلان فلان شده پسر امام جعفر صادق را آماده کرده بودی که جانشینش کنی‌؟ ... حالا نقل ماست ... عاصمی بره ...علیپور بره ... بیل گیتس الان پشت در منتظر نشسته بیاد اینجا مدیریت کنه؟ ... رئیس انجمن با دبیرش مشکل پیدا کرده، من بیام این آتش را دامن بزنم دوستان خوش حال میشن؟ انتقاد به جای خودش ولی‌ اگر کسی‌ داره سعی‌ میکنه بازم باهاش بجنگم؟ مسابقات دور برگشت انجام نشه به چیزی که میخواستیم رسیدیم؟ اصلا چی‌ میخواهیم؟ من میخواستم سهمیه تیمم از تیم ملی‌ سافتبال بیشتر باشه که نشد ... تیم هم که ظاهراً نمیره ... سر چی‌ بحث کنم؟ دومین چیزی که میخواستم برگشتن آقای صفأییان هست که هر دو طرف قبول کردن جلسه بگذارند...الان قرار است من سر چی‌ دعوا کنم؟ داور نداریم؟ ... خوب شما به من بگو چرا نداریم ... چون من واقع نمیدونم چرا! ...‌ای کاش وقتی‌ ذوالفقاریان، کاشانی و صادق عابدین مرا محروم کردند، یکی‌ پیدا میشد برای من "کدخدامنشی" کنه!!!

 خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

پلی بال:پایین اینینگ 9 تغییر مسیر داد!



شکر خدا مساله بیس‌بال و سافت‌بال حل شد و هم تیم بانوان قرار است اعزام شود چین‌تایپه و هم مسابقات لیگ شمال، دور برگشتش برگزار شود.

به گزارش پلی‌بال، خوشبختانه مثل اینکه خیلی چیزها در بیس‌بال و سافت‌بال کشورمان به سادگی آب خوردن قابل حل است. اصلا نیازی نیست که این‌قدر حرص و جوش بخوریم.

ظاهرا وبلاگ پایین اینینگ 9 با فراموش کردن آن همه مقالات آتشین خود می خواهد همه چیز را با سیستم کدخدامنشی حل کند! ماجرا آن‌گونه که در این وبلاگ نوشته شده با یک صحبت سرپایی ساده حل شده و اگر 4 تا داور هم پیدا شوند (که پیدا شده‌اند) مسابقات لیگ بیس‌بال کشور در منطقه شمال با خوبی و خوشی برگزار خواهد شد. البته یک مشکل اساسی دیگر هم وجود دارد و آن پیدا کردن یک نفر است که بتواند اسپری بی‌حس کننده برای ورزشکاران بزند تا بشود دکتر مسابقات! خدا کند همیشه همه چیز به این خوبی و خوشی تمام شود. ما که بخیل نیستیم، اما ای کاش حرمت‌ها نگه داشته می‌شدند.

اصل خبر از پلی بال:
http://playball.ir/shownews.aspx?srvid=11&newsid=467413

۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

من نمیدانم، شما میدانید؟


دیروز شنیدم یکی‌ از دوستان که بلاگ را خوانده بود از دست من گله مند شده بود. وقتی‌ جوانتر بودم دوست داشتم هیچ کس از من گله مند نباشه ولی‌ در طول سالها یاد گرفتم که نمیتوانم همیشه همه را راضی‌ نگه دارم. ولی‌ این دوست ما متفاوت بود ... سالهاست که منو میشناسه و با خصوصیات اخلاقیم آشناست. وقتی‌ فهمیدم گله‌اش چیه بیشتر متعجب شدم ... این دوست من که نقل صحبتهای من با آقای عاصمی را که سر زمین کرده بودیم خوانده بود اعتقاد داشت که من موضع‌ام را در مقابل آقای عاصمی و انجمن عوض کردم. نکته‌ای که برای من جالب بود این بود که من خودم هم نمی‌دانستم که موضع کلی‌ در برابر انجمن یا جای دیگری دارم. در نظر من باید در مقابل اتفاقات خاص به طور مورد به مورد موضع گیری کرد نه در برابر اشخاص و نه به طور کلی‌! به نظر من انجمن در مورد انتخابات سافتبال و برنامه ریزی سفر تیم بانوان خوب عمل نکرد. این چیزی است که من بارها در این وبلاگ در مورد آن نوشته ام. رفتن آقای صفأئیان نیز به هیچ وجه  نفع انجمن نیست. این موضوع را نیز همه چه دوستان آقای صفأئیان و چه دشمنان ایشان میدانند. ما همه میدانیم که در بیسبال ما قحط الرجال وجود دارد. چه کسی‌ قرار است جای صفأئیان ها، ندایی ها، شادمانها، امامزاده ها، بهرامپور‌ها و شاه محمودیها را بگیرد؟ اما تمام اینها باعث نمی‌شود که من یک موضع کلی‌ در مورد انجمن بگیرم. همانطور که قبلا گفتم تلاش‌های آقای عاصمی برای میسّر کردن این سفر (حتا اگر سفر اتفاق نیفتد) باز قابل تحسین است. درست است که این جزئی از وظایف ایشان میباشد اما ما در گذشته دیده ایم که دیگر مسئولین این وظایف را زیاد جدی نمیگرفتند. به هر حال در حال حاضر بهترین سناریو رفع کدورتها بین رئیس و دبیر میباشد. در صورتی‌ که این اتفاق هر چه زودتر نیفتد هر دو اینها و همراه آنها جامعه بیسبال و سافتبال ضرر خواهند کرد. راستش من بیشتر از اینکه نگران دو نفر اول باشم نگران سومی‌ هستم ...اگر یک سال ورزشی دیگر هم به کشمکش و درگیری بگذارد من نمیدانم چه جوابی به داوود جباریها، ایمان خلیق‌ها و پروین امیریها ی بیسبال و سافتبال بدم ... شما میدانید؟

 خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

۲۰سوال از پیام شوکت صدری، کسی‌ که برای اولین بار جام را به اصفهان برد

۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟ من در سال 1379 به واسطه دوستان  ورزشکار در رشته اسکیت با  بیس بال آشنا شدم .
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟ اولین مربی من آقای شاهبین سمیعی بودند که درابتدا بصورت هفتگی به اصفهان می امدند و با بازیکن  ها تمرین می کردند البته آقای حقیقی و موید هم بطور همزمان آموزش می دادند
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟خب .پست تخصصی من  1B هست ولی در ابتدا LF بازی میکردم . بله  این پست را دوست دارم   
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ من سالها ی قبل از بیس بال .در رشته فوتبال .فوتسال .تنیس روی میز بصورت حرفه ای کار میکردم .
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ جواب این سئوال یکم سخته مخصوصا وقتی  چند سال مربی هم باشی .  اگه اجازه بدین به این سئوال پاسخ ندهم
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟بله .چند بار به اردو های تیم ملی بیس بال و سافت بال دعوت شدم
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ خیلی سئوال سختیه .ولی یکی از بازیکن هایی که همیشه از بازیش لذت میبردم  یحیی بازیکن وکچر تیم تهران بود
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ خب طبیعتا اگر یحیی بود این کارو میکردم
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ اولین کاری که به نظر من باید کرد فراخوان از تمام بازیکنان .مربیان ودلسوزان این رشته برای همکاری است ودر مرحله بعد جایگزاری افراد در پستهایی که لیاقت وکارایی  آن راداشته باشند . انتخاب کادر فنی و تقسیم کار ووظایف از مهمترین موارد است .ارتباط با کنفدراسیون آسیا از موارد مهمیه که ما توی این سالها اصلا بهش نپرداختیم  .پخش آموزش بیس بال و سافت بال از شبکه تلویزیونی .جذب اسپانسر برای تیمها .مدارس بیس بال و سافت بال .برگزاری لیگ منظم . کلاسهای آموزش داوری .دعوت از مدرسان و مربیان خارجی .
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ رد ساکس
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ بازی فینال قهرمانی کشور  با تیم  تهران در اصفهان و کسب مقام قهرمانی کشور .وبازی دوستانه  با تیم  ملی  که تونستیم  تیم ملی را با نتیجه 18-9 شکست بدیم
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا.اولین دوره اردوی بیس بال با مربیان  امریکایی بود که من تازه با بیس بال آشنا شده بودم .در یک بازی دوستانه در روز آخر اردو تونستم با یک سوئینگ به سمت بیس 3 . 3ران بگیریم  و در پایان بازی به عنوان تاثیر گذارترین بازیکن شناخته شدم
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ اتحاد کامل جامعه بیس بال و سافت بال
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ آقایان پرورش و اکبری با وجود محدودیتهای زیاد  زحمتهای فراوانی کشیدند  
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟ نه .اصلا. متاسفانه بدلیل عدم آگاهی از این رشته هیچ حرکت قابل توجهی ندیدیم همه چیز  صرفا در حد شعار بوده تا عمل .
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه) من ملاک انتخاب بازیکنان را در  میزان آمادگی در لیگ و بررسی آمارهاشون میدونم  انتخاب بازیکن در قهرمانی کشور اونم توی یه زمان کم بسیار اشتباهه .البته این فقط نظر منه
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ هرچند که هنوز توانایی بازی کردن در تیم ملی را دارم ولی اعتقاد دارم که باید بازیکنهای جوانتر رشد کنند ودر این مورد حاضرهستم تمام تجربیاتم را در اختیار بازیکنها قرار بدم
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟ تا وقتی زنده هستم
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو البته من ترجیحا بازیکنهای قدیمی رو میگم چون شناخت بهتری داشتم .C یحیی Pهادی قیصری 1Bپیام صدری 2Bامیرهمایون حیدری جم SS هادی علینقی 3Bبابک میرزائیان LF مهران صادق موحد CF نیما باقری نیا RF  هومن منصوریان DH   کاشف رانا
۲۰- هر سوالی دوست داری جواب بدی از خودت بکن. سوال که نه ولی ازاین ارتباطی که بین بازیکنان و بچه های بیس بال و سافت بال داره ایجاد میشه خوشحالم .چون فکر میکنم خیلی از سوتفاهم ها برطرف میشه و نسبت به هم بیشتر شناخت پیدا میکنیم.


 خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

۱۳۹۰ شهریور ۲۵, جمعه

بوشهر هر دو بازی تدارکاتی را از بندر عبّاس برد

عکس از آرشیو
دو تیم بوشهر و بندر عبّاس دیروز و امروز جهت آمادگی برای مسابقات لیگ باشگاه‌های جنوب کشور به مصاف هم رفتند. در این دو بازی که هر دو شش اینینگه برگزار شد، تیم بوشهر موفق شد با نتایج ۱۷-۷ و ۱۱-۵ مهمان خود بندر عبّاس را مغلوب کند. این دو بازی در زمین باشگاه نادری بوشهر انجام شد.

 خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

البرز میهمان خود گیلان را مغلوب کرد.




عکسها از سمیر موسوی
                                   

بعد از ظهر امروز دو تیم البرز و گیلان در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند. در این دیدار که در ورزشگاه بیسبال کرج برگزار شد تیم البرز موفق شد با نتیجه ۱۴-۷ بر میهمان خود چیره شود. آبتین نخجوانپور که این روزها بسیار آماده به نظر می‌رسد موفق شد ۳ اینینگ اول را بدون ران یا هیت و با ۵ استریک اوت به پایان برساند.  سمیر موسوی، حسن فرهادی و مجید ستاری ۶ اینینگ بعدی را برای البرز به اتمام رساندند. برای تیم مهمان امیر خلیق و احمد رانگا پیچ کردند.در این بازی تیم گیلان به نظر می‌آمد که تمام بازیکنانش را در اختیار ندارد. خصوصاً غیبت کچر اول این تیم، هومن ارجمندی، در این بازی محسوس بود و این فرصت را به تیم البرز داد تا در طول بازی بیس‌های زیادی بدزدند.از آنجایی که این بازی تدارکاتی بود تیم البرز از شروع اینینگ ۶ در حالیکه ۹-۱ از گیلان پیش بود ذخیره‌هایش را به زمین فرستاد. شایان ذکر است که این دو تیم قرار است هفته دیگر در رشت در چارچوب مسابقات باشگاه‌های کشور دوباره با هم روبرو شوند.

 
خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون آبی رنگ (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

عکسهای فراموش شده


ملی پوش تیم ملی ایران : حمایت علیپور در اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا ، قابل تقدیر است


 
ملی پوش سافت بال ایران ، اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت : حمایت محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی ، از این تیم و اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا قابل تقدیر است و امید است اینگونه عنایت ها به ورزش بانوان بیش از پیش تداوم داشته باشد



"مهرناز مشیریان فراهی" ملی پوش سافت بال بانوان ایران در گفت و گویی با روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی در خصوص تمرینات و وضعیت اردوی آمادگی تیم ملی اظهار داشت: در روز 9 ساعت زیر نظر سرمربی تیم ملی سیده"نجمه حسینی"به تمرینات تخصصی می پردازیم.
وی افزود: ایشان با تخصص خود در امور مربی گری ما را با اطلاعات روز به واسطه فیلم ، کتاب و آموزه های مربیان خارجی آشنا می کند و با پشتکار و اتحادی که بین همه بازیکنان وجود دارد ما تلاش خواهیم کرد که به موفقیت برسیم.
مشیریان فراهی در ادامه گفت: طبق برنامه های سر مربی تیم ما بعد از تمرینات سخت، در صورت نیاز از روانشناس، ماساژور و استخر نیزاستفاده می کنیم.
ملی پوش سافت بال ایران در باره مشکلات موجود عنوان کرد: ما با کمبود وسایل حرفه ای استاندارد روبرو هستیم و فقط یک زمین استاندارد در کرج داریم و در تهران در زمین فوتبال شماره 4 مجموعه ورزشی آزادی تهران که استاندارد هم نیست تمرین می کنیم اما با توجه به کمبود های موجود می توانیم خوب باشیم.
وی در باره پوشش خود گفت: ما دارای پوشش مناسب و راحتی هستیم که از طرف معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تایید شده است.
وی در خصوص اعزام بانوان به مسابقات برون مرزی گفت: این اولین حضور ما در رقابتهای برون مرزی است و این تجربه بسیار خوبی است تا با تلاش هایی که در ایران می کنیم ، مهر معتبری بر موفقیت های آینده بزنیم.
ملی پوش سافت بال ایران از وزیر ورزش و جوانان ایران خواست تا به این ورزش نگاه و توجه خاصی داشته باشند و نیاز های ما را در این رشته تامین کنند.
وی گفت: شروع این ورزش از 5 سالگی است و از خانواده ها میخواهم که به ورزش دختران خود اهمیت دهند و همیشه مشوق آنان باشند.
مشیریان فراهی در پایان درباره سوابق ورزشی خود اظهار داشت: در تیم خراسان رضوی فعالیت دارم و از اوایل سال 83 به صورت حرفه ای بازی می کنم و در مسابقات قهرمانی کشور سال 83 مدال طلا و در سال 89 مدال برنز را کسب کردم همچنین در مسابقات چهار جانبه جام خلیج فارس درسال83 مدال برنز را به دست آوردم.


