استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

کی‌ بهتر فستبال می‌اندازه کی‌ بهتر اسلایدر؟




افرادی که در میجر لیگ وظیفه شناسایی بازیکنان و یافتن استعداد را دارند اسکائوت (scout) نامیده میشوند. این افراد معمولا به مسابقات دانشگاه ها، لیگ‌های بیسبال کشورهای دیگر و لیگ‌های محلی فرستاده میشوند تا استعدادهای جدید را پیدا کرده به باشگاه معرفی‌ کنند. این یابندگان استعداد معمولا بازیکنان را بر اساس "ابزارهایی" که بازیکن در اختیار دارد می‌سنجند. مثلا اگر بر اوردشان از بازیکنی (غیر پیچر)این باشد که وی "۵ ابزاره" است به این معنی‌ است که این بازیکن ۱- میانگین بتینگ بالایی دارد ۲- قدرتی‌ میزند ۳-سریع میدود ۴-خوب دفاع می‌کند ۵- خوب پرتاب می‌کند ... پیچرها نیز ابزار دارند؛ پیچ هایی که برای اوت کردن بترها بکار میبرند ابزار آنها محسوب میشود.
گفتیم خالی‌ از لطف نخواهد بود (شاید هم خالی‌ از بحث ودرگیری نباشد) اگر ما این ابزارها را در بازیکنان وطنی هم بسنجیم. البته ما چند تا ابزار دیگه هم اضافه می‌کنیم، چون در میجر لیگ بعضی از ابزارها استاندارد هست و بازیکن اگر آنها را نداشته باشد اصلا به میجر لیگ نمیرسد ولی‌ در ایران همان ابزارها جزو امتیازات فرد به حساب میاند.توجه داشته باشید که اینها صرفا نظرات شخصی‌ است و فقط شامل بازیکنان حال حاضر در ایران میشود.

از پیچرها شروع می‌کنیم ...


بهترین فستبال: محمد صفدری (قم)، آبتین نخجوانپور (البرز) 
وقتی‌ صحبت از بهترین فستبال میشود فقط سرعتش مهم نیست. دقت آن و از بالا به پایین بودن آن بسیار مهم است. فستبال هر ۲ این پیچرها سرعت خوبی‌ (در سطح ایران) دارد و پیچشان از بالا به پایین می‌‌باشد که هر چقدر از اهمیت آن صحبت کنم کافی‌ نیست. همچنین دقت فستبالهای این ۲ قابل قبول می‌‌باشد.
پیچرهای قابل ذکر دیگر: رجبعلی برزگر(سمنان)


بهترین چنج آپ: مجید ستاری (البرز)، محسن هنرپیشه (بوشهر)
ستاری نمونه بارز پیچریست که از ابزارهای خود کمال استفاده را میبرد و خود را با شرایط جدیدش وفق میدهد. زمانی‌ هم فستبال ستاری سرعت بیشتری داشت و هم بترها سرعت بتینگ کمتری. با کمتر شدن سرعت فستبال ستاری و بهتر شدن بترها ستاری هم خود را وفق داد و به پرتاب انواع توپ‌های کات دار و همچنین چنج آپ پرداخت. چنج آپ‌های ستاری که در نگاه اول بسیار هوس انگیز به نظر میرسند  جلوی هوم پلیت بنزینشان تمام میشود  و بتر را گول میزنند.  شاید به همین دلیل است که قدیمیترین پیچر ایران هنوز که هنوز است یکی‌ از پایه‌های ثابت بازیهای مهم تیم البرز
است. از طرفی‌ به نظر می‌رسد که تمام پیچ‌های محسن هنرپیشه چنج آپ میباشد یا حداقل جلوی هوم پلت مانند چنج عمل میکنند و می‌میرد در هر صورت  هر چه که هست  سال‌هاست که بترها را دچار مشکل کرده.

