استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

بد قولی‌ افغانها



ظاهراً مسئولین بیسبال افغانستان قصد ندارند پاسپورتهای بازیکنانشون را برای انجمن بفرستند. بعد از نزدیک ۲ ماه امروز و فردا کردن هنوز که هنوزه خبری از پاسپورتها نیست. انجمن بیسبال که به شدت از این موضوع شاکیست تا آخر این هفته برای فرستادن پاسپورتها به تیم افغانستان مهلت داده است که با توجه به این که فردا پنج شنبه است و انجمن تعطیل است بعید به نظر می‌رسد که این امر صورت بگیرد.
اگر چه افغانها توضیح قابل قبولی برای بد قولیهای مکررشان ارائه نداده اند ولی‌ یک حدس منطقی‌ مشکلات مالی‌ آنها برای حمل و نقل به ایران میباشد.
اخبار غیر رسمی‌ حاکی از آن است که انجمن که بعد از موضوع کوبا و چین تایپه
به شدت نیاز به تبلیغات مثبت دارد، با جدیت به دنبال تیم دیگری برای جایگزین کردن افغانستان میباشد. در صورت اتفاق افتادن این موضوع مسابقه با این تیم احتمالا به سال آینده خواهد افتاد.

۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

تحلیلهای من ازنقاط قوت و ضعف ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کشور



البرز

نقطه قوت: پیچرها، خصوصاً استارترها، توانائی بردن بازیهای نزدیک و نباختن روحیه در بازیهایی که عقب هستند
دور دوم مسابقات لیگ متمرکز خواهد بود بنابرین تیمهای یک یا دو پیچره برای رقابت کار بسیار سختی روبرو خواهند داشت. البرز ۳ تا از بهترین و با تجربه‌ترین استارترهای ایران را در خدمت دارد. مجید ستاری بیشترین تعداد برد کلی‌ و حسن فرهادی بیشترین برد در بازیهای فینال را در تاریخ بیسبال ایران دارند. به این دو آبتین نخجوانپور که بالاخره زمانش فرا رسیده و در مسابقات مقدماتی هم خوش درخشید را اضافه کنید و می‌بینید که در مسابقات دوره‌ای شکست البرز سخت خواهد شد.
البرز به طور سنتی در مسابقات نزدیک بهتر از حریفانش عمل می‌کند و کلا چون اکثرا در بازیها در اینینگ‌های اول از حریف عقب است دستپاچه نمی‌شود. شاید دلیل این موضوع وجود بازیکنان با تجربه‌ای مانند برادران رانا، گلمحمدی، ستاری، فرهادی، موسوی، ... باشد که در طول سالها بارها برد این تیم را در لحظات آخر دیده اند و این موضوع را به بازیکنان جوانتر انتقال داده اند.
نقطه ضعف: فیلدینگ، ضعف در انتخاب پیچ برای زدن
تیم البرز احتمالا بیش از هر تیم دیگری بین ۴ تیم اول در دور مقدماتی بازیها اشتباه دفاعی داشت. خصوصاً اشتباه پرتاب. این اشتباهات فشار زیادی روی پیچرهای تیم آورد و آنها را مجبور کرد که قسمت اعظم بار تیم را در دور مقدماتی به دوش بکشند
. اگر تیم البرز بخواهد شانسی‌ در این مسابقات داشته باشد باید از اشتباهات دفاعی خود بکاهد. من شک دارم پیچرهای این تیم بتوانند در سری دوم مسابقات نیز همانند سری اول جور دفاع را بکشند.
بترهای البرز در دور اول در انتخاب پیچ بسیار ضعیف عمل کردند و این باعث شد که اکثرا در بال و استریک از پیچر عقب باشند و وقتی‌ که شما عقب هستی‌ مجبوری روی پیچ‌های مرزی هم سوینگ کنی‌ و این موضوع باعث خواهد شد که نتوانی‌ بطور ادامه دار موفقیتی در بت کردن داشته باشی‌.

بوشهر

نقطه قوت: پیچینگ و فیلدینگ
بوشهر هم مانند البرز ۳ پیچر بسیار خوب دارد. امیر بختیاری، محسن هنرپیشه و امیر باژوند. فرق این ۳ با ۳ پیچر البرز در پیچر ۲ و ۳ آنهاست. محسن هنرپیشه که هنوز هم یکی‌ از بهترین پیچرهای ایران هست نیاز به دفاعی بس مستحکم دارد. بتر‌هایی‌ که با محسن روبرو میشوند اکثرا توپ را خواهند زد ولی‌ توپ آنها معمولا روی زمین خواهد بود و اگر دفاع روز خوبی‌ را نگذراند محسن آنچنان مؤثر نخواهد بود. از طرفی‌ امیر باژوند با وجود اینکه آینده بسیار درخشانی خواهد داشت از لحاظ روحی‌ همانند آبتین نخجوانپور یکی‌ ۲ سال قبل است و موفقیت یا شکستش بستگی به چگونگی‌ بازی کردنش در اینینگ‌های اول خواهد داشت.
دفاع بوشهر در چند بازی که دیدم بسیار خوب بود. پرتابها تقریبا همه بدون اشتباه و توپگیری این تیم قابل قبول.
نقاط ضعف: عدم توانائی از جلوگیری از بیس دزدی، مشکل زدن پیچ‌های کات دار (کرو، اسلایدر...)
من فکر نمیکنم در کلّ بازیهای لیگ جنوب
 در مجموع ۳ نفر توسط کچرها گرفته شدند. رانرهای تمام تیمها به راحتی‌ بیس ۲ و در بسیاری از موارد بیس ۳ را میدزدیدند و هیچکدام از کچرها توانائی مقابله با آنها را نداشتند. این موضوع برای هر ۲ نماینده لیگ جنوب مشکلساز خواهد شد چون هر دو تیم البرز و گیلان نه تنها علاقه بسیار به بیسدزدی دارند بلکه به اندازه کافی‌ بازیکنان سرعتی برای استفاده از این تاکتیک را نیز دارند. البته اگر مصدومیت رضا شبانی بوشهری رفع بشود و جواد گوهری، ملیپوش کرمانی، هم به روزهای خوبش برگردد شاید موضوع فرق کند.
یکی‌ از دلایل موفقیت حسین رحیم آبادی پیچر کرمان در بازی اول در مقابل بوشهر پیچ‌های اِسلِرو وی بود. اِسلِرو ترکیبی‌ عمدی و یا غیر عمدی از کِرو و اِسلایدر است. به عبارت دیگر هم دراپ دارد و هم حرکت از راست به چپ (برای پیچر راست دست). در بازی دوم هم هرگاه رحیم آبادی اِسلِرو انداخت موفق بود ولی‌ به دلایلی به فستبال روی آورد. شاید آرنجش از پرتابهای زیاد در مسابقه قبلی‌ درد میکرد. به نظر می‌آمد که تشخیص پیچ‌های کاتدار (خصوصاً از راست به چپ) برای بازیکنان بوشهر مشکل ایجاد کرده بود. روی پیچ‌های اینساید بازیکنان بوشهر اکثرا خود را عقب میکشیدند و یا به تصور اینکه توپ خارج از استریک زون است به آن سوینگ نمی‌کردند. همچنین روی توپ‌های اوتساید بدون موفقیت به دنبال توپ هایی که به خارج استریک زون می‌چرخید می‌رفتند. از طرف دیگر، بازیکنان بوشهر مشکلی‌ با زدن فست بال نداشتند. البته سرعت فستبال رحیم آبادی و پیچرهای هرمزگان در حد فستبال صفدری(قم) و یا نخجوانپور (البرز) نبود.
گیلان

