استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

۳۰ سوال از علیرضا ال آقا ... پیشکسوت بیسبال و ملیپوش سابق تیم تهران

علیرضا آل آقا را بازیکنان نسل جدید احتمالا نمیشناسند ولی‌ قدیمی‌ترها که سالها علیرضا را در اوتفیلد تهران و تیم ملی‌ بیسبال و حتا تیم ملی‌ سافتبال آقایان ایران دیده اند میتوانند به تسلط وی در بازی در اوتفیلد و کنترل بت خوب او شهادت دهند. علیرغم اینکه علیرضا سرعت یک سنترفیلدر کلاسیک را نداشت اما به واسطه جایگیری صحیح و خواندن سریع سرعت و جهت توپ‌های هوایی، با تسلط کامل سالها از سنترفیلد تهران محافظت کرد.
 
۳۰ سوال از علیرضا
آل آقا
۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
ـ 1375، از طریق دوستان از وجود این رشته جذاب خبردار شدم .
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟ـ در ابتدا چند ماهی زیر نظر آقای کامیار حاج قاسمی مبانی باز رو آموختم اما خیلی زود به عضویت تیم تهران در آمدم و ادامه راه و با جناب آقای مهرداد حاجیان طی کردم .
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟ـ سنترفیلد، لفت فیلد، رایت فیلد، سکند بیسد
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ـ فوتبال، تنیس، بدمینتون، والیبال ، شنا. خلاصه هر چیزی که تحرک داشته باشه.
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ـ در ایران فقط یک تیم اونم تیم تهران ، اونم فقط با مربی خوبم جناب حاجیان 
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟ـ بله در طول 12سال بازی بارها به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و عضویت در 2تورنمنت بین المللی بیسبال 1999(هند) وقهرمانی سافتبال آسیا 2003(فیلیپین)
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ـ در طول بازیگری بازیکنان خوب زیادی در کنارم بودن اما فکر می کنم کاملترین بازیکنی که دیدم بابک میرزائیان بود که تقریباً در هر پستی بازی می کنه 
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ـ تا اون زمانی که من بازی می کردم ، اعضای تیم بهترینها بودن و نیازی برای خرید از تیم های دیگر نبود
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
ـ متاسفانه ، بیسبال در طول سالیان مدید ، خیلی مهجور واقع شد هیچ وقت به چشم حرفه ای و پایه به این ورزش دیده نشد. شاید اگر دلسوزیهای جناب حاجیان نبود امروز دیگه از این ورزش تو کشور نبود.
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ـ خیلی پیگیر بازیهای میجر لیگ و بازیکنانش نیستم

۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ـ قهرمانیهای متوالی در تورنمنتها ی کشوری ، بطوری که هیچ تیمی جلودار این تیم تهران نبود
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ـ مسابقه های افتتاحیه تورنمنتها سافتبال مقابل فیلیپین و جائیکه تیم ما خیلی جوون بود و اکثر بچه ها تحت تاثیر جو استادیوم بودن و من در طول 7 سال اینینگ به تنهایی 15 اوت از 21 اوت را گرفتم تقریباً تمام توپها به من ختم می شد
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ـ روزی برسه که بیسبالیها هم مانند فوتبال به حق وحقوق حرفه ای خودشان برسن
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ـ من رئیس هیات خوبی به یاد ندارم. افراد غیره ورزشی که هیچ وقت به فکر ورزشکاران و دفاع از حقوق آنها نبودن 
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ ـ من تا زمانی که بازی می کردم فدراسیون بود و اطلاعاتی از انجمن ندارم
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)ـ شایسته سالاری، تا زمانی که حاجیان مربی باشه مطمئناً انتخاب عادلانه خواهد بود چون تنها معیار ایشون بازی و قدرت فکر و تفکر بازی نه چیزی دیگه 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ـ فکر می کنم تیم ملی به من برسه چون کفشها آویخته شد دور دور جونهاست
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ـ سخت ترین پیچر به نظر من علی ملکی از کرمان بود چون همیشه توپهای ایشون یا به پاهای من می خورد یا به بدنم . خلاصه کلی یادگاری از جای بخیه های توپ همچنان یادگاری از ایشون دارم 
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..ـ یحیی ، مجید، رضا احمدی، بابک میرزائیان، امیرهمایون حیدری ، پیام رضایی ، مهران صادقی ، علی رضا آلاآقا ، مزدک فرهمند
۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟ـ اگر پیچر کرو میندازه ، امیرحسین حیدری ولی اگه پیچر فست میندازه مهران صادقی 
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟ـ مجید پیچ کنه توپ بره سمت بابک
۲۲-چرا بیسبال؟ـ چون بازی فکری و محدودیت سنیش کمتر از سایرورزشهاست 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟ـ تا زمانی که بدرد بازی کردن می خورم 
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟ـ عباس ندایی 
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟ـ مهرداد حاجیان ، کامیار حاج قاسمی و امیرهمایون
 ۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟ـ نظر خاصی ندارم چند وقت بیسبال ایران و دنبال نمی کنم 
۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟ـ امیرهمایون، بابک، پیام ، امیرحسین ، مهران
۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟ـ دلخوری خاصی ندارم چون تا زمانی که بودم بر حساب توقعاتم از بودن در کنار بچه لذت بردم
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟ـ اگه جای آقای حاجیان بودم تا حدودی به بدن سازی بچه نگاه بیشتری داشتم ، ایشون همیشه بهترین تیم رو از نظر تکنیک و هوش دارن اما بدنا معمولاً آسیب می بینه 
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...ـ سوال خاصی نیست و تشکر.