بهترین کرو بال: حسن فرهادی (البرز)، آبتین نخجوانپور (البرز)، امیر باژوند (بوشهر)
کروهای فرهادی و نخجوانپور دراپ و حرکت بیشتری نسبت به کرو باژوند دارند ولی‌ کرو باژوند سرعت بیشتری دارد. کرو باژوند(اگر آنرا از آخرین دفعه که دیدم تغییر نداده باشد) یک چیزی بین کرو و اسلایدر است. در هر صورت زدن کروهای هر ۳ پیچر برای بترها مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
پیچرهای قابل ذکر دیگر: امیر بختیاری (بوشهر) ، ابوالفضل امجد (قم)


بهترین اسلایدر: حسن فرهادی(البرز)، حسین عابدینی (سمنان)
بهترین راهی‌ که میشد تواناییهای ایندو را در پرتاب اسلایدر دید تماشای رویارویی ایندو در مقابل هم در بازی رفت و برگشت لیگ شمال بود. در این ۲ بازی عابدینی از یک طرف و فرهادی از طرف دیگر به طرز
فجیعی اعصاب بترهای ۲ تیم را خرد کرده بودند. اسلایدر پیچ غالب عابدینی میباشد در حالی‌ که فرهادی عمدتا برای غافلگیر کردن آنرا روی استریک سوم میاندازد.
پیچرهای قابل ذکر دیگر: احمد رانگا(گیلان)


بهترین ناکل بال: محمد تهرانی (البرز)
از آنجایی که تهرانی تنها پیچری است که تا آنجا که من میدانم ناکلمیاندازد،
شاید بهتر باشد "بهترین ناکل" را با "تنها ناکل" جایگزین کنیم ... در وصف ناکل بال تهرانی باید گفت که وقتی‌ رو فرم باشه نه بتر، نه کچر و نه حتا خودش می‌دونه توپش کجا خواهد رفت!

بهترین کنترل: ابوالفضل امجد (قم)، محسن هنرپیشه (بوشهر)، جلال چنگیزی (سمنان)
وقتی‌ رو فرم هستند این سه پیچر مثل ماشین پیچ می‌مونند!


بهترین حرکت پیک آف: ابوالفضل امجد (قم)، امیر خلیق (گیلان)
حرکت پیک آف ایندو خصوصأ به بیس یک چنان صاعقه وار سریع هست  که من بهترین رانرهامون را هم با ترس میفرستم بیس بدزدند.


خونسردترین پیچر: محسن هنرپیشه (بوشهر)، ابوالفضل امجد ( قم)
به نظر میاد این دو پیچر قدیمی‌ به جای خون داغ، آب یخ تو رگ‌هاشون هست. اصلا معنی‌ استرس را نمیدونند.
پیچرهای قابل ذکر: رجب علی‌ برزگر (سمنان)، امیر بختیاری(بوشهر) ... البته به نظر میاد امیر استرس را داره ولی‌ به خوبی‌ پنهانش میکنه. پیچ کردن امیر منو همیشه یاد اردک‌های که در دریاچه شنا میکنند میندازه ... در ظاهر به آرامی و در آرامش کامل دارند شنا میکنند ولی‌ اگر بری زیر آب میبینی‌ مثل قایق موتوری با سرعت دارند پا میزنند و این آرامش فقط ظاهریست.


باهوشترین پیچر: امیر بختیاری (بوشهر)، آبتین نخجوانپور(البرز)، مجید ستاری(البرز)
بختیاری همیشه بازیکن باهوشی بود، چه وقتی‌ اوتفیلد بازی میکرد چه بعد که پیچر شد. هر دفعه بازیشو دیدم به نظر می‌اومد که برای بازیش نقشه داشت و الکی‌ پرتاب نمیکرد. آبتین هم که از ۶ ماهگی تو زمین بیسبال غلط میزده (شوخی‌) ... و علیرغم جوانیش یکی‌ از باتجربه‌ترین بازیکنان ایرانه... همچنین چون کچر هم بازی میکنه کاملا می‌دونه که باید برای هر بترنقشه داشت. مجید ستاری هم که ۱۰۰۰ ساله داره بازی میکنه ... کمتر شرایطی پیش میاد که بهش برخورد نکرده باشه و ندونه چیکار کنه.
پیچرهای قابل ذکر دیگر: امیر خلیق (گیلان)، ابوالفضل امجد (قم)
، حسن فرهادی(البرز)


بهترین پیچر دفاعی (فیلدینگ): امیر خلیق (گیلان)، آبتین نخجوانپور (البرز)
از آنجایی که هردو اینها در زمین هم بازی میکنند جفتشون به فیلدینگ کاملا وارد هستند.


همانطور که گفتم اینها صرفا نظرات شخصی‌ من است و از آنجایی که بازیهای زیادی از تیمهای دیگه در طول سال نمی‌بینم ممکن است افرادی را در این لیست جا انداخته باشم. در هر صورت شما میتوانید با اظهار نظرهای خودتون این افراد را به ما معرفی‌ کنید.


 بزودی بهترین ابزارها را در بترها و فیلدرها هم تجزیه تحلیل می‌کنیم.