نقطه قوت: حرکت پیک آف پیچرها و پرتابهای کچر این تیم، عطش قهرمانی
دزدیدن از تیم گیلان بسیار سخت است. پرتابهای هومن ارجمندی، دریافتها و تگ‌های ایمان خلیق و پیک آف‌های امیر خلیق کار را برای هر تیمی که بیسدزدی را در برنامه‌اش دارد سخت خواهد کرد.
هر سه تیم البرز، بوشهر و گیلان حد اقل یک مقام قهرمانی در طول تاریخ بیسبالشان دارند. هر سه همیشه جزو تیمهای مطرح کشور به حساب میآمدند و بارها روی سکو رفته اند. از طرفی‌ گیلان تا چند سال قبل زنگ تفریح تیمهایی قویتر به حساب میامده. هیئت گیلان با وجود قدمت زیاد تنها در چند سال اخیر با همّت سه تفنگدار این تیم امیر خلیق، کیان ندافی و رامین احمدی موفق به کسب نتایج خوبی‌ شده است. اگر اشتباه نکنم بالاترین مقامی که گیلان پیش از این کسب کرده مقام چهارم مسابقات قهرمانی کشور بوده است. رسیدن به جمع ۴ تیم برتر کشور این شانس را به گیلان میدهد که این مقام را ارتقا بدهند و این موضوع آنها را بسیار با انگیزه و خطرناک می‌کند.
نقطه ضعف: پیچینگ
گیلان کلا ۲ پیچر در سطح مسابقات دارد. احمد رانگا و امیر خلیق ... رقابت با ۳ تیم طراز اول مملکت با ۲ پیچر کاری بس دشوار خواهد بود. در مسابقات قهرمانی کشور چون در برنامه تیمها اکثرا یکی‌ دو بازی با تیمهای ضعیف نیز وجود دارد، پیچرها این مجال را خواهند داشت تا حد اقل یک روز استراحت کنند (که اصلا هم کافی‌ نیست). تصور اینکه رانگا و خلیق جمعا ۲۷ اینینگ در ۳ روز پیچ کنند و موفق باشند برای من مشکل است.

کرمان

نقطه قوت: فیلدینگ، بتینگ
تیم کرمان همیشه خوب دفاع می‌کرده. امسال هم کرمان به رهبری هادی علینقی خوب دفاع کرد. کرمان امسال خوب هم توپ میزد. آنها در دو بازی مقابل بوشهر چه در مقابل باژوند و چه در مقابل بختیاری  توپ‌های زیادی را به جریان انداختند که این موضوع هر تیمی را که دفاعی لرزان از خود به نمایش بگذارد دچار مشکل خواهد کرد.
نقطه ضعف: پیچینگ، روحیه قهرمانی
تیم کرمان نیز همانند گیلان فقط  ۲ پیچر در سطح مسابقات دارد (یا حد اقل از ۲ پیچر در مسابقات جنوب استفاده کرد) ... حسین رحیم آبادی گر چه بسیار پیچر خوبی‌ به نظر می‌رسد ولی‌ به نظر نمی‌آید بنیه پیچ کردن در دو مسابقه پیاپی را داشته باشد ( و خدا را شکر که ندارد...آخرین چیزی که نیاز داریم از بین رفتن یک پیچر با استعداد دیگر به خاطر استفاده بیش از حد است)
دومین مشکل کرمان روحیه قهرمانی است. به نظر می‌رسد که کرمان سال‌هاست که با قهرمان نشدن خود کنار آمده و فقط شرکت کردن و احیانا جزو ۳ تیم برتر بودن آنها را راضی‌ می‌کند که این موضوع برای هر تیمی مهلک است.

چرا‌ها و چطورهای لیگ جنوب


مسابقات لیگ جنوب هم علیرغم تمام حرف و حدیث‌هایی‌ که در مورد برگزار نشدنش شنیده میشد با همّت بوشهریها به نحو احسنت برگزار شد. نه زمین "نیازمند به رسیدگی" نادری، نه باران، و نه سه تیم بودن، هیچ کدام نتوانست از شور و هیجان این بازیها کم کند.
از آنجایی که من برای این مسابقات به بوشهر رفته بودم و وایمکس هم در جایی که ما بودیم جواب نمی‌داد من نتوانستم نتایج را در موقع مناسب برای شما روی بلاگ بگذارم. از طرفی‌  احتمالا تا به حال از تمام نتایج در بلاگ‌های مختلف آگاه شدید بنابرین پرداختن به نتایج در اینجا تکرار مکررات خواهد بود. بیائید حالا که از "چه شدها" آگاه شدید به "چرا ها" و "چطورها"بپردازیم.


کرمان ۱۰ بوشهر ۹ ... چرا؟
استخوانبندی اصلی‌ تیم بوشهر بسیار جوان است. به همین دلیل اگر تیمی موفق شود در اوایل بازی با اختلاف جلو بیفتد و کنترل بازی را در دست بگیرد شکست تیم بوشهر دور از دسترس نیست. کرمان با درخشش هادی علینقی که به نظر من در حال حاضر از دوران اوجش هم بهتر بازی می‌کند و پیچر این تیم حسین رحیم آبادی که اِسلِروهایش به زیبایی گوشه‌های استریک زون را میزد این کار را انجام داد. در طرف مقابل باژوند جوان که با کمی‌ تجربه و اعتماد به نفس بیشتر میتواند یکی‌ از بهترین پیچرهای این کشور شود برای بوشهر بازی را بسیار لرزان شروع کرد. اگر چه بعد از اینکه موتورش گرم شد توانست بوشهر را تا مساوی شدن در بازی نگه دارد ولی‌ این شانس را به کرمان داد تا خود را باور کند و با اعتماد به نفس روبروی مدافع عنوان قهرمانی به بازی ادامه دهد. درست است که ران برنده در پایین اینینگ ۹ بر روی اشتباه فردی اتفاق افتاد ولی‌ در کلّ بوشهر در این بازی بعد از عقب افتادن در اینینگ اول هیچگاه مانند یک قهرمان بازی نکرد.