اصل خبر: سایت فدراسیون انجمنهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران
http://www.ifsafed.ir/FA/News/ShowNews.aspx?NewsID=943


خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون آبی رنگ (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

قوانین نانوشته بیسبال



تمام ورزش‌ها فرهنگ و قوانین نا نوشته خودشان را دارند. همه میدانند که در فوتبال اگر بازیکن حریف آسیب ببیند اگر توپ در اختیار شماست باید توپ را بیرون بزنید تا بتوانند به بازیکن رسیدگی کنند. تیم مقابل هم میداند که وقتی‌ بازی مجددا شروع شد باید توپ را به شما برگرداند. این رسم بصورت قانون جایی نوشته نشده اما وقتی‌ تیمی از این قانون نانوشته سرپیچی می‌کند مورد خشم و اعتراض تیم مقابل، تماشاچیان و کلا جامعه فوتبال قرار می‌گیرد و کلا حرکتش بی‌ کلاسی محسوب میشود. نمونه‌اش گٔل پارسال پرسپولیس به استیل آذین که باعث حرف و حدیث بسیار شد.
بیسبال نیز قوانین نانوشته خود را دارد. این قوانین در طول سالها به عنوان یک نورم رفتاری برای بازیکنان بیسبال، خصوصاً بازیکنان میجر لیگ آمریکا به وجود آمده. برخی‌ از این قوانین زیاد در بازیهای ما کاربرد ندارد ولی‌ دانستن آنها خالی‌ از لطف نمیباشد. عمل کردن به قوانین نانوشته‌ای که در ایران کاربرد دارند هم به نظر من
میتواند برای جذاب شدن بازی و ایجاد یک نورم رفتاری برای بازیکنان  مفید باشد.
در اینجا سعی‌ می‌کنم شما را با چند تا از این قوانین آشنا کنم.
۱-وقتی‌ ۲ بازیکن پشت سر هم از یک پیچر همران میزنند بازیکن بعدی توپ اول را سوینگ نمیکند. این کار صرفا احترام گذاشتن به پیچری است که ۲ همران پشت سر هم داده و در حال دست و پا زدن است. با سوینگ نکردن به پیچ اول بازیکن به پیچر مجال میدهد تا خودش را جمع کند.به عنوان مثال  وقتی‌ در سال ۲۰۰۷ دو بازیکن تیم بوستن ۲ همران پشت سر هم از "چیس رایت" پیچر سال اولی‌ یانکیز زدند "مایک لووِل" و "جیسون وَریتِک" که همران شماره ۳ و ۴ را پشت سر هم از وی زدند روی توپ اول سوینگ نکردند.
۲-وقتی‌ فیلدری توپی‌ را خراب میکنند، پیچر به هیچ وجه عکس‌العملی نشان نمیدهد که فیلدر را ضایع کند ... حتا در حد چپ چپ نگاه کردن. منطق این موضوع به نظر پیچیده نمی‌آید. هیچ بازیکنی قصد ندارد توپی‌ را خراب کند. همچنین اگر فیلدر وقتی‌ پیچر همران میدهد و یا واک می‌کند عکس‌العملی نشان نمیدهد همین احترام را از پیچر توقع دارد. البته کلا عکس‌العمل نشان دادن بازیکنان به اشتباه یار خودی بسیار غیر حرفه‌ای محسوب میشود.
۳- وقتی‌ تیمی اواخر بازی با اختلاف زیاد جلوست، بازیکنان آن تیم از بیس دزدی اجتناب میکنند. منطق این قانون نیز مشخص است. بالا بردن امتیاز وقتی‌ برد محرز است بی‌ احترامی به تیم مقابل محسوب میشود و بیس دزدی برای بالا بردن امتیاز است.
۴-وقتی‌ تیمی با اختلاف زیاد جلوست و نتیجه مشخص است بازیکنان تیمی که جلو است نباید با سوینگ نکردن از پیچر تیمی که عقب است کار بکشند. وقتی‌ تیمی با اختلاف زیاد عقب است و باختش محرز میباشد، بازیکنان آن تیم میخواهند هر چه زودتر بازی تمام شود تا جلوی تماشاچیان بیش از این خجالتزده نشوند. بازیکنان تیم مقابل با سوینگ کردن باید به تمام شدن هر چه زودتر بازی کمک کنند. نمونه این موضوع را ما در هند وقتی‌ در مقابل تیم فیلیپین بازی کردیم دیدیم. فیلیپین که یک سر و گردن از تیم ما سرتر بود خیلی‌ زود بازی را یک طرفه کرد و وقتی‌ از برد مطمئن شد شروع به بانت کردن توپ‌ها کرد تا زودتر به بازی پایان دهد.
