استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

۳۰ سوال از سمیر موسوی ... پیغمبر بیسبال!

۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟ با سلام خدمت همه خوانندگان محترم و سپاس از لطف آقای حاجیان. فروردین سال 1379 بعد از دیدن خبر بازی­های هند در تلویزیون مشتاق شدم بیس بال رو امتحان کنم. من و مهدی گل محمدی با هم به فدراسیون مراجعه کردیم و پس از ثبت نام سر تمرین تیم تهران در زمین شماره 4 آزادی حاضر شدیم و با کسب اجازه از آقای حاجیان تا الان در خدمت شماییم. 
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟ آقای مهرداد حاجیان (سرمربی) و آقای کیوان صفائیان (مربی). 
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟ Pitcher و Outfield. با پیچینگ راحتترم. 
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ فوتبال، کشتی و شنا. 
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ بوشهر 
۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟ دعوت به اردو یک بار. البته در دوران بازی بنده تیم ملی فعالیت چندانی نداشت. در معدود دفعاتی هم به دلیل حواشی (شاید) و یا دلیل فنی دعوت نشدم. ولی در هر صورت سعی می کنم از این به بعد طوری تمرین و بازی کنم که اگر تیم ملی وجود داشت بی برو برگرد انتخاب شوم. 
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ مهران صادق موحد – بابک میرزائیان 
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ محمد صفدری پیچر قم 
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ – جذب سرمایه – تبلیغات برای شناساندن و ایجاد انگیزه در مردم – فراهم کردن امکانات – ایجاد سیستم استعداد یابی –  آموزش مربیان و داوران – تشکیل تیم در رده های سنی مختلف – برگزاری منظم مسابقات لیگ – برگزاری اردوهای مختلف و بازی های تدارکاتی با دعوت از تیم ها و بازیکنان خارجی حرفه ای 
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ تیم: فیلادلفیا فیلیز – بازیکن: روی هالادی 
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟ تشکیل دوباره تیم و دورهم جمع شدن بازیکنان تهران بعد از اتفاقات سال  82 

۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ مسابقه با کرمان در قهرمانی کشور سال 80 به عنوان رلیور (روکی) از اینینگ 5 در حالی که تیم ما عقب بود وارد بازی شدم و بعد از اینینگ 7 بدون دادن ران با برد از زمین خارج شدم.
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ اول - آرزوم اینه که بیس بال به روزی برسه که توی این کشور به هر کی گفتم بیس بال نگه (چی؟). دوم- دیدن بازی ردساکس و ینکیز درمسابقات ALCS از نزدیک. 
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ محمد یزدی به دلیل ساخت استادیوم کرج. 
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از چی؟ 
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه) براساس فعالیت سالیانه، تجربه، آمادگی جسمانی، هوش بازی و تاکتیک پذیری، نحوه شرکت در اردو و گذراندن تمرینات اردویی و در نهایت داشتن روحیه و اخلاق تیمی. البته اینم باید بگم که هر مربی با هر نوع منطق و سلیقه نمی تونه همه آدما رو راضی نگه داره حالا کم یا زیاد، مهم اینه که انتخاب مربی توسط مرجع بالاتر اول بر اساس منطق قابل پذیرش برای اکثریت باشه و بعد انتخاب بازیکن توسط مربی مسلماً تایید اکثریت رو خواهد داشت. 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ تمام پیچرهایی که به تیم ملی میرن بهترین­های کشورن، من سعی می کنم در اون روتیشن جای خودمو بدست بیارم. 
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ بتر: امیر حسین حیدری جم، البته (آبتین نخجوانپور وقتی 10 ساله بود )
 ۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..  - یحیی الخنساء C – کیوان رانا 1B – احسان صبا 2B – بابک میرزاییان 3B – امیرهمایون حیدری جم SS – مهدی گل محمدی LF – مجید پاشوی CF – مزدک فرهمند RF – مهران صادق موحد DH – (مجید ستاری، آبتین نخجوانپور، امیر حسین حیدری جم، محمد صفدری، ساسان کریم پور، امیر بختیاری، سمیر موسوی، امیر خلیق، حسن فرهادی P)، رجبعلی برزگر CL – علیرضا آل آقا CF، جمال سادات 3B، کاشف رانا 
  ۲۰ - پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟  مهران صادق موحد  
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره؟ رجبعلی برزگر – توپ بره سمت  3b
  ۲۲-چرا بیسبال؟ از بچگی ورزش های زیادی رو امتحان کردم و علیرغم استعدادی که داشتم و توصیه هایی که بهم می شد در رشته ای ماندگار نشدم و هیچ ورزشی نبود که مثل بیس بال برام جذابیت فوق العاده ای داشته باشه و مثل اکثر دوستام من عاشق بیس بال شدم. دلیل جذابیتش هم برای من اینه که در بیس بال علاوه بر فعالیت بدنی نقش هوش و تفکر زیاده و از طرفی جدای از ورزش بودنش یه نوع بازی تفریحی هم هست. 
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟ تا هر وقت مجید ستاری بازی کنه J 40 سالگی 
۲۴ -بهترین داور ایران کیه؟ عباس ندایی 
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟ - مهرداد حاجیان سرمربی به دلیل علمش و تعداد قهرمانیاش – امیرهمایون حیدری مربی به خاطر اخلاقش و تمرینات فیلدینگ – کاشف رانا مربی به دلیل آگاهی نسبت به بتینگ 
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟ البرز – بوشهر - کرمان 
۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟ تمام بچه های تیم قدیم و جدید رو دوست دارم ولی با کیوان رانا راحتم. با مهدی گل محمدی هم که قبل از بیس بال دوست بودم. البته داخل پرانتز (آقای مهرداد حاجیان) هم از بهترین کسانیه که تو زندگی باهاش آشنا شدم.
۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟ هی آقا ... 
۲۹ - اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟ نوع برخورد و تعامل با اعضاء تیم.
۳۰ -هر سوالی دوست داری از خودت بکن... جایگاهی که در بیس بال می خواستی بهش برسی چی بود؟ رسیدی؟ چرا؟ به عنوان بازیکن دوست داشتم جزء بهترین بازیکنای ایران باشم ولی به این خواسته نرسیدم چون دوران اولیه ای که تو بیس بال بودم، علیرغم انتظاراتی که از من می رفت فکر کنم به دلیل مصدومیت نتونستم توان اصلی ام را صرف کنم و مدت زیادی هم از سال 84 تا 89 بدلیل مصدومیت و مشغله کاری از دست دادم. اما از الان به بعد امیدوارم به جایگاهی که مد نظرم هست برسم. بعد از بازنشستگی از بازی هم مربی گری رو در نظر دارم. در پایان لازم است از مربی عزیزم و تمام بچه های قدیم و جدید، هم به خاطر زحمات و کمک هاشون و هم اینکه به من اجازه دادند تا لحظات و خاطرات خوبی رو در کنارشون داشته باشم، تشکر کنم. "با من بمون بیس بال"