 لحظه ها

 پایین اینینگ ۹ ... ۲ اوت... بیس‌ها پر ... بوشهر ۹ کرمان ۸ ... محسن هنرپیشه پیچر برای بوشهر ... حسین رحیم آبادی (پیچر کرمان) در بترز باکس برای کرمان ... اسکور ثبت شده:  ای۷ (اِرور لفت فیلد! )
-کلیپ از نیما وقاری


هرمزگان ... چطور بازی کرد؟
هرمزگان کاملا با آن حریف دست و پا بسته‌ای که اکثر ما در نظر داشتم فرق داشت. این تیم بسیار خوب بت می‌کند. شاید بشود آنها را با سمنان مقایسه کرد.
یعقوب حسن زاده سنترفیلد این تیم شباهت بسیاری به جلیل چنگیزی در روزهای اوجش دارد. یعقوب از چنگیزی بلندتر است و ضرب دست فوق‌العاده‌ای دارد، بسیار عالی‌ بت می‌کند و اکثر توپ‌هایش راه خود را به ته اوتفیلد پیدا می‌کند. یعقوب همچنین  تمام توپ‌های سنترفیلد را هم جمع می‌کند. بدون شک یعقوب پدیده این مسابقات بود و با کمی‌ آموزش و تجربه میتواند به آسانی راه خود را به تیم ملی‌ پیدا کند.
هرمزگان یک بار در مقابل کرمان و یک بار در مقابل بوشهر در چندین اینینگ اولیه از حریف پیش بود. حتا در بازی با بوشهر، علی‌ امامزاده‌ای را مجبور کرد تا هنگامی که هرمزگان ۴-۰ جلو بود امیر بختیاری آس تیم خود را به میدان بیاورد تا تیمش را از دادن رانهای بیشتر نجات دهد.
چیزی که باعث شکست هرمزگان شد فیلدینگ بسیار ضعیف، و بی‌تجربگی و عدم آشنایی به تاکتیک‌های بازی بود که تمام این عیوب با زمان درست خواهد شد.
با اضافه شدن اصفهان به این لیگ و یک سال تجربه و آموزش برای تیم هرمزگان، هیچ فرقی‌ بین لیگ شمال و جنوب از نظر کیفیت نخواهد بود.
 

بوشهر ۱۶ کرمان ۲ ... چرا باید از بوشهر ترسید؟
همانطور که قبلا اشاره کردم بوشهر تیم جوانیست و مانند تمام تیمهای جوان دیگر انرژی خود را از روحیه‌اش می‌گیرد ... اگر در اینینگ‌های اولیه این روحیه را از آنها گرفتید، شکست آنها شدنیست، ولی‌ آن روی سکه این است که اگر این روحیه را به آنها دادید دیگر دنبالشان دویدن فایده‌ای ندارد چون احتمالا به آنها نمی‌رسید.
اینجاست که امیر بختیاری وارد میشود. به نظر میاید که بختیاری و این تیم از یکدیگر انرژی میگیرند ... وقتی‌ بختیاری خوب پیچ می‌کند (که اکثر اوقات است) این تیم فرصت پیدا می‌کند تا از تمام ابزارهایش استفاده کرده از حریف پیشی‌ بگیرد و آن روحیه لازم را برای تمام کردن حریف به دست آورد. امیر هیچگاه اینینگ بزرگ که مهمترین عامل تضعیف روحیه است به حریف نمیدهد. او بوشهر را آنقدر در بازی نگه میدارد تا روحیه لازم را پیدا کند.
در بازی دوم غیبت محسوس هادی علینقی مصدوم و وجود امیر بختیاری تمام روحیه لازم را به بوشهر داد تا جلو بیفتد و هیچگاه به عقب نگاه نکند. بوشهر با روحیه هر کاری که دوست داشت با کرمان کرد ... از طرفی‌ حسین رحیم آبادی خسته که هنوز اِسلِروهایش گوشه‌های هوم پلیت را میزد نتوانست دوام بیاورد و به فستبال هایی نه چندان فست روی آورد که بوشهریها با کمال میل این پیچ‌ها را به اوتفیولد واریز کردند.
 در کلّ میتوان گفت بازی خوب سه تیم بوشهر، کرمان و هرمزگان تا حد زیادی باید منتقدین لیگ جنوب را ساکت کرده باشد، اگر چه شرکت اصفهان زیبایی این بازیها را دو چندان میکرد.



کرمان ۱۸ هرمزگان ۳

کرمان ۲۲ هرمزگان ۷

کرمان ۱۰ بوشهر ۹

بوشهر ۱۶ کرمان ۲

بوشهر ۱۶ هرمزگان ۶

بوشهر ۱۵ هرمزگان ۱


بوشهر ۳ برد ۱ باخت (قهرمان لیگ جنوب)
کرمان ۳ برد ۱ باخت
هرمزگان ۰ برد ۴ باخت

 بوشهر و کرمان به مرحله بعد راه یافتند و به مصاف البرز و گیلان خواهند رفت.


۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

۳۰ سوال از علیرضا ال آقا ... پیشکسوت بیسبال و ملیپوش سابق تیم تهران

علیرضا آل آقا را بازیکنان نسل جدید احتمالا نمیشناسند ولی‌ قدیمی‌ترها که سالها علیرضا را در اوتفیلد تهران و تیم ملی‌ بیسبال و حتا تیم ملی‌ سافتبال آقایان ایران دیده اند میتوانند به تسلط وی در بازی در اوتفیلد و کنترل بت خوب او شهادت دهند. علیرغم اینکه علیرضا سرعت یک سنترفیلدر کلاسیک را نداشت اما به واسطه جایگیری صحیح و خواندن سریع سرعت و جهت توپ‌های هوایی، با تسلط کامل سالها از سنترفیلد تهران محافظت کرد.
 
۳۰ سوال از علیرضا
آل آقا
۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
ـ 1375، از طریق دوستان از وجود این رشته جذاب خبردار شدم .
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟ـ در ابتدا چند ماهی زیر نظر آقای کامیار حاج قاسمی مبانی باز رو آموختم اما خیلی زود به عضویت تیم تهران در آمدم و ادامه راه و با جناب آقای مهرداد حاجیان طی کردم .
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟ـ سنترفیلد، لفت فیلد، رایت فیلد، سکند بیسد
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ـ فوتبال، تنیس، بدمینتون، والیبال ، شنا. خلاصه هر چیزی که تحرک داشته باشه.
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ـ در ایران فقط یک تیم اونم تیم تهران ، اونم فقط با مربی خوبم جناب حاجیان 
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟ـ بله در طول 12سال بازی بارها به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و عضویت در 2تورنمنت بین المللی بیسبال 1999(هند) وقهرمانی سافتبال آسیا 2003(فیلیپین)
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ـ در طول بازیگری بازیکنان خوب زیادی در کنارم بودن اما فکر می کنم کاملترین بازیکنی که دیدم بابک میرزائیان بود که تقریباً در هر پستی بازی می کنه 
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ـ تا اون زمانی که من بازی می کردم ، اعضای تیم بهترینها بودن و نیازی برای خرید از تیم های دیگر نبود
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
ـ متاسفانه ، بیسبال در طول سالیان مدید ، خیلی مهجور واقع شد هیچ وقت به چشم حرفه ای و پایه به این ورزش دیده نشد. شاید اگر دلسوزیهای جناب حاجیان نبود امروز دیگه از این ورزش تو کشور نبود.
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ـ خیلی پیگیر بازیهای میجر لیگ و بازیکنانش نیستم

۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ـ قهرمانیهای متوالی در تورنمنتها ی کشوری ، بطوری که هیچ تیمی جلودار این تیم تهران نبود
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ـ مسابقه های افتتاحیه تورنمنتها سافتبال مقابل فیلیپین و جائیکه تیم ما خیلی جوون بود و اکثر بچه ها تحت تاثیر جو استادیوم بودن و من در طول 7 سال اینینگ به تنهایی 15 اوت از 21 اوت را گرفتم تقریباً تمام توپها به من ختم می شد
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ـ روزی برسه که بیسبالیها هم مانند فوتبال به حق وحقوق حرفه ای خودشان برسن
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ـ من رئیس هیات خوبی به یاد ندارم. افراد غیره ورزشی که هیچ وقت به فکر ورزشکاران و دفاع از حقوق آنها نبودن 
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ ـ من تا زمانی که بازی می کردم فدراسیون بود و اطلاعاتی از انجمن ندارم
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)ـ شایسته سالاری، تا زمانی که حاجیان مربی باشه مطمئناً انتخاب عادلانه خواهد بود چون تنها معیار ایشون بازی و قدرت فکر و تفکر بازی نه چیزی دیگه 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ـ فکر می کنم تیم ملی به من برسه چون کفشها آویخته شد دور دور جونهاست
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ـ سخت ترین پیچر به نظر من علی ملکی از کرمان بود چون همیشه توپهای ایشون یا به پاهای من می خورد یا به بدنم . خلاصه کلی یادگاری از جای بخیه های توپ همچنان یادگاری از ایشون دارم 
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..ـ یحیی ، مجید، رضا احمدی، بابک میرزائیان، امیرهمایون حیدری ، پیام رضایی ، مهران صادقی ، علی رضا آلاآقا ، مزدک فرهمند
۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟ـ اگر پیچر کرو میندازه ، امیرحسین حیدری ولی اگه پیچر فست میندازه مهران صادقی 
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟ـ مجید پیچ کنه توپ بره سمت بابک
۲۲-چرا بیسبال؟ـ چون بازی فکری و محدودیت سنیش کمتر از سایرورزشهاست 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟ـ تا زمانی که بدرد بازی کردن می خورم 
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟ـ عباس ندایی 
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟ـ مهرداد حاجیان ، کامیار حاج قاسمی و امیرهمایون
 ۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟ـ نظر خاصی ندارم چند وقت بیسبال ایران و دنبال نمی کنم 
۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟ـ امیرهمایون، بابک، پیام ، امیرحسین ، مهران
۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟ـ دلخوری خاصی ندارم چون تا زمانی که بودم بر حساب توقعاتم از بودن در کنار بچه لذت بردم
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟ـ اگه جای آقای حاجیان بودم تا حدودی به بدن سازی بچه نگاه بیشتری داشتم ، ایشون همیشه بهترین تیم رو از نظر تکنیک و هوش دارن اما بدنا معمولاً آسیب می بینه 
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...ـ سوال خاصی نیست و تشکر.

۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

کَس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من...


مرحله آخر آماده سازی زمین بیسبال بوشهر
گزارش از بابک مهیمنی آزاد

امروز صبح مرحله آخر آماده سازی زمین بیسبال بوشهر توسط مربی و چندی از بازیکنان تیم بوشهر ( سید علی امامزاده ای . امیر بختیاری . محسن هنرپیشه . مهدی قاسمی زاده و کاوه ) شروع شد . به این ترتیب که بیسهای قدیمی برداشته و بیسهای جدید بجاش کاشته شد و ماند پیچری ترمیم شد وقرار بود که مسیر رانر ها هم خاک رس و آجر  ریخته بشه ولی خب بخاطر اینکه همه کارها بدوش خودمون
( بازیکنان و مربی ) هستش و مشغله کاری هم زیاد , موفق به انجام این کار نشدیم ولی تا اونجائی که این بچه ها و مربی تیم تونستن و از دستشون بر اومد انجام دادن برای مهیا کردن یک زمین مناسب برای شروع لیگ . من در اینجا عکسهائی گذاشتم ولی خب چونکه اول صبح سر کار بودم عکسی از آ قای امامزده ای ندارم و آخرین عکسی که بفرستم عکس تکمیلی زمین مسابقه میباشد. 


                                   برای بزرگتر کردن عکسها روی آنها کلیک کنید





 

برنامه مسابقات لیگ جنوب

 

روز

تاریخ

ساعت 9

ساعت 1:30

جمعه

4 آذر

تربیت بدنی هرمزگان- تربیت بدنی کرمان

تربیت بدنی کرمان - تربیت بدنی بوشهر

شنبه

5 آذر

تربیت بدنی بوشهر- تربیت بدنی هرمزگان

تربیت بدنی هرمزگان- تربیت بدنی کرمان

یکشنبه

6 آذر

تربیت بدنی بوشهر- تربیت بدنی کرمان

تربیت بدنی بوشهر- تربیت بدنی هرمزگان

۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

بوشهر آماده برای مهمانان


همه ما‌ها وقتی‌ برای مسابقات اعزام میشیم دعا می‌کنیم مسابقات تو بعضی‌ شهرها بیفته و تو بعضی‌ شهرهاهم نیفته ... حالا شاید بخاطر اینکه از اون شهر، یا از مردمش خوشمون میاد(یا نمیاد) و یا از بعضی‌ شهرها خاطرات خوشی‌ داریم... برای من بوشهر همیشه اول لیست بوده ... هم از شهرش خوشم میاد هم از مردم خون گرمش و هم کلی‌ خاطره خوب در آنجا دارم ... بوشهریها همیشه مهمان نواز بوده اند ... و اون ساحل ... کلی‌ خاطره ازش دارم ... قهرمانی در کشور، شکست در دهه فجر، اردوی تیم ملی‌، نسکافه کنار ساحل (البته اون موقع‌ها با سیگار ...حالا که دیگه نه) ... خوشحالم بازیها بوشهر افتاد ... خوش حالتر بخاطر اینکه منم اونجا خواهم بود.
امسال هم بوشهریها امکانات خوبی‌ را تدارک دیدند ... دوست خوبم بابک مهیمنی گزارشی از محل اسکان تیمها و مسئولین تهیه کرده که خوندنش خالی‌ از لطف نیست.
گزارش از بابک مهیمنی آزاد








مجتع رفاهی , ورزشی شهدای خلیج خلیج فارس بوشهر

مجتمع رفاهی ورزشی شهدای خلیج فارس در سال 88 شروع بکار کرد که دارای 4 طبقه و مجهز به آسانسور میباشد ,  یک سالن غذا خوری و یک نمازخانه و سالن کنفرانس دارد  , هر طبقه این ساختمان دارای حمام و دستشوئی و آب سرد کن مجزا میباشد . این مجتمع دارای 30 اطاق میباشد ,باین صورت که در طبقه های اول , دوم , سوم نیز سوئیت هایی هم در خود جای داده و فقط همکف بدون سوئیت میباشد . در هر طبقه 4 سوئیت  3 خوابه تعبیه شده( حمام و دستشوئی و تلوزیون , کولر 2 تیکه و .....) و بقیه اطاقهای هر طبقه 8 خوابه هستند ( تلوزیون و کولر 2 تیکه ) . این مجتمع یک مزیت خیلی عالی دارد که چسبیده به ساحل زیبای بوشهر است و بازیکنان و مسئولین میتوانند ساعاتی را در کنار دریا و ساحل زیبا سپری کنند . این مجتمع هم برای اسکان تیمهای خوب کرمان و بندر عباس در نظر گرفته شده و هم برای داوران عزیز بیسبال کشورمان و هم برای مسئولین انجمن .  لحظات خوبی را برای همه مهمانان عزیز در مجتمع رفاهی , ورزشی شهدای خلیج فارس آرزو دارم. لازم بذکر است که زحمت هماهنگی و مجوز گرفتن عکس را آقای اصغر معصومی انجام داده است که من از همینجا کمال تشکر را از ایشان دارم بخاطر هماهنگی و همکاری با اینجانب.
                           برای بزرگتر کردن عکسها روی آنها کلیک کنید


 






ورلندر جایزه با ارزشترین بازیکن را نیز برد!



