استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

چطور شد که اینطور شد؟


اینطور که شنیدیم آقای عاصمی هنوز تسلیم نشده اند و کماکان سخت در حال پیگیری شرکت دادن تیم سافتبال بانوان ایران در مسابقات تایوان میباشند. در حالی‌ که از زمانی‌ که خانم لو بنگ چو به انجمن جواب منفی‌ داده است دیگر خبری از ایشان نشده، انجمن دست به دامان آقای پورتر و فدراسیون جهانی‌ شده است. در حالی‌ که نمیتوان امتیاز زیادی به آقای عاصمی برای برنامه ریزی صحیح داد، پیگیری ایشان برای تحقق پیدا کردن این سفر قابل تحسین است.
اگر نیمی از این "این در و اندر" زدنهای حال حاضر در اردیبهشت ماه اتفاق افتاده بود نه تنها این سفر با آرامش انجام میشد بلکه بسیاری از این دلخوریها هم ممکن بود پیش نیاید.
اگر انجمن با مربی‌ مالزیایی که قرار بود به ایران بیاید به نتیجه رسیده بود امروز هیچ کس به انتخابات تیم ملی‌ اعتراض نداشت... اگر ۲۰۰ دلار ناقابل برای ورودیه و ۴۰۰ دلار حق عضویت‌های عقب مانده (که به بیخیالی فدراسیون قبلی‌ برمیگردد ولی‌ بهر حال مسئولیت انجمن فعلی‌ بود) ۴-۵ روز دیر فرستاد نمی‌شد و اگر اردوها زودتر برگزار میشد تا اسامی و شماره پاسپورت‌ها را بتوانند قبل از ضرب العجل اعلام شده برای صدور ویزا به تایوان بفرستند، شاید الان نیازی نبود دست به دامن اینو آن بشویم و یک عده ورزشکار که از کار و زندگی‌ خود زده اند را در بهترین سناریو با روحیه‌ای بد به مسابقات و در بدترین سناریو با روحیه‌ای بدتر به خانه
بفرستیم.
چرا باید در حالی‌ که قرار است ۳ اردو برای انتخاب بازیکنان تشکیل شود بعد از گذشت ۲-۳ روز از اردوی دوم به خاطر بی‌ برنامه‌گی و گذشتن ضرب‌الاجل اسامی بازیکنان انتخابی به تایوان فرستاد شود؟ البته شایان ذکر است که این عمل به واسطه فشار مستقیم خانم ناطقی به روی سر مربی‌ تیم ملی‌ انجام شد. به عبارت دیگر بازیکنان خط خورده در اردوی دوم بعد از روز سوم شانسی‌ برای حضور در تیم ملی‌ نداشتند چون تیم از قبل انتخاب شده بود ...(قابل توجه آنهایی که می‌گویند انتخاب بازیکنان با عدالت انجام شده) ... چرا این افراد بعد از روز سوم به خانه زندگی‌ خود فرستاده نشدند وقتی‌ شانسی برای حضور در تیم ملی‌ نداشتند؟ پنهانکاری تا کجا؟ ... احتمالا حالا هم همه کاسه کوزهٔ‌ها بر سر صفأئیان شکسته خواهد شد... در حالی‌ که به نظر نمی‌آید وی نقشی‌ در این ماجرا داشته باشد ... اوایل کار که همه با هم خوب بودند و به عکس‌های فیسبوک همدیگر دست درازی نمی‌کردند قرار بود ایشان هم در این سفر تیم را همراهی کنند و بعید به نظر می‌رسد که ایشان شانس سفر خودشان را تخریب کنند...اواخر کار هم که مشکل دیر اعلام کردن اسامی بازیکنان بود که چون در اوایل اردوی دوم مربی‌ تیم ملی‌ زیر فشار مجبور شد اسامی را تسلیم خانم ناطقی کند به نظر نمیرسد که این بی‌ برنامه‌گی به آقای صفأییان مربوط شود.
امید است تلاش‌های آقای عاصمی موفقیت آمیز باشد ...اگر بتوانند این تیم را به این سفر بفرستند  شاید بسیاری از کوتاهیها به فراموشی سپرده شود. درست است که من ۲-۳ بازیکن پشت خط مانده بی‌ روحیه و دل زده از سافتبال دارم ولی‌ در عین حال حد اقل ۱۳-۱۴ بازیکن در اردو هستند که واقعا لیاقت عضویت در تیم ملی‌ را دارند و سر خوردگی آنها سر خوردگی کلّ جامعه بیسبال/ سافتبال خواهد بود.