استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

لحظات بیاد ماندنی بیسبال: کرک گیبسون قهرمان ورلد سریز ۱۹۸۸



در ورلد سریز ۱۹۸۸ کرک گیبسون اوتفیلدر تیم داجرز،  بخاطر بیماری ویروسی‌ معده و آسیبدیدگی هر دو پایش در دور اول پلی آف، روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود و قرار نبود که اصلا در مقابل اوکلند بازی کند. اما در بازی اول در حالی‌ که داجرز ۴-۳ در اینینگ ۹ عقب بود و با ۲ اوت یک بازیکن روی بیس ۱ داشت تامی‌ لاسوردا سر مربی‌ داجرز بطور خیلی‌ غیر منتظره‌ای گیبسون را که بطور محسوسی شَل میزد بجای بتری که نوبتش بود به بَتِرز باکس فرستاد. گیبسون در حالی‌ که از یکطرف هَمسترینگ ران چپش کشیده شده بود و از طرفی‌ زانوی راستش باد کرده بود به بترز باکس آمد تا با دنیس اکِرسلی که یکی‌ از بهترین کلوزرهای تاریخ میجر لیگ محسوب میشود روبرو شود.



 اِکرسلی که ۴۵ بازی اوکلند را در آنسال بسته بود به سرعت با ۲ استریک از گیبسون جلو افتاد. پس از آن، دو بال بیرون انداخت به امید اینکه گیبسون گول بخورد و سوینگ کند ولی‌ گیبسون خودش را کنترل کرد و حساب ۲-۲ شد. پنجمین پیچ را گیبسون فول کرد و روی ششمین پیچ که بال بود بازیکن روی بیس یک بیس دو را دزدید ... سپس در حالی‌ که حساب ۳ بال و ۲ استریک بود، گیبسون اسلایدر اِکرسلی را بدون استفاده از پاهای اسیبدیده اش، بصورت غیر مانوسی کاملا با زور بالاتنه، زد و از روی فنس رایتفیلد رد کرد. گیبسون در حالی‌ که شَل میزد بیس‌ها را دور زد و داجرز ۵-۴ پیروز شد. این حرکت جرقّه‌ای بود که باعث شد تیم داجرز با حساب ۴ برد و ۱ باخت کلّ سری مسابقات را ببرد.

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

۳۰ سوال از محمد تهرانی ... تنها پیچری که در ایران "ناکل بال" میاندازد


بطور کلی‌ ۳ نوع بازیکن در تیمهای ورزشی وجود دارد. بازیکنی که استعداد زیاد دارد و سخت هم تمرین می‌کند. این بازیکنها معمولا انگشت شمار هستند و فوق ستاره‌های دنیای ورزش را تشکیل میدهند. دوم بازیکنانی هستند که بسیار با استعداد هستند و روی این استعداد آنچنان تکیه میکنند که حس میکنند به تمرین و کار سخت محتاج نیستند. این بازیکنها معمولا زود محو میشوند و اگر هم ماندنی شوند، هیچگاه استعدادهای بالقوه آنها تبدیل به بالفعل نخواهد شد. سوم بازیکنانی هستند که ممکن است ضرب دست و یا سرعت خوبی‌ نداشته باشند ولی‌ آنها با تمرین سخت و زحمت زیاد و وفق دادن خودشان با شرایط تیم، خود را به حدی میرسانند که برای تیم موثر بوده، احترام مربی‌ و همبازینشان را کسب میکنند.
 محمد تهرانی یکی‌ از این افراد است. محمد شاید آهسته‌ترین فستبال را در بین پیچرهای ایران داشته باشد ولی‌ او با تمرین و کار مداوم یاد گرفته است که چطور برای تیمش موثر باشد. وی تنها کسی‌ است که در ایران ناکل بال میاندازد. پیچی‌ بسیار سخت که یاد گرفتنش‌ بسیار مشقتبار و کلافه کننده است. از آنجایی که کنترل این پیچ بسیار سخت میباشد، محمد بیش از۲ سال در هیچکدام از بازیهای رسمی‌ بکار گرفته نشد. بیشتر افراد بعد از یکسال تمرین و بازی نکردن بی‌خیال بیسبال میشدند ولی‌ محمد نا امید نشد و بالاخره خود را در روتیشن پیچرهای تیم البرز جا داد.  محمد یاد گرفته است که تیم برای بازی دادنش به او دینی ندارد بلکه این  اوست که باید ثابت کند که برای تیم موثر است ... و محمد این کار را کرده است.‌ ای کاش بازیکنان بیشتری اخلاق کاری محمد تهرانی را داشتند.

۳۰ سوال از محمد تهرانی  
۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟ تابستان 79 . برای شنا می رفتم مجموعه کشوری ‏که آقای سیامک عزیزی تیم کوچکی داشتن و تمرین می کردن. به این ورزش علاقمند شدم و این رشته ورزشی را انتخاب کردم.
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟ اول آقای سیامک عزیزی بودن و بعد از تقریباً 3 ماه من را به آقای مهرداد حاجیان معرفی کردن و از آن پس زیر نظر آقای حاجیان این رشته را حرفه ای دنبال کردم.
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟ 1. RF بودم سپس با راهنمایی آقای حاجیان 2B بازی کردم. در حال حاضر حدود 4 سال است پیچری کار میکنم. که در پست پیچری هم راحتر هستم و هم موفق تر.
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ مثل بیشتر ایرانیان فوتبال فقط نگاه میکنم.
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ تا حالا فکر نکردم.
 ۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟ نه. هنوز افتخار بازی در تیم ملی را پیدا نکردم.
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ یحیی الخنسأ.
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ محسن هنرپیشه
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ نمی خوام حرفهایی بزن که فقط حرف باشه. اما این را با جرات می گم نمی گذاشتم بیس بال به دست انسانهای نا کارآمد بیفته . نمی گذاشتم بیس بال در ایران بمیرد.
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ رد ساکس. وکفیلد
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟  قهرمانی کشور کرمان مقابل تیم قم بود. استارت کردم و تا اینینگ 5 همه بتر های تیم مقابل را استراک اوت کردم به شکلیکه کل تیمم از بی تحرکی سرد شدن.
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ جواب سوال 11
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ دیدن وکفیلد از نزدیک.
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ زمانیکه تیم زیر نظر هیئت استان تهران بود آقای ذوالفقاریان. و زمانیکه زیر نظر استان البرز هست آقای یزدی. هر دو نفر واقعا برای بیس بال زحمت کشیدن. مخصوصا آقای یزدی که استادیوم کرج را احداث کرد.
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از چی ؟
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)      با برگزاری پی در پی مسابقات دوستانه و لیگ که هر بازیکن بتواند توانایی های خودش را نشان دهد 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ همه دوستان که دعوت می شن به تیم ملی مورد احترام هستند و من سعی میکنم بدون هیچ حاشیه ای جایگاه خودم را پیدا و حفظ بکنم.
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ پیچر : مهدی میرزابابایی و بتر : کاشف رانا
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..  C = یحیی الخنسأ .... 1B =  مهران صادق موحد .... 2B = امیر همایون حیدری جم .... SS = بابک میرزایی .... 3B = احسان صبا .... LF = مهدی گل محمدی .... CF = سعید بهروزی .... RF = علی رضا آل آقا P = مجید ستاری و سمیر موسوی و حسن فرهادی و امیر حسین حیدری جم ....  DH = برادران رانا
۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟   علی رضا آل آقا . چون در موقعیتی تمرکز و خونسردی خودش را از دست نمی دهد.
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟  حسن فرهادی پیچ کنه. طرف 2B امیر همایون حیدری جم.
۲۲-چرا بیسبال؟  من چندین رشته ورزشی را بازی کردن البته به شکل مبتدی. اما بیس بال از همه‏ی ورزش ها هم شیرین تر است هم هیجال بیش از حدی داره که من لذت می برم.
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟ تا زمانیکه فکرم بتواند بازی میکنم.
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟  عباس ندائی
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟      سرمربی : مهرداد حاجیان  مربی بتینگ : کاشف رانا  مربی پیچر :  مجید ستاری
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟  در حال حاضر چون از بازی های لیگ منطقه جنوب اطلاعاتی ندارم نمی تونم بگم اما با جرعت می گم تیم البرز بین 3 تیم اول است.
 ۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟   1. مهدی گل محمدی 2. مجید ستاری 3. نیما وقاری 4. یونس فتحی زاده
۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟  دلخوری ام از بیس بال نیست از مسئولین بیس بال است. چون بیس بال را راهی برای رسیدن به اهداف خود می بینن.
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟  من خودم را با شرایط تیم وفق دادم و چیزی برای اصلاح نمی بینم.
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن... آینده بیس بال در ایران چگونه میبینید ؟   آینده خوب و روشنی نمی بینم.(تیره و تار)