جاستین ورلندر که پیشتر جایزه سای یانگ‌ که به بهترین پیچر تعلق می‌گیرد را برده بود، جایزه با ارزشترین بازیکن سال امریکن لیگ را نیز از آن خود کرد.
ورلندر اولین پیچری استارتری میباشد  که در ۲۵ سال اخیر به این افتخار نائل آمده است. قبل از او در سال ۱۹۸۶ راجر کلمنس جایزه با ارزشترین بازیکن را تصاحب کرده بود. وی ۱۳ رای اول از ۲۸ رای ممکنه را از آن خود کرد و با جمع ۲۸۰ امتیاز، نفر دوم که سنترفیلد بوستون جکوبی الزبری بود را شکست داد. الزبری ۴ مقام اول و جمعا ۲۴۲ امتیاز آورد.
ورلندر  امسال با ۲۴ برد و ۵ باخت، معدل ران داده ۲.۴۰ و ۲۵۰ استرایک اوت سال فوق‌العاده موفقی‌ را پشت سر گذاشت.
دیگر کاندیدها و رای آنها به ترتیب زیر بود؛
۲- جکوبی الزبری (بوستون) ... ۴ رای اول و ۲۴۲ امتیاز
۳-حوزه باتیستا (تورانتو) ...۵ رای اول و ۲۳۱ امتیاز
۴-کورتیس گرندرسون (نیویورک) ... ۳ رای اول و ۲۱۵ امتیاز
۵-میگوئل کَبریه را (دیترویت  ) ... ۲ رای اول و ۱۹۳ امتیاز

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

پیروزی شیرین است ... ولی‌ نه به هر قیمتی!


داستان از اونجا شروع میشه که سارا توکالسکی از تیم سافتبال بانوان اورگون غربی اولین همران زندگیشو مقابل پیچر تیم سافتبال بانوان واشنگتن مرکزی میزنه. بعد از زدن همران در حالیکه سارا بیس‌ها را دور میزد، بعد از رد شدن و چرخیدن از بیس ۱ رباط زانوش پاره میشه و می‌خوره زمین و دیگه نمی‌تونه بدوه ...داورها میگن اگر مربیها یا هم تیمیهاش بهش کمک کنند که تا خونه بیاد که همران کامل بشه غیر قانونیه و سارا اوت خواهد شد. از طرفی‌ اگر هم تعویضش کنند رانر جدید باید روی بیس ۱ (آخرین بیس لمس شده) بایسته و همران کنسل خواهد شد و در آمار برای سارا سینگل خواهند نوشت. با شنیدن این موضوع  مالوری هولتمن، بازیکن تیم حریف سارا، که اتفاقا بیشترین همران را در تاریخ کنفرانس داشت از داور پرسید که آیا وی میتواند به سارا کمک کند که بیس‌ها را دور بزند و وقتی‌ داور شگفتزده جواب مثبت داد مالوری به همراه لیز والاس،دیگر بازیکن تیم واشنگتن، سارای مصدوم را دور بیس‌ها حمل کرده به خانه میرسانند تا همران وی مورد قبول واقع شود ... 
این اولین و آخرین همران سارا بود. بعد از پاره شدن رباط زانویش سارا دیگر هیچوقت سافتبال بازی نکرد.
 مالوری، لیز  و تیمشان بازی را با نتیجه ۴-۲ واگذار کردند.




چرت و پرتهایی که شبها منو بیدار نگه میداره ...


میگما ...
-حالا به فرض این که بخاطر اینکه سمنان اسپانسرش را نگه داره یک بازی بین سمنان و تیم دوم لیگ جنوب گذاشتند ... اگه سمنان باخت چی‌؟ دوباره بازی کنند؟ دوباره باخت چی‌؟ سه باره؟ یک چیزی ته دل‌ من میگه مشکلات اسپانسر سمنان فراتر از موضوع بالا نرفتن این تیمه!
-راستی‌یادم شد یه چی‌ بگم
... اسمش این بود که همه تیمهای سافتبال به جز خورموج تو مسابقات مربی‌ مرد داشتند ... حالا بگذریم از اینکه ما خودمون شاهد بودیم که در بازی فینال یکی‌ از مسولین کمیته فنی‌ مسابقات سر زمین از فاصله نزدیکتر از ما تبعیدیها، تیم خورموج را مربیگری میکرد ... حالا کاشف به عمل آمده که ایشان آخر شبها هم به محوطه خوابگاه میرفته و برای تیم خورموج سخنرانی می‌کرده ... خدا رو شکر ... چون اگر راهنماییهای این استاد گرانقدر سافتبال نبود ممکن بود توی فینال هم تیم خورموج مثل دور مقدماتی البرز را شکست بده!
-راستی‌ چرا بعضیها انقدر بزدل هستند؟ بابا حرفی‌، نظری داری خوب بیا به اسم خودت تو این بلاگ‌ها بگو ... انتقاد کن، راه حل نشون بده ... بجز ۲-۳ نفر بقیه پشت اسمهای احمقانه قایم شدند ...... بیسبال جو ... کشته بیسبال ... شهید راه بیسبال ... ملیپوش(حالا طرف تو تیم خودش هم ذخیرهست ها) ... همه را هم به کمکاری و حق کشی متهم میکنند ... یکی‌ نیست بگه آخه ترسو، اگر تو یک سر سوزن اعتبار تو بیسبال یا سافتبال داری و کوچکترین کاری در عمرت برای بیسبال کردی، خوب اسمتو بذار ازت تقدیر کنیم ...یادمه ۳-۴ ماه پیش یکی‌ هی‌ گیر میداد به من تو قسمت نظرات ... بهش میگم چرا اسمتو نمیدی، میگه "من برای نجات بیسبال اسممو نمیدم ..." ... حالا افشا شدن اسم ایشون چه جوری بیسبال رو به خطر میندازه خدا می‌دونه!
-یک آمار بگیریم ببینیم از موقعی که در جهت "توسعه و پیشرفت"، سافتبال بانوان را از بند مربیان مرد آزاد کردند، چند جلسه تمرین در هر استان برگزار شده؟
-آقایون ... خانوما ... یکیتون بیاد یک چیزی را برای من روشن کنه... اگه من بگم تیمم ۱۰ دفعه قهرمان شده، آدم "مغروری" هستم ولی‌ اگر یکی‌ بگه تیمم باید ۱۰ دفعه قهرمان میشد و حقشو خوردند، آدم مغروری نیست؟ ... من دارم یک حقیقتی را بیان می‌کنم ... اون یکی‌ داره میگه من کار ندارم کی‌ اول شد ... حق من بوده ... بعد من مغرورم؟ ...آره؟ ....آره؟... پس حالا که اینجور شد ...خوب کردم!
-چه جوری که  وقتی‌ یک تیم بعد از چند سال اول میشه  "به حقش رسیده" ولی‌ وقتی‌ می‌بازه"حقش نبود" ...چرا ما همیشه طلبکاریم؟ یعنی‌ همیشه حقمونه؟
-وسط بازی داور تایم داده میگه به بازیکنت بگو باید با کلاه بره توی زمین ... میگم چرا؟ ... میگه کلاه جزو یونیفرم تیم بیسباله ... میگم یونیفرم به معنای "متحد الشکل" دیگه ... میگه آره ... میگم خب اینا که هر کدوم کلاهاشون یک شکله ... یکی‌ نوشته بوستون، یکی‌ البرز، یکی‌ جلوش فلزیه مثل این رَپیها، یکی‌ نوشته سامسونگ، یکی‌ لیوایز ... میگه من اینا حالیم نیست ... یه کلاه بهش بده جلوش آفتابگیر داشته باشه حالا میخواد مال مَدونا باشه ... راستی‌ وقتی‌ یک تیم به اندازه بازیکنها کلاه نداره، بهتر نیست قانون بذاریم هیچکدوم کلاه سرشون نذارند؟
-راستی‌ آقای بختیاری ... بابا اگر ما قول بدیم عکس از بلاگت ندزدیم این "امیر ۱۰" که روش نوشتی‌ را یک خورده کوچیکش میکنی‌؟ عکسها خودشون کوچیکند ... کل عکس را هم که "امیر ۱۰" گرفته ... کجاشو ببینیم پس ...البته حق داری ... یک ذره کم و زیادش کنی‌ با فتوشاپ میشه افتاد به جونش ؛)
خوب، فکر می‌کنم به اندازه سهمیه امشبم دشمن برای خودم درست کردم ... اشکال نداره حد اقل شب راحت تر میخوابم ...

