استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

کرمان رفت و برگشت؟



بعد از ظهر امروز جلسه دیگری از سلسله جلسات هفتگی فدراسیون با حضور آقای عاصمی و آقای صفاییان، رئیس و دبیر انجمن، و مشاورین و روسای کمیته‌ها پیرامون تورنمنت دوستانه با حضور افغانستان وهمچنین مسابقات لیگ جنوب برگزار شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که از آنجایی که زمان برای برگزاری مسابقات لیگ جنوب بطور رفت و برگشت بسیار کم میباشد و همچنین انصراف یک و شاید ۲ تیم از بازی در لیگ جنوب در سال جاری، کلّ مسابقات رفت و برگشت یکجا و به عبارتی در یک نوبت برگزار شود. بدین صورت که  تیمها بجای ۱ بازی رفت، هر دو بازی رفت و برگشت را در حدود ۵-۶ روز بطور متمرکز انجام میدهند. این کار هم هزینه کمتری برای تیمها داشته،هم تکلیف لیگ را هم قبل از مسابقه با افغانستان مشخص می‌کند.

یکی‌ از اتفاقاتی که باعث این تصمیم شد، انصراف تیم اصفهان و کم شدن تعداد تیمها بود. ظاهراً تیم جوان اصفهان خود را هنوز آماده برای این مسابقات نمی‌بیند و قصد دارد تا با مسابقات دوستانه و تمرین مداوم با قدرت هر چه تمامتر در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند.

از طرفی‌ یزد هم به دلایل نامعلومی شاید شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را برای اولین تجربه‌اش به رقابت در لیگ جنوب ترجیح بدهد. یزد هنوز رسما انصراف نداده است ولی‌ زمزمه‌های این تصمیم شنیده میشود.

با انصراف ایندو تیم، تیمهای کرمان، بوشهر و هرمزگان ۳ تیم باقیمانده لیگ جنوب میباشند که به صورت رفت و برگشت (هر تیم جمعا ۴ بازی) بازیهای خودرا بین ۲۵ آبان تا نهایتاً ۱ آذر "شروع" خواهند کرد. این مسابقات به احتمال خیلی‌ زیاد در کرمان (فردا معلوم میشود) برگزار خواهد شد و ۲ تیم اول و دوم به مصاف البرز و گیلان، قهرمان و نایب قهرمان لیگ شمال خواهند رفت. دبیر انجمن اطمینان داد که این بازیها قبل از بازیهای افغانستان برگزار خواهد شد تا کادر فنی‌ تیم ملی‌ فرصت دیدن بازیکنان لیگ جنوب را داشته باشد. همچنین قرار شد دور دوم مسابقات لیگ با حضور قهرمانان و نایب قهرمانان شمال و جنوب سال آینده در اردیبهشت ماه برگزار شود. این تصمیم بیشتر بخاطر کمبود زمان کافی‌ در ۴ ماه آخر سال برای برگزاری مسابقات لیگ جنوب، تورنمنت افغانستان و قهرمانی کشور گرفته شد.

و اما افغانستان ... در شرایطی که ۱۰۰۱ برنامه، از خرید بیس نو و دیگر وسایل برای این مسابقات گرفته تا برنامه ریزی برای اسکان و تشریفات افغانها و زمین و داور و مربی‌ ... و غیره، برای این مسابقات ریخته شده، هنوز نامه رسمی‌ رئیس فدراسیون افغانستان به دست انجمن نرسیده. این موضوع بخاطر سفر ایشان به دوبی میباشد و قرار است بعد از بازگشت ایشان(فردا) فرستاده شود. به گفته رئیس فدراسیون بیسبال افغانستان، تیم وی که در رنکینگ جهانی‌ در رده سی‌ و ششم قرار دارد در حال حاضر در قندهار در حال تمرین برای آمادگی در این مسابقات است.