استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

۳۰ سوال از سارا خیاط ... آرزوی هر مربی‌

اگر از هر کدام از بازیکنان تیم البرز بپرسید که با کدام بازیکن تیم نزدیک هستند و احساس راحتی‌ میکنند، به احتمال زیاد سارا خیاط را جزو ۳ نفر اول لیست ایشان خواهید دید. سارا نمونه کامل یک بازیکن تیمیست که آرزوی هر مربی‌ میباشد. به سارا هر پستی بگویید، بدون بحث و قر زدن، بازی می‌کند، هر جا تو لاین- آپ بگویید همانجا خواهد زد ، بگویید بانت کن، بانت می‌کند، بگویید بزن، میزند. اگر توی لاین- آپ باشد، صد در صد انرژیش را که کم هم نیست برایت صرف می‌کند، اگر تو لاین- آپ نباشد، روی نیمکت هم تیمیهاشو با انرژی خاصی‌ تشویق خواهد کرد یا اگر لازم باشد مثل بازیهای بندر عباس تلفنچی تیم میشود تا مربی‌ تیم بتواند با موبایل دستوراتش را به تیم برساند ... حتا وقتی‌ مربی‌ تیمش بخاطر مصلحت‌هایی‌ در عین شایستگی به او بازی نمیدهد، بازهم چیزی نمی‌گوید و با همان احترام و لبخند همیشه‌گیش با همه برخورد می‌کند . شاید خود سارا هم متوجه ارزشش در یک تیم نباشد، ولی‌ هر کسی‌ مربی‌ بوده است، میداند که چقدر این تیپ بازیکنان در موفقیت تیم مؤثر هستند. اگر من ۱۸ سارا خیاط  در تیم البرز داشتم به جرأت می‌توانستم بگویم که تا سال ۲۰۲۰، هر سال تیم بانوان البرز قهرمان کشور میشد.