اخبار کوتاه از انجمن



شنیدیم که انجمن  دعوت‌نامه‌ای برای تیم سافتبال بانوان ترکیه فرستاده است تا در صورت قبول، بانوان ما چند بازی دوستانه با تیم ملی‌ این کشور انجام دهند. این دعوت‌نامه که برای دهه فجر میباشد در واقع وِرژِن سافتبالی مسابقه تیم آقایان با افغانستان خواهد بود.
به نظر می‌رسد هدف از این بازیها محک زدن سطح بازی تیمهای ملی‌ ما و همچنین ایجاد جنب و جوش در انجمنی است که در آن سال‌هاست همه چیز، خصوصاً ارتباط ما با مسابقات و تیمهای خارجی‌، در حالت کما قرار داشته است.
از طرفی‌ تحرکاتی در جبهه‌ جنوب نیز مشاهده میشود. از آنجایی باران‌های اخیر احتمال برگزاری مسابقات دوستانه با افغانستان را در بوشهر بیشتر کرده است، مسئولین بر آن شده اند تا با ترمیم زمین بیسبال این استان خود را برای میزبانی این مسابقات آماده کنند. به همین دلیل با اینکه هنوز تاریخ مسابقات لیگ جنوب رسما اعلام نشده، این مسابقات احتمالا در تاریخ بیست و پنجم برگزار خواهد شد، تا فرصت کافی‌ برای ترمیم زمین وجود داشته باشد.
لیگ شمال انجام شد ... لیگ جنوب بزودی انجام خواهد شد ... پاسپورت افغان‌ها در وزارت امور خارجه است ... دعوت‌نامه‌ای برای سافتبال ترکیه فرستاده شده ... و همچنین ظاهراً فدراسیون در حال خرید بیس، بت، توپ و دیگر وسایل مورد نیاز برای تیم ملی‌ بیسبال و سافتبال میباشد ... علاوه بر این
قرار است قهرمانی کشور بیسبال و سافتبال نیز تا پایان امسال برگزار گردد ... به نظر می‌رسد عاصمی و صفأئیان سعی‌ دارند بازیکنان را با انجمن آشتی‌ دهند ... فکر می‌کنم وقت آن رسیده که ما هم به نوبه خود قدمی‌ برداریم و عینک بی‌ اعتمادی را از چشمان خود برداریم ... بیاد داشته باشیم که باید کارنامه هر کدام از مسئولین را بطور جداگانه بر رسی‌ کرد و انجمن/فدراسیون در هر دوره کارکردی جداگانه دارد.

سنت لوییس کاردینالز قهرمان شد




 

سنت لوییس  ۶    تکزاس ۲         
دیشب در هفتمین و آخرین بازی فینال میجر لیگ آمریکا تیم سنت لوییس کاردینالز موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ تکزاس رنجرز را شکست دهد و در مجموع با برد ۴ بازی در مقابل ۳، جام را از آن خود کند.
کاردینالز که اصلا قرار نبود به پلی آف برسد و در روز آخر بعد از اینکه ۱۰.۵ بازی را در رقابت‌های وایلد کارت جبران کرد  به پلی آف رسید، در طول پلی آف هم بارها در شرف حذف شدن قرار گرفت. این تیم بالاخره دیشب مزد زحمات خود را گرفت و موفق شد باز هم با ضربه کلیدی دیوید فریز و ۶ اینینگ شجاعانه از کریس کارپنتر تکزاس را شکست دهد.
فریز که پیشتر با ارزشترین بازیکن پلی آف شده بود، لقب با ارزشترین بازیکن ورلد سریز را نیز با وجود بزرگانی چون آلبرت پوهوس و مت هالیدی از آن خود کرد. فریز که فقط ۱۸۴ بازی در ۳ سال سابقه در میجر لیگ انجام داده  و فقط ۱۵ هوم ران در این سه سال زده است ، بارها با ضربات خود سنت لوییس را از حذف شدن نجات داد و بزرگترین دلیل قهرمانی این تیم بود.
 

این قهرمانی یازدهمین قهرمانی کاردینالز در طول تاریخ حضورشان در میجر لیگ میباشد. همچنین این دومین سال پیاپی است که تکزاس که زمانی‌ متعلق به جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا بود ، تا یک قدمی‌ قهرمانی رفته و فینال را واگذار می‌کند.

۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

کاردینالز، رنجرز را شوکه کرد ... کار را به بازی هفتم کشاند




سنت لوییس ۱۰ تکزاس ۹ (۱۱اینینگز)

هر اتّفاقی که از اینجا به بعد بیفتد، هر تیمی که قهرمان شود، بازی پنجشنبه شب را نمیتوان از یاد برد.
"باید آنجا میبودید (تا باور کنید) " این گفته تونی لا روسا، یکی‌ از با تجربه‌ترین مربیان لیگ است که قاعدتاً بعد از سالهای متمادی در لیگ نباید به آسانی تحت تاثیر قرار بگیرد.
در یکی‌ از هیجان انگیزترین بازیهای تاریخ میجر لیگ، سنت لوییس در دو مقطع مختلف در حالی‌ که فقط یک استر
ایک تا باختن فینال فاصله داشت، با ضربات به موقع خود را نجات داد و موفق شد ورلد سریز را به بازی آخر بکشاند. اول دیوید فریز با یک تریپل دو نفر را در اینینگ ۹ به خانه رساند و بازی را مساوی کرد و سپس لنس برکمن با یک سینگل در اینینگ ۱۰ آنها را برای دومین بار نجات داد. و وقتی‌ فریز پایین اینینگ ۱۱ را با همران شروع کرد، یکی‌ از هیجان انگیزترین بازیهای تاریخ ورلد سریز به پایان رسید و ورلد سریز برای اولین بار در ۹ سال اخیر به بازی هفتم کشید.
بنابرین بازی دو تیمی که خیلی‌ها در آمریکا حس میکردند که ممکن است به اندازه کافی‌ جذابیت نداشته باشد تبدیل به یکی‌ از دیدنیترین بازیهای تاریخ شد.
 

دیوید فریز ... ناجی کاردینالز

مت هریسون قرار است بازی آخر را برای تکزاس پیچ کند، از طرفی‌ تونی لا روسا هنوز رسما اعلام نکرده است که استارتر سنت لوییس برای بازی آخر چه کسی‌ خواهد بود، هرچند که این اعتقاد در بین متخصصین وجود دارد که وی توپ را به دست آس استارترهایش،  کریس کارپنتر خواهد داد. اگر این اتفاق بیفتد کارپنتر باید این بازی را با فقط ۳ روز استراحت انجام دهد. کارپنتر فقط یک بار دیگر در تاریخ بازی‌اش با ۳ روز استراحت بازی را شروع کرده است.

فرق وَریتِک و پَپِل بان با دایی و عبدالله گواردیولا!



ويسي قبل از باخت مقابل پرسپولیس:

 ويسي كه مثل هميشه با اعتمادبه‌نفس و چاشني غرور حرف مي‌زد، نتيجه بازي پرسپوليس را اينطور پيش‌بيني كرد: "ما اين تيم را مي‌بريم. گرچه آنها با برد در بازي امروز از بحران فاصله گرفتند، اما با شكست از ما، وضعيت‌شان دوباره بحراني خواهد شد"


دایی بعد از باخت با پرسپولیس مقابل استقلال:
دایی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: "هرچه از دقایق بازی می‌گذشت خصوصاً در نیمه دوم ما تیم برتر میدان بودیم. در این نیمه بازی روی یک دروازه بود و اصلاً‌ استقلالی‌ها روی دروازه ما خطری ایجاد نکردند. اما آنها تنها روی یک موقعیت که در ثانیه‌های پایانی نصیب‌شان شد به گل برتری دست یافتند."