۵-اگر اواخر بازیست و پیچر تیم مقابل شانس اینرا دارد که بازی را بدون دادن حتا یک هیت در مقابل شما به اتمام برساند شما در مقابل وی بانت نمیکنید. در واقع شما با بانت نکردن از خود مردانگی نشان می‌دهید. در واقع میگویید اگر توانستم از تو هیت میگیرم و اگر نتوانستم "نو هیتر" نوش جانت ... با بانت خرابش نمیکنم.
۶-بعد از زدن همران، آنرا تماشا نکنید. همچنین بعد از زدن همران به طرف بیس‌ها بدوید، قدم نزنید. در میجر لیگ آمریکا اگر بایستید و همران خود را تحسین کنید و یا بیس‌ها را آهسته بدوید به احتمال زیاد در نوبت بعدی پیچر  توپ را بطرف شما پرتاب خواهد کرد. بعد از دادن همران پیچرها دوست دارند هر چه زودتر آنرا فراموش کنند و به بازی برگردند و تعلل شما را در دویدن بیس‌ها بی‌ احترامی به خود محسوب میکنند.
۷-"قبل از بیس" اسلاید بروید نه "روی بیس" و وقتی‌ اسلاید می‌روید پاهای خود را بالا نیاورید! هر عملی‌ که به قصد آسیب زدن به فیلدر باشد حتا اگر از چشم داور دور بماند، از چشم دیگر بازیکنان دور نمیماند و غالبا
در طول بازی تلافی خواهد شد. از آنجایی که اسلاید رفتن برای اجتناب از تگ شدن و یا برای ترمز کردن و در نتیجه از بیس رد نشدن است، و روی بیس اسلاید رفتن نه کمکی‌ به تگ نشدن می‌کند و نه ترمز کردن، این عمل صرفا به عنوان حرکتی‌ خطرناک برای آسیب زدن محسوب میشود. اسلاید رفتن با پاهای بالا رفته نیز همینطور.
۸-بعد از نشستن کچر نباید برگردد و با داور حرف بزند یا اعتراض کند. اگر صحبتی‌ دارد و یا اعتراضی دارد باید در حالی‌ که به جلو نگاه می‌کند (به طرف پیچر) اعتراضش را مطرح کند
. منطق این قانون نا نوشته این است که تماشاچیان ممکن است اعتراض کچر به داور را نشنوند ولی‌ مطمئناً هنگامی که ببینند کچر به سمت داور برگشته حدس خواهند زد که به داور اعتراض می‌کند و داورها از این حرکت متنفرند!
۹-بیس رانر‌ها نباید فریاد بزنند یا به هر نحوی حواس اینفیلدرها را روی توپ‌های هوایی اینفیلد پرت بکنند. هر گاه کسی‌ راجع به این قانون نا نوشته صحبت می‌کند همیشه از حرکت زشت "الکس رودریگز" بازیکن گرانقیمت تیم یانکیز یاد می‌کند. در سال ۲۰۰۷ یانکیز با دو ران در استادیوم راجرز سنتر جلو بودند که "هورهه پوسادا" توپ را در حالی‌ که دو نفر اوت بودند در اینفیلد به هوا زد. الکس که روی بیس بود هنگامی که از روی بیس ۳ رد میشد فریاد زد "ها" و مدافع بیس ۳ "هاوویی کلارک" که زیر توپ منتظر پایین آمدن آن بود به گمان اینکه شورت استاپ گفته است "منم" توپ را ول کرد و توپ به زمین افتاد. روزنامه‌ها تا مدت‌ها راجع این حرکت زشت مینوشتند و این لکه سیاه برای همیشه در کارنامه "الکس رودریگز" خواهد ماند.
قوانین نانوشته زیاد میباشد و من سعی‌ می‌کنم در فرصتهای آینده هنگامی که با آنها روبرو میشوم آنها را در ذهن بسپارم و به شما منتقل کنم.


خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل، رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون آبی رنگ (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

۱۳۹۰ شهریور ۲۳, چهارشنبه

جمعه دیدار دوستانه البرز - گیلان در استادیوم بیسبال کرج







در راستای آمادگی برای دور برگشت مسابقات باشگاه‌های کشور در کنفرانس شمال روز جمعه ساعت ۱ بعد از ظهر دو تیم البرز(۳-۱) و گیلان(۲-۲) در دیداری دوستانه به مصاف هم میروند. در حال حاضر دو تیم که در پی‌ دو سهمیه پلی آف برای دیدار با کنفرانس جنوب میباشند بترتیب در رده دوم و سوم جدول قرار دارند. لازم به ذکر است که دور برگشت مسابقات باشگاه‌های کنفرانس شمال کشور قرار است هفته آینده در رشت برگزار شود.

تماشای این بازی برای دوستداران علاقمند به بیسبال آزاد میباشد.

خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون آبی رنگ (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا بتوانم در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

ضربه عاصمی ... توپ داره میره، داره میره، داره میره،...رفت؟ ... هوم ران؟


امروز سر زمین آقای عاصمی را بالاخره زیارت کردیم. حدود ۲۰ دقیقه با هم صحبت کردیم که به نظرم مثبت آمد. اول که حسابی‌ راجع به انتخابات تیم ملی‌ درد و دل‌ کردم. ایشان ظاهراً با اکثر صحبتهای من موافق بودند ولی‌ در کلّ نظرشان این بود که شیوه مدیریت ایشان این است که سر مربی‌ باید اختیار تام داشته باشد و تاکید کردند که این موضوع در بیسبال هم به همین صورت خواهد بود ... نمیتوانم بگویم متقاعد شدم ولی‌ حس کردم ادامه دادن به این بحث مانند زدن اسب مرده میباشد ... کار تمام شده و اسب مرده ... با بحث من در تیم ملی‌ تغییری پیدا نخواهد شد همانطور که با زدن یک اسب مرده، اسب از جایش بلند نخواهد شد. خصوصاً آنکه ایشان خبر مسّرت آمیزی نیز به من دادند ... به گفته ایشان تیم دوشنبه عازم خواهد بود و به نظر می‌رسد ایشان هوم ران پایین اینینگ ۹ را زده است. 


همچنین در مورد دور برگشت لیگ شمال کشور ایشان اظهار کردند که مسابقات در رشت در تاریخ ۲۸ همین ماه برگزار خواهد شد ... البته به گفته ایشان تنها مسئله‌ای که هنوز حل نشده مسئله داوری هست که ایشان پیگیر این موضوع میباشند. بنده پیشنهاد کردم که مسابقات حد اقل یک هفته عقب بیفتد که قرار شد بعد از تماس با داوران در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود. 


موضوع بعدی موضوع آقای صفأئیان و مسائل پیش آماده بود. من پیشنهاد یک جلسه برای حل اختلافات دادم که با استقبال آقای عاصمی روبرو شدم. قرار شد که من با آقای صفأییان نیز صحبت کنم و همچنین از پیشکسوتان استانهای دیگر دعوت کنم تا برای گفتگو و حل مشکلات به تهران بیایند. اگر مسابقات هفته آینده شروع نشود احتمالا جلسه پنجشنبه هفته آینده خواهد بود.


آقای عاصمی همچنین صحبت از مسابقه با تیم بیسبال افغانستان کردند که ظاهراً در برنامه‌های انجمن میباشد. در حال حاضر جزئیات این مسابقه مشخص نیست ولی‌ به محض اطلاع شما را در جریان خواهم گذاشت.


در کلّ به نظر می‌رسد که بر خلاف تصور, ناخدا کشتی‌ را به حال خود رها نکرده است. اعزام تیم بانوان که به گفته ایشان دوشنبه انجام خواهد شد نقطه مثبت بزرگی‌ در کارنامه ایشان خواهد بود. 


به نظر اینجانب اگر آقای عاصمی به همین صورت که این سفر را پیگیری کردند بقیه کارها را هم پیگیری کنند و همچنین آقای صفأئیان تجربیات خود را به انجمن برگردانند زوج عاصمی - صفأئیان میتواند با کمک دیگر پیشکسوتان و متخصصین این رشته فصل تازه‌ای در بیسبال و سافتبال ایران رقم زند.

خواننده عزیز، شما میتوانید در صورت تمایل رضایت خود را از خبر یا متن فوق با کلیک کردن روی آیکون آبی رنگ (۱+) در زیر متن نشان دهید. این کار به من کمک می‌کند تا بتوانم در آینده اخبار و موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه شما میباشند را در وبلاگ قرار دهم.

سر مربی تیم ملی سافت بال بانوان: اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا تحول بزرگی در این رشته محسوب می شود

دهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا سافت بال بانوان 
سر مربی تیم ملی سافت بال بانوان گفت: اولین حضور بانوان در رشته سافت بال به مسابقات قهرمانی آسیا تحول بزرگی در این رشته محسوب می شود و این نتیجه تلاش رییس فدراسیون انجمن های ورزشی است.
سیده "نجمه حسینی" در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی در خصوص اعزام بانوان ورزشکار سافت بال به تایوان اظهار داشت: این رقابتها از 15 تا 28 شهریور ماه جاری در شهر نانتوا تایوان برگزار می شود و 17 ورزشکار از استان های تهران، بوشهر، البرز، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به این رقابتها اعزام می شوند.
وی گفت: وضعیت تیم ملی بسیار مطلوب است و ملی پوشان با روحیه و انگیزه بالا روزانه هفت ساعت تمرین می کنند.
سر مربی تیم ملی سافت بال افزود: تا کنون دو مرحله اردوی آمادگی را در دانشگاه ابوریحان پاکدشت برگزار کردیم و در حال حاضر ورزشکاران در مرحله سوم اردو در ورزشگاه آزادی تهران (زمین شماره چهار)در حال تمرینات خود هستند.
حسینی در باره تیم های شرکت کننده در رقابت های قهرمانی آسیا اظهار داشت: این رقابت ها با حضور 14 تیم از کشورهای ژاپن، چین، تایوان، کره شمالی، کره جنوبی، فیلیپین، اندونزی، سنگاپور، تایلند، هنگ کنگ، عراق، هند، پاکستان و ایران برگزار می شود.
وی ادامه داد: این رقابتها در رده سنی آزاد برگزار می شود و این اولین حضور بانوان سافت بال در این مسابقات است و امید دارم که بتوانیم خوب ظاهر شویم و این حضور تجربه بسیار خوبی برای ورزشکاران ما خواهد بود.البته سفر ما به تایوان در پرتو عنایت ویژه "محمد علیپور" رییس فدراسیون انجمن های ورزشی صورت می گیرد که متاسفانه در گذشته چنین حمایت هایی وجود نداشت ،من به عنوان یک مربی از این اقدام قدر دانی می کنم و امیدوارم که توجه به بانوان و عنایت به رشته هایی مثل سافت بال تداوم داشته باشد.
حسینی در خصوصسابقه ورزشی و مربیگری خود بیان داشت: اهل بوشهر از شهر خورموج هستم، از سال 82 در این رشته فعالیت داشتم و سال 85 به عضویت تیم ملی در آمدم، به مدت دو سال از سال 88 مربی تیم ملی جوانان بودم و امسال به عنوان سر مربی به این تیم خدمت می کنم.
وی گفت: در سال (86-85)دو مربی بانو از کشور های آمریکا و کانادا برای آموزش دوره های مربیگری سافت بال به ایران آمدند و من موفق به گذراندن این دوره ها شدم و مدرک مربیگری این رشته را دریافت نمودم.
سر مربی تیم ملی بانوان سافت بال در ادامه افزود: سال 88 سر مربی تیم ملی جوانان مالزی "هاجر بنت حمید"برای سر مربی گری تیم ملی و آموزش مربیگری به ایران آمد و من ضمن گذراندن این دوره و کسب مدرک به مدت دو ماه در کنار ایشان به کسب تجربه پرداختم.
حسینی اظهار داشت: از وزیر ورزش و جوانان ایران می خواهم تا به این رشته توجه بیشتری داشته باشند و ما را از حمایت های خود بهره مند سازد.
وی در پایان گفت: سفر تیم ملی ملی سافت بال بانوان به تایوان ،قابل ستایش است و این فاکتور، انگیزه و روحیه ورزشکاران زن کشورمان را مضاعف می کند.

اصل خبر: سایت فدراسیون انجمنهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران 

http://www.ifsafed.ir/FA/News  /ShowNews.aspx?NewsID=928

دبير انجمن بيس بال: به دليل دخالتهاي نائب رئيس فدراسيون مجبور به استعفا شدم

  كيوان صفائيان دبير انجمن بيس بال گفت: به علت مداخله نائب رئيس فدراسيون انجمن هاي ورزشي در بخش بانوان و در نظر گرفتن روابط براي انتخاب ملي پوشان استعفا كردم.
كيوان صفائيان دبير انجمن بيس بال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه سالهاي بسيار زيادي در اين رشته ورزشي فعاليت كردم و توانستم به كسب تجربه در بخشهاي مختلف پرداخته و از نظر فني در اين رشته ورزشي دانسته هاي خود را ارتقا بخشم به عنوان مشاور فني در تيم ملي سافت بال بانوان حضور داشتم.
وي افزود: متاسفانه روي نفرات انتخاب شده در تيم ملي نتوانستم اعمال نظر لازم را داشته باشم و دخالتهاي نائب رئيس فدراسيون انجمن هاي ورزشي در بخش بانوان و در نظر گرفتن روابط براي انتخاب بازيكنان باعث شد تا ديگر نتوانم به كار خود به عنوان دبير ادامه داده و استعفا كنم.
صفائيان تصريح كرد: متاسفانه وي روي نفرات حاضر در تيم ملي اعمال نفوذ كرده بود به طوريكه از شانزده نفر حاضر در اردو در حدود 9 نفر از يك شهرستان بودند و به طور علني حق افراد ديگر خورده شد.
وي حتي در برگزاري اردوها هم نظر خود را تحميل مي‌كرد و همين مسئله باعث شد تا ديگر قادر به ادامه همكاري در اين خصوص نباشم.

اصل خبر: سایت باشگاه خبرنگاران
http://sports.yjc.ir/NewsDesc.aspx?newsid=509739:

۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

پایین اینینگ ۹... ۲ تا اوت ... نوبت زدن عاصمی ...




