استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

البرز، گیلان و سمنان ... پالانگ، پولونگ، پیلیش ...کی‌ بره، کی‌ بمونه؟

۳ تیم که سرنوشتشان دست خودشان میباشد

 

از روز پنجشنبه، ۳ تیم البرز، سمنان و گیلان رقابت سخت و نزدیکی‌ را برای به دست آوردن ۲ سهمیه لیگ شمال برای دور دوم مسابقات قهرمانی باشگاه کشور شروع خواهند کرد. تیم قم هم بر روی کاغذ هنوز حذف نشده است ولی‌ سعود این تیم مستلزم باخت دیگر تیمها میباشد و به عبارت دیگر سرنوشت این تیم دیگر دست خودش نمیباشد.
تیم البرز که با ۴ برد و یک باخت و حداقل یک پیروزی در برابر هر ۴ تیم دیگر شرکت کننده در صدر قرار دارد، راه ساده تری نسبت به ۲ حریف دیگرش
در پیش دارد. البرز با ۲ پیروزی در ۳ بازی بعدی، بدون توجه به حریف، به دور بعد سعود خواهد کرد.
تیم سمنان نیز با ۳ پیروزی و ۲ باخت مانند البرز نیاز به ۲ برد در ۳ مسابقه باقی‌ مانده دارد. تفاوت وضعیت این تیم با البرز در اینجاست که سمنان نیاز دارد که یکی‌ از این ۲ برد در مقابل گیلان باشد در غیر این صورت باید به انتظار این بنشیند‌ تا ببیند که گیلان در مقابل بقیه چه خواهد کرد.
گیلان هم مانند سمنان ۳ برد و ۲ باخت دارد ولی‌ گیلانیها در یک بازی بسیار نزدیک در دور رفت نتیجه را به سمنان واگذار کردند. در نتیجه، گیلان فقط در صورتی‌ که هر ۳ بازی خود را ببرد حضورش در دور بعد صد در صد میشود. هر سناریو دیگری برای سعود گیلان مستلزم برد این تیم در مصاف با سمنان و چشم دوختن به نتایج سمنان در دیگر بازیهایش میباشد.
همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، قم هم هنوز شانس سعود دارد ولی‌ این فقط در صورت برد این تیم در تمام بازیهای باقیمانده و یک سری نتایج دور از انتظار دیگر و "اما و اگر ها" خواهد بود.
بدون توجه به نتایج و همچنین مشکلاتی که بوجود آمد، به جرأت می‌توان گفت این تورنمنت یکی‌ از نزدیکترین و نفسگیرترین تورنمنتهایی بود که تا به حال برگزار شده. تقسیم کردن بردهای رفت و برگشت این مسابقات در دیدار‌های بین البرز و سمنان با نتایج مشابه ۷-۶ که ران برنده یکی‌ در اینینگ ۱۲ و دیگری در پایین اینینگ ۹ گرفته شد ... پیروزی سمنان در مقابل گیلان در اینینگ ۹ ... برد دور از انتظار ۶-۰ قم در مقابل سمنان... پیروزی پر زحمت اینینگ ۹ البرز در مقابل خراسان همه و همه لحظات هیجان انگیزی را تا به اینجا خلق کرده اند. گاهی‌ اوقات به نظر می‌آمد که هیچکدام از تیمها نمیخواستند بازی را ببرند و گاهی‌ به نظر می‌آمد  که هیچ کدام از دو تیم قصد باختن ندارند ... به نظر می‌رسد که باقیمانده بازی‌ها نیز از هیجان زیادی برخوردار باشند. خصوصاً بازی سمنان و گیلان یک جنگ به تمام عیار خواهد بود ... من اگر جای شما بودم این بازی را از دست نمیدادم ... در مقابل این بازی استقلال - پرسپولیس
باید بره جلو بوق بزنه!