دایی بعد از توقف با راه آهن مقابل نفت:
"چنین صحنه‌هایی را در عمر فوتبالی‌ام ندیدم/ دست‌هایم را بالا بردم!"
سرمربی تیم فوتبال راه آهن با انتقاد از شرایط داوری دیدار تیمش با نفت تهران گفت:
" در عمر بازیگری و مربیگری‌ام چنین صحنه‌هایی را از قضاوت یک داور ندیده بودم چرا که اشتباهات داور بر روی هر دو گلی که حریف وارد دروازه ما کرد تاثیرگذار بود."


دایی بعد از باخت با سایپا مقابل پرسپولیس:
علی دایی پس از شکست تیمش در برابر پرسپولیس در هفته سی‌و یکم لیگ برتر باشگاه‌های کشور با بیان مطلب فوق اظهار داشت: "تیم سایپا در این دیدار، بازی خوبی را به نمایش گذاشت و مستحق شکست نبود و فقط به اشتباهات داوری و اشتباه بچه‌گانه دروازبان تیم باختیم." وی تصریح کرد: "داور این دیدار از دقیقه یک به نفع پرسپولیس سوت زد و من باید برای چنین داوری به "آقای ترکی" تبریک بگویم که باخت تیم من را رقم زد".
دایی ادامه داد: "داوری ضعیف در این دیدار تمام زحمت تیم سایپا را به هدر داد و مثل آب خوردن ما را بازند
ه این دیدار کردند  "

 متأسفانه بهانه آوردن و ضعفهای شخصی‌ و تیمی را گردن این و آن انداختن، توجیه کردن چیزهایی‌ که واقعا جای توجیه ندارد، به رسمیت نشناختن تواناییهای حریف، بدون پشتوانه شعار دادن اینها همه در وجود اکثر ما ایرانیها نهادینه شده است.
آرزو به دل‌ من ماند که یک دفعه بخواهم ایرادی را به بازیکنی بعد از اشتباهش گوشزد کنم و قبل از اینکه من حتا دهان خود را باز کنم، آن بازیکن شروع به بهانه آوردن و توجیه کردن اشتباهش بر نیاید ... چمنش بلنده، پام درد میکنه، توپو شورت استاپ بد انداخت، مرا تگ نکرد، داور کوره، استریک نبود به خدا، دیشب نخوابیدم، توپش سبکه ... آرزو به دلم موند یک بار ببریم و تیم مقابل
نگوید: داور به نفعتون گرفت، دست‌های پنهان میخواستند شما اول بشید، شانس آوردین، ما با اتوبوس امدیم خسته بودیم، ...آرزو به دلم موند روز قبل از بازی یکی‌ که فرداش باهاش بازی داریم برامون شاخ شونه نکشه ... حالا حتا اگر ۵۰ دفعه هم برده باشیش انگار نه انگار ...
میدونید... بچه‌ها تقصیر ندارند ... یک نگاه به صحبتهای عبدالله ویسی (عبدالله گو
اردیولا) و علی‌ دایی بکنید ... من به جرأت می‌تونم بگم که علی‌ دایی در طول مدت مربیگریش بازیای نبوده که باخته باشه ولی‌ حقش برد نبوده باشه ... یا داور باهاش لجه و یا تیم مقابل در کل بازی فقط یک حمله داشته و شانسی‌ روی اون تک حمله گًل زده ...
ما با این فرهنگ بزرگ میشیم ...همیشه همه چیز تقصیر دیگرانه ... تیم یا بازیکن تیم مقابل همیشه با شانس یا با کمک داور ما را میبره ... همیشه اگر اون یک توپ گًل میشد و یا اون یک پیچ استرایک میشد همه چیز تغییر میکرد ... این فرهنگ ماست ... حالا صحبتهای زیر را هم بخونید ببینید چرا تیمهای خارجی‌ در اون سطح هستند و ما در این سطح ...
 
جاناتان پَپِل بان، کلوزر تیم بیسبال بوستون، بعد از اینکه با ۲ اوت، ۳ هیت پشت سر هم به تیم ته جدولی‌ بالتیمور در اینینگ نهم داد و باعث شد بوستون به پلی آف نرسه:
 پپل بان که در ۳ بازی از ۴ بازی آخر پیچ کرده بود در جواب خبرنگاری که از وی پرسید "آیا خستگی‌ در پیچ کردنت تاثیر داشت؟" گفت ..."نه، این دنبال بهانه گشتنه ...لپّ مطلب اینه که من وظیفمو انجام ندادم!"
جیسون وَریتِک کچر بوستون بعد از اینکه بازیکنان تیم بوستون بازی را در اینینگ نهم در مقابل ماریانو ریورا کلوزر تیم نیویورک مساوی میکنند:
"ماریانو بهترین کلوزر بیسباله ...اینجوری  نبود که ما می‌دونستیم چه‌جوری پیچای ماریانو را بزنیم ... هیچکس نمیدونه چه‌جوری پیچ‌های ماریانو را بزنه ... شانس آوردیم توپمون افتاد یک جایی که تونستیم امتیاز بگیریم."
 
کدام صحبتها به نظر شما قشنگتر بود؟ بهانه آوردن آسان است ولی‌ احمقانه ... به دو دلیل احمقانه است ... یک، اینکه بهانه آوردن یک یا دو دفعه ممکن است اشتباه شما را توجیه کند ولی‌ بعد از ۱-۲ دفعه دیگر کسی‌ حرف شما را باور نمیکند ... دوم اینکه وقتی‌ شما بهانه میاورید به مهمترین شخص زندگیتان دروغ میگویید ... به خودتان ... اگر خودتان را متقاعد کنید که باخت شما تقصیر داور بود و نه بخاطر آماده نبودن و یا بی‌ برنامگی شما، دیگر شما نیازی برای اصلاح خود حس نمیکنید و بنابرین پیشرفتی در کار نخواهد بود ... این موضوع به خصوص برای مربیان خطرناکتر است. مربیان با بهانه کردن داور، شانس آوردن حریف، قرعه بد، و... و... و ... این فرهنگ بهانه گیری را به بازیکنان خود نیز منتقل میکنند ... در این حالت ممکن است تمام باختها توجیه شود ولی‌ هیچگاه بردی وجود نخواهد داشت.
از طرف دیگر به رسمیت نشناختن برتری حریف و یا بازی خوب وی باعث خواهد شد که یک احساس کاذب خوب بودن به شما دست بدهد ... اگر حریف بهتر از شما نیست، دیگر رقابتی‌ وجود ندارد و نیازی به پیشرفت نیست، چون همین الان هم شما بهتر از آنها هستید و دلیل باخت شما شانس و یا دست‌های پنهان است.
مشکل دیگر مشکلیست که آقای "عبدالله گواردیولا" دارد. شاید او با کری‌ها و خط و نشان کشیدنهایش میخواهد به تیم خودی روحیه بدهد ... شاید اینکار درست باشد ولی‌ من شخصاً فکر می‌کنم که اگر تیمش موفق نشود، خجالتی که باخت تیمش به همراه خواهد داشت به مراتب اثر بدتری در روحیه تیمش خواهد داشت ... آخر بازی پرسپولیس - سایپا را که پرسپولیس ۲-۰ برد به یاد دارید؟ وقتی‌ جمعیت یک صدا فریاد میزد "عبدالله باید برقصه"
در بیسبال شما هرگز نمیشنوید که تیمی قبل از بازی با تیم دیگر شانس برد را بیشتر به خودش بدهد چه برسد به اینکه قول برد بدهد و یا کری بخواند ... اکثرا شما بهانه از بازیکنان نمیشنوید و اگر کسی‌ اهل بهانه آوردن است جزو بازیکنان خوشنام محسوب نمی‌شود.
بیائید طرز فکرمان را عوض کنیم تا کم کم شاید فرهنگمان هم عوض شود ... بیائیم به جوانانمان فرهنگ ورزش بیاموزیم نه فقط زدن توپ را.

۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

خواندنیها از منابع دیگر

اخبار کوتاه از انجمن

*به گفته آقای صفأئیان اسامی و پاسپورتهای بازیکنان و همراهان تیم بیسبال افغانستان برای صدور ویزا به وزارت امور خارجه فرستاده شده و تا به اینجای کار مشکلی‌ در این روند مشاهده نمی‌شود.

*لیگ جنوب در دو‌سه هفته آینده شروع خواهد شد و نگرانی‌ از جانب انجام نشدن آن وجود ندارد.

*هر چند جلسه امروز بطور اورژانسی در دقیقه ۹۰ کنسل شد ولی‌ جلسه دیگری (احتمالا شنبه) برگزار خواهد شد که در آن در مورد مربیان و کادر فنی‌، داوران و دیگر مسائل مسابقات دوستانه با تیم افغانستان گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین در این جلسه آخرین تصمیم‌گیری‌ها در مورد لیگ جنوب انجام و تاریخ و محل آن مشخص خواهد شد.

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

۳۰سوال از رسول طاهریان، ملی‌ پوش محجوب سمنان


1-چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟
با سلام خدمت آقای حاجبان و شما خواننده محترم. از سال 82 بیس بال رو شروع کردم.من دان 2 سبک آزاد و رینگی ورزشهای رزمی رو دارم.جلیل چنگیزی به من گفت بیا بیس بال ورزش خوبیه آینده داره منم چند ماهی رو هر دو ورزش رو ادامه دادم تا اینکه بی خیال ورزش رزمی شدم و بیس بال رو ادامه دادم.
2-اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟
آقای رجبعلی برزگر
3-پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟
بیس 2 _ شرت استاپ _ پیچر_ ولی روی بیس 2 خیلی راحتم
4-ورزش محبوب دیگت چیه؟
کیک بوکس _ شنا
5-اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟
تیم خاصی مد نظرم نیست ولی هر تیمی که بیشتر به بیس بال و بازیکناش اهمیت بده.
 6-سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟
سال گذشته به عنوان بهترین اینفیلدر شناخته شدم و به اردو کوبا دعوت شدم که ......( کنسل شد اعزام )
7-بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟
آقای رجبعلی برزگر
8-اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟
سعید بهروزی
9-اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟
اختصاص بودجه مناسب برای ورزشی که سالهاست مورد بی مهری قرار گرفته ازسوی مسئولین ،
لیگ جوانان و بزرگسالان رو راه اندازی میکردم  ( با انسجام )نه به این صورت ... مربی تیم ملی رو معلوم میکردم ( چه داخلی ، چه خارجی ) با فدراسیون آسیایی ارتباط میگرفتم ( برای ترنمنتهای داخلی و خارجی )(در خواست اعزام مربیان خارجی به ایران برای تدریس )و ....
10-کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟
بوستون رد ساکسboston red sox ، جانی دیمون(jonny damon)
11-شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟
بردن تیم کرمان در مسابقات قهرمانی کشور در کرمان و راه یابی به مسابقه فینال .
12-بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟
دور رفت لیگ بیس بال بازی بین سمنان و گیلان که 10 تا توپ تو مسابقه به سمت من اومد که هر 10 بار روی 1 اوت شدن.
13-آرزوی بیسبالیت چیه؟
بازی در ترنمنت آسیایی با تیم ملی ، بازی در یکی از تیمهای باشگاهی آسیایی
14-بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟
آقای پرویز ایمانی چون از هیچ کمکی به بچه های تیم دریغ نمیکرد،کمبود امکانات تیم سمنان با کمک ایشان به حداقل رسید.
15-از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟
خیر_ الان یک سال هست که انجمن فعالیت خودشو شروع کرده ولی چکار کرده ؟؟؟؟
یک)کوبا که کنسل شد . دوم)اردویی تا الان برگزار نشد . سوم)حکم سال گذشته قهرمانی کشور هنوز دستمون نرسیده.
چهارم) چین بانوان هم که کنسل شد.پنجم)برای بازیهای لیگ خوابگاه نداریم.ششم)قهرمانی کشورم که ....
16-چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)
بر اساس اسکور هر بازیکن در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور.اخلاق ، روحیه تیمی،امادگی جسمی
17-اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟
احسان صبا
18-سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟
جلال چنگیزی(چون 2 تا پیچ شبیه هم نمی ندازه)
19-تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..
بیس1: مهران صادق موحد_ بیس2: رسول طاهریان_ شرت استاپ : هادی علینقی_ بیس3 : احسان صبا_ کچر : بابک میرزایی
رایت فیلد: جلیل چنگیزی _ سنتر فیلد: سعید بهروزی_لفت فیلد محمد علی برزگر
پیچر : رجبعلی برزگر _ حسین عابدینی _ جلال چنگیزی_محمد صفدری_امیر بختیاری
20-پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟
جلیل_چون بهترین سینگلهای تیم مارو جلیل میزنه که باعث 2 یا 3 ران میشه.
21-پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره؟
رجب_ چون با پیچ سرعتی خودش در بتر استرس زیادی ایجاد میکنه که باعث اوت شدن بتر میشه.
اگه بتر توپ رو زد دوست دارم جلوی کچر بیفته تا رانر بیس 3 اوت بشه.
22-چرا بیسبال؟
1_چون ورزش باهیجانیه و تقریبا تمام اعضای بدن رو درگیر میکنه.2_دوستهای خیلی خوبی تو این ورزش پیدا کردم.
  23-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟
تا 50 سالگی
24-بهترین داور ایران کیه؟
ابوالفضل صادقی(واقعا عدالت رو برقرار میکنه)
25-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟
آقای امامزاده ( بهترین تیم چند سال اخیررو داشته )_ رجب علی برزگر (یک تیم ضعیف رو در مدت کوتاهی تبدیل به تیم قویی کرده و4 یا 5 سالی هست که در مقام 2 و 3 کشور تیم رو نگه داشته) _ آقای حاجیان ( به دلیل تجربه بالاتر نسبت به بقیه مربیان به عنوان سر مربی )
  26-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟
سمنان _ بوشهر _ تهران
  27-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟
حسین عابدینی
28-دلخوریت از  بیسبالیت چیه؟
از اینکه با این ورزش بزرگ شدم ولی هیچ فایده ای برام تا الان نداشته و هرکی ازم از بیس بال و تیم ملی میپرسه مجبورم
موضوع حرف رو عوض کنم یا اینکه این اواخر میگم دیگه تیم ملی درکار نیست شاید بیس بال کلا جمع بشه تو ایران و ....
29-اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟
البته تو این شرایط کنونی هیچ چیزی رو نمیشه عوض کرد تازه باید ناز همه رو کشید تا تمرین بیان یا بیان مسابقه .
دلیلش هم چیزی نیست جزء سرخوردگی تمام بیس بالیستهای ایران از مسئولین و عملکرد فدراسیون قدیم و انجمن جدید.
  30-هر سوالی دوست داری از خودت بکن...
چرا تیم سمنان تا الان قهرمان ایران نشده؟    
چون این قدر فدراسیون قبلی و انجمن فعلی تو روحیه بچه ها گند زده دیگه هیچ کس به بیس بال و آینده اون فکر نمی کنه.

۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

با ارزشترین بازیکن لیگ شمال


با ارزشترین بازیکن تیم شما که بود؟ ... با ارزش‌ترین بازیکنی که در تیمی به غیر از تیم شما بازی میکرد که بود؟ نامزدهای خودرا برای با ارزشترین بازیکن لیگ شمال در قسمت نظرات پایین اینینگ ۹ وارد کنید تا بتوانیم از با ارزشترین بازیکن این لیگ تجلیل کنیم. به یاد داشته باشید که هر شخص باید  نام
۲ نفر را ذکر کند ... با ارزشترین بازیکن تیم شما و با ارزشترین بازیکن غیر هم تیمی شما ... این نظرخواهی فقط برای بازیکنان، مربیان و سرپرستانی که در لیگ شمال حضور داشتند میباشد.
یاد آوری می‌کنم که با ارزشترین بازیکن الزاماً ممکن است بهترین بازیکن کلی‌ تیم و یا بهترین بازیکن تیم از نظر آماری در بازیهای این لیگ نباشد ... معیار شما باید این باشد که بدون این بازیکن چند ران کمتر میگرفتید
، چند ران بیشتر میدادید و یا چند برد کمتر نصیبتان میشد.
در پایان رای گیری که دو دوره خواهد داشت، پایین اینینگ ۹ به با ارزشترین بازیکن جایزه خواهد داد.

آوار پوهوس روی سر پیچرهای تکزاس !

همران دوم پوهوس در بازی دیشب


آلبرت پوهوس، فرست بیس تیم سنت لویس که عموما بهترین بتر ده سال اخیر میجر لیگ محسوب میشود امسال سال نسبتا "غیر پوهوس واری" را پشت سر گذاشت. اگر چه باز هم در رده بهترین بترهای لیگ قرار گرفت ولی‌ بهترین نبود. شب گذشته آلبرت پوهوس به همگان یاد آوری کرد که وی هنوز بهترین است.
پوهوس در دو بازی اول فینال مسابقات قهرمانی لیگ دسته یک آمریکا بدون هیت در ۶ نوبت بود ولی‌ بازیکنانی در سطح پوهوس را فقط مدتی‌ میتوان کنترل کرد و آنها بالاخره شما را تنبیه خواهند کرد ... و چه تنبیهی پوهوس برای پیچرهای تکزاس در نظر گرفته بود!!! پوهوس با ۵ هیت در ۶ نوبت ، ۳ همران از ۳ پیچر مختلف، ۶ آر بی‌ آی‌، ۴ ران، پیچرهای تکزاس را نابود کرد! ... ۳ هوم ران در یک بازی فینال (ورلد سریز) تا قبل از این فقط ۲ بار در تاریخ لیگ اتفاق افتاده بود ... یک بار توسط بِیب روت که په له
یا مارادونا تاریخ بیسبال آمریکا محسوب میشود و دیگر بار توسط رِجی جکسون که مانند روت عضو تالار مشاهیر بیسبال آمریکاست. ۳ هوم ران و ۲ سینگل پوهوس به او جمعا ۱۴ بیس برای بازی داد که این نیز خود رکورد جدیدی در فینال لیگ امریکا محسوب میشود. علاوه بر این ۶ آر بی‌ آی‌ وی نیز فقط ۲ بار پیشتر در فینال توسط بابی ریچاردسون و هیدکی ماتسویی اتفاق افتاده بود. از طرفی‌ ٔپل مالیتور تنها فرد دیگر در تاریخ ورلد سریز میباشد که ۵ هیت در یک بازی داشته است، بنابر این پوهوس با آن رکورد نیز مساوی کرد.
بدین ترتیب پوهوس که ۳ بار با ارزشترین بازیکن لیگ نشنال شده است، با بازی دیشب‌اش و شکست ۱۶-۷ تکزاس، سنت لوییس را ۲ بازی به ۱ بازی در این سری مسابقات پیش انداخت. فینال لیگ آمریکا بصورت "بهترین در ۷ بازی" انجام میشود بنابر این اولین تیمی که ۴ بار پیروز شود قهرمان ورلد سریز خواهد شد.

۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

درویش در نیویورک یانکیز؟

بعد از مشکلات پیچینگی که تیم نیویورک یانکیز فصل پیش داشت این تیم به شدت به دنبال استخدام یک پیچر استارتر خوب برای فصل جدید میباشد. به نوشته روزنامه نیویورک دیلی نیوز یکی‌ از انتخابهای این تیم ممکن است فرید "یوو" درویش پیچر ۲۵ ساله ژاپنی / ایرانی تیم نیپپون هم فایترز باشد.
طبق شنیده‌های این روزنامه از ژاپن، درویش از تیمش خواهد خواست تا پروسه انتقالش به لیگ دسته یک آمریکا را زمستان امسال شروع کند. اینکار وی را بلافاصله در لیست بازیکنان مورد نظر یانکیز برای فصل جدید قرار خواهد داد. علاوه بر درویش، سی‌ جی ویلسون از تکزاس دیگر پیچری است که یانکیز در لیست خود دارد. همچنین اگر سی‌ سی‌ ساباتیا که در صورت تمایل میتواند قرارداد خود را امسال با یانکیز تمام کند، این کار را انجام دهد، یانکیز ممکن است سعی‌ کند تا با پول بیشتر وی را متقاعد به امضای قراردادی تازه با این تیم بکند.
گفته میشود که تیم یانکیز مدتیست که درویش را زیر نظر دارد و استعداد وی را تحسین می‌کند. اما بعد از بازیهای نا امید کننده واردات ژاپنی دیگر به لیگ دسته ۱، مانند کی‌ اگاوا و دایسکه ماتسوزوکا
، مدیریت این تیم کمی‌ از به خدمت گرفتن پیچرهای ژاپنی هراس دارد.
پروسه ورود بازیکنان باشگاه‌های ژاپن به لیگ دسته ۱ آمریکا بدین ترتیب است که ابتدا تیم ژاپنی مبلغی از تیم امریکایی برای دادن مجوز صحبت با بازیکن ژاپنی می‌گیرد. مثلا تیم رد ساکس برای صحبت کردن با ماتسوزوکا نزدیک به ۵۰ میلیون دلار به تیم ژاپنی پرداخت کرد. این مبلغ سوای مبلغی است که تیم آمریکایی‌  و خود بازیکن با هم در مورد آن توافق میکنند. به نظر میاید که هر تیمی که درویش را بخواهد باید خود را برای حدود ۱۰۰ میلیون دلار (جمع مبلغ مورد نظر باشگاه ژاپنی برای دادن مجوز و قرار داد خود بازیکن) آماده کند.
درویش که ۱۹۶ سانتیمتر قد دارد، در این فصل  ۱۸ برد و ۶ باخت دارد و معدل ران داده وی ۱.۴۴ میباشد. همچنین وی ۲۷۶ نفر را در ۲۳۷ اینینگ استریک اوت کرده است.
به گزارش دیلی نیوز، تیمهای واشینگتن نَشنالز، بالتیمور اُریالز و تورانتو بلو جِیز دیگر تیمهای علاقمند به استخدام درویش میباشند.

۲روز آخر مسابقات از نگاه سمیر موسوی

تگ شدن ندافی توسط جباری


احمد رانگا (گیلان)
فرزاد جوزی (البرز)
جمال سادات (کچر قم) و احسان صبا (بتر البرز)


ابوالفضل امجد (قم)
ابوالفضل امجد (قم)
شهرام شفائی (البرز)


احسان صبا (بتر البرز) و هومن ارجمندی (کچر گیلان)
هومن ارجمندی (بتر گیلان) و نیما وقاری (کچر البرز)

کیوان رانا (البرز) - رهام برهانی (گیلان)
کیوان رانا (البرز)


برای بزرگتر کردن عکسها روی آنها کلیک کنید

*استفاده از عکسها در سایتها و بلاگها با ذکر نام عکاس ولینک "پایین اینینگ ۹" آزاد است  :)

آبتین نخجوانپور  (پیچر تیم البرز)
امیر خلیق (گیلان - یونیفورم قرمز) و نیما وقاری (البرز)
پیک- آف شدن کیان ندافی ... داوود جباری  و احسان صبا در پی‌ اوت کردن او

جلسه تیم البرز روی "ماند"
شادی تیم البرز پس از قهرمانی



مجید ستاری (البرز)

۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

مهر ایرانیان البرز قهرمان لیگ شمال شد

از راست به چپ ... داوود جباری (2B)، آبتین نخجوانپور (P) و کیوان رانا (1B) از تیم البرز

با پایان گرفتن مسابقات لیگ شمال کشور ۲ تیم مهر ایرانیان البرز و تربیت بدنی گیلان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان ۲ سهمیه از ۴ سهمیه لیگ سراسری کشور را از آن خود کردند. ۲ سهمیه دیگر نصیب تیمهای قهرمان و نایب قهرمان لیگ جنوب کشور خواهد شد.
رده بندی نهایی‌ مسابقات لیگ شمال کشور
                   برد - باخت        ران گرفته - ران داده    
البرز             ۷   -    ۱             ۷۹   -    ۵۲
گیلان            ۵   -    ۳             ۶۵    -   ۴۷
سمنان           ۵   -    ۳             ۵۲    -   ۳۵
قم               ۳   -    ۵             ۶۳    -   ۵۸
خراسان         ۰   -    ۸             ۴۳    -  ۴ ۸

قطار البرز در ایستگاه گیلان نیز توقف نکرد!