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

آقای طاهریان ... موفقیت لیگ مهمتر از موفقیت یک تیم است!




امروز ‌ای -میلی از ملیپوش وبلاگنویس خوبمون آقای طاهریان دریافت کردم. مضمون ای- میل همان است که در بلاگ   ایشان درج شده. از آنجایی که ساختار  لیگ شمال و جنوب به پیشنهاد من بدین صورت طراحی‌ شد، جای خودم میدانم که توضیحاتی‌ در مورد علل این طراحی به آقای طاهریان و دیگر دوستان که ممکن است برایشان ابهاماتی وجود داشته باشد بیان کنم.

همانطور که میدانید تقسیم بندی لیگ به شمال و جنوب بیش از هر چیز زائیده مشکلات مالی‌ تیمها و نبود بودجه کافی‌ برای حمل و نقل تیمها به شهرهای دور بود. توجه داشته باشید که یکی‌ از دلایلی که لیگ شمال با تمام مشکلاتش بالاخره به پایان رسید همین نزدیکی‌ راه برای تقریبا همه تیمها بود. اگر این مسابقات که عملا در ۳ مرحله انجام شد مثلا در بوشهر انجام میشد مطمئناً چندین تیم به دلیل مسائل مالی‌ انصراف میدادند. بنابر این، مساله تقسیمبندی تیمها برای شرکت کردن بعضی‌ تیمها از جمله البرز جنبه حیاتی‌ دارد.

دلیل دیگر این ساختار ایجاد رقابت در منطقه میباشد. نتایج بسیار نزدیک مسابقات لیگ شمال حاکی از موفقیت در این امر است. رقابتی‌ که در حال حاضر بین ۴ تیم البرز، گیلان، سمنان و قم وجود دارد مسلما در بالا بردن سطح بازیهای این تیمها مؤثر خواهد بود. این رقابت در بازیهای دوستانه‌ای که بین این تیمها قبل از مسابقات انجام شد نیز مشهود بود. 

از طرفی‌، از قبل مشخص بودن تیمهای همگروه در بازیهای فصلی و همچنین فاصله‌ای که بین مسابقات فصلی لیگ شمال و جنوب و پلی آف وجود دارد این امکان را به تیمها خواهد داد تا بتوانند خودرا برای حریفهای از پیش مشخص خود کاملا آماده کنند و برای بازیهای خود برنامه داشته باشند.متأسفانه این امکان بدلیل رسم احمقانه قرعه کشی‌ شب قبل از مسابقات در سالهای گذشته هیچگاه برای مربیان فراهم نبود و آنها می‌بایست بدون اطلاع از حریفان راه مقابله با آنها را پیدا میکردند.

اینکه لیگ جنوب به مراتب از لیگ شمال ضعیفتر است بر هیچکس پوشیده نیست. ولی‌ نباید آینده بیسبال کشور و بخصوص این لیگ را فدای امسال کنیم. تیم اصفهان از سال آینده در مسابقات شرکت خواهد کرد و با آشنایی که از ورزش اصفهان دارم مطمئن هستم که سال آینده تیم اصفهان تیم مقتدری خواهد بود. یزد نیز سال آینده به لیگ جنوب اضافه خواهد شد. این تیمها بواسطه رقابتی‌ که بینشان ایجاد خواهد شد بزودی از نظر سطح بازی به هم نزدیک خواهند شد. نمونه بارز این موضوع را شما میتوانید در لیگ امریکن شرق در آمریکا مشاهده کنید. با وجود تیمهایی مانند نیو یورک و بوستون تیمی مثل تمپا که تازه به لیگ پیوسته بود شانسی‌ برای بالا آمدن نداشت و چندین سال در ته جدول دست و پا زد ...اگر به این تیم در ۲-۳ سال اخیر نگاه کنید می‌بینید که با وجود اینکه نصف نیو یورک و بوستون خرج نمیکند ولی‌ تیمش نه تنها با آنها رقابت تنگاتنگی دارد بلکه در مقطع‌های مختلف منجر به حذف این تیمها نیزشده.

خارج از موضوعاتی که ذکر شد درخواست دوستمان آقای طاهریان واقعا خارج از عرف میباشد. اینکه شما بازیها را انجام دهید و بعد از نتیجه نگرفتن به دنبال عوض کردن قوانین باشید بدعت بدی خواهد بود.

در راستای برنامه تبلیغاتی من برای جا انداختن فرهنگ ورزش قهرمانی و خصوصأ بیسبال به یک نکته دیگر باید اشاره کنم (گر چه میدانم که دارم دشمن تراشی می‌کنم ولی‌ اگر سکوت کنم به خود رسول که جوان و آینده دار است خیانت کردم!) ... تیمی که تا نیم فصل قهرمان است و در پایان فصل حذف میشود هیچ کس و هیچ چیز را برای ملامت کردن بجز خودش ندارد ... هیچ حقی‌ از کسی‌ خورده نشده ... دلایل حذف سمنان تمرین نداشتن بود نه تقسیمبندی لیگ. اگر میخواهید به جایگاهی‌ که مدعی آن هستید برسید یک نگاه در آینه بیندازید ... دشمنی که حقتان را می‌خورد خواهید دید!

۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

۳۰سوال از زهرا موسوی ... ۱۷ ساله بازنشسته سافتبال!


زهرا موسوی در سنّ ۱۷ سالگی ۲ چیز را تجربه کرده است که اکثر بازیکنان بیسبال و سافتبال ایران ممکن است در تمام زندگیشان حتا یکی‌ از آنها را هم تجربه نکنند.  زهرا هم با تیم ملی‌ جوانان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در مالزی شرکت کرده است و هم در سنّ ۱۷ سالگی بازنشسته شده است.
اینکه چرا زهرا که بازیکن ثابت تیم ملی‌ جوانان در سخت‌ترین پست سافتبال (شورت استاپ) بود تصمیم گرفت شروع نکرده از سافتبال کناره گیری کند موضوعیست که ما بزودی به آن خواهیم پرداخت ولی‌ قبل از آن بیائید با زهرا آشنا شویم...

۳۰ سوال از زهرأ موسوی
 1چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟1386.هندبال کار میکردم مربی هندبالم تو تیم بیسبال بوشهر بود بعد یه چند تایی از مارو آشنا کردن با سافت بال(14 سالگی شروع کردم) 
2اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟خانم نجمه حسینی  
3پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟پیچریم میکردم ولی پست اصلی شرت استاپ بود.آره دوس داشتم و دارم 
4ورزش محبوب دیگت چیه؟اسکیت ،دوچرخه سواری، کارتینگ ،فوتبال، هندبال و........ 
5اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟   تهران 
6 سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟از همون سال در کشوری حضور داشتم (1387) اردو تیم ملی جوانان دعوت و انتخاب شدم در پست شرت استاپ در مسابقات آسیایی شرکت کردم ، در همه بازی ها هم فیکس بودم اردو تیم ملی امسال دعوت شدم ولی نرفتم 
7بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟اگه ادامه می دادم با وجود سن و موقعیتم شاید بهترین می شدم،همونجوری که هاجر عبدالحمید(مربی تیم ملی) گفت! 
8اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ سروناز رفیعی، چون بازیکن با اخلاق و با ادبیه،سمیرا بایندریان :چون حس می کنم مثل خودم پر انرژی و شیطونیه 
9اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ طبق آرمان های امام راحل عمل می کردم  کارایی که تا الان نکردن انجام می دادم،این همه تاریخ مسابقاتو عقب نمینداختم!!!(یه مربی خارجی خوب می آوردم و بازی برون مرزی میفرستادم بچه هارو) 
10کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟NY
11شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ شیرین ترین خاطره ها اردو تیم ملی جوانان بود و روزای خوشی که با خانم هاجر داشتم و تجربه هایی که از ایشون کسب کردم(هم فنی هم اخلاقی) 
12  بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ بازی با ژاپن یه توپ هوای باحالی گرفتم و تونستم با پرتاب سرعتیشون یه بت بزنم و اوت شم :دی (البته تو این بازی کسی پاش به بیس یکم نرسید،ژاپن بود دیگه قهرمان!)و بازی با تایلند که بلاخره پامون به هوم پلیت خورد  
13آرزوی بیسبالیت چیه؟هیچی دیگه تموم شد از این آرزوها!!! 
14بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ خانم جهانفر که زحمت زیادی کشید،ولی یه نمه گیر می داد خانم رضوانی هم اوکی بود :دی 
15از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟  انجمن!!!؟؟؟ کین اینا؟!کوشون؟!ها!!! 
16چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)یه کاره راحت: یه مربی خارجی بیارن که فقط از روی فوتو فن بازیکن انتخاب کنه.احساسی هم نباشه،زبون نفهمم باشه :دی(یعنی کسی خامش نکنه)  
17اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ سمیرا فک کنم  
18سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ موقع بتری زهرا موسوی زاده چون از حرکت دست و پاهاش خوشم میومد ،ولی ضرب زدن به پرتابش سخت نبود یه کم حوصله می خواست.موقع پیچری بازیکنای کرج،چون بلندن چه موقع بت بزنن و کجا بزنن 
19تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..کچر:ندا قیاسوند،پیچر:زهرا موسوی زاده،فرست بیس:عالمه زارعی(هم بازیم بود)،سکند بیس :سارا خیاط،شرت استاپ :خودم، ترد بیس:سمیرا. سنتر فیلد:نوشین،لفت فیلد:پروین امیری.رایت فیلد:معصومه موسوی (خواهرم ،سرعتش خوب بود) 
20پایین اینینگ 7، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟پروین امیری ، چون به ضربه هاش اعتماد دارم   
21پایین اینینگ 7، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟ زهرا موسوی زاده پیچ کنه سمت خودم بیاد 
22چرا بیسبال؟ تصادفی!!! 
23تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟ 8 ماه پیش کشیدم کنار (هنوز 17 سالم کامل نبود ولی جا داشتم حالا حالاها!!!) 
24بهترین داور ایران کیه؟  آقای کیوان صفاییان 
25اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟آقایان:مهرداد حاجیان،کیوان صفاییان،امیر بختیاری،امیر خلیق ساکت . بخاطر تجربه و اخلاقشون4تا شد :)پول داشتم هاجرم جا میکردم  
26صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟ 1.کرج 2.تهران 3.اینجام یه تیم خودشو جا کنه دیگه! 
27بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟پروین امیری.زهره صفتی.معصومه خواهرم(خارج سافت بال هم بهترین دوستامن) 
28دلخوری بیسبالیت چیه؟ نداشتن دل خوشی!خودم کشیدم کنار گفتن اخراجش کردیم!!! 
29اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟ فک کنم فقط چهره مادر زادیشون و عوض نمی کردم 
30هر سوالی دوست داری از خودت بکن ... فک میکردی به این زودی کناره گیری کنی؟؟؟

۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

گزارش روند آمادگی زمین بوشهر

- گزارش از بابک مهیمنی آزاد
بعد از اینکه کار تعویض تورهای  زمین  و کوتاه کردن چمن منطقه اینفیلد و مقداری در اوت فیلد انجام شد، پاکسازی و تمیز کردن اطراف زمین نیز تا حدودی بوسیله بازیکنان و مربی تیم بیسبال بوشهر صورت گرفت .همچنین امروز طبق پی گیریها و هماهنگیهایی که آقای سید علی امامزاده ای و آقای اصغر معصومی انجام داده بودند قسمت خاکی اوت فیلد که متاسفانه از چمن در آن  خبری نیست کامل تیغ زده شد و بعد از یک آب پاشی حسابی  قرار است امروز بعد از ظهر و یا فردا قسمتهای تیغ خورده و آب پاشی شده به وسیله غلتک صاف شود و بعد از سفت شدن، برای بازی مهیا و آماده شود . همچنین قرار شده مسیر بین بیسها همه خاک آجر شود،  که این کار هم  روز شنبه انجام خواهد شد. بزودی عکس زمین آماده شده را هم برایتان خواهیم گذاشت.

