استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

آقای طاهریان ... موفقیت لیگ مهمتر از موفقیت یک تیم است!




امروز ‌ای -میلی از ملیپوش وبلاگنویس خوبمون آقای طاهریان دریافت کردم. مضمون ای- میل همان است که در بلاگ   ایشان درج شده. از آنجایی که ساختار  لیگ شمال و جنوب به پیشنهاد من بدین صورت طراحی‌ شد، جای خودم میدانم که توضیحاتی‌ در مورد علل این طراحی به آقای طاهریان و دیگر دوستان که ممکن است برایشان ابهاماتی وجود داشته باشد بیان کنم.

همانطور که میدانید تقسیم بندی لیگ به شمال و جنوب بیش از هر چیز زائیده مشکلات مالی‌ تیمها و نبود بودجه کافی‌ برای حمل و نقل تیمها به شهرهای دور بود. توجه داشته باشید که یکی‌ از دلایلی که لیگ شمال با تمام مشکلاتش بالاخره به پایان رسید همین نزدیکی‌ راه برای تقریبا همه تیمها بود. اگر این مسابقات که عملا در ۳ مرحله انجام شد مثلا در بوشهر انجام میشد مطمئناً چندین تیم به دلیل مسائل مالی‌ انصراف میدادند. بنابر این، مساله تقسیمبندی تیمها برای شرکت کردن بعضی‌ تیمها از جمله البرز جنبه حیاتی‌ دارد.

دلیل دیگر این ساختار ایجاد رقابت در منطقه میباشد. نتایج بسیار نزدیک مسابقات لیگ شمال حاکی از موفقیت در این امر است. رقابتی‌ که در حال حاضر بین ۴ تیم البرز، گیلان، سمنان و قم وجود دارد مسلما در بالا بردن سطح بازیهای این تیمها مؤثر خواهد بود. این رقابت در بازیهای دوستانه‌ای که بین این تیمها قبل از مسابقات انجام شد نیز مشهود بود. 

از طرفی‌، از قبل مشخص بودن تیمهای همگروه در بازیهای فصلی و همچنین فاصله‌ای که بین مسابقات فصلی لیگ شمال و جنوب و پلی آف وجود دارد این امکان را به تیمها خواهد داد تا بتوانند خودرا برای حریفهای از پیش مشخص خود کاملا آماده کنند و برای بازیهای خود برنامه داشته باشند.متأسفانه این امکان بدلیل رسم احمقانه قرعه کشی‌ شب قبل از مسابقات در سالهای گذشته هیچگاه برای مربیان فراهم نبود و آنها می‌بایست بدون اطلاع از حریفان راه مقابله با آنها را پیدا میکردند.

اینکه لیگ جنوب به مراتب از لیگ شمال ضعیفتر است بر هیچکس پوشیده نیست. ولی‌ نباید آینده بیسبال کشور و بخصوص این لیگ را فدای امسال کنیم. تیم اصفهان از سال آینده در مسابقات شرکت خواهد کرد و با آشنایی که از ورزش اصفهان دارم مطمئن هستم که سال آینده تیم اصفهان تیم مقتدری خواهد بود. یزد نیز سال آینده به لیگ جنوب اضافه خواهد شد. این تیمها بواسطه رقابتی‌ که بینشان ایجاد خواهد شد بزودی از نظر سطح بازی به هم نزدیک خواهند شد. نمونه بارز این موضوع را شما میتوانید در لیگ امریکن شرق در آمریکا مشاهده کنید. با وجود تیمهایی مانند نیو یورک و بوستون تیمی مثل تمپا که تازه به لیگ پیوسته بود شانسی‌ برای بالا آمدن نداشت و چندین سال در ته جدول دست و پا زد ...اگر به این تیم در ۲-۳ سال اخیر نگاه کنید می‌بینید که با وجود اینکه نصف نیو یورک و بوستون خرج نمیکند ولی‌ تیمش نه تنها با آنها رقابت تنگاتنگی دارد بلکه در مقطع‌های مختلف منجر به حذف این تیمها نیزشده.

خارج از موضوعاتی که ذکر شد درخواست دوستمان آقای طاهریان واقعا خارج از عرف میباشد. اینکه شما بازیها را انجام دهید و بعد از نتیجه نگرفتن به دنبال عوض کردن قوانین باشید بدعت بدی خواهد بود.

در راستای برنامه تبلیغاتی من برای جا انداختن فرهنگ ورزش قهرمانی و خصوصأ بیسبال به یک نکته دیگر باید اشاره کنم (گر چه میدانم که دارم دشمن تراشی می‌کنم ولی‌ اگر سکوت کنم به خود رسول که جوان و آینده دار است خیانت کردم!) ... تیمی که تا نیم فصل قهرمان است و در پایان فصل حذف میشود هیچ کس و هیچ چیز را برای ملامت کردن بجز خودش ندارد ... هیچ حقی‌ از کسی‌ خورده نشده ... دلایل حذف سمنان تمرین نداشتن بود نه تقسیمبندی لیگ. اگر میخواهید به جایگاهی‌ که مدعی آن هستید برسید یک نگاه در آینه بیندازید ... دشمنی که حقتان را می‌خورد خواهید دید!