آبتین رفت و برگشت برای دومین بار گیلان را مغلوب کرد
بعد از برد ۸-۷ سمنان مقابل قم، تیم گیلان برای صعود فقط نیاز داشت تا با کمتر از ۶ ران به البرز ببازد ولی‌ خیلی‌ زود مشخص شد که گیلان برنامه‌های دیگری برای البرز دارد. آبتین نخجوانپور که در دیدار رفت کاملا بر گیلان تسلط داشت، اینبار خیلی‌ متزلزل بازی را شروع کرد و تیم البرز قبل از اینکه بتواند در جریان بازی قرار بگیرد با ضربات ۴ بتر اول گیلان، رهام برهانی (سینگل)، احمد رانگا (سینگل)، امیر خلیق (سینگل) و کیان ندافی (دابل) خود را ۴-۰ بازنده دید.
در اینینگ دوم ورق برگشت و اینبار رانگا، استارتر گیلان که ۹ اینینگ دیروز پیچ کرده بود، با کنترل توپ‌ها مشکل پیدا کرد والبرز
به لطف ۳ واک و بیس رانینگ خوب موفق شد ۳ ران از ۴ ران را برگرداند. همین موضوع به نظر می‌آمد که فرصت و روحیه لازم را به نخجوانپور داد تا خود را جمع کند و با کمک بازی خوب ترد بیس خود فرزاد جوزی در را به کلّ بر روی بازیکنان گیلان تا اینینگ ۸ ببندد. از طرفی‌،در بالای اینینگ ۶، با ۲ بازیکن روی بیس ۲ و ۳ مصطفی شاکر جای خود را به مهدی گٔل محمدی داد تا روبروی رانگا قرار گیرد. گٔل محمدی با یک دابل به رایت فیلد برادران رانا را روانه خانه کرد و یک بتر بعد خود با ضربه فرزاد جوزی به خانه آمد و نتیجه را ۶-۴ به نفع البرز کرد. یک اینینگ بعد رانگا در حالی‌ که بیس‌ها پر بود کاشف رانا را با پیچ زد و  گیلان  را ۷-۴ عقب انداخت. هر چند که با استریک اوت کردن گٔل محمدی با بیس پر تا حدی انتقام دابل اینینگ قبل گٔل محمدی را گرفت. در اینینگ ۸ گیلان یک ران را پس گرفت. بعد از واک هومن ارجمندی، کچر گیلان، و دزدیدن بیس ۲، ارجمندی سعی‌ کرد بیس ۳ را هم بدزدد. پرتاب وقاری کچر البرز به لفت فیلد رفت و با به خانه آمدن ارجمندی نتیجه ۷-۵ شد. البرز در بالای اینینگ ۹ کار مثبتی انجام نداد. در پایین اینینگ ۹ سینگل  امیر خلیق رهام برهانی را به خانه رساند و فاصله را به حد اقل رساند ولی‌ در حالی‌ که ران مساوی روی بیس ۳ و ران برنده روی بیس ۲ قرار داشت نخجوانپور، ارجمندی را استرایک اوت کرد تا البرز پنجمین برد متوالی خود را به ثبت برساند و قهرمان لیگ شمال شود.
تیم گیلان با وجود این باخت دوم شد و همراه با البرز به دور بعد صعود کرد و اینک باید منتظر نتایج لیگ جنوب شود.

سمنان برد و حذف شد، گیلان باخت و صعود کرد!


صبح امروز تیم سمنان که برای بقا می‌جنگید موفق شد تیم قم را با نتیجه ۸ بر ۷ شکست دهد. انتقام از قم که بازی رفت را ۶-۰ از آن خود کرده بود اگر چه شیرین بود ولی‌ کمکی‌ به سمنان در ران شماری نکرد و این تیم با وجود پیروزی از رسیدن به دور بعد باز ماند. از طرفی‌ گیلان علیرغم باخت به البرز به خاطر معدل ران بهتر به دور بعد صعود کرد. برد این بازی به حسین عابدینی پیچر سمنان رسید  و باخت آن نسیب ابوالفضل امجد، پیچر قم شد. جلال چنگیزی، استارتر بازی دیروز، بازی را در اینینگ آخر برای سمنان بست.
بدین ترتیب تیم سمنان با ۵ برد و ۳ باخت مقام سوم لیگ شمال را بدست آورد. قم نیز با ۳ برد و ۵ باخت چهارم شد.

۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

موتور دیزلی تیم البرز در اینینگ‌های پایانی گرم شد


البرز صعود کرد، قم حذف شد

در دومین بازی امروز دو تیم البرز و قم به مصاف هم رفتند. قم با محمد صفدری و البرز با سمیر موسوی بازی را شروع کرد. سمیر موسوی که از قبل از شروع بازی هم وضعیت کتفش به دلیل آسیب دیدگی در حاله‌ای از ابهام قرار داشت در همان اینینگ اول مجبور شد بخاطر درد کتف جای خود را به مجید ستاری با تجربه بدهد. علیرغم تلاش‌های ستاری، دفاع پر اشتباه البرز و فرصت طلبی قمی ها در همان ابتدا قم را ۵-۱ پیش انداخت. از طرفی‌ صفدری ۴ اینینگ اول را با یک ران روی اشتباه دفاع و ۵ استریک اوت به اتمام رساند. البرز با ۳ ران در اینینگ ۵ و ۶ بازی را نزدیک کرد ولی‌ واک و بیس دزدیهای متعدد تیم قم باعث شد که قم ۳ ران را به راحتی‌ پس بگیرد... با شروع اینینگ ۷ البرز تیم دیگری شد و به نظر می‌آمد که موتور دیزلی این تیم بالاخره گرم شده است ...۷ ضربه پیاپی توسط  یاسین زارع، کاشف رانا، داوود جباری، آبتین نخجوانپور، نیما وقاری، مجید پاشوی و احسان صبا بازی را ۸-۸ مساوی کرد و ابوالفضل امجد را برای قم به جای صفدری بمیدان آورد. از طرفی‌ البرز هم برای پایین اینینگ ۷ حسن فرهادی را به جای ستاری به زمین فرستاد. فرهادی اینینگ ۷ را ۱-۲-۳ تمام کرد. امجد هم همین کار را با بترهای البرز در اینینگ ۸ انجام داد. در پایین اینینگ ۸ جمال سادات باز هم با بیس دزدی و در نهایت روی یک توپ که از اینفیلد بیرون نرفت البرز را سوزاند و از بیس ۲ با استفاده از سرعت زیاد خود را به خانه رساند. البته البرز به سیف بودن وی اعتراض داشت ولی‌ اعتراضش به جایی‌ نرسید.  آبتین نخجوانپور اینینگ ۹ را با یک سینگل شروع کرد، تریپل نیما وقاری بازی را ۹-۹ مساوی کرد. سپس احسان صبا با یک دابل وقاری را به خانه رساند و البرز را ۱۰-۹ پیش انداخت. پس از اینکه صبا بخاطر باک به بیس ۳ رسید، سینگل کیوان رانا به البرز یک ران دیگر برای تضمین پیروزی داد و نتیجه را ۱۱-۹ کرد. در پایین اینینگ ۹ هم فرهادی هر ۳ بتر قم را به ترتیب اوت کرد و بدین ترتیب بدون دادن هیت در ۳ اینینگ آخر پیچر پیروز میدان شد.