۳۰سوال از سارا خیاط

۱- چه سالی‌ و چه جوری  سافت بال را شروع کردی؟سال 86 و توسط  دوستان هم دانشکده ایم در دانشگاه شریعتی با سافتبال آشنا شدم و به اصرار خانم نوشین کامجو وارد این رشته شدم.
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟آقای امیر همایون حیدری جم به همراه آقای بابک میرزائیان
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟Second base   بله بسیار راحتم
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟شنا
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟هیچ تیم دیگه ای ، واقعاً دلم نمی خواهد برای تیم دیگه ای بازی کنم
 ۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟نمی دونم اون دوره دعوت اردوی تیم ملی زمان سارا هیلیر هم حساب هست یا نه؟ با اون می شه دوبار دعوت و هیچ بازی
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟بدون هیچ شکی سمیرا بایندریان هم تیمی عزیز خودم
 ۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟الهام حسینی بازیکن تیم تهران
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال/ سافت بال بودی چکار برای  سافت بال میکردی؟به نظر من مهمترین کاری که شاید بتوانم انجام بدم ایجاد انگیزه در بچه های قدیمی و استعداد یابی برای آوردن بازیکنان جدید باشه که سعی می کنم این کار را با آوردن مربیان با تجربه خارجی و برگزاری کلاس های مربیگری سافتبال  و اجرای منظم مسابقات لیگ ، قهرمان کشوری و اعزام برای مسابقات برون مرزی به انجام برسونم. هر وقت رئیس شدم دوست دارم یه هیئتی از دلسوزان این ورزش رو برای مشورت و نظارت بر اجرای کارها  در کنار خودم داشته باشم تا ازشون کمک بگیرم.
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟میجر لیگم کجا بود ؟؟؟ کلاً نمی دونم 
 ۱۱- شیرین‌ترین خاطره  سافت بالیت چی‌ بود؟قهرمانی در  مسابقا ت قهرمان کشوری 89 در بندر عباس
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟دقیقاً اصلاً یادم نمی آید ، کلاً خیلی مفید هستم برای همین یادم نمی آید
 ۱۳- آرزوی  سافت بالیت چیه؟تیم ملی سافتبال به جایی برسه که همه سر و دست بشکنن باهاش بازی کنن و تیم ما رو دعوت کنن و ما ناز کنیم( یه جورایی توهمه)
۱۴ - بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟والا چی بگم یه دونه که از اول بیشتر نبود اونم آقای یزدی بود برای همین نمی تونم خیلی مقایسه کنم
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ من شناخت جامعی از انجمن ندارم اما برا ساس کارنامه اونها تو این یک سال گذشته می تونم بگم نه، چون مدیریت ضعیف باعث شد بچه ها از اعزام باز بمانند، قرار بود ما لیگ داشته باشیم که معلوم نیست اصلاً چی شد، بچه های تیم ما اون یه ذره انگیزه ای هم که داشتن کلاً از بین رفته، اما می شنوم که قول هایی داده شده اگه عملی بشه خیلی خوبه اما این اگه خودش خیلی مهمه اگه.............
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)بر اساس آمار آخرین مسابقات (بهترین ها در هر تیم بر اساس آمار)
۱۷ - اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟طوبی تیم خورموج فامیلش و نمی دونم
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟زهرا موسوی زاده پیچر تیم تهران نمی دونم چرا ولی اون اوایل خیلی از پیچاش می ترسیدم
 ۱۹- تیم رویایی سافت بال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..1بیس: سمیرا باقرپور ، 2 بیس: طوبی خورموج، 3 بیس: 3بیس تیم مشهد اسمش و یادم نیست،  شورت استاپ: سمیرا بایندریان ، کچر: ندا غیاثوند، پیچر: نگار نوذری پور، لفت فیلد: تارا حیدری جم ، سنتر فیلد : نوشین کامجو رایت فیلد :  تو ذهنم نیست 
  ۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟سمیرا باقر پور زمانی که در اوج بود، چون بازی خوبش تو دوره ی سوم مسابقات باعث شده همیشه یه حس خوب نسبت به بت زدنش داشته باشم و هر وقت بت و می گرفت دستش منتظر homerun بودم.
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟پیچرامون  می زنند سمیرا رانر 2 به 3 را تگ می کنه میفرسته برای ندا ، ران نمیدیم 2 تا اوت هم میگیریم
  ۲۲-چرا سافت بال؟چرا که نه؟ بازی خارجکی نیست ؟؟ که هستباعث تقویت قوه استدلال و تجزیه تحلیلت نمیشه؟؟ که میشهکلی دوستای خوب پیدا نمی کنی ؟؟؟ که میکنیتن و بدنت کبود و داغون نمیشه ؟؟ که میشه ، دیگه آدم از یه ورزش چی می تونه بخواد آخه
 ۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟من اگه تا حالا بازنشست نشده باشم !!!! هر وقت که خدا بخواد
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟خانم آزاده از اصفهان 
 ۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟من تا حالا همه ی مربیانم و دوست داشتم اگه تیم هم بگیرم می خواهم همشون باشن چون از هر کدوم یه چیز متفاوت یاد گرفتم، آقای حاجیان، آقای حیدری، آقای میرزائیان و آقای رانا 
 ۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟شرمنده من احساسی نظر می دم خیلی تو این مورد منطقی و صادق نمی تونم باشم، البرز حتماً اول، خورموج و تهران  می تونن هر کدوم دوم یا سوم شن
۲۷-بهترین دوستت تو  سافت بال کیه؟نوشین کامجو اول دوست صمیمی من بود بعد دوست سافتبالیم پس میشه دوست صمیمی سافتبالی:)، اما اگه فقط ماله سافتبال و بخوام بگم یه کم سخت میشه چون با همه در یک سطح دوستم و همه رو دوست دارم
 ۲۸- دلخوری  سافت بالیت چیه؟بلا تکلیفی تو این ورزش، هیچ وقت نمی تونی به آینده سافتبال مطمئن باشی
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟سعی می کردم هیچ چیز و عوض نکنم
۳۰- هر سوالی دوست داری از خودت بکن...چرا هر دفعه می خواهی سافت بال و بگذاری کنار دلت نمی آد این کارو بکنی؟