استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

چرا‌ها و چطورهای لیگ جنوب


مسابقات لیگ جنوب هم علیرغم تمام حرف و حدیث‌هایی‌ که در مورد برگزار نشدنش شنیده میشد با همّت بوشهریها به نحو احسنت برگزار شد. نه زمین "نیازمند به رسیدگی" نادری، نه باران، و نه سه تیم بودن، هیچ کدام نتوانست از شور و هیجان این بازیها کم کند.
از آنجایی که من برای این مسابقات به بوشهر رفته بودم و وایمکس هم در جایی که ما بودیم جواب نمی‌داد من نتوانستم نتایج را در موقع مناسب برای شما روی بلاگ بگذارم. از طرفی‌  احتمالا تا به حال از تمام نتایج در بلاگ‌های مختلف آگاه شدید بنابرین پرداختن به نتایج در اینجا تکرار مکررات خواهد بود. بیائید حالا که از "چه شدها" آگاه شدید به "چرا ها" و "چطورها"بپردازیم.


کرمان ۱۰ بوشهر ۹ ... چرا؟
استخوانبندی اصلی‌ تیم بوشهر بسیار جوان است. به همین دلیل اگر تیمی موفق شود در اوایل بازی با اختلاف جلو بیفتد و کنترل بازی را در دست بگیرد شکست تیم بوشهر دور از دسترس نیست. کرمان با درخشش هادی علینقی که به نظر من در حال حاضر از دوران اوجش هم بهتر بازی می‌کند و پیچر این تیم حسین رحیم آبادی که اِسلِروهایش به زیبایی گوشه‌های استریک زون را میزد این کار را انجام داد. در طرف مقابل باژوند جوان که با کمی‌ تجربه و اعتماد به نفس بیشتر میتواند یکی‌ از بهترین پیچرهای این کشور شود برای بوشهر بازی را بسیار لرزان شروع کرد. اگر چه بعد از اینکه موتورش گرم شد توانست بوشهر را تا مساوی شدن در بازی نگه دارد ولی‌ این شانس را به کرمان داد تا خود را باور کند و با اعتماد به نفس روبروی مدافع عنوان قهرمانی به بازی ادامه دهد. درست است که ران برنده در پایین اینینگ ۹ بر روی اشتباه فردی اتفاق افتاد ولی‌ در کلّ بوشهر در این بازی بعد از عقب افتادن در اینینگ اول هیچگاه مانند یک قهرمان بازی نکرد.


 لحظه ها

 پایین اینینگ ۹ ... ۲ اوت... بیس‌ها پر ... بوشهر ۹ کرمان ۸ ... محسن هنرپیشه پیچر برای بوشهر ... حسین رحیم آبادی (پیچر کرمان) در بترز باکس برای کرمان ... اسکور ثبت شده:  ای۷ (اِرور لفت فیلد! )
-کلیپ از نیما وقاری


هرمزگان ... چطور بازی کرد؟
هرمزگان کاملا با آن حریف دست و پا بسته‌ای که اکثر ما در نظر داشتم فرق داشت. این تیم بسیار خوب بت می‌کند. شاید بشود آنها را با سمنان مقایسه کرد.
یعقوب حسن زاده سنترفیلد این تیم شباهت بسیاری به جلیل چنگیزی در روزهای اوجش دارد. یعقوب از چنگیزی بلندتر است و ضرب دست فوق‌العاده‌ای دارد، بسیار عالی‌ بت می‌کند و اکثر توپ‌هایش راه خود را به ته اوتفیلد پیدا می‌کند. یعقوب همچنین  تمام توپ‌های سنترفیلد را هم جمع می‌کند. بدون شک یعقوب پدیده این مسابقات بود و با کمی‌ آموزش و تجربه میتواند به آسانی راه خود را به تیم ملی‌ پیدا کند.
هرمزگان یک بار در مقابل کرمان و یک بار در مقابل بوشهر در چندین اینینگ اولیه از حریف پیش بود. حتا در بازی با بوشهر، علی‌ امامزاده‌ای را مجبور کرد تا هنگامی که هرمزگان ۴-۰ جلو بود امیر بختیاری آس تیم خود را به میدان بیاورد تا تیمش را از دادن رانهای بیشتر نجات دهد.
چیزی که باعث شکست هرمزگان شد فیلدینگ بسیار ضعیف، و بی‌تجربگی و عدم آشنایی به تاکتیک‌های بازی بود که تمام این عیوب با زمان درست خواهد شد.
با اضافه شدن اصفهان به این لیگ و یک سال تجربه و آموزش برای تیم هرمزگان، هیچ فرقی‌ بین لیگ شمال و جنوب از نظر کیفیت نخواهد بود.
 

بوشهر ۱۶ کرمان ۲ ... چرا باید از بوشهر ترسید؟
همانطور که قبلا اشاره کردم بوشهر تیم جوانیست و مانند تمام تیمهای جوان دیگر انرژی خود را از روحیه‌اش می‌گیرد ... اگر در اینینگ‌های اولیه این روحیه را از آنها گرفتید، شکست آنها شدنیست، ولی‌ آن روی سکه این است که اگر این روحیه را به آنها دادید دیگر دنبالشان دویدن فایده‌ای ندارد چون احتمالا به آنها نمی‌رسید.
اینجاست که امیر بختیاری وارد میشود. به نظر میاید که بختیاری و این تیم از یکدیگر انرژی میگیرند ... وقتی‌ بختیاری خوب پیچ می‌کند (که اکثر اوقات است) این تیم فرصت پیدا می‌کند تا از تمام ابزارهایش استفاده کرده از حریف پیشی‌ بگیرد و آن روحیه لازم را برای تمام کردن حریف به دست آورد. امیر هیچگاه اینینگ بزرگ که مهمترین عامل تضعیف روحیه است به حریف نمیدهد. او بوشهر را آنقدر در بازی نگه میدارد تا روحیه لازم را پیدا کند.
در بازی دوم غیبت محسوس هادی علینقی مصدوم و وجود امیر بختیاری تمام روحیه لازم را به بوشهر داد تا جلو بیفتد و هیچگاه به عقب نگاه نکند. بوشهر با روحیه هر کاری که دوست داشت با کرمان کرد ... از طرفی‌ حسین رحیم آبادی خسته که هنوز اِسلِروهایش گوشه‌های هوم پلیت را میزد نتوانست دوام بیاورد و به فستبال هایی نه چندان فست روی آورد که بوشهریها با کمال میل این پیچ‌ها را به اوتفیولد واریز کردند.
 در کلّ میتوان گفت بازی خوب سه تیم بوشهر، کرمان و هرمزگان تا حد زیادی باید منتقدین لیگ جنوب را ساکت کرده باشد، اگر چه شرکت اصفهان زیبایی این بازیها را دو چندان میکرد.



کرمان ۱۸ هرمزگان ۳

کرمان ۲۲ هرمزگان ۷

کرمان ۱۰ بوشهر ۹

بوشهر ۱۶ کرمان ۲

بوشهر ۱۶ هرمزگان ۶

بوشهر ۱۵ هرمزگان ۱


بوشهر ۳ برد ۱ باخت (قهرمان لیگ جنوب)
کرمان ۳ برد ۱ باخت
هرمزگان ۰ برد ۴ باخت

 بوشهر و کرمان به مرحله بعد راه یافتند و به مصاف البرز و گیلان خواهند رفت.