با وجود اعلام رسمی‌ اسامی بازیکنان تیم ملی‌ سافتبال بانوان که ظاهراً نشانه پایان یافتن مشکلات سفر این تیم به تایوان میباشد، منابع آگاه هنوز احتمال اعزام تیم را ضعیف میدانند. هرچند که شنیده‌های ما همه حاکی از تلاش بی‌ وقفه آقای عاصمی برای انجام این مهم میباشد. طبق اطلاعات رسیده گرفتن ویزای تایوان (که معمولان ۱-۲ ماه برای ایرانیان طول می‌کشد ) در زمان باقیمانده به مسابقات کاری بس دشوار است. تا این لحظه حتا وزارت امور خارجه هم ظاهراً نتوانسته کمک چندانی در این مورد به انجمن بکند ولی‌ پیگیری همچنان ادامه دارد.
در حالی‌ که مدت چندانی به شروع مسابقات نمانده، تمام چشمها به عاصمی دوخته شده ...آیا او میتواند در پایین اینینگ ۹ با زدن یک هوم ران بازی را به نفع ما تمام کند؟
ما همه امیدواریم!

اسامی تیم ملی سافت بال بانوان اعلام شد


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،تیم ملی سافت بال بانوان کشورمان بعد از گذراندن 2 مرحله اردوی آمادگی که در دانشگاه ابوریحان پاکدشت برگزار شد، در حال حاضر در مرحله سوم اردوی آمادگی خود در ورزشگاه آزادی تهران(زمین شماره 4)زیر حضور دارد و این اردو برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا تایوان تا زمان اعزام ادامه خواهد داشت. در این اردو 17 ورزشکار از استان های تهران، بوشهر، البرز، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، و هرمزگان حضور دارند. رقابت های سافت بال بانوان قهرمانی آسیا از 15 تا 28 شهریور ماه در شهر نانتوا تایوان با حضور 14 تیم از کشورهای ژاپن، چین؛ تایوان، کره شمالی، کره جنوبی، فیلیپین، اندونزی؛ سنگاپور، تایلند، هنگ کنگ، عراق، هند، پاکستان و ایران برگزار می شود.
اسامی اعزامی تیم ملی بانوان سافت بال ایران از سوی نایب رییس انجمن سافت بال بدین شرح اعلام شد: تهران: سیده زهرا موسوی، زینب غلامی و الهام السادات حسین نژاد البرز: ندا غیاثوند، سمیه کامجو و سمیرا بایندریان بوشهر: پروین امیری، سیده حمیده حسینی، نجمه اقبالی، طوبا و پروانه مظفر نژاد، زهرا حیدر پور، الهام پزشک و یلدا صداقت بندرعباس: راحل بهزادی
خراسان رضوی: مهرناز مشیریان فراهی سیستان و بلوچستان: حمیده اکبریان

۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

۲۰ سوال از مجید ستاری (ساباتیا) ... رکورد دار بیشترین برد در تاریخ بیسبال ایران


۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟ از سال 1373 بیس بال رو شروع کردم ، آقای حاجیان توی کانون زبان منو دید و از شونه هام خوشش اومد !
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟ آقای حاجیان
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟ پیچر ، راحتم توی این پست.
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ مشت زنی ، بسکتبال
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ بوشهر
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟ زیرگروه آسیا هندوستان 1999 ، سافتبال آسیا 2003 ، زیر گروه آسیا پاکستان 2007 توی همه دوره ها بغیر از آخرین اردو دعوت شدم.
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ بابک میرزائیان
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ جلیل چنگیزی
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ توی همه رده های سنی استعداد یابی میکردم ، لیگ رو در تاریخ مشخصی مرتبا برگزار می کردم ، کلینیک بیس بال راه می انداختم و از همه نیروهای بیس بالی کمک می گرفتم.
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ تگزاس ، سی سی ساباتیا از پیچر ها و البرت پوهلز از بتر ها
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ اعزام تیم ملی به فیلیپین که همه اش خاطره بود.
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ قهرمانی کشور در تهران که فکر کنم سال 87 بود با تیم بوشهر در نیمه نهایی 9 اینینگ پیچ کردم و بازی رو 1-9 بردیم.
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ یکبار جلوی تیم بوستون پیچ کنم و لهشون کنم !
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ محمد یزدی بخاطر پیگیری هاش.
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از رئیس هیٔتت چی‌؟خیر – چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه) 1- آمار بازیکنان در مسابقات مختلف 2- فیزیک مناسب بدنی 3- نظم و انضباط تیمی
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ رجبعلی برزگر
۱۸- تا چند سالگی می‌خوای بیسبال بازی کنی‌؟ تا 50 سالگی
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو. C یحیی الخنسا 1b کاشف رانا  2b امیرهمایون حیدری جم  ss بابک میرزائیان3b   کیوان رانا  rf مجید پاشوی cf سعید بهروزی lf جلیل چنگیزی حسن فرهادی
۲۰- هر سوالی دوست داری جواب بدی از خودت بکن. دوست دارم از خودم بپرسم چرا بیس بال ؟ چون همه حرکات منظم ورزشی و نظم تیمی رو داره ولی فقط حیف که توی ایران طرفدار نداره.