جدول رده‌بندی تیمها (تا تاریخ ۲۸ مهر)
              برد - باخت           
*البرز           ۶-۱              
 گیلان           ۵-۲
 سمنان          ۴-۳ 
 قم              ۳-۴
 خراسان        ۰-۸   
* به دور بعد راه یافت  

رانگا و خلیق، قهرمان نیم فصل را در یک قدمی‌ سقوط قرار دادند


عکس از کیان ندافی

صبح امروز تیمهای گیلان و سمنان در یکی‌ از حساسترین بازیهای باقیمانده لیگ شمال به مصاف هم رفتند. تیم سمنان که در بازی رفت در اینینگ ۹ با یک ران به پیروزی رسیده بود جلال چنگیزی را به میدان فرستاده بود. تیم گیلان هم که برای سعود نیاز به پیروزی در این بازی داشت احمد رانگا را روی "ماند" فرستاد.
سمنان در ابتدا توانست ۳-۱ از گیلان پیشی‌ بگیرد ولی‌ رانگا که به نظر بسیار آماده می‌آمد توانست در اینینگ‌های پایانی سمنان را به یک ران محدود کند و تقریبا در را به روی سمنان ببندد ... از طرفی‌ جلال چنگیزی هم بعد از مساوی شدن بازی روی ضربه خلیق اجازه خودنمایی زیادی به بترهای گیلان نداد و بیس رانر‌های دو تیم بیشتر روی اشتباهات دفاعی به بیس‌ها می‌رسیدند. بازی تا اینینگ ۹ گره خورده بود و به نظر نمی‌آمد که هیچکدام از دو پیچر قصد
پا پس کشیدن را
باشند. بالاخره در پایین اینینگ ۹ با ۲ اوت و رهام برهانی روی بیس ۲، رانگا خود دست بکار شد و با ضربه‌ای محکم برهانی را به خانه رساند و گیلان را ۵-۴ پیروز کرد.
این دومین باخت پیاپی تیم سمنان که تا نیم فصل در صدر جدول قرار داشت بود و سمنانیها ناگهان خود را در معرض سقوط می‌بینند. اگر فردا تیم گیلان، البرز را مغلوب کند و یا سمنان در مقابل قم شکست بخورد کار این تیم که در حال حاضر ۴ برد و ۳ باخت دارد تمام است. از طرفی‌ اگر سمنان و البرز پیروز شوند کار دو تیم سمنان و گیلان به ران شماری می‌کشد.

۱۳۹۰ مهر ۲۶, سه‌شنبه

خراسان انصراف داد ... برنامه مسابقات تغییر کرد



همانطور که انتظار میرفت، تیم خراسان که با ۴ باخت شانسی‌ برای سعود نداشت از بقیه مسابقات لیگ شمال انصراف داد. بدین ترتیب این تیم در هر ۳ بازی باقیمانده خود با نتیجه ۹-۰ بازنده اعلام خواهد شد.
با انصراف خراسان، بقیه مسابقات که قرار بود در ۳ روز انجام شود، در ۲ روز پنجشنبه و جمعه به شرح زیر برگزار خواهد شد.
پنجشنبه ۹ صبح                 سمنان - گیلان
پنجشنبه ۱ بعد از ظهر          البرز - قم
جمعه ۹ صبح                   قم - سمنان
جمعه ۱ بعد از ظهر            البرز - گیلان

۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

چگونگی‌ برگزاری لیگ دسته ۱ آمریکا



با توجه به نزدیک بودن فینال بازیهای لیگ دسته ۱ آمریکا بد نیست  کمی‌ با چگونگی‌ برگزاری این مسابقات آشنا شویم.
این لیگ از دو گروه کلی‌ " آمریکن لیگ" یا لیگ امریکایی و "نشنال لیگ" یا لیگ ملی‌ تشکیل شده. این دو لیگ در ابتدا ۲ لیگ مجزا از هم بودند و در سال ۱۹۰۳ برای اولین بار قهرمانان این دو لیگ تصمیم گرفتند تا با هم روبرو شوند. این رویارویی "ورلد سریز" به معنی‌ "سری مسابقات جهانی‌" نام گرفت.
امریکن لیگ و نشنال لیگ هر کدام خود سه زیر گروه دارند. امریکن لیگ شرق، مرکزی و غرب و نشنال لیگ شرق، مرکزی و غرب.
در حال حاضر تیمها ۱۶۲ بازی در هر فصل انجام میدهند. در پایان این بازیها ۸ تیم به پلی آف میرسند. ۴ تیم از امریکن لیگ و ۴ تیم از نشنال لیگ. ۳ تیم قهرمان هر زیر گروه غرب، مرکزی و شرق امریکن لیگ و ۳ تیم قهرمان زیر گروه غرب، مرکزی و شرق نشنال لیگ. علاوه بر این ۶ سر گروه، ۱ تیم که قهرمان گروه خود نشده ولی‌ بهترین رکورد را در بین بقیه تیمهای امریکن لیگ دارد و یک تیم که قهرمان گروه خود نشده ولی‌ بهترین رکورد را در بین بقیه تیمهای نشنال لیگ دارد به عنوان "وایلد کارد" بالا می‌آیند.
در مرحله بعد در هر کدام از گروه‌های امریکن و نشنال تیمی که بهترین رکورد را در کلّ  امریکن لیگ یا نشنال لیگ داشته با تیم وایلد کارد بصورت "بهترین تیم در ۵ بازی" بازی خواهد کرد مگر اینکه این دو تیم در طول ۱۶۲ بازی فصل در یک گروه قرار داشته باشند. در این صورت تیم وایلد کرد با قهرمان زیر گروهی  که از نظر برد و باخت در کلّ دوم باشد بازی خواهد کرد. دو تیم دیگر نیز با هم بازی میکنند. سپس برنده‌های این دو سری برای قهرمانی امریکن لیگ و نشنال لیگ با هم بصورت "بهترین تیم در ۷ بازی" روبرو خواهند شد و برنده به فینال و یا "ورلد سریز" خواهد رفت که فرمت آن بازیها هم "بهترین تیم در ۷ بازی" خواهد بود.

سنت لوییس و تکزاس در فینال

بازی اول بین تکزاس، قهرمان لیگ آمریکا، و سنت لوییس، قهرمان لیگ ملی‌،  چهارشنبه شب در سنت لوییس انجام خواهد شد. در این بازی کریس کارپنتر، بهترین پیچر تیم سنت لوییس کاردینالز به مصاف سی‌. جِی. ویلسون بهترین پیچر تیم تکزاس رنجرز میرود.رنجرز که با ۹۶ برد و ۶۶ باخت به عنوان بهترین تیم منطقه غرب لیگ آمریکا به پلی آف رسید با حذف کردن تَمپا بی‌ و دیترویت در پلی آف برای دومین سال پیاپی به فینال این مسابقات راه پیدا کرد. و اما کاردینالز ... کاردینالز که به زحمت و درست در روز آخر مسابقات با ۹۰ برد و ۷۲ باخت به عنوان تیم "وایلد کارد" بالا آمد اول فیلادلفیایی که شانس اول قهرمانی محسوب میشد را در پلی آف شکست داد و سپس میلواکی که در گروه سنت لوییس اول شده بود را از گردونه خارج کرد.
 این مسابقات شاهد جدال دو تا از بهترین بترهای لیگ دسته یک آمریکا خواهد بود... پوهوس از کاردینالز و جاش همیلتون از رنجرز. به طور کلی‌ آلبرت پوهوس، بازیکن بیس ۱ کاردینالز با ۴۴۵ همران و معدل بتینگ ۳۲۵ بهترین بتر ۱۰ سال اخیر لیگ ۱ محسوب میشود. هر چند که وی امسال بدترین سال خود را پشت سر گذاشت و برای اولین بار در طول بازیگریش موفق نشد ۱۰۰ آر بی‌ آی‌ و یا معدل زدن بالای ۳۰۰ بدست بیاورد ... ولی‌ پوهوس در بدترین سالش هم کماکان جزو بهترین‌ها بود ... ۳۷ هوم ران، ۹۹ آر بی‌ آی‌ و معدل بتینگ ۲۹۹... از طرفی‌ جاش همیلتون هم اگر چه به دلیل آسیب دیده گی‌‌ با سال قبلش فاصله داشت ولی‌ کماکان موفق شد با ۲۵ هوم ران و ۹۴ آر بی‌ آی‌ یکی‌ از بهترین بترهای تکزاس و لیگ باشد.فینال لیگ ۱ آمریکا به صورت "بیشترین تعداد برد در هفت بازی" برگزار میشود. به عبارت دیگر اولین تیمی که در ۴ بازی پیروز میدان باشد قهرمان مسابقات خواهد شد.

۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

البرز، گیلان و سمنان ... پالانگ، پولونگ، پیلیش ...کی‌ بره، کی‌ بمونه؟

۳ تیم که سرنوشتشان دست خودشان میباشد

 

از روز پنجشنبه، ۳ تیم البرز، سمنان و گیلان رقابت سخت و نزدیکی‌ را برای به دست آوردن ۲ سهمیه لیگ شمال برای دور دوم مسابقات قهرمانی باشگاه کشور شروع خواهند کرد. تیم قم هم بر روی کاغذ هنوز حذف نشده است ولی‌ سعود این تیم مستلزم باخت دیگر تیمها میباشد و به عبارت دیگر سرنوشت این تیم دیگر دست خودش نمیباشد.
تیم البرز که با ۴ برد و یک باخت و حداقل یک پیروزی در برابر هر ۴ تیم دیگر شرکت کننده در صدر قرار دارد، راه ساده تری نسبت به ۲ حریف دیگرش
در پیش دارد. البرز با ۲ پیروزی در ۳ بازی بعدی، بدون توجه به حریف، به دور بعد سعود خواهد کرد.
تیم سمنان نیز با ۳ پیروزی و ۲ باخت مانند البرز نیاز به ۲ برد در ۳ مسابقه باقی‌ مانده دارد. تفاوت وضعیت این تیم با البرز در اینجاست که سمنان نیاز دارد که یکی‌ از این ۲ برد در مقابل گیلان باشد در غیر این صورت باید به انتظار این بنشیند‌ تا ببیند که گیلان در مقابل بقیه چه خواهد کرد.
گیلان هم مانند سمنان ۳ برد و ۲ باخت دارد ولی‌ گیلانیها در یک بازی بسیار نزدیک در دور رفت نتیجه را به سمنان واگذار کردند. در نتیجه، گیلان فقط در صورتی‌ که هر ۳ بازی خود را ببرد حضورش در دور بعد صد در صد میشود. هر سناریو دیگری برای سعود گیلان مستلزم برد این تیم در مصاف با سمنان و چشم دوختن به نتایج سمنان در دیگر بازیهایش میباشد.
همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، قم هم هنوز شانس سعود دارد ولی‌ این فقط در صورت برد این تیم در تمام بازیهای باقیمانده و یک سری نتایج دور از انتظار دیگر و "اما و اگر ها" خواهد بود.
بدون توجه به نتایج و همچنین مشکلاتی که بوجود آمد، به جرأت می‌توان گفت این تورنمنت یکی‌ از نزدیکترین و نفسگیرترین تورنمنتهایی بود که تا به حال برگزار شده. تقسیم کردن بردهای رفت و برگشت این مسابقات در دیدار‌های بین البرز و سمنان با نتایج مشابه ۷-۶ که ران برنده یکی‌ در اینینگ ۱۲ و دیگری در پایین اینینگ ۹ گرفته شد ... پیروزی سمنان در مقابل گیلان در اینینگ ۹ ... برد دور از انتظار ۶-۰ قم در مقابل سمنان... پیروزی پر زحمت اینینگ ۹ البرز در مقابل خراسان همه و همه لحظات هیجان انگیزی را تا به اینجا خلق کرده اند. گاهی‌ اوقات به نظر می‌آمد که هیچکدام از تیمها نمیخواستند بازی را ببرند و گاهی‌ به نظر می‌آمد  که هیچ کدام از دو تیم قصد باختن ندارند ... به نظر می‌رسد که باقیمانده بازی‌ها نیز از هیجان زیادی برخوردار باشند. خصوصاً بازی سمنان و گیلان یک جنگ به تمام عیار خواهد بود ... من اگر جای شما بودم این بازی را از دست نمیدادم ... در مقابل این بازی استقلال - پرسپولیس
باید بره جلو بوق بزنه!

۱۳۹۰ مهر ۲۳, شنبه

برنامه احتمالی‌ ادامه مسابقات لیگ شمال و جدول رده‌بندی

عکس از ارشیو


پنج شنبه(۷/۲۸)          قم - خراسان(ادامه)
                             سمنان - گیلان               
                            البرز - خراسان
جمعه(۷/۲۹)             قم - سمنان
                            البرز - گیلان
                            سمنان - خراسان
شنبه(۷/۳۰)             قم - البرز
                           خراسان - گیلان


 رده‌بندی تا به اینجا
                                       برد - باخت             بازی مانده
۱- البرز                              ۴   -  ۱                  ۳
۲- سمنان                             ۳   -  ۲                  ۳
۳-گیلان                              ۳   -  ۲                   ۳
۴-قم                                  ۲  -   ۲                   ۴
۵-خراسان                            ۰  -   ۴                   ۴   

اخبار انجمن ... همه چیز آرومه ... من چقدر خوش حالم ...

طبق اعلام رسمی‌ انجمن، دور برگشت مسابقات لیگ شمال از روز پنجشنبه این هفته در زمین شماره ۴ ورزشگاه آزادی دنبال خواهد شد. این مسابقات به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت و ۲ تیم برتر این مسابقات راهی‌ دور بعد خواهد شد. در حال حاضر هر ۵ تیم البرز، سمنان، گیلان، قم و خراسان اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است بازیها طبق برنامه ریزی قبلی‌ که در گیلان انجام شد به پیکار بپردازند.ولی‌ در صورت انصراف هر یک از این تیمها به صلاحدید انجمن تغییراتی در برنامه بوجود خواهد آمد.
دعوت انجمن از تیم افغانستان نیز که پیشتر به مدت ۴ روز بود به دلیل وجود تنها یک پرواز در هفته بین ایران و افغانستان به ۷ روز افزایش یافت. احتمالا این تغییر در تعداد بازیهای برنامه ریزی شده هم تغییراتی ایجاد می‌کند. از طرفی‌ ورود تیم افغانستان نیز از ۲۰ آبان به ۳ آذر به تعویق افتاد.  
 همچنین انجمن در مورد مسائل مربوط به انتخاب مربیان، بازیکنان و داوران این مسابقات بعد از پایان مسابقات لیگ شمال تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که همه چیز برای این دیدارهای دوستان مهیا شده و تنها چیزی که ممکن است مشکل ساز باشد سردی هوا در آن تاریخ میباشد. به گفته آقای صفأئیان، دبیر انجمن بیسبال، برای این مشکل نیز تدابیری اندیشیده شده و انجمن تقبل کرده است که تیم ملی‌ و تیم افغانستان را در صورت نامساعد بودن هوا برای مسابقات به یکی‌ از شهرهای جنوبی ببرد. به نظر می‌رسد که آقای عاصمی عزم خود را جزم کرده که این مسابقات صورت بگیرد. این تلاش‌ها قطعا از دید جامعه بیسبال پنهان نمیماند و میتواند فصل تازه‌ای را در تفکرات جامعه بیسبال در مورد مسئولین رقم بزند.
خبر دیگر در مورد کمیته بیسبال بوشهر میباشد ... آقای علیرضا صفایی که مدیر کلّ راه و ترابری استان بوشهر میباشد طیّ حکمی از طرف انجمن به سمت ریاست کمیته بیسبال استان بوشهر منصوب گردید... با این انتصاب شاید بوشهری‌ها بتوانند موجبات سفر تمام تیمها را به بوشهر برای انجام لیگ سراسری فراهم کنند ؛)... یعنی‌ میشه؟