استفاده از مطالب و تصاویر پایین اینینگ ۹، به شرط ذکر نام و لینک این بلاگ، آزاد میباشد.

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

۳۰ سوال از محمد تهرانی ... تنها پیچری که در ایران "ناکل بال" میاندازد


بطور کلی‌ ۳ نوع بازیکن در تیمهای ورزشی وجود دارد. بازیکنی که استعداد زیاد دارد و سخت هم تمرین می‌کند. این بازیکنها معمولا انگشت شمار هستند و فوق ستاره‌های دنیای ورزش را تشکیل میدهند. دوم بازیکنانی هستند که بسیار با استعداد هستند و روی این استعداد آنچنان تکیه میکنند که حس میکنند به تمرین و کار سخت محتاج نیستند. این بازیکنها معمولا زود محو میشوند و اگر هم ماندنی شوند، هیچگاه استعدادهای بالقوه آنها تبدیل به بالفعل نخواهد شد. سوم بازیکنانی هستند که ممکن است ضرب دست و یا سرعت خوبی‌ نداشته باشند ولی‌ آنها با تمرین سخت و زحمت زیاد و وفق دادن خودشان با شرایط تیم، خود را به حدی میرسانند که برای تیم موثر بوده، احترام مربی‌ و همبازینشان را کسب میکنند.
 محمد تهرانی یکی‌ از این افراد است. محمد شاید آهسته‌ترین فستبال را در بین پیچرهای ایران داشته باشد ولی‌ او با تمرین و کار مداوم یاد گرفته است که چطور برای تیمش موثر باشد. وی تنها کسی‌ است که در ایران ناکل بال میاندازد. پیچی‌ بسیار سخت که یاد گرفتنش‌ بسیار مشقتبار و کلافه کننده است. از آنجایی که کنترل این پیچ بسیار سخت میباشد، محمد بیش از۲ سال در هیچکدام از بازیهای رسمی‌ بکار گرفته نشد. بیشتر افراد بعد از یکسال تمرین و بازی نکردن بی‌خیال بیسبال میشدند ولی‌ محمد نا امید نشد و بالاخره خود را در روتیشن پیچرهای تیم البرز جا داد.  محمد یاد گرفته است که تیم برای بازی دادنش به او دینی ندارد بلکه این  اوست که باید ثابت کند که برای تیم موثر است ... و محمد این کار را کرده است.‌ ای کاش بازیکنان بیشتری اخلاق کاری محمد تهرانی را داشتند.