مصاحبه کوتاه با علی‌ امامزاده‌ای به بهانه مسابقات لیگ جنوب




عکس از مرتضی‌ رحمانی فرد


- گزارش از بابک مهیمنی آزاد

در فاصله یک هفته مانده به مسابقات لیگ جنوب صحبت کوتاهی داریم با مربی نام آشنا تیم بیسبال بوشهر آقای سید علی امامزاده ای . مربی که تا به الان کارنامه قابل قبول و درخشانی داشته . سلام عرض میکنیم خدمت آقای امامزاده ای 
منم عرض سلام دارم خدمت همه دوستان خصوصا" بیسبالی های عزیز کشور. 
آقای امامزاده ای
مسابقات لیگ جنوب چه زمانی و به چه صورت شروع و ادامه پیدا میکنه ؟
مسابقات از روز جمعه مورخه 4/9/90 به میزبانی بوشهر شروع و با توجه به کمبود زمان بصورت رفت و برگشت برگزار میشود و بمدت 3 روز بطول می انجامد
* چند تیم مسابقات لیگ جنوب  شرکت میکنند ؟
تیمهای بوشهر و کرمان و بندرعباس در لیگ حضور دارند و تیمهای اصفهان و یزد متاسفانه انصراف دادند
* چه شناختی نسبت به این دو تیم دارید ؟
روی هر دو تیم شناخت کامل داریم و بازیهای آنها رو آنالیز کردیم و برای رویاروئی با هر دوتیم آماده و برنامه داریم
*بنظر شما با چند درصد آمادگی وارد  مسابقات لیگ شدند ؟
خب هیچ تیمی بدون آمادگی وارد مسابقات نمیشه و این جریان در مورد این دو تیم هم صدق میکنه
* تیم بیسبال انجمن ورزشی استان بوشهر الان در چه وضعیتی بسر میبرد ؟
خوشبختانه تیم از نظر آمادگی در وضعیت خوبی بسر میبرد. هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی و روانی و با توجه به زمان خوبی که در اختیار داشتیم کاملا" روی تمام موضوعات کار کردیم و تغیرات و تمهیدات لازم رو توی این زمان انجام دادیم
* به چند درصد آمادگی رسیدید ؟
تقریبا" به 85%
* بازیکن مصدوم و بازیکنی که به مسابقات لیگ نرسیده دارید ؟
خوشبختانه مصدوم نداریم
* چه شناختی از تیم بندعباس دارید و بنظر شما میتونه برای تیمتون دردسر ساز و مشکل ساز بشه؟
هیچ تیمی رو دست کم نمیگیریم . هیچ تیمی رو . با تمام قدرت پا به مسابقات لیگ میزاریم . ما دو بازی دوستانه با بندرعباس انجام دادیم . تیم بندرعباس تیم خوب و آینده داری هستش که اگر یک مربی خوب و امکانات لازم در اختیار داشته باشه خیلی زود و سریع رشد میکنه و به یک تیم مطرح و مدعی تبدیل میشه
* تیم کرمان رو چطوری میبینید ؟
کرمان ؟؟؟؟ با توجه به حضور بازیکنان قدیمی در تیم
* چه برنامه ای برای رویاروئی با این دو تیم دارید ؟
محکم و با قدرت با هر دو تیم بازی میکنیم و البته با هر تیم با روش و برنامه ریزی خواص خودش
*هدف اصلی توی لیگ جنوب و بنظرتون چه مقامی رو کسب میکنید ؟
فقط قهرمانی  و جز این چیزی ما رو راضی نمیکنه
* اگر به فینال مسابقات لیگ کشور رسیدید فکر میکنید تیم مقابل شما در فینال کیست ؟ و چه برنامه ای برای فینال دارید ؟
خیلی دوس دارم با تیم البرز در فینال مسابقات لیگ کشور باشیم . بازیهای ما همیشه جذاب و پر هیجان بوده . برنامه ریزی خاصی روی نوعی پیچ دارم و یک سبک بازی جدید و متفاوت برای رویاروئی با این تیم .
* فکر میکنید چه مقامی رو در مسابقات لیگ کشور کسب کنید ؟
فقط و فقط به قهرمانی در لیگ فکر میکنیم . انشاءالله
* فینال مسابقات کی و کجا برگزار میشه ؟
فینال در اردیبهشت سال 91 در ورزشگاه اختصاصی کرج برگزار میشه و با تیم قهرمان ( البرز ) و نایب قهرمان ( گیلان ) لیگ شمال و دو تیمی که از لیگ جنوب میاد بالا
* برنامه و هدفی هم برای قهرمانی کشور دارید ؟
شرکت و حضور پر قدرت در این مسابقات  و دفاع از مقام قهرمانی سال قبل . مسابقات قهرمانی کشور خیلی فرق داره با مسابقات لیگ کشور و شرایط خواص خودش رو داره . تعداد بازیها بیشتره در مدت زمان کمتر و فشار روی تیمهایی  که بنیه بازیکن کمتری دارن میاد . و نتیجه ها غیر قابل پیشبینی هستن . پس هیچ کدوم رو نباید دست کم گرفت و با هر تیمی به سبک متفاوت باید بازی کرد
* بنظرتون فینال لیگ کشور کدوم تیمها هستن ؟ و اگر بوشهر فینالیست بشه دوس دارید با کدوم تیم کشور روبرو بشید ؟
اصلا" نمیشه پیش بینی کرد از الان . بامید خدا اگر ما فینالیست شدیم  باز هم تهران
* نتیجه لیگ جنوب ؟
لیگ جنوب تا حدود زیادی مشخص شده هستش . بوشهر و کرمان .
* صحبت پایانی آقای امامزاده ای .
آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه بازیکنان و مربیان کشور دارم

عکسهای فراموش شده: پیشکسوتها

محمد طرفه نژاد (اصفهان)
نیما باقری نیا (اصفهان)

امیر حسین حیدری جم (تهران)
قاسم بختیاری لقب و عباس گرانبها (بوشهر)

امیر همایون حیدری جم و مجید ستاری (تهران/البرز)

۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

فرق یک "تیم" با "۲۰ نفر بازیکن" ...

عکس از مرتضی‌ رحمانی فرد
امروز توی بلاگ یکی‌ از دوستان  گزارشی دیدم که نیشم تا بناگوش باز شد ... این گزارش کوتاه بود ... فقط شامل چند عکس از مراحل آماده سازی زمین بوشهر بود ولی‌ همون چند تا عکس گویای همه چیز بود. یک "تیم" بجای دست روی دست گذاشتن و قر زدن، خودش دست به کار شده بود و داشت زمینشو ترمیم میکرد ... بی‌ دلیل نیست که بوشهر قهرمان کشور است.
کی‌ دیگه میخواد قهرمان بشه؟ دستشو بالا کنه بهش یاد بدم ... نه نمیخواد ... فقط به عکس‌ها نگاه کنه ... بوشهریها راهشو بلدند! ... پیروزی یک عادته و مقدماتش قبل از اینکه داور بگه "پلی بال" شروع میشه ...