۳۰ سوال از محمد تهرانی  
۱- چه سالی‌ و چه جوری بیسبال را شروع کردی؟ تابستان 79 . برای شنا می رفتم مجموعه کشوری ‏که آقای سیامک عزیزی تیم کوچکی داشتن و تمرین می کردن. به این ورزش علاقمند شدم و این رشته ورزشی را انتخاب کردم.
۲- اولین مربیت یا اولین کسی‌ که تو رو با فنون و قواعد این بازی آشنا کرد کی‌ بود؟ اول آقای سیامک عزیزی بودن و بعد از تقریباً 3 ماه من را به آقای مهرداد حاجیان معرفی کردن و از آن پس زیر نظر آقای حاجیان این رشته را حرفه ای دنبال کردم.
۳- پست یا پستات چی‌ هستند؟ راحتی‌ تو این پست؟ 1. RF بودم سپس با راهنمایی آقای حاجیان 2B بازی کردم. در حال حاضر حدود 4 سال است پیچری کار میکنم. که در پست پیچری هم راحتر هستم و هم موفق تر.
۴- ورزش محبوب دیگت چیه؟ مثل بیشتر ایرانیان فوتبال فقط نگاه میکنم.
۵- اگر برای تیم کنونیت بازی نمی‌کردی دلت می‌خواست برای چه تیم دیگه‌ای تو ایران بازی کنی‌؟ تا حالا فکر نکردم.
 ۶- سابقه‌ بازی یا دعوت به تیم ملی‌ داری؟ نه. هنوز افتخار بازی در تیم ملی را پیدا نکردم.
۷- بهترین بازیکنی که در ایران دیدی کی‌ بوده؟ یحیی الخنسأ.
۸- اگر میتونستی یکی‌ از بازیکنان تیمهای دیگر ایران رو بخری بیاری تیمت کی‌ را میخریدی؟ محسن هنرپیشه
۹- اگر رئیس فدراسیون یا انجمن بیسبال بودی چکار برای بیسبال میکردی؟ نمی خوام حرفهایی بزن که فقط حرف باشه. اما این را با جرات می گم نمی گذاشتم بیس بال به دست انسانهای نا کارآمد بیفته . نمی گذاشتم بیس بال در ایران بمیرد.
۱۰- کدام تیم و کدام بازیکن میجر لیگ را از همه بیشتر دوست داری؟ رد ساکس. وکفیلد
۱۱- شیرین‌ترین خاطره بیسبالیت چی‌ بود؟  قهرمانی کشور کرمان مقابل تیم قم بود. استارت کردم و تا اینینگ 5 همه بتر های تیم مقابل را استراک اوت کردم به شکلیکه کل تیمم از بی تحرکی سرد شدن.
۱۲- بهترین بازی که کردی کی و تو کدام مسابقه بود؟ چیکار کردی دقیقا؟ جواب سوال 11
۱۳- آرزوی بیسبالیت چیه؟ دیدن وکفیلد از نزدیک.
۱۴- بهترین رئیس هیٔتت تا حالا کی‌ بوده و چرا؟ زمانیکه تیم زیر نظر هیئت استان تهران بود آقای ذوالفقاریان. و زمانیکه زیر نظر استان البرز هست آقای یزدی. هر دو نفر واقعا برای بیس بال زحمت کشیدن. مخصوصا آقای یزدی که استادیوم کرج را احداث کرد.
۱۵- از انجمن راضی‌ هستی‌؟ چرا؟ از چی ؟
۱۶- چطور بازیکنان تیم ملی‌ را باید انتخاب بکنن که صدای کسی‌ در نیاد؟  (نگو عادلانه، چون عادلانه تو و مربی‌ ممکن است یکی‌ نباشه)      با برگزاری پی در پی مسابقات دوستانه و لیگ که هر بازیکن بتواند توانایی های خودش را نشان دهد 
۱۷- اگر به تیم ملی‌ بری بزرگترین رقیبت تو پستت کیه؟ همه دوستان که دعوت می شن به تیم ملی مورد احترام هستند و من سعی میکنم بدون هیچ حاشیه ای جایگاه خودم را پیدا و حفظ بکنم.
۱۸- سخت‌ترین بتر یا پیچری که روبروش قرار گرفتی‌ کیه؟ پیچر : مهدی میرزابابایی و بتر : کاشف رانا
۱۹- تیم رویایی بیسبال ایرانت از بازیکنان قدیم و جدید کیا هستند؟ پست به پست بگو..  C = یحیی الخنسأ .... 1B =  مهران صادق موحد .... 2B = امیر همایون حیدری جم .... SS = بابک میرزایی .... 3B = احسان صبا .... LF = مهدی گل محمدی .... CF = سعید بهروزی .... RF = علی رضا آل آقا P = مجید ستاری و سمیر موسوی و حسن فرهادی و امیر حسین حیدری جم ....  DH = برادران رانا
۲۰- پایین اینینگ ۹، بیس‌ها پر، ۲ اوت، تیمت ۲ ران عقبه ... دوست داری کی‌ برای تیمت بت کنه؟ چرا؟   علی رضا آل آقا . چون در موقعیتی تمرکز و خونسردی خودش را از دست نمی دهد.
۲۱- پایین اینینگ ۹، بدون اوت ... تیمت با یک ران جلو ولی‌ بیس‌ها پر ... دوست داری کی‌ برای تیمت پیچ بکنه؟ اگه بتر توپو زد دوست داری توپ طرف کی‌ بره (اسم شخص بگو نه پست دفاعی)؟  حسن فرهادی پیچ کنه. طرف 2B امیر همایون حیدری جم.
۲۲-چرا بیسبال؟  من چندین رشته ورزشی را بازی کردن البته به شکل مبتدی. اما بیس بال از همه‏ی ورزش ها هم شیرین تر است هم هیجال بیش از حدی داره که من لذت می برم.
۲۳-تا چند سالگی دوست داری بازی کنی‌؟ تا زمانیکه فکرم بتواند بازی میکنم.
۲۴-بهترین داور ایران کیه؟  عباس ندائی
۲۵-اگر صاحب یک تیم بودی و می‌خواستی یک کادر ۳ نفره مربیگری براش استخدام کنی‌، چه کسانی‌ را استخدام میکردی و چرا؟      سرمربی : مهرداد حاجیان  مربی بتینگ : کاشف رانا  مربی پیچر :  مجید ستاری
۲۶-صادقانه بگو امسال فکر میکنی‌ ۳ تیم اول قهرمانی کشور به ترتیب چه تیمهایی باشند؟  در حال حاضر چون از بازی های لیگ منطقه جنوب اطلاعاتی ندارم نمی تونم بگم اما با جرعت می گم تیم البرز بین 3 تیم اول است.
 ۲۷-بهترین دوستت تو بیسبال کیه؟   1. مهدی گل محمدی 2. مجید ستاری 3. نیما وقاری 4. یونس فتحی زاده
۲۸- دلخوری بیسبالیت چیه؟  دلخوری ام از بیس بال نیست از مسئولین بیس بال است. چون بیس بال را راهی برای رسیدن به اهداف خود می بینن.
۲۹- اگر جای مربیت بودی چه چیزی را توی تیمت عوض میکردی؟  من خودم را با شرایط تیم وفق دادم و چیزی برای اصلاح نمی بینم.
۳۰-هر سوالی دوست داری از خودت بکن... آینده بیس بال در ایران چگونه میبینید ؟   آینده خوب و روشنی نمی بینم.(تیره و تار)